/spanien/barcelona/forum/4824.aspx/spanien/barcelona/forum/4824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-06-12 11:40
Det enda rätta vi kan göra är att ge han fingret och byta fokus. Skitsamma att laporte har förnyat kontraktet köpa ut honom, han kommer bli billigare än marq ändå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2014-06-12 11:38
Barcelona's 5 pending signings: Mathieu, Marquinhos, Cuadrado, Koke, Marco Reus #fcblive [sport]
Neymar11
2014-06-12 11:37
Han är en riktig slug man som är ekonomisk oberoende. Varför skulle han vilja sälja en världens största talanger som han köpt säsongen innan. Dem är medvetna om att Marq är Silvas arvtagare. Det hela kommer sluta med att dom får Alves för ett skit pris och vi står där med byxorna nere igen...
Barcelona LeoMessi
2014-06-12 11:35
Och sen så håller jag med dig om att vi definitivt inte bör lägga ner allt för mycket tid på att förhandla med dom.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-06-12 11:34
Att Sanllehi "lyckades" med Neymar vet jag inte, man gav nästan 1 miljard och ännu mer straffböter på det. Köp som finansierades fel, med skattefusk mm. Så ska han göra affärer med en korrupt arab, i Brasilien och köpa en brasse... Hoppas fan att den nya ordföranden är smart nog att sköta detta rätt. Och betala ingens jävla pappa, vare sig det är Neymar eller nästa Maradona. För 1 miljard, där 30 gått rakt in i pappans ficka kunde vi köpt Vidal, Reus och en mittback redan förra året. Så det där med att Sanllehi bara gör bra affärer är kanske en myt. Var han blandad i Zlatanaffären? Han får spelare, men det betyder inte att det är bra affär varje gång.
Barcelona LeoMessi
2014-06-12 11:30
Jag tror inte dom är speciellt sugna på att sitta och förhandla i flera timmar om dagen för att presidenten är uttråkad. Visserligen är han ett jävla as men vi alla vet ju att han fullständigt hatar när någon vill köpa spelare av honom och om vi får ett monsterbud på tex iniesta eller Messi så vet vi att vi antagligen bör backa.
Neymar11
2014-06-12 11:21
Psg presidenten leker med oss bara, han är uttråkad under sommaren. Och dom kommer aldrig sälja marq förrän vi betalar ett grovt överpris. Lika bra att släppa den drömmen för det kommer inte att ske. Och dom står bara med 3 mittbackar och ni tror på riktigt att dom kommer sälja sin talang. Dom drar ut på tiden och försvagar oss inför nästa års cl
Barcelona LeoMessi
2014-06-12 11:13
Silva var en omöjlig affär från första början. Men det är inte marquinhos, han finns det en chans att värva faktiskt. Att han misslyckades med att värva Silva säger mig ingenting och om vi så betalat överpriser för spelare vi verkligen behöver så gör det ingenting. Orkar inte med ännu en säsong där jag inte känner mig trygg förrän vi leder med 3-0 och det bara är en halvlek kvar.
Neymar11
2014-06-12 11:09
Sanhelli misslyckades dock med värva Silva, och vi håller på att göra om samma misstag. Dyrbar tid kommer försvinna
Neymar11
2014-06-12 11:07
Vilka löjligt höga odds på Kroatien idag, 10,50x bara vid vinst. Resultat 1-2 38x pengarna
Barcelona LeoMessi
2014-06-12 11:06
Ska man lyssna på Juve så låter det som att sanchez vantrivs och att han verkligen vill spela för juve. Alla vet att sanchez största dröm är att lyckas i Barca! Han kan tänka sig att spela för juve endast om Barca inte vill ha kvar honom. Så juve har backat från cuadrado-affären som någon goodwill? Haha jo för juve är att ett jävla hot vid ett budkrig. Har Barca på något sätt gått ut officiellt och sagt sanchez pris är ynka 25 mille? Hatar att höra den summan för det är kaffepengar.
Barcelona NoGo™
2014-06-12 11:02
@Gabriel

Man skickade även Sanhelli för att fixa Neymars övergång hehe.
Barcelona Gabriel
2014-06-12 10:56
Börjar irritera mig lite smått på Juventus alltså. Vad är det som är så svårt att förstå? Sanchez är inte till salu för mindre än 25M€. Det priset för Sanchez är för övrigt ett jävla kap, men ändå ska de håla på och snåla. Dem vill alltså inte inkludera varken Vidal eller Pogba i en möjlig affär med Sanchez, nähepp, ja men då kan ni betala 45M€ om ni vill ha honom i så fall - annars dra! Så, vi skickar alltså Sanhelli till Brasilien. Intressant. Var det inte han vi skickade för att slutföra både David Villa och Cesc Fabregas affärerna? Om han var inblandad i Fabregas affären är jag inte helt säker på, men vill minnas starkt att han var med i David Villas övergång. Har killen misslyckats med en endaste affär ens? Nu kanske man kan förvänta sig att saker kommer att hända. Fick lite mer hopp än innan nu när det är Sanhelli som ska försöka slutföra allt. Herregud vad härligt med VM ikväll, äntligen börjar det. Och jag behöver ett break från allt som har med silly season att göra.
Barcelona B.BOSS
2014-06-12 09:59
Jag trodde att det var Zubi Bomb som stod bakom revolutionen? "@barcastuff: Barcelona director Sanllehi will in coming days meet with PSG president in Sao Paulo, Brazil, to further discuss deal on Marquinhos. [sport]"
Barcelona B.BOSS
2014-06-12 09:57
barcastuff: Barcelona yesterday closed a 2-year sponsorship deal worth 6M with Chinese company Suning, a retail chain for electronic goods. [fcb rac1]"
Barcelona barca!54
2014-06-12 09:45
Tänk om Barca offentliggör Rakitic värvningen innan avspark ikväll.
Barcelona Rambla~
2014-06-12 08:56
Zubi är nog en trevlig person, alltid vänlig mot media trots korkade frågor osv. Jag gissar att han har väldigt bra social kompetens. Dessvärre räcker det inte bara med det i en så tuff värld som fotboll på den högsta nivån. Du blir uppkäkad av spelaragenter, andra klubbars presidenter och sportdirektörer, om du själv inte är ett tufft svin.
Neymar11
2014-06-12 08:39
Antar att han har en jävla massa skit på ledningen och är riktig kvick med att öppna käften hos median
Barcelona Rambla~
2014-06-12 08:35
@Neymar11:

Jo det kan man ju tycka. Istället så hotade han tidigare i våras med att avgå när hans två närmaste medarbetare, Albert Valentin och Narcis Julia, inte såg ut att få förnyade kontrakt när deras gick ut 30 juli nästa månad. Självklart vek sig ledningen och förnyade då dessa kontrakt, så att den oumbärlige Zubi skulle stanna kvar på sin post.
Barcelona Rambla~
2014-06-12 08:12
Om Alexis kan man läsa följande där MD tar upp det faktum att Juves tränare Conto kontaktat honom personligen. Alexis svarade i princip att han väntar på att höra något officiellt från Barca. Han har "viktiga" anbud från PL (bl.a United) men OM han lämnar Barca så föredrar han att återvända till Italien. Hans flickvän, som är designer, är också italienska men bor för närvarande i Barcelona. Märk väl, här handlar det inte om att Alexis tvunget vill till Juve, utan det är bara om han skulle lämna Barca. Han uttrycker inte någon önskan om att få lämna precis. Det skrivs också att Juve inte vill inleda några förhandlingar med Barca när det gäller Pogba och Vidal, eller att inkludera någon i affären med Alexis. Conte vill inte att någon från Juves mittfält lämnar då det är deras starkaste och viktigaste lagdel. Juve har också som någon slags godwill mot Barca, dragit tillbaka sitt intresse för Cuadrado som båda klubbarna är intresserade av. Slutligen, när det gäller Lucho så vill han inte offra Alexis (en spelare han älskar). Det är han bara beredd att göra om en ersättare av samma klass ersätter och här pekar de på Reus, som nu är skadad. MD avslutar med att nu är allt upp till Zubi. Lyckas han få ett bra pris för Alexis, då kan det vara goodbye. Annars behåller Lucho mer än gärna Alexis. Lite kortfattat vad som står i artikeln.
Neymar11
2014-06-12 08:09
Rambla; Borde inte zubi vara självkritisk och sparka sig själv när klubben skickar någon som ska förhandla och gör klart affären åt honom
Neymar11
2014-06-12 08:07
Åker ni ner till Brasilien så är det hans image som väcker mest uppmärksamhet och inte det han gör på plan. Han är ju en artist både plan och vid sidan om. Varför ska ni bli upprörda? Det är hennes egna åsikter, och helt fel har hon inte. Tvivlar starkt på att hon menade det som något negativt
Barcelona Rambla~
2014-06-12 07:49
Nu tar man in det tunga gardet för att försöka lösa värvningen av Marquinhos, nämligen vår vän Raul Sanllehi. Parterna, PSG med president, Marquinhos representanter och så då Barca med bl.a Sanllehi, ska mötas i Brasilien nu under Vm och försöka få till en lösning. Enligt Sport så är det mesta jobbet redan gjort under tidigare förhandlingar så nu handlar det att komma överens om priset och Dani Alves medverkan i affären eller inte. PSG har ju tvekat sen Alex lämnade och behöver först täcka upp för Marq innan de släpper honom. Så länge Zubi är utbytt från förhandlingarna, kan vi i alla fall ha lite hopp nu.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-06-12 02:29
@Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito:

Trodde styrelsen fick skit dygnet runt här för att det inte går tillräckligt snabbt! Lägg ner konspirationerna snälla!
Barcelona Vampíro
2014-06-12 02:13
Messi och Ronaldinho återförenades på Argentinas träning.
Barcelona Nodlehs
2014-06-12 01:16
@AndreD:

Det var så enkelt alltså. Trodde inte man skulle behöva skjuta på säsongen för VM är ju slut 13 Juli och säsongen drar väl normalt igång 17-20 Augusti typ.
Barcelona AndreD
2014-06-12 00:31
För att säsongen börjar senare pga VM
Barcelona Nodlehs
2014-06-12 00:00
Vet ni varför CL finalen spelas så sent nästa år? 6 Juni?
Barcelona Blaugrana91
2014-06-11 23:59
petersays Jag utgår från dem siffrorna vi har framför oss och som sagt det är utomstående revisorer från bland annat pålitliga Deloitte som godkänner siffrorna. Men visst kan siffror fifflas med, men är knappast lätt när utomstående ska granska dessa. Så typiskt att man aldrig kan se positivt till något i det här forumet, direkt kommer nån och ser problem. Jösses säger jag bara. Klubben är ekonomisk stark, dock måste man sluta snåla. Sen behöver du inte vara orolig, verkar inte som om Qatar Airways lägger vantarna på några namnrättigheter, det kommer antagligen bli ett företag som vi idag inte har något samarbete med.
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-11 23:47
@Smogen:

Dem ljuger bara. Dem försöker alltid hitta den snabba lösningen. Jag står fast vid teorin att vissa i ledningen jobbar åt Real Madrid.
Annons: