/spanien/barcelona/forum/482.aspx/spanien/barcelona/forum/482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2016-07-14 12:26
the cameroonians

Eller så kanske Vietteo, likt Arda, inte pallar att springa så mycket. Då kan man ju komma till Barca och gå på barbeque istället. ;)
(jag erkänner att det är lite orättvist mot både Lucho och Tata).
Barcelona the cameroonians
2016-07-14 11:50
Bara en fundering;

Med tanke på hur bra Arda passade in i Atlético och hur illa han sen presterade i Barcelona kan det kanske bli en omvänd situation för Vietto som inte alls levt upp till förväntningarna under Simeone.

Vi ska ju ha i åtanke att Villarreal, där argentinaren lyckades bra, till skillnad från Atlético är ett spelförande lag - precis som Barcelona.

#attgreppaefterhalmstrån
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-14 11:45
Luciano Vietto [05.12.1993, 173 cm, 68 kg, högerfotad, anfallare/släpande anfallare] - [13.07.2016 @ 21:30]: Barcelona har påbörjat sin slutgiltiga offensiv för att försöka knyta åt sig Luciano Vietto. Det rapporterar Mundo Deportivo under onsdagskvällen. Enligt uppgifter till tidningen är anfallarens agent Jorge Cyterszpiler i ständig kontakt med Atlético-ledningen samtidigt som framsteg görs i förhandlingarna. En överenskommelse kan komma att falla på plats under de kommande dagarna då alla tre parter vill lösa situationen som 22-åringen befinner sig i. En överenskommelse mellan Barcelona och Vietto bör inte bli några som helst problem. Det är snarare en överenskommelse mellan de båda klubbarna som blir den svåra delen. Atlético vill inte gå minus på Vietto, därför tittar man på såväl ett låneavtal med köpoption i Barcelonas favör, men också en övergång. Senaste uppdateringen i Atl Madrids Silly....Vietto blir vår nästa värvning!
Barcelona dinho the artist
2016-07-14 11:42
Petersays
Det börjar bli dags för den smått legendariska 98-generationen att visa framfötterna nu kan man tycka! Men som barca4life98 nämnde: Aleña kommer nog bli något extra tror jag.
Barcelona Barca4life98
2016-07-14 11:37
Petersays Jag tror att Alena blir nästa stora spelare. Av det jag har sett så kan han bli en dominant mittfältare i framtiden, med mycket speltid. Jag tror att alla storlag generellt får fram färre spelare på grund av att pressen ökat så mycket. Det är så mycket pengar inblandat, tränare sparkas till höger och vänster. Kolla bara på hur våra medlemmar här, inklusive mig själv, blir när vi kryssar en match. Det kommer i cykler, om några år så kommer det kanske att uppstå en bra generation. Det finns väl ganska många unga i akademin som man har hört talas om :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-07-14 11:10
Enligt tyska Bild har Pep Guardiola köpt Leroy Sané för 55 miljoner euro. Killen är bara 20 år.
Barcelona petersays
2016-07-14 11:09
Jag har ingenting emot Umtiti - kan bli spännande. Denis hoppas jag på. Digne? Mjä.

Men något som oroar mig är att vi inte får upp några akademispelare som lyckas etablera sig längre. Rafinha knackar väl på dörren om han får vara oskadad och Munir kommer kanske agera backup, Roberto lite wildcard. Men sedan Pedro (09) och Busquets (08) har vi inte fått en enda potentiell startspelare från akademin. Det tycker jag är högst oroande. Tello, Cuenca och några andra gavs en säsong men höll inte måttet. Några släpps på lån men kommer aldrig tillbaka. några lämnar helt. Väldigt få får chansen att visa upp sig i La Liga. Antingen är det så att kvaliteten på våra unga spelare sjunkit drastiskt eller så är LE (och alla sedan Pep) alldeles för feg för att våga sätta Barca B-spelare på bänken i ligamatcher. Är det så att LE konstigt nog inte har någon koll på vilken talang som finns nere i leden? Eller bedömer han den som för dålig?
Barcelona Z_Z
2016-07-14 10:35
Fidizzle:

Under Laporta köptes ju dock några spelare in som utan tvekan kan likställas med dagens spelarköp och där hittar vi bland annat Caceres, Henrique.
Även Marquez som du nämner som etablerad vet jag inte om jag kan påstå var så mycket mer erfaren än just Umtiti vi köper in idag. Marquez hade några riktigt bra säsonger bakom sig i Ligue 1 och var 24 år istället för Umtitis 22 men annars är likheterna rätt stora. Pique är ju en annan, på vilket sätt var han etablerad? Han hade gjort en säsong i Zaragoza, inte mer än så.

Ja, priserna för dessa var lägre än de vi ser idag men de 6-7 miljoner vi betalade för Marquez 03/04 kan utan tvekan likställas med 25€ miljoner idag, så mycket har marknadspriserna ökat.

Jag ser mycket hellre den här typen av inköp än att lägga 20€ miljoner på spelare som Vermaelen och Mathieu, och ser då hellre Vietto som backup till MSN än att köpa in en Gameiro för 40€ miljoner som varit ett annat alternativ.
2016-07-14 10:26
Barcelonas bortaställ kommer vara lila denna säsong - med rosa strumpor.

Blaugrana på ett "modernt" och "trendigt" sätt alltså. Hoppas det ser bättre ut på plan än det gör på bilderna.
Barcelona Deulofeu
2016-07-14 10:17
Jag är mycket nöjd med våra värvningar hittills. Det viktigaste är att vi blir av med dököttet så trött att se vissa spelare på bänken och läktaren sådana man vet inte bidrar nada. Umtiti samt Digne är klart intressanta och kommer konkurrera. Suarez har alla möjligheter att lyckas denna gången åter hos oss.
Barcelona socccerfan1
2016-07-14 10:14
36m euro för 2 bra backar , 22 år respektive .. Inte illa!!
2016-07-14 10:12
Enligt Sport kommer spelarna att ansluta till försäsongen på följande datum;

19 juli
Denis, Luisito, Masip, Adriano, S. Roberto, Mathieu, Munir, Vidal, Douglas, Tello

25 juli
Messi, Mascherano, Bravo

1 augusti
Busquets, Piqué, Iniesta, Alba, Rakitic, MaTS, Vermaelen

9 augusti
Umtiti, Digne

22 augusti
Neymar, Rafinha

Sen finns ju alltid möjligheten att någon ansluter tidigare om de nu är sugna och extra motiverade. samtdigt som de sydamerikanska spelarna kan få någon dag extra.

Träningsmatchernas datum ser ut som följer;

Celtic 30/7
Leicester 3/8
Liverpool 6/8
Sampdoria (Gamper-matchen) 10/8
Sevilla borta (Supercupen) 12/8
Sevilla hemma 16/8
Barcelona Milanista:)
2016-07-14 10:04
Hej på er Barcafans!

I många år har jag försökt värva miin flickvän till att bli Milanista men hon vägrar, jag kan inte klandra henne med tanke på hur mitt kära lag presterar i dagsläget.

Nu har jag fixat biljetter till Barcelona - Leicester här i Sthlm till hennes födelsedag och undrar om ni har någon koll på vad vi kan förvänta oss. Alltså vilka spelare som kan tänkas vara med. Har ni någon koll på detta? Vore kul att veta :)

Mvh
Barcelona barcagurl
2016-07-14 09:49
Jag är jävligt nöjd över att barca breddar truppen iallafall. Behövs verkligen, det såg man förra året när allt helt plötsligt gick segt och vi lät Madridklubbarna ta in 12(?) poäng på oss i ligan. Nu behövs en högerback, vem vet jag inte och bellerin verkar inte vara ett alternativ för Barca tyvärr. Visst har vi Vidal och han är oprövad, men kan absolut lyckas i backlinjen om han får lite speltid, men nu när Alves lämnat så lär han ju antagligen få det. Roberto för oprövad, gillar han mer på mitten också. Umtiti kommer bli bjässe, ge han tid att utvecklas. Han är ung, bra värvning! Billigt också medtanke på dagens priser på spelare så tror jag verkligen han var ett kap! Suarez är en solklar värvning för mig, hur kan man ens gnälla på det? Också oerhört UNG och har redan visat vad han går för i Villareal. Helt klart top 3 av deras bästa spelare förra säsongen. Digne köpet är jag absolut inte besviken på! Visst han har otroligt mycket att lära, men är köpt som backup och det duger han verkligen till. Kan trigga till Alba lite! Hyffsat pris återigen medtanke på priserna idag. Jag förstår att vissa av er vill att barca ska ta in Hummels, Laporte, Stones och så vidare! Det vill jag med! Men idag finns det konkurrens. City, Real, Bayern är väldigt stora klubbar som spelare gärna spelar för. Barca också men vi kan inte få allt! In nu: Vietto/currasco och en högerback, satsa på bellerin till nästa år(verkar va svår att få loss iår). Ut nu: Arda, vermaelen douglas och adriano! Borde få minst €35-40m för dem.
2016-07-14 09:48
Fidizzle

Håller inte med i varje ord du skriver, men du har vissa poänger.

Strategin är tydlig från ledningens sida, säkerställ att den befintliga startelvan stannar via nya kontrakt och lägg en tunnare transferbudget på att bredda och flryngra truppen.

Detta måste göras då ekonomin inte tillåter att vi gör fler fönster likt 2014 där det spenderades över €160 miljoner. Fokus ligger på en "hållbar" ekonomi där Espai Barca är minst lika viktigt som att investera i spelartruppen.

Stategin kommer förmodligen att förändras nästnästa säsong då NIKE-pengarna rullar in, en ny tröjsponor är på plats och namnrättigheterna till Camp Nou och Palau Balaugrana är sålda. Då finns det mer utrymme för att gå efter cracks och förstärka startelvan. Förhoppningsvis har i alla fall någon av de vi värvar nu utveecklats så pass att de är redo att själv ta en startplats. Men vem vet.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-14 09:46
Jo men spelare som du nämner i Ricardo Rodriguez, Dybala osv är inte realistiska värvningar i dagsläget....ingen av dem accepterar en bänkroll. Vi behöver en bredd i truppen och i med dessa värvningar så ser truppen starkare ut på mkt länge. Du har gjort våra värvningar till korpenlirare haha....behöver ju inte överdriva liksom =)
Barcelona Blaugrana91
2016-07-14 09:45
[QUOTE=Fidizzle] Inför mercaton var våra rykten sunda å med att ta in Pogba, Hummels, Ricardo Rodriguez, Dybala, ta tillbaka Thiago, även kanske Bellerin men vad fan, vilka spelare har vi tagit in? [/QUOTE] Och du tror att dessa spelare hade accepterat att sitta på bänken större delen av sin tid?? För det är enbart Hummels och Bellerin som hade varit garanterad startplats, övriga hade vi fått rotera med. Vi har trots allt den bästa elvan, målet tycks ha varit att bredda truppen och då kan man inte köpa in färdiga stjärnor förstår du väl? Sen förstår jag inte varför du skriver "Laporta hade aldrig ens tittat åt dessa spelare" (Ang. dem spelare vi har värvat). Det är ju tränaren i det här fallet LE som bestämmer vilka som ska värvas, ledningen är sedan dem som genomför värvningen. Kanske dags att vara realistisk?
2016-07-14 09:42
MDs Miguel Rico skriver idag om anledningarna till att valet av vänsterback till slut föll på Digne.

Ja, det fanns billigare och i viss mån bättre alternativ, men de (t. ex Gurreiro) valde annan klubbadress eftersom de där var garanterade mer speltid.

Vissa ansågs för unga (t. ex Theo Hernandez & Adrian Marin) medan andra (Hector och Escudero) inte helt passade in i Luchos och Roberts profil.

Till slut enades man om att Digne var den som passade bäst eftersom han kan bidra både offensivt som defensivt. Prislappen blev högre då PSG tydligen också hade bud från PL på fransmannen.
Fidizzle
2016-07-14 09:32
@Tiki-Taka:

Barca är inget jävla Arsenal. Vi köper inte spelare till A-laget för att utveckla dem. När du skriver att du hellre ser spelare som vietto än Lucas Perez, så visar du för alla vilken låg nivå du dras oss ner till.
Laporta hade inte ens hälsat eller tittat på nån av dessa värvningar, även om dem hade stått där mitt framför näsan på honom.
Mittbackar ja!? Vilka har vi köpt dem senaste åren.. Marquez, Edmilson, Milito, Thuram, Vermaelen, Abidal, Mascherano å Chygrynsky.. Även om det inte gick bra för alla så fanns en röd tråd kring hur vi resonera. Vi köpte färdiga etablerade backar som vi kunde få ut d sista av för ett bra pris. Enda som kostade va Chygrynsky för 25 men vi fick 15 m € tillbaka för honom året senare.

Inför mercaton var våra rykten sunda å med att ta in Pogba, Hummels, Ricardo Rodriguez, Dybala, ta tillbaka Thiago, även kanske Bellerin men vad fan, vilka spelare har vi tagit in?
Barcelona Z_Z
2016-07-14 09:28
@Tiki-Taka:
Högerbacksplatsen måste jag dock säga fortfarande är en liten tveksamhet. Blir intressant att se vem som får chansen där mestadels.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-14 08:45
Vi köper ju spelarna för att bredda truppen...inga startspelare vi köper direkt. Vår startelva är redan utstakad för nästkommande säsong. Årets värvningar är för att få bredd och ett mer konkurrenskraftigt lag. Sen när det gäller anfallsbiten så tycker jag att Vietto är en intressant spelare, ung, teknsisk och har en potential till att utvecklas hos Barca. Jag säger köp honom eller Lucas Perez.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-14 08:42
Men när man skriver att Maxvell är en sopa, när han i själva verket är den mest underskattade VB som finns där ute, hur komplett som helst och gör knappt några misstag på planen, så vet man att personen är ute och cyklar. Vi fick en ung VB som kan rotera med Alba, som håller en bra nivå. Säg mig någon annan VB som vill komma och ha rollen som bänknötare, vi fick han ändå för ett bra pris 16 milj euro. En annan VB hade kostat betydligt mer. Vilken mittback skall vi köpa!? Överskattade spelarna Marquinhos eller Stones för 60 miljoner euro!? Eller varför inte Laporte som har en utökad klausul på 70 milj euro? Och du säger Benatia....vi såg hur bra han var i Bayern, alldeles för slö och fick för det mesta värma bänken.....tar Umtiti alla dagar i veckan! Här får vi en av Ligue1 bästa mittbackar, som hade en strålande säsong förra året och som har all potential till att utvecklas till en klassback....och för priset 25 milj euro....i dagens marknad är det ett fyndpris. Och en D Suarez för 3,5 miljoner euro.....att du ens kan klaga på den värvningen? Hellssikkke säger jag bara....om det inte hade funnits en klausul så hade priset gått på minst 15 milj euro....och du glömde väl att kolla på Villareal matcherna förra året, han var nämligen en av deras bästa spelare. Men det kanske inte räknas hos dig? Du tycker väl säkert att Reiziger är den bästa högerbacken som Barca någonsin har haft.... Älskar Laporta....men det var inte så att alla hans värvningar var toppklass...läs på din Barca historia är du snäll och återkom med ett vettigare inlägg ;)
Fidizzle
2016-07-14 08:41
@Tiki-Taka:

Vad skriver du för nåt? Ja uttrycker bara min åsikt å flikar också in med fakta. Ingen av dessa nya spelare kan höja eller förändra vårt spel på något sätt.
Låt mig skriva som det är. Detta är enbart en föryngring av bänken.
Även om du verkar vara väldigt naiv, så tror du väl inte exempelvis att Umtiti bänkar Mascherano alt att han som media skriver, flyttasupp på något mittfält!?!?

#sameformation
Barcelona Barclasico
2016-07-14 08:14
@Tiki-Taka:

Lugna ner dig, En del av det han skriver stämmer faktiskt
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-14 03:10
Fidizzle Gå tillbaka till din grotta ditt troll! Skriver bara en massa dynga!!!!
Fidizzle
2016-07-14 01:46
Tråkigt å se att så många cules, verkar leva i nån slags förnekelse, gällande våra värvningar.
Ja kan ärligt säga att d här e dem sämst investerade pengarna i barcas historia.

Att påstå att Digne är värd 20 mill euro, gör mig mörkrädd. D här e samma Digne som blev bänkad av vår gamla sopa Maxwell, å sen även utlånad.

Att påstå att Umtiti är värd 25 mill euro är än värre. Speciellt när man ser Juve låsa Benatia för 20 mill euro. När vi har en landslagsman i Bartra i laget. Alla vet ju att mittbackar är som bäst vid 28-30 års ålder eller???

Fallet Denis Suarez är nog värst av allt. En spelare som vi KÖPER tillbaka. En spelare som vi redan avvisat tidigare. En spelare som talang vänliga Sevilla ratade.

Å nu läser man om Vietto. Kaos Kaos Kaos! En spelare som inte platsar hos sin landsmans Simones lag. En spelare som suttit på bänken i ett mindre lag än vårt eget.

Förra säsongen var förmodligen värre än värst.
Arda å Vidal = 56 mill € säger allt egentligen.

Har varit supporter sen Kluivert kom till oss från Milan, å ja har aldrig känt mig så besviken..

#bringbackLaporta
2016-07-14 00:29
Rykten säger att representanter för Barcelona är i London och där man idag ska ha undertecknat en förlängning med Qatar Airways som tröjsposor för kommande säsong värt cirka €40 miljoner.
2016-07-14 00:03
Saxat från Planet Benficas (största fan-siten på engelska) sammanfattning av Grimaldos säsong;

Grimaldo arrived from Barcelona B in January, but with Eliseu in good form and Rui Vitória reluctant to change a winning formula, the Spaniard played just 388 minutes of football before the season’s end. In his 5 appearances, the 20-year old showed glimpses of his undoubted potential; he was tidy in possession, quick to support the attack, and delivered some tantalising crosses. Most Benfiquistas would make Grimaldo an automatic starter next season
2016-07-13 23:55
Vlom

Följer Benfica-fans på twitter och litar på vad som sägs där.

Eliseus kontrakt går ut nu, ff oklart om han kommer förlänga.

Grimaldo och Gaitan har bildat en ostoppbar vänsterkant i slutet av säsongen och fansen är lyriska över deeras prestationer. Alex är köpt för framtiden och den har nu infunnit sig efter ett halvårs acklimatisering. Såklart återstår det att se om han bara dansat en sommar eller om det håller i sig. Han gjorde i alla fall nyligen mål i en träningsmatch så anfallsformen verkat hålla i sig.
Barcelona enkos
2016-07-13 23:32
@Smogen:

De kommer att användas mest som avlastning i min drev matcher och tex spanska cupen medan de ordinarie kan vila. Hoppas dock att de i alla fall kan få de ordinarie att skärpa sig och känna konkurrens.
Annons: