/spanien/barcelona/forum/4825.aspx/spanien/barcelona/forum/4825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-05-12 17:42
La liga es blaugrana! Kanske är Ter Stegen som är bomben då? Om det nu ens existerar nån sån. Känns ju dock inte som nån bomb direkt. Men som sagt vi får se vad som händer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-12 17:27
@barcastuff: Favre (coach Gladbach): "Ter Stegen will go to Barça. You can't refuse to join them, maybe you only get such a chance once." [srf]
Barcelona NoGo™
2014-05-12 17:25
@FCBJulian skrev ju att de gällde en ST och att Luis Enrique har fattat att Leo och falsk nia inte funkar mot bussar. @westinho - Sergio #16 Skulle gärna se Negredo som ST faktiskt. Väldigt nyttig spelare! De skulle nog inte vara helt omöjligt att få loss honom från City?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-12 17:18
Alvaro Negredo känns som en logisk värvning om klubben är ute efter en striker.
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-12 17:14
Vad alla gnäller på Luiz, vilka finns på marknaden som är tillgängliga logiska köp som är bättre än Luiz?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-05-12 17:12
Snubben snackar bara skit, han vill bara få uppmärksamhet vilket han har lyckats få. Kommer inte komma någon bomb alls... Hmm kommer inte laget ha grillfest på fredag? skulle ej bli förvånad hahaha!
Neymar11
2014-05-12 17:08
Angående luiz, ni får inte dra en parallell från hur han har varit i Chelsea och hur han kommer vara i Barcelona. Det mina vänner är två skilda världar För att vi ska få se det bästa från Pique så behövs en aggressiv och snabb mittback som smäller på i första situationen. Som leder till att Pique städar undan, likt hur Silva gör i landslaget Luiz är fortfarande och kommer vara en individuell mittback om ni förstår det begreppet. Och i Barcelona kommer det rätt till hands, då han alltid kommer få använda sina starkaste egenskaper för att försvara Men det krävs fortfarande 2 mittbackar, om luiz är den enda mittbacken vi värvar så är jag missnöjd
Neymar11
2014-05-12 17:02
Den s k bomben = stjärnvärvning kan ni glömma Bomben är följande esubio förlänger :)!
Barcelona Blaugrana91
2014-05-12 16:43
Hmm, spännande med den här såkallade "bomben" som ska släppas. Om det nu ens stämmer så tror jag inte att det handlar om Ter Stegen, det är i princip redan klart att han kommer. Kan ju ev. vara en mittback som blir klar och då verkar ju Luiz ligga bra till baserat på alla rykten. Men om det nu är en bomb som ska släppas borde det vara en stjärnvärvning som typ Aguero, Reus eller ev. Suarez. Jag är väldigt tveksam om det ens är sant, men det visar sig.
Barcelona haeger
2014-05-12 16:30
Gällande David Luiz, han är en grym back offensivt, alla hans styrkor ligger i det offensiva. Vi behöver en back som kan styra upp det defensiva, en back som inte virrar iväg som Masken kan göra ibland och det är något Luiz definitivt kommer få för sig att göra. Han är inte positionssäker för fem öre, han kan göra idiotiska och nonchalanta saker både med boll och utan boll. Vi har ytterbackar som lämnar stora ytor bakom sig, ett mittfält som är dåliga på att jobba bak, ska vi då ha en offensiv, virrig David Luiz täckandes bak? Han behöver en riktig ledare bredvid sig som kan tygla honom, som Silva i landslaget. Jag tror inte Pique kan axla det ansvaret, han skulle klara sig bättre bredvid Puyol. Det är tragiskt att han slutar. Vi behöver som sagt en back som kan lugna ner försvaret, vara positionssäker, kunna hålla ställningen, vara bra på att täcka ytor. David Luiz är allt förutom det, och för 39milj euro? Det är idiotiskt.
Barcelona Lion24
2014-05-12 16:29
David Luiz? Jag darrar så fort jag hör namnet i Barcelona, usch. Vi behöver en ledare i backlinjen, en spelare som Kompany eller T.Silva men istället får vi ännu en 50-50 spelare. Vi har nog av dom i våran trupp. Vi måste köpa in färdiga klass mittbackar som kan leda ett försvar, D. Luiz har inte den kapaciteten tyvärr. Ska jag köpa Luiz för hans kämparglöd och hjärta så har jag hellre kvar Mascherano i klubben. Den enda skillnaden mellan Luiz och Masch är att Luiz är en bättre huvudspelare samt har något bättre positionsspel i försvaret.
Barcelona haeger
2014-05-12 16:17
Barcelonistas

I vilken drömvärld lever du i? Vi har flera spelare som kan slå till med grova filmningar, varför är du så ignorant? Är det jobbigt för dig att inse att vi faktiskt har filmare i laget, som 99% av alla världens klubbar har.
Acceptera att vi har filmare, vi är ingen perfekt klubb, vi har gjort och kommer göra mycket fel i vår klubb.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-05-12 16:16
Finns det överhuvudtaget någon högerback som skulle göra det bättre i barca?, Helst mer defensiv...

Tror ni defensiven kommer se bättre ut nästa år..med denna defensiv..Jag är orolig..

Ter Stegen
Cuadrado Piqué Luiz Alba
Barcelona Nemesis 10
2014-05-12 15:42
Det här är första sommaren som Zubi faktis måste arbeta. Mina förväntningar är väldigt låga, lyckas han värva 2 backar har han överpresterat, fixar han en mittfälltare oxå kommer han fira med att ta ledigt resten av sommaren. David Luiz är bra men knappast värd 39 mil euro...
Ronaldinho the original
2014-05-12 15:20
Om det gäller offensiva spelare så är det många vi ska stryka bort. City sa nyligen att dom vill ha minst 70 miljoner euro för Aguero vilket jag tror Barcelona inte vill punga upp. Reus dementerade alla flyktrykterna för några timmar sedan, Det ryktas att Van Persie ska bli den nya kaptenen i United, Suarez sa för några dagar sedan att han ska spela nästa säsong i Liverpool, Falcao är ett osäkert kort då han kom nyligen tillbaka från långtids skada och han är god vän med Perez o Ronaldo. Tror nog det är antingen Cuadrado, Negredo eller någon avdankad gammal nr"9" som accepterar bänken.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-12 15:18
@Heywood Jablome - Andrés:

Förutom några tap ins vet jag inte riktigt vad han gjort för att få uppmärksamhet, kan det ha göra med att han befinner sig i en storklubb och dem stirrar sig blint på mål han gjort utan ha sett han spela?

Barcelona Nesto
2014-05-12 15:17
Bomb? Varför skulle Chelsea och Barcelona gå ut om Luiz när säsongen inte ens är slut än? Tror det är Ter Stegen isf. Bomb är det inte men mest troligt. Vi vet ju som bekant att Zubi behöver minst en sommar för att förhandla fram en spelare..
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-05-12 15:14
Helt sjukt att Arsenal inför sommaren ville köpa Morata för 15 miljoner euro.
Barcelona Vampíro
2014-05-12 15:13
David Luiz för €39M? Då får vi i alla fall den backlinjen med bäst positionsspel och koncentrationsförmåga. Eller kanske inte.
2014-05-12 15:11
Blir det Bartra och Pique som mittlås mot Atletico?
:P
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-12 15:10
@Andresito:

Morata hmm.. tycker inte han "platsar" i den helt ärligt.. men vår gamle gode Krkic däremot!
Barcelona Neymessi
2014-05-12 15:08
Hazard kanske är bomben...?
Det gick ju en hel del rykten om att han ville till Barca, men det är något man bör ta med en stor nypa salt. Vet inte hur mycket sanning som ligger bakom det och hursomhelst har intresset inte verkat ömsesidigt. Visserligen kanske Zubi för engångskull lyckats sköta en affär i det tysta.
Ingen värvning jag hoppas allt för mycket på dock. Fantastisk spelare men inte vad vi behöver då han kladdar alldeles för mycket på bollen. Reus hade varit perfekt. Suck!

Angående Luiz var jag till en början negativ men jag blir mer och mer positiv vid tanken på att ha krullhår nr 2 i laget. Han har en del brister men hans styrkor är också det vi saknar i Barca. Dessutom är han en glädjespridare och har en skön personlighet vilket kan behövas nu när Alves lämnar.
Barcelona -SAMI-
2014-05-12 15:01
Hur vet du?

@The Reporter:

Barcelona >The Reporter<
2014-05-12 14:55
Nyheten kommer att handla om Suarez
Barcelona >The Reporter<
2014-05-12 14:52
Cuadrado och Luiz. Visas på kanal 6 nu
2014-05-12 14:49
@pato:

Men ge dig han spelar i ett skitlag som parkerar flera bussar, man får inte ut så värst mycket utav en back med egenskaper han besitter. Allt tyder på att han blir en av 2 mittbackar som ansluter. Det gäller bara att ha rätt balans så bär det frukt
Barcelona pato
2014-05-12 14:44
Neeeej snälla inte Luiz.

Goda fotbollsgud inte Luiz, vem som helst men inte han. Killen må se ut ut som kapten puyol hårmässigt men han saknar så himla mycket rent defensivt.

Hoppas han blir songs ersättare på bänken. Får hoppas att det köps en ung lovande mittback som kompletterar bartra och pique
Barcelona Andresito
2014-05-12 14:41
Tvivlar på att det kommer komma något pålitligt från @FCBJulian ikväll. Det enda som kan räknas som 'bomb' är Agüero eller Suárez, med tanke på att Reus stannar i en säsong till.
Barcelona NoGo™
2014-05-12 14:36
@CuleAK:

@FCBJulian
Barcelona CuleAK
2014-05-12 14:34
Vilket konto är det då som berättat bomben som släpps ikväll?
Annons: