/spanien/barcelona/forum/4846.aspx/spanien/barcelona/forum/4846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-05-08 01:02
Matchen mot Atletico är Puyols avskedsmatch, allt annat än vinst vore en tragedi på camp nou. Det sista han gör i klubben ska vara att lyfta ligabucklan. Sen vill jag aldrig se någon bära kaptenens tröja igen!

Skiter i om vi förtjänar segern rent sportsligt, vilket jag ifs tycker att vi gör. Men helvete vad välbehövt det skulle vara efter alla bakslag. Med Titos kämparanda och Puyols sista svettdroppar ska vi ta hem den här jävla ligatiteln. Visca Barca!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-08 01:01
"Vips! Så var man tillbaka från de döda" Har Barca-pojkarna karaktären och cojones för att klara av detta?? "Som R.Madrid anhängaren sa på jobbet idag, " Tror du att vi är FC Barcelona" När jag sa att de kommer att tappa poäng. 95 minuter senare. Vad jag hånskrattade rakt åt ansiktet på honom. "Jag avslutade med, "efter 12 år i Cl final och Atletico Madrid kommer att skicka er till graven och vi tackar för ligan" Hoppas det inte bitter mig i arslet sen. Messi, Xavi Pinto, Pedro, Iniesta och Busi! Jag vet att ni läser detta nu. Skäm inte ut mig grabbar annars kommer jag och tar er. Go natt..
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-08 01:00
Lugi Dåliga nyheter. Messi och Iniesta är på väg dit.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-08 00:55
Dåliga nyheter.. "@andywest01: Elche - who Barca must beat on Sunday - are unbeaten at home in their last nine games, and have only conceded two goals in those nine games."
Barcelona Cule4life
2014-05-08 00:54
GULDET SKA TILL KATALONIEN!!

Fan vad alla klagar, Det märks att många av er har inte vart cules innan 2008,
Då var vi vana med att Barca förlorade då och då, Lagen i Laliga är inga blåblärs lag, Alla lagen är tekniska och är man inte i toppform så torskar-kryssar man, Kolla England,Italien,Frankrike hur många torskar topplagen har där, Det är normalt att ha 5-6 torskar, Men vissa här inne vill se 0 förluster, Dröm vidare. Vi har krossat Madrid i ligan och inte förlorat mot Atelico, Vinner vi våra resterande matcher är vi mästare och förtjänta mästare.

Men inget är över ännu, Först måste vi ta Elche och efter det är det säsongens match, Den viktigaste av dom alla, Till och med viktigare än dubbelmötet mot Atletico i CL. Det är nu männen skiljs från pojkarna, Det är upp till Messi,Xavi,Iniesta & co att visa vart skåpet skall stå, bättre chans går inte att få.

Forza Barca !!!
2014-05-08 00:53
Ödet!!!! "@Barca19stats: The last time two title contenders faced each other in the last Liga round was back in 1971. They were Barcelona and Atletico coincidentaly"
Barcelona Barcelonistas
2014-05-08 00:53
Gabriel - jag var rätt så ung då men jag minns den matchen och just den situationen som igår. Jag fattade aldrig de domsluten och jag gör det inte heller idag haha.

Solklar straff hur fan kan han få frispark emot sig?
Barcelona Gabriel
2014-05-08 00:45
Herregud förtjänar och förtjänar vad är grejen. Vinner vi mot Atletico så förtjänar vi liga guldet så enkelt är det. inget att ens diskutera ju!
2014-05-08 00:45
Den som vinner förtjänar ligan. Förstår mig inte på pessimister här inne eller de som ska vara alltid så demokratiska. När Tamudo gav guldet till Madrid firade de sol in i helvete. Om vi vinner har vi gjort oss väl förtjänta av ligan speciellt med tanke på omständigheterna. Punkt Slut. Visca Barca. Vinst för Tito, Puyol och Valdes. De förtjänar det!
Barcelona Gabriel
2014-05-08 00:38
Spola till lite efter 10:e minuten. Solklar straff! Och idioten blåser frispark till Real Madrid istället. Haha panthuvud!
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-08 00:38
Det ser ut som att Ronaldo missar mötet mot Celta Vigo och hoppas iallafall på ett kryss där och drömmen vore att Atletico torskar mot Malaga samtidigt som vi vinner mot Elche. Drömscenario =)
Barcelona papillon
2014-05-08 00:37
Jag vill se Mascherano sätta in en ful och hård tackling i minut 1 mot Atlético för att sätta skräck i spelarna. Deras tankar kommer kanske vara i C.L finalen och chansen finns att de inte vill riskera nåt inför den matchen.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Gabriel
2014-05-08 00:36
Det äckligaste var när piss Real vann ligan på samma poäng som oss pga inbördes möten trots att vi hade överlägset bäst målskillnad den säsongen. Glömmer aldrig den skiten. De mötte oss utan våra bästa spelare också om jag minns rätt. Spelade inte Gudjonhsen från start på Bernabeu? Och på Camp Nou blev vi blåsta på en straff i slutet efter Messis kvittering. Tror Ronaldinho blev fälld av Diarra?

De vann på det äckligaste sättet i historien!
Barcelona Lion24
2014-05-08 00:32
Jag tycker att det är väldigt svårt att avgöra vem som förtjänar en ligatitel om 2 lag slutar på samma poäng. Man måste se till helheten: inbördes möten, antal gjorda mål, antal insläppta mål, vilka resurser båda lagen har, spelmässigt, tur, skicklighet. Det är en alldeles för tung fråga att svara på och det kan ta flera A4 papper innan man kommer fram till en slutsats. MEN. Jag personligen unnar denna upplaga av Atléti framgång p.g.a deras energi och att dom har klart mindre resurser än oss och Real. Vad Atléti har gjort den här säsongen är obeskrivligt och jag kommer inte på många ''underdogs lag'' som har gjort det bättre än Atléti, någonsin. Men jag kommer aldrig någonsin unna ett annat lag framgång framför mitt eget lag, om mitt lag har chans på framgång d.v.s. Sen om det är välförtjänt eller inte, jag tänker inte lägga onödig negativ energi när jag kan vara glad efter att mitt kära lag har vunnit guld. Jag har lidit enormt mycket 2014 (fotbollsmässigt) och jag är trött på det. Jag vill att det går våran väg nu så att all smärta kan förvandlas till en liten smula glädje. Vinner Barcelona ligan så struntar jag fullständigt i om det är välförtjänt eller inte. Då tänker jag njuta. Men inte för länge, så att jag tappar fokus på våra uppenbara brister, den fällan tänker jag inte gå in på och det hoppas jag ledningen inte heller gör. Jag måste också lägga till att jag sitter extremt ödmjuk och vågar inte ha några som helst förhoppningar på att vi vinner. Jag tänker inte lura mig själv, IGEN. Ikväll njuter jag för Reals poängtapp och sen får vi se hur långt det tar oss. Inga konstigheter.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-08 00:32
Galen ligasäsong det här, snacka om spännande fram tills sista omgången. Sjukt att vi alla i princip hade gett upp, men nu har vi plötsligt allt i egna händer igen!
Barcelona Gabriel
2014-05-08 00:31
Det viktiga är inte bara att vi slår Elche utan också att Atletico vinner mot Malaga. Glöm inte, Real Madrid kan fortfarande vinna, det får inte hända. Jag vill absolut inte gå in i ett möte mot Atletico där vi står på samma poäng som dem om vi vinner vår nästa match och dem förlorar. Ett kryss i den matchen och Real vinner ligan.

Hellre att vi går in i sista omgången med samma förutsättningar som nu - vinst det enda som gäller för att vinna ligan. Då har Real Madrid noll chanser att vinna. Så det gäller att hoppas på både vinst för oss och Atletico i sista matchen sen får bästa man vinna på Camp Nou.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-08 00:28
@Jeffson:

Det håller jag med om. Det blev för mycket för mig när vi släppte in målet mot Getafe. Även om vi hade vunnit den matchen hade jag tvivlat väldigt starkt på en titel. Kvitteringen kändes verkligen som spiken i kistan. Kan hoppas lite mer nu men tar det fortfarande inte för givet. Atletico behöver bara en poäng mot oss på Camp Nou och de är jävligt stabila defensivt ändå om de väljer att parkera bussen.
Barcelona Messidinho_10
2014-05-08 00:28
Någon som vet hur läget med Neymar är?? Hinner vi få tillbaka honom eller är det kört??
Barcelona Barcelonistas
2014-05-08 00:24
Nu gäller det att vi klår Elece borta sen har vi en bra final att se fram emot.
Jeffson
2014-05-08 00:24
Xaviesta och Karmals

Ja så är det väl. Att stänga av och "inte vill vinna ligan ändå" (surt sa räven?) är väl nån form av försvar när man helt enkelt inte pallar mer. Fan vad motgångar det har varit i år. Men så står vi här med ligan i våra egna händer trots allt. Riktigt sjukt är det haha. Fast jag vågar inte hoppas på för mycket efter alla gånger man har blivit bränd i år.
Neymar11
2014-05-08 00:20
Hur många gånger tidigare har det hänt att 2 dom lagen som slåss om ligan möter varandra sista matchen. Och hela ligan avgörs på ett enda möte mer eller mindre Så otroligt spännande och så jävla kul för ligan.
Barcelona Barcaholic
2014-05-08 00:18
Tycker vi överskattad Atletico lite grann i ligan när vi slänger ut oss ''Atletico förtjänar ligan mer än oss...''. Kollar man på målstatistiken så talar den helt klart till våran fördel, 99 gjorda mot 32 insläppta gentemot Atleticos 75 gjorda och 24 insläppta. Jag gjorde även en statistik där jag räknade antal poäng Barcelona & Atletico tagit mot top7 (endast de som kommer ha chans på spel i europa därav top7)lagen i ligan. Barcelona - Atletico Madrid Real Madrd: 6 poäng - 4 poäng Bilbao: 3 poäng - 6 poäng Sevilla: 6 poäng - 4 poäng Sociedad: 3 poäng - 6 poäng Villarreal: 6 poäng - 4 poäng Som ni ser är det helt jämnt med 24 poäng var mot dom andra top7 lagen, räknar man sen 1-1 matchen mot varandra i Madrid så blir det alltså 25 poäng var. Skulle nu Barcelona vinna mot Elche och Atletico utan någon någon hjälp utav domaren så förtjänar vi helt klart titeln, så må bästa laget vinna. EDIT: Vill inte ta något från Atletico, tycker dom gjort det sjukt bra och älskar verkligen Simeone som tränare. Med tanke på deras förutsättningar så oavsett resultat i slutändan har dom gjort en mycket bra säsong. Barcelona tar ligan och Atletico tar revansch genom att ta CL är drömmen!
Barcelona Júnior.
2014-05-08 00:17
Jag tycker heller inte att Atleti förtjänar att vinna ligan mer än vad vi gör, inte än i alla fall. Skillnaden är att Atletico har höjt sin nivå enormt den här säsongen medan vi inte riktigt har kommit upp till vår standard. Därför kan man låta sig luras av att de har spelat så mycket bättre än oss. Faktum kvarstår att vi endast ligger tre poäng bakom de rödvita och det finns en anledning till det. Vi har dessutom fortfarande ett avgörande möte som väntar. Säg nu att vi vinner mot Atletico, förtjänar de ligatiteln fortfarande? Inte i mina ögon. Jag anser därför att det är ett perfekt tillfälle att krona de välförtjänta mästarna av Spanien till den som kommer segrande ur det sista avgörande mötet.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-05-08 00:17
Vi är värdiga vinnare om vi vinner ligan! Inget snack om saken. Inga förluster mot varken Atletico eller real. Visst har vi tappat vissa poäng här och där när vi borde tagit de, visst att vi spelat mindre bra under 2014. Men fortfarande. Visca el Barca!!!
Neymar11
2014-05-08 00:16
(Xaviesta) Nöjet var på min sida och tack själv Nesto Jag kommer också vara där, och jag själv bokade via viagogo. Kan inte låta en sån chans rinna ut ur handen. Barcelona har ligan i sina egna händer och jag har matchbiljetten i mina egna händer Priserna är höga tyvärr men det får man acceptera. Personligen så tror jag inte det kommer finnas någon biljett kvar när du är därnere
Barcelona Barieta
2014-05-08 00:16
Rambla

Jo dessvärre är det ju precis så journalister/kritiker se på det. Fast att såga Barcelona för en dålig vår och tokhylla Ancelotti och Real för att de gått till CL men i stort sett förlorat mot allt toppmotstånd i ligan, är ju väldigt snevridet.
Barcelona papillon
2014-05-08 00:15
Tänk om Malaga kniper alla 3p mot Atlético, de måste ju säkra nytt kontrakt, samtidgt som Barca och real också vinner sina matcher. I sista omgången måste Barca och Atlético gå för vinst annars tar ju real hem ligan eller har jag räknat fel? Undra hur man resonerar vid ställning 0-0 och 1 min kvar :-)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-08 00:13
Jeffson

Jag tar emot dig med öppna armar. Blev också en kappvändare. Men det skiter jag i. Vem fan hade trott att stabila Atletico skulle förlora mot Levante på bortaplan? Okej, oavgjort. Men förlust! Och med 2-0 dessutom!

Vem fan hade trott att Real Madrid skulle tappa 4 (!) av 6 poäng efter att ha kört över Bayern förra veckan? Real Madrid har inte den minsta truppen precis och man trodde fan att de skulle vara ute efter trippeln. I synnerhet nu när man hade första chansen på jag vet inte hur många år. Glöm inte att Valencia var i ruiner när de släppte in mål i sista minuten och åkte ur EL. De hade noll självförtroende inför matchen mot Real Madrid. På Bernabeu dessutom.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-08 00:12
Neymar11 Tack för en bra diskussion! Jeffson Du är endast en kappvändare om du visar upp ett ständigt mönster av detta beteende. Att du slängt ur dig något mitt i känslornas storm en enda gång och nu känner annorlunda gör dig inte till någon vändare. Den biten sköts mycket bättre av så många andra redan ;)
Barcelona Nesto
2014-05-08 00:10
En fråga, Jag ska befinna mig i Barcelona när man tar emot Atletico Madrid men biljetter har jag inte köpt än. På officiella sidan är det slutsålt ser det ut som. Kommer man kunna köpa biljetter på plats, ungefärlig 4-5 dagar innan?
Annons: