/spanien/barcelona/forum/4836.aspx/spanien/barcelona/forum/4836.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-08-13 08:43
Efter ha tagit en kort paus från svenskafans och varit bortrest, så kommer man hem till att någon jävel har hackat sig in på mitt konto! Well played :)! Och sjukt drygt att skaffa nytt konto Nu till SS, som jag personligen tycker har varit helt godkänt från vår sida. En cuadrado hade kunnat höja det betyget. Då en sådan mångsidig spelare hade höjt truppen rejält. Vi är ju allt för tunna i anfallsuppsättningen trots stjärntrion där framme. Och Alves och montoya duger helt enkelt inte. Ja man är tveksam till cuadrado på högerbacks platsen. Dock så är han inte allt för olik Alves i sin prime när det gäller spelsättet. Bägge är/var lika ettriga spelartyper. Angående den "nya" ledningen utan råttan Rosell så får man ge dom godkänt under silly season. Tror verkligen inte att det är en slump att vi lyckas göra ett sånt bra fönster nu utan rosell. Lucho tycks ha mycket att säga till om och får det han vill ha #inzubiwetrust
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
2014-08-13 03:21
The Reporter De vann ligan va
Barcelona Neymar N11
2014-08-13 02:52
Det är stor skillnad mellan en säsong och kalender år. Real vann 2 titlar förra säsongen 2013/14 men vinner de resterande 2 titlar i form av super copa och klubblags VM så är man uppe i 5 titlar på ett kalender år 2014. Dessa supercup titlar och klubblags VM räknas som en del av säsong 2014/15. En del som snackar om chansen till 6 titlar syftar på en hel säsong. Detta innebär att real måste vinna trippel under säsong 2014/15 + euro supercup som dom vann idag , spansk supercup och klubblags VM. Om detta sker som jag knappast tror så är det lika med 6 titlar på en säsong.
Barcelona Cule4life
2014-08-13 02:15
Jag ser en viss underskattning av Madrid här. Visst dom är våra värsta rivaler, Men vi kan inte komma ifrån att dom har ett bra lag och att med tiden kmr dom bli mer samspelta. Samtidigt är vårt lag livsfarligt, Men underskatta aldrig.

Jag anser fortfarande att vi har ett bättre lag över hela planen, Enda stället dom har ett litet övertag är vid mittbacksfronten med Ramos,Pepe,Varane, Och att dom har till en viss del bredare trupp.

Ligan kmr bli tuff för alla lagen och Atletico har behållit sitt lag och ersatt te.x deras anfallare med Mandzukic. LaLiga känns mer spännande än på länge, Det är helt öppet.

I CL känns det som att det handlar om Barca,Chelsea,RMadrid,München och kanske City och PSG ifall dom får ihop sin grej.

Fotbolls europa har blivit hetare och storlagen är starkare än någonsin, Nästa år ManU tillbaka, Sen finns underdogsen Juventus,Dortmund,Roma,Atletico,Liverpool, Härligt !
Barcelona Lion24
2014-08-13 02:08
Tata utvald till Argentins förbundskapten. Jag var förmodligen Tatas number 1 kritiker förra säsongen. Men det är skillnad på Argentina och Barcelona. Jag tycker inte att Tata är/var rätt man för Barcelona men jag tror att han kan göra ett bra jobb. Tata är bra taktisk så länge han får styra själv men jag ställer mig frågande till hans ledaregenskaper och disciplin. Men skillnaden mellan Argentina och Barcelona som trupp är att Barcelonas trupp har vunnit allt och det med stil. Därför behövs en tränare som är extra disciplinerad och har extra stora ledaregenskaper så att spelarna inte får ett så stort inflytande på hur laget ska spela eller hanteras. För det är lätt att spelarna som vunnit allt blir högmodiga och ställer krav o.s.v. Tata kändes svag i den aspekten men får han styra själv och lära sig av sina misstag så tror jag att det kommer att gå bra.
Barcelona Júnior.
2014-08-13 01:59
Supercupen tillhör förgående säsong, det gör även den spanska supercupen såväl som klubblags-VM. Man börjar inte med att spela klubblags-VM och de två olika supercuperna utan det är något man får man kvalificera sig till genom att vinna Champions League, Ligan och/eller den inhemska cupen. De kan med andra ord endast ta 5 titlar iår då de gick miste om ligatiteln. Hur mycket de än på andra sidan vill förneka det, så är det på detta viset man räknar. De kommer i slutändan endast bli förvånade över att det inte sker några skriverier kring att de tangerat vårt rekord, om det nu ens skulle hända förstås. Bayern Munchen t ex ansågs ta hem 5 titlar utav 6 av en anledning efter att ha vunnit klubblags-VM. Detta var pga att man förlorade i den inhemska supercupen mot Dortmund.
Barcelona >The Reporter<
2014-08-13 01:16
Zyzz Det du skriver, om hur det borde vara. Faktum är att det är så :)
Barcelona >The Reporter<
2014-08-13 01:15
Inte 6 som vi gjorde
Barcelona >The Reporter<
2014-08-13 01:14
Gabriel, Zyzz Man räknar inte alls dessa titlar (Uefa supercupen, spanska supercupen) med dem kommande titlarna. Utan dem titlarna jag nämnde har att göra med förra säsongen. Man vann CL och Cdr förra året och får därför lira dessa cuper jag nämnde iår. Real Vann CL, Ligan och nu Uefa supercupen. Man har även chans på spanska supercupen och VM för klubblag. Alltså kan dem bara ta 5 titlar och inte 5 som vi gjorde :)
Barcelona Barclasico
2014-08-13 01:07
Fiorentina want to make a final decision on right wing player Cuadrado this week. They have invited Barcelona to make a formal bid. [sport]
Barcelona Zyzz
2014-08-13 00:33
Gabriel: Jag tycker det är mer logiskt att man ska vinna alla under samma säsong. Jag menar, kvällens titel vann de ju tack vare att de vann CL.....det vill säga att den hör till samma säsong som när de vann CL. Då ska ju inte titeln räknas som deras första titel för denna säsongen och att man därför har vunnit 1/6 titlar än så länge. Det är ju snarare så att de vunnit 3/6 och har chans på 5/6 (om de vinner VM för klubblag och spanska supercupen mot Atletico).
Barcelona Gabriel
2014-08-13 00:16
Zyzz

Nej, lite konstig logik. Deras första titel kom ikväll, deras nästa kan komma om dem vinner mot Atletico. Vinner dem sen VM för klubb lag och bärgar trippeln den här säsongen så kan man säga att dom vunnit 6/6 på en säsong. Vi är hittills den enda klubben som mäktat med att vinna 6/6 på ett och samma fotbollsår, inte säsong.
Barcelona Zyzz
2014-08-13 00:05
@Blaugrana91:
Real imponerade verkligen inte. De tog en stabil seger, men det var ju knappast så att man häpnade...Det är förresten bara kul när alla håsar upp Real såhär. Det blir extra gött då när Real floppar i ligan som vanligt! De bästa rubrikerna kommer när Messi slår rekordet för flest antal gjorda mål i CL någonsin nu i höst. Han är väl bara 3-4 mål ifrån nu? Förresten...om Real vill vinna alla 6 titlar under en och samma säsong så räknas väl inte dagens vinst till kommande säsong? Denna titeln hör väl till föregående säsong? Real måste väl därför vinna denna igen nästaår om de ska kunna säga att de vunnit alla 6 titlar under samma säsong?
Barcelona Gabriel
2014-08-13 00:05
Blaugrana91

Håller självklart med dig, men strunta i Aftonbladet.

B-Guden

Enda jag kan komma på är ligatiteln med Van Gaal från 1998–99.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-13 00:03
Gabriel Jo jag vet, men stör mig på hur media överskattar dem. Dem vann med 2-0 mot Sevilla liksom. Pinsam artikel.
Barcelona B-Guden
2014-08-12 23:57
@Neymar N11:

vilken är det Xavi har som inte Iniesta har ? :)
Barcelona AndreD
2014-08-12 23:54
@FC Tiki-Taka:

Fyfan vad dåligt val.
Barcelona Gabriel
Blaugrana91

Varför bryr du dig ens? Alla fotbollsinsatta vet om att Real Madrid slog ett mediokert Sevilla som inte alls är samma lag utan Rakitic. Jag blev inte alls imponerad av Real Madrid ikväll, och har inte heller blivit det under deras försäsong då dem förlorat alla matcher. Hade dem inte vunnit ikväll med det laget dem har så hade det varit en skandal från deras sida.

Jag är väldigt optimistiskt gällande våran säsong. Vi har ett mycket bättre lag den här säsongen än förra, samtidigt som vi har fått in en tränare som verkar kräva svett, tårar och blod från spelarna vilket behövs.

VIlka ska stoppa Real Madrid i år? Dem kommer få det tufft. Chelsea, Barcelona, Bayern mfl kommer göra livet tufft för Real Madrid.
Barcelona Vampíro
[QUOTE=FC Tiki-Taka]Official: The ARG federation announce that Tata Martino (51) has been appointed as new coach of the ARG national team #fcblive [/QUOTE] Tänd grillen och börja planera alla lediga dagar. Skämt åsido, ser fram emot vad han kan åstadkomma.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-12 23:43
Aftonbladets artikel är pinsam... Real slår ett mediokert Sevilla och man är världsbäst, har ett fantasilag och blir första laget att försvara en CL-titel och det frågas vem ska kunna stoppa dem... Fyfan vad pinsamt.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-08-12 23:36
Official: The ARG federation announce that Tata Martino (51) has been appointed as new coach of the ARG national team #fcblive
Barcelona II Barça II
2014-08-12 23:35
Efter Reals seger över mediokra Sevilla så är allt som vanligt igen i de sociala medierna, dvs Ronaldo är världens bästa spelare samt Casillas är världens bästa målvakt! Och man redan glömt VM? Guldfisk minne?
Barcelona Messidinho_10
2014-08-12 23:34
Tror Fiorentina vill ha ett sista bud från oss på Cuadrado. För enligt rykten så ska ManU ha lagt ett bud på honom...
Barcelona Neymar N11
2014-08-12 23:24
Spanish players with most trophies: Xavi 25 - Gento 24 - Iniesta 23 - Valdes 21 - Casillas 20 - Puyol 20 #fcblive [via misterchip]
Barcelona Zyzz
2014-08-12 23:06
Fiorentina want to make a final decision on right wing player Cuadrado this week. They have invited Barcelona to make a formal bid. [sport]
Barcelona Vampíro
2014-08-12 22:55
Det är hans egna val att lämna sin moderklubb, jag kanske är gammalmodig men om det är så himla jobbigt så tycker jag man ska stanna. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.
Barcelona Canaletes
2014-08-12 22:49
Kanske för att han har spelat för Sevilla hela sitt liv.

Han får erbjudande från ett bättre lag, en liga där han kan slåss om titeln, chansen till att bli en bättre spelare och utvecklas, uppleva en ny kultur och bättre lön. Ja, bara fördelar i princip.
Självklart tackar man ja och självklart blir man känslosam för att han lämnar sitt hem och sina nära o kära.
Barcelona Vampíro
2014-08-12 22:41
Fattar inte varför Alberto Moreno blir så ledsen, om det är så jobbigt varför i helvete ska du ens lämna då? Blir så trött på alla dessa unga spanjorer som av nån anledning avgudar PL.
Barcelona II Barça II
2014-08-12 22:34
Någon som vet vad som hände med Suarez överklagan? Har CAS (?) ändrat domen?
Barcelona WalterWhite
2014-08-12 22:30
Sevilla är ett helt annat lag utan Rakitic. Förut brukade Rakitic och Bacca räcka i fronten för att varje chans skulle vara farlig.
Annons: