/spanien/barcelona/forum/483.aspx/spanien/barcelona/forum/483.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-07-20 12:44
Om valet står mellan att värva Gabriel Jesus eller Gabigol vem hade ni valt?..Ska erkänna att jag bara sett videoklipp på de båda lirarna och det enda jag kan konstatera är att Gabigol är mer en kraftfull 9a (Suarez liknande) Och Gabriel Jesus är mer en mångsidig spelare som hade kunnat spela på fler positioner.
Om man skulle välja en spelare som ska in och prestera direkt som 4e anfallare hade jag nog valt Gabigol..Men tänker man långsiktigt så är jag kluven.
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-07-20 11:47
Lirade inte Roberto högerytter mot Real borta? Var ju typ utan att överdriva en av de bästa på planen. Otroligt mångsidig spelare men jag tycker vi ska satsa på honom som högerback. Dock vill jag ändå värva in ett komplement på den positionen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcagurl
2016-07-20 10:14
Skulle gärna sett Carrasco till Barca men rykterna har tyvärr dött ut. På högerback platsen tror jag Vidal kommer göra det bra, annars finns det ett vinterfönster tätt inpå. Vietto? Vad hände? Näst intill klar och nu helvändning och en annan Laliga klubb plockar honom bara sådär framför ögat på oss. Ryktades om att Atletico velat ha en återköpskasul..? Haha. Lucas Perez är 27 år gammal, visst det är ingen ålder direkt men jag tycker vi ska satsa på någon för framtiden, likt Vietto. Så vad tror ni kommer in? Vi är lovade en anfallare, tror dock vi plockar in 2 spelare till, feeling bara. Hoppas på vietto starkt!
Barcelona Visca el Barca 17
2016-07-20 09:18
@Tiki-Taka:

Haha jag minns säsongen när vår nr 9 värvades jag åkte till Camp Nou och sparkade in en boll på planen
Barcelona Visca el Barca 17
2016-07-20 09:16
Jag bara minns Gomes hur stark och tung han var när han spelade mot oss och real Madrid. Men jag blir lika glad över Munir och Samper för då följer klubben vårt gamla recept.
Barcelona Visca MSN
2016-07-20 04:26
Roberto var väl högerytter mot real Madrid borta förra säsongen?
Barcelona Amo.38
2016-07-20 01:36
Hur kan man tycka Sergi Roberto gör sig bäst som högerback? Tycker han visade lite kvalité på mitten mot tex Madrid borta. Fungerar perfekt som inhoppare eller backup. Hur som helst så spelar det ingen roll vad vi värvar eller vem, har Messi en bra säsong så vinner vi garanterat titlar. Läskigt hur mycket som hänger på lilla loppans axlar men han är den som lyfter laget till skyarna. Dessutom tycker jag att det är dags för Neymar att ta det där sista steget för att kunna räkna med annars kan vi lika gärna sälja och inkassera en saftig summa för brassen och bygga vidare på nyckelpositioner och då tänker jag på mittfältet. Även om det är tufft med bra centrala mittfältare av Barca kaliber på marknaden. Den enda jag kan komma på just nu är Veratti och vad är oddsen att PSG släpper han till just oss? Nä jag får drömma vidare..
Barcelona Trippeln
2016-07-20 00:39
Håller med. Tycker också att Sandro är en bättre spelare en Munir, det enda rätta hade varit att låna ut Munir och behålla Sandro istället. Munir kommer aldrig någonsin att lyckas i Barcelona, och han är inte tillräckligt bra för att vara back up heller.

Från att kunna välja mellan Vietto, Nolito, Vietto, Gameiro och Jesus till att nu stå där med Munir?

Det är tid kvar av fönstret, jag hoppas verkligen att en anfallare kommer in.

Högerback behövs inte, räcker med Vidal och Roberto.
Barcelona Skurhink
2016-07-20 00:24
Jag tycker ingen av dom hör hemma i Barca, jag tycker det är extremt viktigt att vi får in en till målskytt! Kantspringare och spelare som kan lura en gubbe på kanten har vi så det räcker! Men vi behöver en Striker! Det får gärna vara någon som kombinerar ovan skrivna kvalitéer! Tycker ledningen känns trångsynta och verkar snöa fast så inihelvete när dom tittar efter spelare! Varför gick vi inte för Sanabria? 7-14£
Barcelona barcagurl
2016-07-20 00:08
Tycker också det är synd att Sandro gick, dessutom gratis. Kontraktet gick ut nu i sommar, tror han kommer utvecklas enormt med mer speltid. Munir, visst har han en talang men personligen tycker jag Sandro skulle varit kvar och lånat ut Munir en säsong.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-19 23:39
Om inte en anfallare värvas denna sommar nu när sandro har sålts.....jaaa då kommer jag personligen åka till Barcelona för att spotta presidenten rakt på ansiktet
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-19 23:33
Tycker att det är synd att Sandro lämnade....ser mer potential i honom än vad jag gör i munir! Vad säger ni andra?
Barcelona lapulgatomica
2016-07-19 23:25
En av de främsta anledningar till att man längtar så mycket inför nästkommande säsong är hur Lucho väljer att vidareutveckla laget ur ett taktiskt perspektiv. Under Luis Enriques inledande säsong i Blaugrana kunde man efter ett tag skönja de mönster som 14/15-versionen av Barça bestod av. Det årets anfallspel (för det är en klart större beståndsdel av spelet, försvarsspelet bottnar i mångt och mycket på press och att dräpa kontringar innan de ens uppstått, vilket enligt mig är Busquets mest underskatta förmåga i hans Harry Potter-verktygslåda) utgick från Messis och Neymars individuella förmåga i en-mot-en-situationer. De två - framförallt Messi - löste upp situationer genom dribblingar och som en dammsugare drogs både motståndarnas ögon och ben närmare honom, vilket i sin tur skapade ytan för den patenterade Messi-till-Neymar-krossbollen som ofta skapade 2vs1 då Jordi Alba tagit sig upp längs kanten. Det i korthet var själva essensen i det årets Barcelona. Förra året - när energinivåerna och skador påverkade mer än önskat - blev laget mer beroende av induviduella prestationer. Framförallt jobbade man mer med sk "triggers" som skedde när Messi med sin halvnya arbetsbeskrivning fick bollen rättvänd. Det som skedde var rätt och slätt att med hjälp av samarbeten och tajming i motrörelser skapade man ytor för främst Suárez och tid för Messi att svinga sitt trollspö med enhörningskärna. Eftersom att han har sin mutant fly eye vision, sina både rovdjur- och växtätandedjursögon och kan se en förändring på aktiemarknaden innan den inträffat så förlitade man sig mer på djupledsbollar och annat när orken tröt, ersättarna saknade kvalité och matchandet tätnade. Förhoppningsvis med en bredare trupp kan Lucho hitta nya och mindre individbaserade lösningar på sin nyckel med uppdrag att låsa upp ett lås som inte skiftar sig så mycket (ofta låga, kompakta försvar) - men som likväl är svårt att ta sig genom. Annars har Barça de finaste häcksaxarna för att bryta upp kommande försvar i modell M, S och N.
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-19 22:42
Enrique wants Turan to get his form back this season hence he has been called up earlier than other players with international duty [sport] Arda har fått en sista chans av Lucho. Ta den nu!
Barcelona Barca4life98
2016-07-19 22:41
Tror att Halilovic kommer att komma tillbaka om 2 år. Hoppas att Hamburg satsar lite och får in bra spelare nu bara. Om 2 år så kommer Messi kanske att spela som 10:a och högerkanten blir "ledig". Dessutom kommer Luis Suarez att börja bli lite sämre med tanke på åldern. Kan bli intressant med; Denis, Halilovic, Alena, Rafinha, Samper etc.
Barcelona lapulgatomica
2016-07-19 22:41
Det finns en rad anledningar och problem som tillsammans har lett till Munirs relativa misslyckande. Först och främst så är han ingen ytter, vilket är var han främst placerats. Munir lever mycket på sitt rörelsemönster och intelligens i öppningar som skiner som solen när han är i form. Arbetsbeskrivningen skiljer sig väldigt mycket där, och han har inte varit kapabel att justera sitt spel beroende på position. Dessutom så är det extremt otacksamt - men likväl ofrånkomligt - att ständigt jämföras med MSN. Ovilligheten att bytas ut från de är lika märkbar som förståelig. Det ser jag som en huvudfaktor till att ta in en flexibel spelare som ändå föredrar en central position - nämligen att denne vinner respekt och tillit vilket gynnar alla i slutändan. Den slående skillnaden mellan Munir i vs utan form är att han inte tänker när han är i form lex La Liga-debuten och Youth league-finalmålet från halva plan. Det kommer naturligt, vilket vittnar om att en grundtalang finns gömd i hans spensliga kropp. Konklusionen är ändå att han bör lånas ut, för att förhoppningsvis komma tillbaka som en spelare mogen att kampera i Can Barça.
2016-07-19 22:39
[QUOTE=Tiki-Taka]Vi behöver en högerback oavsett, som back up eller ordinarie. Sergi Roberto ska spela på mittfältet, sin naturliga position. [/QUOTE] Roberto är inte bra på mittfältet, Samper bättre alternativ. Högerback är Robertos bästa position.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-19 22:36
Vi behöver en högerback oavsett, som back up eller ordinarie. Sergi Roberto ska spela på mittfältet, sin naturliga position.
2016-07-19 22:32
[QUOTE=Tiki-Taka]Vi behöver två värvningar till, en back up anfallare samt högerback! Fixa detta nu Barca!!!! [/QUOTE] Så Vidal var bara 20M i sjön? Ge snubben en till chans.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-19 22:21
Vi behöver två värvningar till, en back up anfallare samt högerback! Fixa detta nu Barca!!!!
Barcelona enkos
2016-07-19 22:08
Vet inte om klippet kommer lyckas. Men en Atletico fans fick simma i en kilometer med sin mobil i en påse för att komma fram till Messi och ta kort och autograf. Han lyckades med det och Messi var snäll och tog honom på sin lyxbåt i 20 minuter.
Barcelona the cameroonians
2016-07-19 22:08
papillon

Två skilda spelartyper där den ene passar som handsken i dagens Barcelona, medan den andra skulle konkurrera med Messi.

Och Messi lär ju inte försvinna eller stagnera så till den grad att kroaten inom två år skulle köpas tillbaka för att fylla den platsen.

Såklart kan han utvecklas, men inget tyder på att han har vad som krävs för att bli så bra och plötsligt passa in under de kommande två åren att han skulle köpas tillbaka.

Med det sagt så blir jag såklart glad om jag har fel, aldrig kul att se talanger gå förlorade.
Barcelona enkos
2016-07-19 22:04
Jag ville ha Ruli i Barcas mål men Pep var snabb och tog honom. Till City. B92
Barcelona Blaugrana són els colors!
2016-07-19 22:01
Måste bara kolla med folket här inne, är det bara jag som ser Sergi Sampers kontaktförlängning samt permanenta uppflytt som en underbar "nyförvärv"? Det här är en spelare som har vart i klubben sedan flera år tillbaka och efter flera års väntan så blir han till slut officiell a-lagspelare. Hungrig? Ja. Motivation? Utan tvekan. Han har positionen som är viktigast inom Barca och vi har i princip inte haft någon dålig spelare på den positionen. Så fint han bemästrar den rollen. Han kan ibland vara snudd på nonchalant men det slipas bort med erfarenhet. Jag har följt hans utveckling och har vart otroligt nöjd med den, vi kommer ha en ny Busi inom kort det skulle jag nästan lägga pengar på, så mycket tror jag på Samper. Många stora spelare har snackat gott om den här liraren och det är verkligen ingen underdrift. Visca Samper!
Barcelona enkos
2016-07-19 21:59
Kanske varit uppe redan men enligt b92 har Barca sålt Halilovic till Hamburg för 5.5 miljoner euro
Barcelona enkos
2016-07-19 21:54
Mourinho blev ombedd att säga tre namn som han tycker är världens bästa spelare genom tiderna och han sa, Messi, Pele och Maradona. Stor känga till sin landsman. B92
2016-07-19 21:53
Gabigol is waiting on Barça [sport] HOPPAS vi värvar honom.
Barcelona papillon
2016-07-19 21:41
the cameroonians

Jag håller med dig, Halilovic kommer inte tillbaka. Jag menar, Suarez kom ju inte tillbaka :-/
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Vampíro
2016-07-19 21:19
Del Nido (Sevilla VP): "It's true some clubs want Gameiro but we won't sell for less than 40m. For 39m or 38.5m, we will not sell him". Alright, ingen idé att jaga honom. Grym spelare men i fel ålder. Blir intressant att se vad de hittar på nu istället.
Barcelona the cameroonians
2016-07-19 21:09
Rosell 2010 "Jag arbetar för Emiren av Qatar, han är mitt företags största kund" 2016 går Bartomeu ff sin gamle väns ärenden.
Annons: