/spanien/barcelona/forum/4830.aspx/spanien/barcelona/forum/4830.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-05-11 12:48
barasfsdg (Barcelona) Låter väldigt högt! Å andra sidan är det Sevilla det handlar om. Man vet aldrig vart man har dom. Dom borde ha det oddset oavsett motstånd. Dom skulle kunna spela ut city för att i nästa omgång torska mot girona
Postat via SvenskaFans-appen
BARCA-més que un club
2014-05-11 12:47
barasfsdg

Enkelt ingen överraskning direkt, Getafe har allt och kirga för då dom ligger på gränsen till nedflyttningsstrecket och måste slås för överlevnad.
Medans Sevilla har inget spela för plus dom spelar borta, därför hög odds på dom.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-11 12:47
barasfsdg (Barcelona) Sevilla har inget att spela för, de har dessutom Europa leauge finalen på onsdag
Barcelona barasfsdg
2014-05-11 12:40
sorry för OT men känns inte 4,50 i odds på Sevilla väldigt högt ikväll?
Barcelona FCB_Messi
2014-05-11 12:29
Om vi ska köra med hög press så behöver vi spelare som snabbt kan springa upp i rygg på motståndaren . Xavi , iniesta , Fabregas , busquets , dom alla är föööör sega för det . Det är därför våran så kallade höga press inte håller längre. Rakitic däremot , han sliter och hade klarat av det så därför är jag för en värvning utav honom . Samma sak gäller vidal . Hade inte sagt nej till Arda heller .
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-11 11:44
Några i puertan snackar om att bredda truppen,, komigen, är det inte real Madrid som har typ två spelare på varje position, jämfört med Barca som inte ens har dugliga mittbackar. Tror inte de i puertan skulle ha nåt emot att ha Rues och Hazard som bänk spelare för Ronaldo och Bale
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-11 11:35
När en spelare är bara 20 och spelar som Varane varför ska du vänta på att han ska bli färdig? Låt de spela och den förtroendet kommer de visa på planen. Annars kommer andra klubbar roffa åt sig de under nosen på oss. Pique var inte så ung heller när han fick spela för oss. Han hade inte ens den erfarenheten eller talangen Laporte är känd för. Därför köper jag inte BS om Laporte. Typiskt Barca! Vi hade inte ens köpt Varane om han hade erbjudits gratis! Låt han bli 27 och kosta 59 miljoner euro. Angående Vidal! Jag hade behållit Alexis och köpt bara Rakitic. Sälj Song och lägg den summan plus pengar på Rakitic. Han sliter och är spektakulär.
Barcelona Diar Shekha
2014-05-11 11:19
ElRaval (Barcelona) Jag förstår dig men problemet är vi är verkligen i behov av en mittback. Att köpa en som Laporte, Balanta eller Inigo är inte lösningen i dagsläget enligt mig. Dessa är färdiga spelare om några år och därför är de fel val för oss just nu. Jag tycker inte Laporte är så grym som han hypas och sett till hans pris, det är fantasi summor. För ett år sen visste majoriteten av oss inte ens vem det var och jag tycker verkligen inte att vi ska betala 36 miljoner för en sån. Vi har redan Marc Bartra som verkligen inte är så mycket sämre än dessa unga som ryktas hit och flera spelare på gång i B-Laget (Edgar Le & Bagnack tex). Mats Hummels, Benatia och Luiz är såna som vi behöver just nu. De är färdiga spelare och kan ta tag i försvaret.
Barcelona ElRaval
2014-05-11 10:54
@Diar Shekha:
Det handlar samtidigt om att tänka på framtiden. Sitsen vi sitter i nu har vi satt oss i eftersom vi fullständigt har skitit i att kolla på mittbackar. Helt plötsligt får ledningen panik och måste ha en mittback och då finns det inga världsbackar kvar eftersom övriga storlag redan har signat upp dessa. Då får vi ta smulorna som blir kvar.. Om Laporte går till Chelsea,City eller PSG finns det ingen chans att vi någonsin kan plocka honom eftersom allaär storsatsande och dessutom ej i behov av pengar. Vi borde plockat Marquinhos från Roma innan han gick till City t ex. Jag hade gärna sett att vi knyter till oss Laporte redan nu innan det är för sent.
Barcelona NoGo™
2014-05-11 10:47
Då säger vi grattis till Don Andrés som fyller 30 idag! Hoppas han får fira med en vinst ikväll!
Barcelona I.Cuenca
2014-05-11 09:20
Är så nervös idag smäller det:)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-11 01:12
Kan inte sluta digga Cruyff..
HAN ÄR BARA SÅ TUNG..
Barcelona Diar Shekha
2014-05-11 01:06
David Luiz får gärna komma. Får vi Luiz för en hyfsat summa är det verkligen värt det. Jag förstår inte varför många är så skeptiska till honom. Vad finns det mer på marknaden som är bättre förutom Mats Hummels? Ska spelare som Laporte och Balanta göra vårt Försvar bättre? Det finns inte på kartan, vi kan lika gärna spela med Marc Bartra. Aldrig i livet att en 20 åring dom har haft EN bra säsong ska köpas för över 30 miljoner euro, Laporte alltså.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-11 00:50
Som många säger. Juventus och de Italienska klubbarna har inga pengar längre. De lever på att fynda och sälja dyrt. Inter, Milan och alla andra i princip fick skära ned ordentligt. Pogba har bara en miljon euro i lön i Juventus. Det är bara en språngbräda för honom. Juventus väntar bara på att Casha in ordentligt och för att sälja. När de sökte efter anfallare köpte de Bendtner eller lånade honom för de har inga pengar. När vi köpte Alexis försvann Juventus ur bilden för att Udinese hade inga planer på att sälja honom för 20 miljoner euro till de. Det stod mellan oss och City. Vad förväntar de sig nu? Katalansk media är så dumma att de värderar Alexis till 25 miljoner euro. När ska de fatta att Barca är en stor fisk? Jag värderar Alexis till minst 30 miljoner euro! Minst, inte max! Budgivningen börjar där. Real sålde Higuain för 45!
Barcelona NoGo™
2014-05-11 00:41
BREAKING NEWS - Sources close from David Luiz have confirmed that he will be a Barça player next season, according to Brazilian paper Lance.

Orkar inte med mer Luiz rykten....
Barcelona Nemesis 10
2014-05-11 00:31
Någon som har haft nån koll på Kevin Strootman innan han åkte på sin skada? En väldigt intressant spelare, grymt passnings skicklig. Vart imponerad varje match jag såg med honom innan han skadade sig vilket är synd. Kommer nog bli en av världens bästa mittfältare i framtiden om han håller sig skadefri förstås.
Barcelona Busquen
2014-05-11 00:20
Vampiro: Ett problem med Tello är ju att hans spetsegenskaper tyvärr är det enda han har. Han håller inte alls för en startplats i Barca och kommer aldrig att göra det. Jag hade också förhoppningar på Tello när han "slog igenom" 2011/2012, men jag tycker inte att något vittnar om att han har blivit ett dugg bättre sedan dess. Han fyller 23 i år och lever tyvärr på sin snabbhet (även om han inte verkar leva särskilt länge till på den i Barca). Och vad gäller hattricket mot Levante så var två av skotten långt ifrån otagbara, varav minst det ena en uppenbar målvaktstavla. Levante spelade med en hög, stillastående backlinje, vilket det ju sällan bjuds på. I övrigt var han inte och är inte bra i spelet. Visst, det är väl delvis en fråga om spelsystem och spelsätt, han skulle säkert komma mer till rätta i ett lag som spelade mer kontringsfotboll och bjöds på ytor. Men det gör ju som bekant inte Barca och därför är det tack och adjö för Tello nästa säsong. Han är förmodligen den sämsta fotbollsspelaren i truppen. Tack för mig.
Barcelona LeoMessi
2014-05-11 00:05
*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack! (Barcelona) Haha blev väl tagen av hur verkligt scenario det var:P
Neymar11
2014-05-10 23:58
Rambla~ Bytes affär mot Vidal eller inget, ingen ide att snacka pengar med italienare nuförtiden då dom inte begriper det. Har vi inte någon tillräckligt bra förhandlare som kan utnyttja Juventus strävan efter Sanchez? Kanske dags att blanda in man c i förhandlingarna som tidigare jagat honom
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-10 23:55
LeoMessi

Tror det blev lite förvirring, läs min "källa" längst ner haha
Barcelona Vampíro
2014-05-10 23:51
När det kommer till Cristian Tello så hoppas jag verkligen att han stannar inom klubben. Låna ut honom till ett mittenlag i La Liga där han får spela VARJE vecka så kommer han att fortsätta växa. Det är klart som fan han är dålig och under isen när han gör hattrick i CdR och sen är bänkad i tre månader. Låt honom inte välja klubb själv bara för dessa spanska kids har nån slags förkärlek till PL. Han kommer aldrig ta plats där direkt och jag vill inte se honom ruttna på en bänk i Stoke eller West Ham. Jag har alltid trott på Tello, han har definitivt spetskvaliteter med sin snabbhet och sitt skott, släpp inte grabben så enkelt. Nått år på lån kan absolut vara till nytta.
Barcelona Vampíro
2014-05-10 23:43
Juventus har inga pengar, de har levt på grymma fynd de senaste åren. Spelare som Vidal, Tévez, Pogba, Pirlo och Llorente har kostat runt €20M tillsammans, vilket är helt sjukt. De kommer aldrig ha råd med Alexis så be de bara att dra åt helvete. Det är ingen jävla välgörenhet, antingen betalar klubbarna priset som är €30M+ annars kan de bara glömma det. Pay up or shut up!
Barcelona Rambla~
2014-05-10 23:30
@Neymar11:

Läste att klubben inte lyssnar på bud under 30m. Det är bara att hoppas att de står på sig. Det vore dessutom vansinne att sälja honom innan Vm då värdet kan höjas rejält om han har ett bra mästerskap.

Jag tror inte någon spelare tillåts lämna innan Lucho först får snacka med dom. Ja, om det nu är LE som blir den nya tränaren.
Barcelona Barclasico
2014-05-10 23:26
Ter Stegen : “I have a new team and I'm learning Spanish.”

Ter Stegen :“Barça is one of the best teams in the world, they're very special.”

Ter Stegen : "I have signed a contract with another club, but I won't yet say which club. I'll announce it in the coming weeks."

Neymar11
2014-05-10 23:16
Rambla~ Man får huvudvärk varje dag utav dessa rykten, tyvärr så kommer vi skämma ut oss med Sanchez och sälja honom för kaffepengar
Barcelona Rambla~
2014-05-10 23:14
Juventus är beredda att betala 16m-18m för Alexis. Seriöst, det ska inte ens förhandlas med dessa italienska klubbar. Så jävla snåla när de vill värva och sen hutlösa summor när de själva ska sälja.

Milan verkar vara intresserade av Tello. Föga förvånande att det är ett lån de hade tänkt sig med en köpoption. Tänk er själva, Zubi snackar med Galliani. Det slutar väl med att Barca betala Milan för att de lånar Tello. :P
Barcelona zick9
2014-05-10 21:59
@viccc:

Jag är vän med Isaac Cuenca! :)
Det är inte fejk eftersom han har bilder från tiden då han inte var känd.
Barcelona zick9
2014-05-10 21:58
dubbelpost
Barcelona AndreD
2014-05-10 21:58
@FCBlaugrana:

Det är fyra matcher kvar.
viccc
2014-05-10 21:55
Vad är det för uppställning av Eusbio? jävla skämt att bänka D.Suarez, Adama mm
Annons: