/spanien/barcelona/forum/4848.aspx/spanien/barcelona/forum/4848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2014-05-10 16:11
Barcelona sources deny reports about well-advanced talks with Juventus on Alexis Sanchez (25). No official bids yet for the player. [md] Ska de sälja Alexis så bör man: 1. Vänta tills efter VM. 2. Kräva minst €32M i handen, inga bonusar osv. 3. Få in en ersättare som är bättre dvs. inte Cuadrado eller liknande. Det ska vara nån av absolut världsklass annars kan man lika gärna behålla honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2014-05-10 15:56
Vm i sydamerika Alexis har gjort 18 ligamål mer än Madrids förste striker och Alexis spelar ytter.

Han har dessutom inlett vårt målskytte i 8 matcher det är mer än vad tex Messi gjort och bäst i Barca såklart.

Han har dessutom gjort 11 assist i vilket bla är samma som Rakitic som tar hand om de fasta situationerna i Sevilla.

Han är dessutom bara 25 år han lär inte bli sämer precis ska han säljas ska vi ha betalt varför annars skilja sig från en spelare som vräker in poäng och avgör matcher dessutom springer han en hel del...Vi ska sälja spelare som inte tillför något och ersätta med spelare som är bra som gör vårt lag bättre.

Inte släppa iväg spelare för låga pengar som dessutom gör att vi blir sämre och inte bättre.

Spelare som enligt mig ersätter eller förbättrar det sanchez bidrar med är få och de är dyra.Sanchez ska också vara dyr om han säljs.

Griezmann,Vela,Hazard,Reus inga billiga spelare precis.

Det vore såklart häftigt om deulofeu,Adama samt Pedro delar på speltiden till höger med lite inhopp till vänster ibland när Neymar vår superstjärna ska vila.

Säljer vi Sanchez är det bara för att skaffa pengar till Kun eller Pogba annars får han stanna trots att missar i ligan så är han bland vår viktigaste spelare tycka vad man vill.
Barcelona papillon
2014-05-10 15:56
Riiio!!

Bra skrivet!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Vampíro
2014-05-10 15:42
Det är så jävla efterblivet att sälja Alexis innan VM. Vänta åtminstone tilla efter turneringen, hans prislapp kommer höjas avsevärt. Att de säljer honom till Juve dessutom får en att vilja gråta. Det lär väl bli två års lån och sen €18M+€4M i bonusar.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-10 15:24
@barcastuff: Martino: "Except for football, everything has surprised me at Barça." #fcblive Ett citat som väcker oerhört många frågor
BARCA-més que un club
2014-05-10 15:20
The German goalkeeper could announce that Barcelona will be his new team after his last Bundesliga match with Borussia Monchengladbach against Wolfsburg.
Source: Sport

Då lär vi får höra det ikväll då efter matchen, sköna nyheter äntligen.
BARCA-més que un club
2014-05-10 15:18
Felicevich, agent of Alexis Sanchez (and also of Arturo Vidal) is working to lower the price asked by Barcelona. The Chilean striker has already found an agreement with Juventus. Source: Tuttosport Jaha hoppas bara vi inte gör en flopp och säljer han för kaffe pengar usch 30-35 minst för ALEXIS
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-10 14:55
@Barca Barca:
Tror du ledningen bryr sig om vad tränare tycker? :) Fråga Pep... eller Tata EDIT: Håller med till 100% om Masch förresten, såna spelare växer inte på träd och han är unik i Barca efter Puyis kommande disembargo
Barcelona I.Cuenca
2014-05-10 14:46
I morgon är det säsongens viktigaste match Vilken avslutning det kan bli!!!!
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-10 14:05
CampBarca (Barcelona) Du behöver inte posta samma inlägg flera gånger för att få respons. En gång räcker. Tack på förhand.
Barcelona CampBarca
2014-05-10 14:04
(FM varning I Know)Jag vet mycket väl att allt inte är realistiskt vad gäller vissa köp. Och att visa spelare kommer säljas för en mindre/större slant och andra köpas för en större/mindre slant. Uppskattad market value enligt transfermarkt: Serge Aurier - 6.500.000 € Arturu Vidal - 44.000.000 € Marco Reus - 40.000.000 € Mats Hummels - 26.000.000 € Mateo Musacchio - 6.000.000 € Thibaut Courtois - 25.000.000 € 147.500.000 € Luis Suarez - 52.000.000 € 199.500.000 € Ut Alex Song - 18.000.000 € Christian Tello - 9.000.000 € Alexis Sanchez - 30.000.000 € Javier Mascherano - 15.000.000 € Ibrahim Afellay - 5.000.000 € Isaac Cuenca - 3.000.000 € Jonathan Dos Santos - 3.000.000 € Sergi Roberto - 8.000.000 € Cesc Fabregas - 50.000.000 Martin Montoya - 12.000.000 € Totalt 153.000.000 € Dani Alves (istället för Montoya) - 18.000.000 € Totalt 159.000.000 € Vår egen president Josep Bartomeu har själv sagt att Barca kan spendera hela 120.000.000 € på värvningar denna sommar 199.5000 - 159.000.000 = 40.500.000 € av 120.000.000 € så även om vi får mindre pengar för spelare som Fabregas och Roberto än vad transfermarkt värderar de till och att Hummels och Suarez säkert kostar mer än vad de värderas till så har vi fortfarande sjuka marginaler på nästan 80.000.000 € att leka med o så mycket kan inte ens Zubi skänka bort. Ni får ursäkta om siffrorna e fel o allt det där är trött o ska drömma lite om transfers till nästa säsong ;)
Barcelona Vampíro
2014-05-10 13:46
Martino: "Except for football, everything has surprised me at Barça." Jag hoppas verkligen han talar ut om sitt år med Barça en dag. Är så nyfiken på hur de har behandlat honom egentligen den här säsongen.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-10 13:31
Song, vad tänkte de nötterna med? De snålar när det gäller klass spelare men när det gäller korpen spelare är det bara att betala cash direkt. Ingen avbetalningsplan här nej!!!!! chygrinski och Song kostade 25 miljoner euro var. Vi pratar om 50 miljoner euro, en halv miljard.

Zubi, Rosell, och Barto:"35 miljoner för Laporte?!!!!! 30 för Hummels!!!!?? Försöker ni råna oss? Avskyvärd! Det tänker vi inte betala!"

Zubi, Rosell och Barto: "Daniel Agger för 27 och vermaelen för 28!!!!??? Vilken kap! Omg! Kolla alla fans :D".

Jag tror verkligen att köpet av Song var en del av Cecs Fabregas betalning! En hemlighet som klubben döljer för oss.
Barcelona Migueli
2014-05-10 13:08
Någon annan som tänkt se Zanettis sista match nu ikväll? En av de bästa försvararna någonsin och en riktigt fanbärare för inte bara Inter utan även hela sporten. Dem möter Lazio hemma ikväll klockan 20.45 för er som vill se.
Barcelona Capitán - El tiburón
2014-05-10 13:06
ElRaval//

Menar inte att vi ska sätta Cesc på transferlistan och ta första bästa bud. Om det visar sig vara sant att Man Utd är villiga att betala över 30-35 miljoner euro för honom så tycker jag att det är ett bud vi ska acceptera.
Alla är väl överens om att Fabregas är en spelare av kvalité, men han har i ärlighetens namn fått 3 säsonger (med 3 olika tränare) på sig att imponera och det verkar ju bara inte släppa för honom.

Nej! Jag tycker som sagt att han är en spelare som är högst ersättlig. Kan vi göra en bra affär med exempelvis Pjanic, samt få en slant för Cesc som senare kan användas på ett duktig mittback så säger jag GO FOR IT!
Jeffson
2014-05-10 13:02
Detta är ju en modern klassiker! Vilket kap till mittback dessa genier hustlade till sig.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-10 12:47
Finns en väldigt positiv sak med lucho som gör mig verkligen glad. Han kommer satsa på Rafinha och inte slarva bort honom. Rafinha är hans nyckelspelare och han vet om hans potential.
Barcelona Nemesis 10
2014-05-10 12:41
@Capitán - El tiburón:

Skulle mer än gärna vilja se honom i Barcelona. Han har väldigt fin teknik och har bra bollkontroll, jag tror han skulle passa in i vårat mittfält hur bra som helst. Han är ung och har framtiden framför sig, hans utveckling har pekat uppåt. Han är 1.80 cm vilket är ett litet plus i vårat fall då majoriteten av laget är under 1,75.
Neymar11
2014-05-10 12:35
Negredo, hm aldrig tänkt på honom när jag har letat efter plan-b. Men ändå helt okej, bra bollmottagare, bra i straffområdet, kan agera framspelare och ändå tillräckligt snabb för att kunna kontra med. Om det LE's ide så överraskar han mig positivt Tyvärr så är jag rädd för att han kommer kosta för mycket
Barcelona Riiio!!
2014-05-10 12:26
Om Enrique nu vill ha 23 spelare så kan man säga att det är 2 spelare på varje plats + ev. 3 målvakter. Då kan vi ju inte hålla på och sälja halva laget som så många härinne vill göra.

Ter stegen - ? och ev. ?
Alves - Montoya
Pique - Bartra
Ny back - Ny back
Alba - Adriano

Busq - Masch
Fabregas - Xavi
Iniesta - Rafinha

Alexis - Deulofeu
Messi - äldre nr 9 (?)
Neymar - Pedro

Förutom Puyol och Valdes så är det troligen Song, Dos Santos (frågan om haha), Afellay, Cuenca, Sergi Roberto, Tello och Bojan som ryker.

Denis Suarez flyttas upp och Halilovic/Adama likaså fast kanske först till Vintern vid skador eller liknande.

Något såhär skulle det kunna se ut och som sagt det är defensiven som ska prioriteras.

Skulle däremot Alexis eller Pedro få fnatt och vilja dra så klart att man ska försöka sig på Cuadrado eller Reus eller liknande. Samma sak med Alves om han nu är klar för PSG.

Vi kan inte börja spela manager och sälja halva laget när vi redan har viktiga spelare som slutar + Xavi som är på väg ner i karriären.

Det enda jag hoppas är att den ena av mittbackarna verkligen är en mittback som slår sig DIREKT in i startelvan så det inte blir att man till slut kör med Masch ändå och den nya spelaren blir Puyols ersättare =)

Kan ha glömt bort någon spelare längre upp...
Barcelona Heisenberg
2014-05-10 12:15
Det jag älskar med Mascherano, bortsett från hans inställning, är att han är så självkritisk. Gör han något dåligt så tar han på sig det och utvärderar för att göra sig bättre. Han skyller inte på gräs och annat för att han gjorde en dålig match! Hoppas verkligen han stannar.
Barcelona Valdés
2014-05-10 11:50
En helt sjuk säsong är på väg att avslutas och vi har fortfarande chans att vinna ligatiteln. Förhoppningsvis är man redan nu långt framme i förhandlingar med spelare som förstärker truppen till nästa säsong. Den här truppen skulle jag vilja se (med nummer efter hur viktiga jag anser positionerna är att förstärka); Ter Stegen (1 – 12 milj)/Reina (2 - 8 milj), Danilo (4 - 30 milj)/Montoya, Pique/Bartra, Miranda (3 - 30 milj)/Marquinhos, Laporte eller Mangala (5 - Alves+15 milj), Alba/Adriano, Busquets/Mascherano, Cesc/Rafinha(säljer man Cesc så vill jag se Koke eller Rakitic som ersättare), Iniesta/Xavi, Reus,Griezmann eller Costa (6 - Alexis eller Pedro + Tello)/Alexis eller Pedro, Messi/B-lagsspelare, Neymar/B-lagsspelare. Ut också med J. D Santos, Song, S. Roberto, Cuenca, Affalay (och återstående betalning av Villa) vilket tillsammans borde ge 20 milj euro. Totalt ca 80 miljoner euro fördelade på 6 nya spelare. I en perfekt värld hade vi värvat Courtois istället för Ter Stegen. Tror dock inte att man är på väg att göra så stora förändringar i spelartruppen utan 3-4 nya spelare kommer förmodligen att komma. Två av lagets största vinnarskallar – Puyol och Alves – kommer (troligen) att lämna och jag ser tyvärr inga naturliga ersättare med motsvarande vinnarskallar som passar in i Barcelona. Blir intressant att se Messis säsongsavslutning och VM-spel, har världens bästa fotbollspelare sparat sig?
Barcelona Barieta
2014-05-10 11:46
Precis som du säger "Barca Barca", Mascherano ska stanna, en av få spelare som visar upp en bra attityd på plan match efter match, Krigare behövs i laget och släpper man Mascherano så anser jag att man gör ett misstag
Barcelona Barca Barca
2014-05-10 11:42
NoGo™ Säljer vi Mascherano så skjuter klubben sig själv i foten IGEN, en spelartyp som inte finns till fyndpris och vi kommer behöva i matcher där vi måste vinna mittfältet. Mascherano skulle acceptera att vara back-up till Busquets och är en riktig kämpe. En general på mittfältet. Tror Luis Enrique gillar den typen av spelare, han viker inte tum för någon denne Mascherano. Han kommer göra en sjuk bra VM det är jag säker på.
Rivaldo Ferreira
2014-05-10 11:26
Jag skulle säga att vi sitter fint i mittfältet.
Negredo 20 miljoner £
Hummels 25 miljoner £
Miranda 15-20 miljoner £
Ter Stegen 15 miljoner £
60 miljoner £ eller 65 miljoner £

Vi borde ha råd med det
Barcelona the cameroonians
2014-05-10 11:11
Mål och målfirande från Japanska ligan. Fotboll är underhållning!
Barcelona FCB_Messi
2014-05-10 10:51
Finns en riktigt riktigt läsvärd artikel på fotbollskanalens sida om våran gamla b-lags spelare nolito som i vardags spelar i celta vigo .
Barcelona NoGo™
2014-05-10 10:35
Här kommer lite rykten såhär på morgonkvisten. Tas med en nypa salt! Enligt RAC1 så har Lucho och Zubi bestämt sig för att sälja 10 spelare! Alexis, Song , Tello , Cuenca, J2S, Adriano, Masherano och Pedro. + Pinto. V.V och Puyi lämnar också. Ryktas lite om Negredo också, skulle gärna se han som vår 9a nästa säsong. Atletico Madrid have valued centre back Miranda (29), linked to Barcelona, at 20M. They already look for a player to replace him. [sport] Luis Enrique, expected to become the new Barcelona coach, wants a first team squad of 23 players next season. [sport]
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-10 09:50
Håller med Elraval... Får vi ordning på försvaret och hela truppen så tror jag fabregas kommer bli mycket bättre samt spelet kommer flyta på mycket bättre , jag tror fortfarande på Fabregas! han har en spelstil som är svår och sätta grep hur man ska använda han, men det var en match där xavi bänkades och iniesta busquets och fabregas startade .. matchen slutade tror jag 7-0! helt sjukt hur bra han va i den matchen! ..Pjanic påmminer mycket om thiago alcantara!! hans driv med bollen, men vettefan om han skulle ta plats hos oss!
Barcelona ElRaval
2014-05-10 07:55
@Capitán - El tiburón:
Varför är det viktigt för dig att vi går plus i affären? Att få bra pris på Pjanic är givetvis bra, då vår ledning alltid betalar alldeles för mycket för spelare. Men jag förstår inte varför Fabregas ska lämna för det... ? Folk verkar uppenbarligen ha glömt helt och hållet hur bra han öppnade ligasäsongen? Han var vår bästa spelare typ 10 matcher i rad. Med det sagt så kändes det som att Tata hade friare tyglar i liga-öppningen än han haft på senaste och ett rakare spel.
Annons: