/spanien/barcelona/forum/4845.aspx/spanien/barcelona/forum/4845.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2014-05-08 15:27
Perfekt då kan Ter Stegen vara med och träna direkt och lära känna sina nya kamrater efter uppehållet. För han ska ändå vara vår första keeper när nästa säsong sätter igång.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-08 15:27
Kungen har talat. Han har sparat sig till VM och det är han värt. När han pussa klubb märket efter sin hattrick blev jag pånyttkär som i min sexiga fritidsfröken när jag va 7 år. Messi: "My future at Barça? A lot has been said lately, almost all of that were lies, absurd things. I'm fine." #fcblive"
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-05-08 15:02
Någon kanske redan har svarat på det här men när förväntas Neymar vara tillbaka?, finns det någon chans att han är tillbaka till Atletico? Jag är fortfarande inte optimistik, " vi har det i egna händer", aa det har vi men vi har inte slagit Atletico någon gång den här säsongen och vi har pressen på oss när den spelare som varit bäst mot de är skadad. 60 -40 i odds till Altetico att de vinner ligan.
Barcelona DM1982
2014-05-08 14:44
Det är bara helt perfekt att Ter Stegen inte är uttagen, mer tid för honom att vara i Barcelona och komma in i allt. Han kommer nog vara jäkligt revanschsugen också att visa att förbundskaptenen gjorde ett misstag.
100% AntiMadridista!
2014-05-08 14:39
@KarmaIsAKaranka:

Ett tåg som tvättäkta culés (som står bakom Barca i vått och torrt) inte är med på, här får du en Snicker för att du åtminstone är ärlig :)
Barcelona grande jw
2014-05-08 14:21
Ja, jag håller med dig. Sedan betalar man högsta transfersumman någonsin för Bale som är en de största glaslirarna i fotbollens historia. 20 skador på 3 säsonger i Premier League. Den statistiken skojar man inte bort. Vad tror dom ska hända när han går från mediokra PL till världens bästa liga i Spanien då och matchas ännu hårdare med Europaspel? =) Klart han kommer gå sönder.

Byter man in en spelare man betalar €30-40 miljoner för ska man fan inte klaga på att man har en tunn trupp. När man gör det inser man verkligen hur förstörd fotbollen och dess ekonomi har blivit på senare år, främst av Real Madrid och alla andra pissklubbar som har obegränsad ekonomi tack vare sina arabshejker.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-08 14:12
GioStyle:

Calma, calma. Viftar med den vita flaggan.
2014-05-08 14:09
grande jw:

Ändå ropar de efter nya spelare. De ropar efter spelare varje säsong. De har, precis som du påpekar, en trupp som är värd flera miljarder. De har snarare haft TUR med skador denna säsong och även tidigare säsonger. Ronaldo har väl bara varit borta i sammanlagt 6-7 veckor på fem år? Messi är säkert uppe i ett 20-tal veckor under samma period. Bara ett exempel.
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 14:08
One_LionelMessi (Barcelona) Haha förvånar mig inte! Samtidigt som dom nekar ett 20 miljonersbud på tello. Övriga lag: Köpa billigt och sen sälja dyrt Barca: Köpa dyrt och sen sälja billigt.
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-08 14:05
haha LeoMessi... lovar, skulle inte bli förvånad om våra ledning säljer han för kaffe pengar, dom är så vidrigt ruttna på affärer!! Callejon för 20miljoner , helt sinnessjuk hur bra dom fick för honom!
Barcelona grande jw
2014-05-08 14:04
Det mest komiska är väl att kontrasten mellan våran klubb och Real Madrid är så jävla stor. Vi får skador på våra ordinare spelare och tvingas spela med spelare som är uppflyttade från Barca B samt en målvakt som är 39 bast med kroniska ryggproblem.

Real Madrid får skador på sina spelare och tvingas byta in spelare man har värvat för över 1 miljard (Isco, Illaramendi, Coentrao). Det måhända att dessa spelare kanske har floppat men jag tycker inte det är rätt läge att lipa över skador när man värvat en bänk för den summan.
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 14:02
Sägs att Juve vill köpa sanchez innan VM så att hans prislapp inte går upp. Haha kvittar om hans prislapp går upp eftersom dom redan inte kan betala det som krävs. Alla bud under 30 miljoner för sanchez är ett hån mot vår klubb. Om Illaramendi kan säljas för 38 miljoner, om callejon kan säljas för 20 miljoner euro så kan sanchez säljas för 35 mille.
Barcelona Yaya24
2014-05-08 14:01
Konstigt att han inte är uttagen. Neur har varit riktigt dålig den här säsongen
2014-05-08 14:00
Bartra besitter stor potential. Känns ganska otroligt att man satt bara meter bakom honom på Miniestadi för hösten 2011 när B-laget spelade match (Bartra var skadad). Fick dock bara med en bild på hans rygg. Idag kan han utvecklas till en viktig kugge i laget. Det går snabbt. La Masia är de facto en talangfabrik.

¡Visca Barcelona y Visca Catalunya!
Barcelona Dinho the artist
2014-05-08 13:59
Gio
Verkligen inte. Men samtidigt, är reina en bättre målvakt än de gea?
2014-05-08 13:54
Batra är en valp.. visst han gör några matcher där man tror att han kommer bli en guldklipp, vissa matcher visar han sitt riktiga jag där han fortfarande är en truppspelare som jag personligen inte kommer kunna vara nå startman i barcelonas a-lag! Och sen angående skadorna, skadorna som gynnar real det kollar dom inte på, men när det händer oss eller atletico då är det real som har varit bäst men inte kollar skadorna.. vi hade messi borta 3-4 månader, valdes borta pique borta... men ronaldo är borta 2-3 matcher o vips man ska klaga på ronaldo är borta.. komigen fan.. svälj stoltheten o inse att ni inte förtjänar ligan!! vi fick starta cdr finalen me batra o mascherano .. 2 backar som inte är vana och spela tillsammans! allt det där spelar roll o sprider osäkerhet i laget! och sen pintoooooo aa det där behöver jag inte ens skriva om!
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 13:54
Denis Suarez* Vette fan hur det blev sebus suarez haha! Jävla cptelefon.
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 13:53
knoxxx (Barcelona) Sebus Suarez har haft en bra säsong i b-laget. Han är i stort sett bra på allting, bra teknik och fint passningsspel. Det känns som att han är en sån spelare som man inte vet hur jäkla bra han är förrän han får spela med a-laget. Han är betydligt bättre än Roberto, om det är någon tröst haha! Återstår och se om han har det lilla extra i sig för att kunna bli en del av Barcelona. Deulofeu och cameroonians skulle nog kunna ge mycket bättre info om honom.
Barcelona knoxxx
2014-05-08 13:45
Någon som har lite mer koll på Denis Suarez framgångar i Barca B? Av det lilla jag sett har han sett rätt vass ut. Gillar hans glöd och förmågan att alltid gå på mål, samtidigt som han är en mycket skicklig passningsspelare. Som en blandning av Iniesta och Xavi. Han är dessutom riktigt bra på frisparkar.

Jag har en känsla av att Lucho skulle kunna locka fram ett genombrott nästa säsong. Men bäst kanske är att låna ut honom till typ Villareal.
Barcelona Gio Style
2014-05-08 13:45
One_LionelMessi
Vi har dessutom åkt på dem tyngsta skadorna i det absoluta sämsta skedet.
Våran bästa mittback (vår svagaste lagdel) och vår målvakt där vi har Pinto som reserv.
Real har blivit en riktig looserklubb som alltid ska skylla ifrån sig.
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 13:42
One_LionelMessi (Barcelona) Hur bra hade real klarat sig med bartra, masch och pinto i mål? Bartra är inte dålig men han och masch funkar inte ihop. Till skillnad från oss så har dom vettiga reserver iaf! Dom byter in Isco och vi byter in Roberto. Dom ska verkligen inte skylla på skador. Likt oss så har dom gjort en del plattmatchen.
2014-05-08 13:34
Stör mig så oerhört mycket på okunniga madrid fans där dom klagar på skador skador skador.. är ni helt jävla efterblivna? tror ni att det är bara ni som har skador.. ni som läser här, hur fan kan ni tycka att ni ska vinna ligan när ni har varken slagit oss eller atletico på 2 möten? att ni ligger där ni ligger just nu är på barcas bekostnad där dom har haft skador mycket tidigare än er..... för att ni ska förtjäna ligan så ska ni slå oss åtminstonde 1 gång i ligan men ni fick er både på eran borg och våran borg, av Atletico fick ni er på eran borg, och med lite tur lyckades ni få en poäng borta! svälj stoltheten och kolla på allas sidor och inte bara på era skador! ni är borta ur titelstriden och med all rätt!
Barcelona Gio Style
2014-05-08 13:28
@zick9:

Ni som följer Bundesliga, är Zieler verkligen bättre än Ter-Stegen?
Gladbach har trots allt minst insläppta mål efter Bayern och Dortmund =S
Neymar11
2014-05-08 13:25
zick9 Bra kan han sätta sig till ro i Barcelona och vara med på försäsongen från start
Barcelona zick9
2014-05-08 13:21
Ter Stegen inte uttagen i VM-truppen...
Barcelona grande jw
2014-05-08 13:20
Skärp er nu. Jag håller med Gabriel. Jag vill se diskussioner om Barca. Inte diskussioner om vem som har rätt eller fel. Smaken är som baken. Alla tycker olika. Deal with it.

Är jävligt tröttsamt att behöva se skiten. Hädanefter kan ni hålla det till PM.
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 13:06
Vunnit gruppen*
Dema
2014-05-08 13:02
@siralex Är man dokumentärfilmare så är man. Håller på med film som knäcker allt som har med fotboll att göra :)
Barcelona Gio Style
2014-05-08 13:01
KarmalsAKaranka Erkänner vad? LennyRomario kom med ett felaktigt påstående, jag upplyste honom. Vad är det för löjligt svar du kommer med? Vad har våra titelchanser med mig att göra? Ditt svar har ju fan 0 med mitt svar att göra. Har du bekräftelsebehov? Kan det vara så att du lägger dig på försvar för att du skäms över det du gjorde innerst inne men vill verka hård utåt? Vi fattar, du är arrogant, du är nonchalant, du är forumets Zlatan! Seså, tillbaka till flashback med dig istället. Edit: Jag har inte en enda gång lagt mig i den här diskussionen så jag förstår inte din reaktion. Antar att det är ett känsligt ämne eller nåt.
Barcelona Gabriel
2014-05-08 12:48
Fan alltså, jag hatar verkligen att leka moralpappa eller dagisfröken och jag kan bara tänka mig att det kan bli irriterande av att se någon försöka få allt att rulla på så bra som möjligt när man bara vill "försvara sig själv", men allvarligt talat. Det här forumet har blivit så sjukt tråkigt.

Det är knappt några diskussioner längre, utan bara intriger mellan skribenter. Jag tänker inte nämna några namn men det finns ett par personer här inne som är mer intresserade av att tjafsa med varandra än att faktiskt bidra med något eller diskutera ämnet FC Barcelona. Vad är grejen? Har ni för lite drama i erat verkliga liv? Och jag skiter i vem som låg bakom det först eller vems fel det är att det blir så. Det finns alltid två sidor av varje mynt så ni kan inte skylla ifrån er allt på den andre.

Nej, jag är inte heller perfekt men jag gör alltid mitt bästa för att försöka få forumet att glänsa så mycket som möjligt, även om jag också gör fel ibland. Men det är inte riktigt känslan jag får av vissa här inne.

Barcelona har sugit den här säsongen och ingen av oss (majoriteten) har varit nöjda eller räknat med en endaste titel så här på slutet. Vet ni vad? Möjligheten finns nu, ja, chansen finns faktiskt. Real Madrid tappade poäng igår kväll och vi har allt i våra egna händer.

For all that it's worth - jag förstår mig inte på er. Hur orkar ni tjafsa en dag som denna. Om det nu inte ens slutar med ligaguld so what, vi har chansen igen. Det är en glädje som jag hade förlorat. Ni borde krama om varandra and make peace. Vi är alla culés i slutändan och vi alla älskar FC Barcelona.

Varför kan vi inte vara enade på Les Rambles och sprida brödrarskap och kärlek istället för att göra skryta om längden på sin egna penis? Kom igen nu. Som un!

Visca el Barça!
Annons: