/spanien/barcelona/forum/4844.aspx/spanien/barcelona/forum/4844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2014-05-08 13:21
Ter Stegen inte uttagen i VM-truppen...
Barcelona grande jw
2014-05-08 13:20
Skärp er nu. Jag håller med Gabriel. Jag vill se diskussioner om Barca. Inte diskussioner om vem som har rätt eller fel. Smaken är som baken. Alla tycker olika. Deal with it.

Är jävligt tröttsamt att behöva se skiten. Hädanefter kan ni hålla det till PM.
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 13:06
Vunnit gruppen*
Postat via SvenskaFans-appen
Dema
2014-05-08 13:02
@siralex Är man dokumentärfilmare så är man. Håller på med film som knäcker allt som har med fotboll att göra :)
Barcelona Gio Style
2014-05-08 13:01
KarmalsAKaranka Erkänner vad? LennyRomario kom med ett felaktigt påstående, jag upplyste honom. Vad är det för löjligt svar du kommer med? Vad har våra titelchanser med mig att göra? Ditt svar har ju fan 0 med mitt svar att göra. Har du bekräftelsebehov? Kan det vara så att du lägger dig på försvar för att du skäms över det du gjorde innerst inne men vill verka hård utåt? Vi fattar, du är arrogant, du är nonchalant, du är forumets Zlatan! Seså, tillbaka till flashback med dig istället. Edit: Jag har inte en enda gång lagt mig i den här diskussionen så jag förstår inte din reaktion. Antar att det är ett känsligt ämne eller nåt.
Barcelona Gabriel
2014-05-08 12:48
Fan alltså, jag hatar verkligen att leka moralpappa eller dagisfröken och jag kan bara tänka mig att det kan bli irriterande av att se någon försöka få allt att rulla på så bra som möjligt när man bara vill "försvara sig själv", men allvarligt talat. Det här forumet har blivit så sjukt tråkigt.

Det är knappt några diskussioner längre, utan bara intriger mellan skribenter. Jag tänker inte nämna några namn men det finns ett par personer här inne som är mer intresserade av att tjafsa med varandra än att faktiskt bidra med något eller diskutera ämnet FC Barcelona. Vad är grejen? Har ni för lite drama i erat verkliga liv? Och jag skiter i vem som låg bakom det först eller vems fel det är att det blir så. Det finns alltid två sidor av varje mynt så ni kan inte skylla ifrån er allt på den andre.

Nej, jag är inte heller perfekt men jag gör alltid mitt bästa för att försöka få forumet att glänsa så mycket som möjligt, även om jag också gör fel ibland. Men det är inte riktigt känslan jag får av vissa här inne.

Barcelona har sugit den här säsongen och ingen av oss (majoriteten) har varit nöjda eller räknat med en endaste titel så här på slutet. Vet ni vad? Möjligheten finns nu, ja, chansen finns faktiskt. Real Madrid tappade poäng igår kväll och vi har allt i våra egna händer.

For all that it's worth - jag förstår mig inte på er. Hur orkar ni tjafsa en dag som denna. Om det nu inte ens slutar med ligaguld so what, vi har chansen igen. Det är en glädje som jag hade förlorat. Ni borde krama om varandra and make peace. Vi är alla culés i slutändan och vi alla älskar FC Barcelona.

Varför kan vi inte vara enade på Les Rambles och sprida brödrarskap och kärlek istället för att göra skryta om längden på sin egna penis? Kom igen nu. Som un!

Visca el Barça!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-08 12:35
@Gio Style:

Tack för att du erkänner. Gullig pojk. Vill klämma dina kinder alltså. Låter som att du aldrig har handlat i affekt. Är sjukt imponerad. Tur att vi har dig som på egen hand återskapade våra titelchanser. Bravissimo! Länge leve GioStyle!!!
2014-05-08 12:32
@Neymar11:

Amen to that! Nu ska jag sluta mäta kuk med de här lallarna. Haters gonna hate. Håller tummarna för att vi gör två monsterinsatser kommande dagarna. Det kan ju bara gå uppåt efter alla lowpoints vi träffat denna säsong? Eller?
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-05-08 12:31
Barcelona Gio Style
2014-05-08 12:31
LennyRomario
Nej, diskussionerna finns för att KarmaralAKaranka gick ut med att han skulle bojkotta resten av säsongen pga uteblivna titlar.
Nu när vi återigen har chans så kommer han tillbaka och det är det vissa stört sig på.

Andra diskussioner handlar om att vissa säger att vi inte förtjänar titeln och andra som t.om hade sagt att de tar helst en titellös säsong med tanke på hur det sett ut spelmässigt.

Jag personligen tycker att det är båda ovanstående grejer är fel men den här diskussionen börjar spåra så det är bättre att inte lägga sig i :)
Barcelona Zamboza
2014-05-08 12:24
Vi har fått hur många chanser som helst att ta ligan. Det enda som oroar mig är spelarnas inställning. Kommer spelarna spela som om deras liv stod på spel eller är det skitsamma? Det har ju känts lite uppgivet på sistone. Det minsta man kan begära nu när dem fått en chans till till ligatiteln är att dem åtminstone kan hålla liv i till sista omgången så att man kan hoppas in i det sista. Att äntligen få slå Atletico samt att få se Puyol lyfta bucklan hade varit ett värdigt avslut för honom.
2014-05-08 12:21
@Dema:

Du hade tappat hoppet. Du är inte ensam om det och jag förstår fullt ut att du tappade hoppet. Men du blir inte bashad för det. Istället ska man basha på mig för att jag tappade hoppet. Varför? För att jag sticker i ögonen på många här. Hyckleriet fortlever!

Är för övrigt jävligt glad att du fick uppleva den känslan igår. Där ser du att plugg lönar sig. ;)
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 12:19
Mido (Barcelona) Jag förstår att Brasilien är oroliga över att Neymar skadas. Men dom har ingen rätt att beordra honom att inte spela, så länge Barcelona betalar hans lön så ska han spela om vi så vill. Självklart så tycker jag att landslag ska kunna ha som ett önskemål att en spelare ska vila. Nu när jag ändå pratar om det här så kom jag att tänka på VDB! Han matchade alltid starkaste elvan trots att man hade vunnit kroppen osv. Kommer ihåg när läkarna sa till honom att Xavi Max ska spela 45 min eftersom han höll på att återhämta sig från skada, klart som fan att han lät honom spela hela matchen.. Får nog sluta nu innan jag går mer off topic haha
Neymar11
2014-05-08 12:17
Här har ni en länk
Barcelona Gabriel
2014-05-08 12:16
Haha, förlorar vi mot Elche lägger jag mig seriöst under en sten och gömmer mig så hårt att alla glömmer bort min existens.
2014-05-08 12:16
@Dinho the artist:
Tack för korrigeringen. Tänkte i termerna 'supporter sedan 2003' och fick med siffran 3 istället för 1 i slutet där. Freudian slip kallas det. Dessutom var Barcelona i skiten för 11 år sedan som klubben var för 13 år sedan så jag vet inte varför det gör så stor skillnad för dig. När Ronaldinho kom till klubben var vi fortfarande i skiten. Det var den sommaren jag drog blickarna till Barca. Nöjd?
Neymar11
2014-05-08 12:15
Ja min pappa slår din pappa, lägg undan linjalen för ingen vill se era mäta kukarna här inne. Alla känner olika, och all beter sig olika som fans deal with it and move on. Ingen ide att tjafsa om vem som är ett större fan än den andre. Ni stöttar för fan samma klubb Kollade precis en video där Arsenal besvarar en del av kritiken dom har fått på Twitter på träningsanläggningen. Och måste säga att jag älskar idéen och hur dom bjuder på sig själva. Har tyvärr ingen länk på videon men går att söka upp på youtube
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-08 12:10
Känslan har inne om Barca skulle fucka upp mot Elche Jag vet inte vart jag skulle ta vägen
Barcelona Dinho the artist
2014-05-08 12:01
Karmals
"min lojalitet till klubben har funnits sedan 13 år tillbaka. "

Var väl 11 år för några dagar sen? Time flies.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-08 11:55
@Dema:

Hur kan man plugga när det finns fotboll på tv?
Dema
2014-05-08 11:45
Satt inlåst på skolan i typ tio timmar och pluggade igår. Hade inte en den minsta tanke på min omvärld på hela dagen och kvällen. Var inne i ett sjukt flow. Jag ville givetvis se Madrid spela igår men glömde fullständigt bort det. Kommer tillbaka hem runt midnatt och det är då det slår mig. Lääängesen jag fick en sådan överraskning! Blev så uppriktigt jävla glad från topp till tå. Jag hade självklart också tappat hoppet. Sjukt om barca dödar det hela med att förlora mot Elche.
2014-05-08 11:41
*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack! Du pratar om narcissism men skriver en A4 för att det klämmer i skon på dig att jag erkände ett misstag. Oh the irony ... Tror knappast att du hoppade av glädje och trodde på ett ligaguld när Lafita kvitterade. Min lojalitet till klubben har funnits sedan 11 år tillbaka. Westinho skrev trots allt det inlägget när jag också hade hopp om ligaguld dvs innan CL-semifinalerna och innan Atletico hade mött Valencia på Mestalla. Det vore en annan femma om han trodde på laget efter Lafitas mål. Vinner vi ligan tycker jag fortfarande att ledningen ska avgå, spelare ska säljas och spelsätt utvecklas. Jag är inte nöjd för det. Vore snarare skönt med en knäpp på näsan mot Real Madrid och en avslutning som Puyol och Valdés förtjänar efter allt de gjort för klubben. Behåll du din Book of Job för att du är också en "vemsomhelst som kan googla" fram saker. Du är inget bättre även om du verkar ha ett behov av att vara det. Glädjande att du stör dig och att du tar dig själv på stort allvar. Hur var det med narcissismen nu igen? LennyRomario: Bry dig inte om '*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!'. Han sitter där bara och är butter. Efterklok är hans styrka. Tydligen vill han också skapa en grupp av "lojala" supportrar i sin utopiska världsbild. Vi gör bäst i att vifta bort hans negativa energi och borde istället njuta av att Madridlagen (väldigt förvånansvärt) tappat 7 av 9 poäng kort efter starka insatser mot Chelsea och Bayern.
Barcelona roheart
2014-05-08 11:38
Att ge upp hoppet är en annan femma, det kan väl hända vem som helst att allt känns motigt.. Jag syftar mest på att det snackades väldigt mkt om att "jag vill inte ens att vi ska vinna ligan".. "Hoppas inte vi vinner någonting".. Jag vet inte vilka det var som skrev men slogs kraftigt av hur många som inte bara gett upp, utan som gömde sig bakom löjliga ursäkter som att inte vilja vinna.. Och efter Reals kryss igår så var det knappt ett negativt ord, helt plötsligt ville alla vinna igen..! Kanske bara är barnsligt att ta upp det här, isåfall får ni väl strunta i det bara.. Det är min syn på det hela iallafall, det måste ju vara många som mår dåligt idag för glöm för guds skull inte att ni absolut inte ville vinna ligan ;)
Barcelona Mido
2014-05-08 11:37
Först ska vi klara av Elche borta,, tveksamt att vi vinner med lagets nuvarande form.. Men om vi säger att vi vinner mot de då är det en ren jävla final mot AM.. Jag vill se blod rinner hhhh låter som filmen 300... Men det är sista chansen att ge nåt tillbaka till oss fans. Angående Neymar. Har hört att han fick order från det brasilianska förbundet att inte delta i matchen mot AM, för att de vill inte riskera nåt. Så det är stor chans att han hoppar över matchen.
Barcelona LennyRomario
2014-05-08 11:05
Är det alltså på fullt allvar en debatt om huruvida det är fult eller inte att ge upp hoppet? Är det inte bara en känsla, som man knappt kan kontrollera?

Jag gav upp hoppet på ligatiteln efter 2-2 mot Getafe. Varför skulle jag inte göra det? Jag utgår ifrån att 96% av alla Pool-supportrar gav upp hoppet efter 3-3 mot Palace. Allt såg kört ut, jag kände inget hopp, jag var uppgiven. Det är väl bara naturligt?

Det är väl ungefär som under en match. Ligger Barca under med 2-0 i 82:a så ger jag upp hoppet. Inte för att jag är medgångssupporter, motgånssupporter eller whatever, utan för att det är känslan jag får i min kropp. Att hoppet är ute.

Varför skulle jag skämmas för det? Helt obegripligt.

Barcelona roheart
2014-05-08 10:34
"Jeffson (Barcelona) 2014-05-08 00:05 Med risk för att bli kallad för kappvändare... Jag skrev för ett tag sen att om vi vinner så är det inte välförtjänt, detta tycker jag fortfarande (sorry Neymar11;) Men! Jag skrev också att jag inte ens vill vinna någon jävla liga. Detta vill jag ta tillbaka nu. Jag vill visst vinna ligan. Jag skiter i välförtjänt eller inte, jag skiter i en trött Messi, oinspirerad Tata eller golfalkisen Zubi. Det är inte samma glädje som andra ligatitlar ifall vi nu skulle vinna den (även om jag skulle bli glad). Men mest är det en stor skadeglad jävla Fuck You till real madrid. För när varken spelet, spelarna eller ledningen gläder särskilt mycket så är ändå skadeglädjen go att plocka fram. Lågt ja, men ändå så förbannat roligt. Speciellt efter att ha vart en sväng inne i puertan och läst. Men först. Bortamatch mot Elche. Sedan. Hemmamatch mot Atletico. Klarar spelarna ställa om? Jag är tveksam. Det kan vara över redan efter matchen mot Elche. Edit: Och vem vill inte se Puyol höja bucklan en sista gång? När jag kom att tänka på detta så skäms jag fan över att ha sagt att jag inte vill vinna ligan. Detta vill jag be om ursäkt för. " Måste säga att man blir glad när någon inser att man gjort fel iallafall, hatten av för det! Samtidigt undrar man ju var alla är som absolut inte ville vinna nån liga i år?! Helt plötsligt finns möjligheten och då vill alla igen?! Man vill väl alltid vinna? Eller sitter man och skriver med en massa mini-mourinhos som bara vill vinna så länge det finns en klar möjlighet? Ryck upp er boys!!
Barcelona NoGo™
2014-05-08 10:27
@Den vise mannen

Klubben och han själv hoppas på att han kan vara med sista matchen mot Atleti. Får se om han hinner..
Barcelona Den vise mannen
2014-05-08 10:24
När är Neymar spelklar igen?
Barcelona Mido
2014-05-08 10:07
IlTriplete (Barcelona) Om A. Madrid kryssar mot barca å vinner mot Elche få har barca 4 poäng, då är alla 3 på 90 poäng,, men då är barca bäst på målskillnad tror jag
Barcelona NoGo™
2014-05-08 09:43
Har en stark känsla av att Elche kommer göra livet surt för oss på söndag. Perez plockar garanterat fram pengaväskan ingen så de gäller att vi är på tårna!!
Annons: