/spanien/barcelona/forum/4843.aspx/spanien/barcelona/forum/4843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2014-05-08 17:07
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":
Mangala får väl ändå ses som en relativt oprövad talang på den stora scenen i jämförelse med Miranda. Portospelare brukar ju oftast höjas till en nivå aningen högre än vad de egentligen håller. Nu har jag inte jättebra koll på Mangala men så brukar det funka med Portospelare överlag IMO. KarmalsAKaranka Låter mycket bra, ville inte bli indragen i den diskussionen öht egentligen. Peace
viccc
2014-05-08 17:02
Dos Santos kommer överaska nästa säsong! Bättre att skicka ner Roberto till B laget :P
Neymar11
2014-05-08 16:39
Skicka ner honom till b-laget då kommer han vilja lämna :)
Postat via SvenskaFans-appen
viccc
2014-05-08 16:23
Dos Santos har ju fått några sånna bonusar under årets lopp haha, i typ 3-4 årstid
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-08 16:22
@100% AntiMadridista!:
"..tvättäkta culés.." Den var ny. Du har kanske inte hört talas om att man kan stödja klubben genom att kritisera den/ignorera den när det går dåligt. Att vända ryggen till för att de (spelarna, ledningen & Co) ska förstå att det är illa ställt. En protest för detta är bland annat tomma läktare vilket det har varit på Camp Nou. Dyra biljetter och konstiga matchtider i all ära men vill man se strålande fotboll kan man passera de barriärerna. Vi har inte spelat bländande fotboll denna säsong därav läktarantalet. Vi är trots allt vid liv igen tack vare att två andra klubbar har gjort botteninsatser likt oss. Det jag vill ha sagt är att vi har olika sätt att stödja klubben på. Jag säger inte att mitt sätt är bättre än ditt. Men du verkar vara övertygad om att supporterskap endast kan gestaltas på ett sätt. Att ditt sätt är det ultimata och det enda som är äkta. Därav ditt påhittade begrepp 'tvättäkta culé". Det gör dig trångsynt. Förresten: de är bara jag som delar ut Snickers här på forumet och jag har som regel att man inte får ge dem tillbaka till mig. Ät upp den och var tacksam. ;)
Barcelona påfågeln
2014-05-08 16:21
KarmaIsAKaranka (Barcelona): Ja, man måste ju verkligen förstå JDS, nu har han kontrakt till 2015, och är trots allt en duglig truppspelare i klubben i sitt hjärta. Aldrig att jag skulle frivilligt ge upp den platsen.
2014-05-08 16:15
grande jw:

hahaha, helt otroligt. Han lever livet den grabben. Jag avundas inte Messi. Jag avundas Jonathan Dos Santos. There. I said it.
Barcelona grande jw
2014-05-08 16:12
Om vi vinner La Liga kommer klubben betala ut en bonus på 5,5 miljoner till varje spelare i A-truppen. Detta betyder att Jonathan Dos Santos är tillgänglig för bonusen. Fattar ni hur sjukt liv den här killen har? Varje dag få träffa Messi och grabbarna, latja lite på träningarna. Ha första parkett på varje match på Camp Nou. Håva in lite cash när det går bra för klubben. Aldrig någon mediabevakning utan går till "jobbet" varje dag utan den minsta press på sig. Jobbigt liv...
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-05-08 16:10
Ryktas att Vi vill ha Miranda å atletico ska ersätta han med Mangala....Tragiskt. Borde vara barca som går efter Fransosen.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-08 15:35
Barcelona are interested in Atletico centre back Miranda (29). The Brazilian defender has a 30M buyout clause. [elconfidencial sport] EDIT: Barcelona are interested in Sporting Lisbon centre and left back defender Marcos Rojo (24). [o jogo] Någon som har mer koll på Marcos Rojo?
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-08 15:30
I bilden som jag har uppdaterat kan man se en riktigt intressant jämförelse mellan Ter stegen och Atletico målvakten.
Barcelona Messidinho_10
2014-05-08 15:27
Perfekt då kan Ter Stegen vara med och träna direkt och lära känna sina nya kamrater efter uppehållet. För han ska ändå vara vår första keeper när nästa säsong sätter igång.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-08 15:27
Kungen har talat. Han har sparat sig till VM och det är han värt. När han pussa klubb märket efter sin hattrick blev jag pånyttkär som i min sexiga fritidsfröken när jag va 7 år. Messi: "My future at Barça? A lot has been said lately, almost all of that were lies, absurd things. I'm fine." #fcblive"
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-05-08 15:02
Någon kanske redan har svarat på det här men när förväntas Neymar vara tillbaka?, finns det någon chans att han är tillbaka till Atletico? Jag är fortfarande inte optimistik, " vi har det i egna händer", aa det har vi men vi har inte slagit Atletico någon gång den här säsongen och vi har pressen på oss när den spelare som varit bäst mot de är skadad. 60 -40 i odds till Altetico att de vinner ligan.
Barcelona DM1982
2014-05-08 14:44
Det är bara helt perfekt att Ter Stegen inte är uttagen, mer tid för honom att vara i Barcelona och komma in i allt. Han kommer nog vara jäkligt revanschsugen också att visa att förbundskaptenen gjorde ett misstag.
100% AntiMadridista!
2014-05-08 14:39
@KarmaIsAKaranka:

Ett tåg som tvättäkta culés (som står bakom Barca i vått och torrt) inte är med på, här får du en Snicker för att du åtminstone är ärlig :)
Barcelona grande jw
2014-05-08 14:21
Ja, jag håller med dig. Sedan betalar man högsta transfersumman någonsin för Bale som är en de största glaslirarna i fotbollens historia. 20 skador på 3 säsonger i Premier League. Den statistiken skojar man inte bort. Vad tror dom ska hända när han går från mediokra PL till världens bästa liga i Spanien då och matchas ännu hårdare med Europaspel? =) Klart han kommer gå sönder.

Byter man in en spelare man betalar €30-40 miljoner för ska man fan inte klaga på att man har en tunn trupp. När man gör det inser man verkligen hur förstörd fotbollen och dess ekonomi har blivit på senare år, främst av Real Madrid och alla andra pissklubbar som har obegränsad ekonomi tack vare sina arabshejker.
2014-05-08 14:12
GioStyle:

Calma, calma. Viftar med den vita flaggan.
2014-05-08 14:09
grande jw:

Ändå ropar de efter nya spelare. De ropar efter spelare varje säsong. De har, precis som du påpekar, en trupp som är värd flera miljarder. De har snarare haft TUR med skador denna säsong och även tidigare säsonger. Ronaldo har väl bara varit borta i sammanlagt 6-7 veckor på fem år? Messi är säkert uppe i ett 20-tal veckor under samma period. Bara ett exempel.
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 14:08
One_LionelMessi (Barcelona) Haha förvånar mig inte! Samtidigt som dom nekar ett 20 miljonersbud på tello. Övriga lag: Köpa billigt och sen sälja dyrt Barca: Köpa dyrt och sen sälja billigt.
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-08 14:05
haha LeoMessi... lovar, skulle inte bli förvånad om våra ledning säljer han för kaffe pengar, dom är så vidrigt ruttna på affärer!! Callejon för 20miljoner , helt sinnessjuk hur bra dom fick för honom!
Barcelona grande jw
2014-05-08 14:04
Det mest komiska är väl att kontrasten mellan våran klubb och Real Madrid är så jävla stor. Vi får skador på våra ordinare spelare och tvingas spela med spelare som är uppflyttade från Barca B samt en målvakt som är 39 bast med kroniska ryggproblem.

Real Madrid får skador på sina spelare och tvingas byta in spelare man har värvat för över 1 miljard (Isco, Illaramendi, Coentrao). Det måhända att dessa spelare kanske har floppat men jag tycker inte det är rätt läge att lipa över skador när man värvat en bänk för den summan.
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 14:02
Sägs att Juve vill köpa sanchez innan VM så att hans prislapp inte går upp. Haha kvittar om hans prislapp går upp eftersom dom redan inte kan betala det som krävs. Alla bud under 30 miljoner för sanchez är ett hån mot vår klubb. Om Illaramendi kan säljas för 38 miljoner, om callejon kan säljas för 20 miljoner euro så kan sanchez säljas för 35 mille.
Barcelona Yaya24
2014-05-08 14:01
Konstigt att han inte är uttagen. Neur har varit riktigt dålig den här säsongen
2014-05-08 14:00
Bartra besitter stor potential. Känns ganska otroligt att man satt bara meter bakom honom på Miniestadi för hösten 2011 när B-laget spelade match (Bartra var skadad). Fick dock bara med en bild på hans rygg. Idag kan han utvecklas till en viktig kugge i laget. Det går snabbt. La Masia är de facto en talangfabrik.

¡Visca Barcelona y Visca Catalunya!
Barcelona Dinho the artist
2014-05-08 13:59
Gio
Verkligen inte. Men samtidigt, är reina en bättre målvakt än de gea?
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-08 13:54
Batra är en valp.. visst han gör några matcher där man tror att han kommer bli en guldklipp, vissa matcher visar han sitt riktiga jag där han fortfarande är en truppspelare som jag personligen inte kommer kunna vara nå startman i barcelonas a-lag! Och sen angående skadorna, skadorna som gynnar real det kollar dom inte på, men när det händer oss eller atletico då är det real som har varit bäst men inte kollar skadorna.. vi hade messi borta 3-4 månader, valdes borta pique borta... men ronaldo är borta 2-3 matcher o vips man ska klaga på ronaldo är borta.. komigen fan.. svälj stoltheten o inse att ni inte förtjänar ligan!! vi fick starta cdr finalen me batra o mascherano .. 2 backar som inte är vana och spela tillsammans! allt det där spelar roll o sprider osäkerhet i laget! och sen pintoooooo aa det där behöver jag inte ens skriva om!
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 13:54
Denis Suarez* Vette fan hur det blev sebus suarez haha! Jävla cptelefon.
Barcelona LeoMessi
2014-05-08 13:53
knoxxx (Barcelona) Sebus Suarez har haft en bra säsong i b-laget. Han är i stort sett bra på allting, bra teknik och fint passningsspel. Det känns som att han är en sån spelare som man inte vet hur jäkla bra han är förrän han får spela med a-laget. Han är betydligt bättre än Roberto, om det är någon tröst haha! Återstår och se om han har det lilla extra i sig för att kunna bli en del av Barcelona. Deulofeu och cameroonians skulle nog kunna ge mycket bättre info om honom.
Barcelona knoxxx
2014-05-08 13:45
Någon som har lite mer koll på Denis Suarez framgångar i Barca B? Av det lilla jag sett har han sett rätt vass ut. Gillar hans glöd och förmågan att alltid gå på mål, samtidigt som han är en mycket skicklig passningsspelare. Som en blandning av Iniesta och Xavi. Han är dessutom riktigt bra på frisparkar.

Jag har en känsla av att Lucho skulle kunna locka fram ett genombrott nästa säsong. Men bäst kanske är att låna ut honom till typ Villareal.
Annons: