/spanien/barcelona/forum/4842.aspx/spanien/barcelona/forum/4842.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sir Alexis
2014-05-07 00:40
@KarmaIsAKaranka:

Jag syftade på det sportliga bara såklart:)
Barcelona Messidinho_10
2014-05-07 00:38
Klart vi ska lyssna på vad världens bästa spelare vill, ge han vad han vill ha!!! Ja och sen att Aguero kommer här jag ingenting emot. Men då kommer förmodligen Alexis säljas. Hoppas dock Pedro stannar för han har blivit en personlig favorit hos mig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barieta
2014-05-07 00:35
Om Aguero värvas skulle det ju betyda att Messi är beredd att spela på kanten, för inte placerar man han på högerkanten.. och till vänster spelar ju Neymar. Fast det har jag svårt och tro att han vill göra, så om Messi fortfarande vill att Aguero värvas, så skulle det ju betyda att han vill att Aguero tar Neymars plats till vänster. Hoppas och tror att det är bs
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-07 00:32
Spelet bygger kring Messi precis som Zlatan. Misslyckas Messi, misslyckas Barca. Vad Messi behöver göra och förändra är att spela med laget som en del av laget och istället för att laget ska spela för honom. Det är en bättre förändring än siffrorna på hans kontrakt.
Barcelona Gio Style
2014-05-07 00:26
Neymar11

Agüero hade gjort oss bättre, det hade han.
Vad kan vi basera en bedömning på?
Jo hans prestationer, och de talar sitt tydliga språk.

Nu är jag inte för en anfallsvärvning men jag säger bara som det är, hade Agüero kommit så hade vi blivit bättre.

Ja nu svävade vi iväg men om vi ska hålla oss till ämnet så har vi ändå inte speciellt mkt att diskutera.
Det där är bara rena lögner i min värld.

En spelare kan ställa ultimatum om att truppen måste förstärkas, speciellt när ledningen har agerat så handikappat som de gjort och värvat in defensiva mittfältare år efter år osv.
En spelare ska inte ställa ultimatum på vilken spelare som ska värvas, har aldrig sagt att det är rätt och jag säger det igen, jag tvivlar på att Messi gjort just det.

Så det finns inte så mkt att diskutera kring ämnet :)
Neymar11
2014-05-07 00:21
Gio Style En skadebenägen aguerro gör oss inte bättre Men nu har vi kommit bort från ämnet, en spelare ska inte ställa ultimatum på en klubb under kontraktsförhandlingar om vilka som ska värvas. För det är helt fel, visst han kan komma med sina åsikter. Men det ska absolut inte ske vid förhandlingsbordet, för det klassas nästa som utpressning. Värva den å den så förnyar jag kontraktet och det kan du inte vara okej med Finns andra sätt att få fart på ledningen, speciellt om du heter Messi.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-07 00:19
@Sir Alexis:

Har svårt att hylla en person som knullade brorsans fru i 8 år. Han må vara en bra fotbollsspelare men det räcker inte för mig. Iom skandalen förlorade han min respekt som förebild.
Barcelona Gio Style
2014-05-07 00:18
Neymar11
Om Agüero värvas så gör klubben det för att man vill spetsa till det offensivt och varför inte då göra det med en vän till Messi?
Så jag svarar nej, jag tror inte att man skulle värva Agüero bara för att hålla Messi nöjd.
Jag tror att Messi hade varit nöjd även om Reus, Thiago Silva, Gundogan eller valfri världsklasspelare värvats.
Barcelona Gio Style
2014-05-07 00:13
@Neymar11:
Sanningen är ju den att OM Agüero värvas så blir vi bättre, sen om den värvningen är nödvändig är en annan femma. Då kan man räkna med att Alexis och Pedro ryker. Vi kan bara spekulera i om det vore att slösa på Agüeros talang, om det beror på att man vill förstärka laget eller bara hålla Messi nöjd. Det svaret har varken du eller jag. Om Messi är nöjd så presterar han bättre, han och Agüero skulle säkerligen ha väldigt kul på plan tillsammans och Agüero är en avslutare av klass. Om man nu har tänkt att värva en anfallare varför inte slå två flugor med en smäll och värva en spelare som har en bra relation till Messi och som bevisligen är en av dem bästa spelarna i världen?
Neymar11
2014-05-07 00:07
Gio Style Nu är du lite för naiv i min mening, säg att aguerro värvas. Är det för att vi ska bli bättre eller för att Messi ska hållas nöjd? Visst jag hoppas att det inte är sant, men kan inte säga att jag blir förvånad om det är sant. Då Messi har trots allt förändrats, inte både sportsligt utan i beteendet med.
Barcelona Gio Style
2014-05-07 00:03
@Neymar11:

Som sagt, jag tror inte en sekund på att Messi ställt kraven på att Agüero ska in annars drar han.
Däremot kan han säkert ha ställt krav på att man måste förstärka, med all rätt.
Neymar11
2014-05-07 00:02
I överlag så är jag rejält trött på dagens oförskämda spelare inte bara i Barcelona. Vad är det för mening att skriva kontrakt, när spelare inte respekterar dom. Och kan ställa ultimatum på klubbarna och förnya varje år. Nu tänker jag mest på Rooney, Zlatan och många fler FIFA borde ta tag i detta problem för det blir värre hela tiden. Istället för att hindra klubbar att värva spelare dyrt så kan dom hindra klubbar att dela ut sådana monsterlöner Bale värvningen, han förnyade sitt kontrakt med Tottenham den säsongen. Slutar att dyka upp på träningar och bryter kontraktet men kommer undan utan några som helst åtgärder Rooney och hans smutsiga agenter som år efter år hotar med att lämna man u, för att sedan få det han egentligen ville ha och det är mer pengar Thiago Silva- som utnyttjar Barcelonas intresse i ett smutsigt spel för att få högre lön Zlatan, med Raiola i spetsen tar till alla medel som går för att tjäna in mer pengar Fotbollsspelare har för mycket makt i dagens samhälle, och beter sig som rockstjärnor under 60-70 talet. Kommer undan med allt
Barcelona Gio Style
2014-05-07 00:01
Tack Diar Shekha!
Att folk börjar "störa" sig på Messi baserat på det tidningarna skriver är ju bara löjligt.
Känns som att media gör det mesta för att svärta ner hans namn och för att sälja tidningar.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-07 00:00
OT men måste hylla en äkta legend Ryan giggs som gör sin sista hemmamatch för united, respekt till honom!
Barcelona Diar Shekha
2014-05-06 23:54
Lägg ner och sluta gråt för fan. Lär Er vad källkritik är. Sluta tro på ALLT ni läser. Det om Pinto och Aguero är absolut inte sant! Det är bara bullshit. @lucasammr: Ha! @xavitorresll saying clearly Messi DID NOT ask for Pinto. But thinks he will be 3rd keeper, or GK coach next season. Han Xavi är en av de mest pålitliga journalisterna. Det börjar bli hönsgård här inne....
Neymar11
2014-05-06 23:45
Gio Style I detta fallet påverkar han klubben negativt, vad fan ska vi med aguerro på en kant till? Och hur kan det vara rimligt och passande att ställa såna här krav under kontraktsförhandlingar? Speciellt med tanke på att han förnyade kontraktet förra året, och enda anledningen till att klubben ens förhandlar med honom är för han vill ha mer PENGAR. Eller bryr han sig inte om pengar för att han är en sån ödmjuk pojk och vill klubbens bästa?
Barcelona Gio Style
2014-05-06 23:37
Jag tycker att Messi har all rätt i världen på att ställa krav på klubben.
Inte så att säga "Jag vill ha hit honom, annars drar jag" men att ställa krav på att klubben måste rycka upp sig, ABSOLUT!
Han är knappast den första spelaren som ställer krav på sin klubb och det är bara bra om någon som faktiskt kan påverka ledningen ställer lite krav.

Han gör bara så som vem som helst av oss hade gjort om vi haft den makten.
Barcelona Barcelonistas
2014-05-06 23:36
Pinto? Den clownen har inget att göra i en klubb som Barcelona en stor pajas det är vad han är.
Barcelona Gio Style
2014-05-06 23:34
@Gabriel:
Att du seriöst tror att Messis framtid i klubben beror på om Pinto får stanna är det som är det komiska här. Att ni låter er bild av våran bästa spelare påverkas av denna story som är antagligen påhittad av media är ännu mer komiskt... eller tragiskt. Se på det hur ni vill.
Neymar11
2014-05-06 23:33
Jeffson Det är inte första gången detta är upp på tapeten. Masche, sägs vara en god vän som Messi insisterade på att värva Pintos, senaste förlängning Tata, slump att vi värvar en okänd tränare från Rosario ? Tvivlar på att ledningen hade koll på vem det var
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-06 23:31
Man får hoppas att Messi inte lägger sig vad klubben värvar osv, för när det gått så långt då tar jag hellre 2 miljarder och plus 200 mille om året i besparingar och köper 2-3 världsklass spelare och får ett mycket starkare lag med 0 spelare som fått för mycket vingar under armarna.
Jeffson
2014-05-06 23:30
Att snacka ner en av våra största spelare i klubbens historia pga något som står i en tidning som får The Sun att verka seriös....kom igen lite nu va? Jag fattar att man reagerar på hans "vilja" på planen osv. Men att ens ta negativa ord ur sin mun om honom pga något Sport påstår känns inte helt rumsrent faktiskt. Lite jävla källkritik kan man väl ändå förvänta sig tycker jag.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-06 23:30
*Pinto Ska det stå såklart, vettefan hur mobilen fick det till Pistol.....
Neymar11
2014-05-06 23:23
Gio Style På vilket sätt blir vi bättre med pinto kvar? Messi vill ha hit sina vänner, och återigen han kan gärna ta hit aguerro och behålla pinto. Men det ska ske på hans bekostnad, han ska inte få något nytt kontrakt
Barcelona Blaugrana91
2014-05-06 23:22
Nu ska man ju ta allt med en nypa salt, men pinsamt om Messi ställer såna krav.... Visst hade jag inte haft nåt emot att Aguero värvas, men Messi kan fan inte ha det som ett krav för att förlänga... Och sen ha som krav att värdelösa Pistol ska vara kvar...Öppna ögonen Messi. Som sagt ska tas med en stor nypa salt, men om det stämmer så har Messi gått för långt!
Barcelona Messi-Barca-10
2014-05-06 23:22
Jag hoppas inte folk ser detta på något negativt sätt då detta endast handlar om goda handlingar, men jag vill bara dela med mig av en länk till en Insamling för drabbade som jag och en kompis startat via självaste UNICEF (som Barca stolt sponsrar). Eftersom att Barca handlar om så mycket mer än fotboll som vi alla vet, så ville jag dela med mig av detta och be er om ödmjuk omtanke:

http://unicef.se/egna-insamlingar/eddie-isak

Eller skänk 50 kronor genom att skicka "KÄMPA 2744" till 72 900 så skänker du 50 kr till min insamling.

Dela gärna med er av detta! :)
Barcelona Gabriel
2014-05-06 23:19
Gio Style

Hur är det komiskt? Vi är fans, klubben är vår. Det finns en viss skillnad i att sätta krav på att ens bästa kompis ska stanna och att man ska värva in ens andra bästa kompis för att skriva på nytt kontrakt. Att du inte kan se det är det komiska.

Inget fel alls med att vilja att klubben går mot rätt riktning sportsligt igen och att man ber ledningen köpa in ett par världsspelare, men att kräva specifika namn på det sättet och att det ska vara ett krav för att förnya kontraktet, hallå eller?
Barcelona Gio Style
2014-05-06 23:14
Det är rätt komiskt hur alla här inne ställer krav på att truppen ska va bättre osv men så fort Messi ställer krav på att truppen ska vässas så är han en diva.
Hmmm :)
Barcelona DM1982
2014-05-06 23:12
Lugna ner er, tror ni på allt som står i tidningen?
Barcelona LeoMessi
2014-05-06 23:10
La liga es blaugrana! (Barcelona) Jag är inte ett så stort fan av ett en spelare ska styra och ställa i en klubb men det är bra att någon ställer krav på ledningen om att höja kvalitén i truppen för om ingen säger ifrån så får vi inte in en enda värvning. Kommer att sluta med att ter stegen får sitt kontrakt brutet, dom övertalar pinto att stanna ett år till och sen säger som att Valdes räknas som en ny målvaktsvärvning och att Adriano kan spela mittback eftersom han har gjort det tidigare. Självklart ska inte Messi eller någon annan spelare kräva att en viss spelare värvas. Om han krävde att ledningen skulle värva för att höja kvalitén på truppen, utan att säga vilka spelare som ska värvas så hade jag hållit med honom.
Annons: