/spanien/barcelona/forum/4815.aspx/spanien/barcelona/forum/4815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
100% AntiMadridista!
2014-05-12 19:15
Emilys sammanfattning om Alexis insats från den senaste matchrapporten stämmer helt och hållet:

"+++ Alexis. Klart bäst i första halvlek. Är överallt, vinner tillbaka bollen och skapar chanser åt både sig själv och lagkamraterna. Låg tillsammans med Messi bakom det mesta som hände framåt för Barcelona i första halvlek. Försvinner något i andra, men förtjänar ändå att hamna i topp på denna lista i kväll."

Kan inte vara roligt för KarmalsAKaranka och andra Alexis-hatare att läsa stycket ovan :D
Barcelona Antonio Puerta
2014-05-12 19:10
Har ni några tips på pålitliga Twitter-konton man kan följa?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2014-05-12 19:07
Zubizarreta: "Why I picked David Luiz? He's very fast and strong on PlayStation."

Real Madrid's form:
WWWWWWWWWWWWWWLOLWEFUCKEDUP

Haha rekommenderar twittern i länktips!
Barcelona Nodlehs
2014-05-12 19:03
Hur många är det som ska till Barcelona 17 Maj?

Jag har bokat följande:

Lördag 17 Maj
09.10 Stockholm - 11.25 Frankfurt SAS
13.15 Frankfurt - 15.15 Barcelona Lufthansa

Söndag 18 Maj
08.00 Barcelona - 11.45 Stockholm Norwegian

Ni ska som ska dit, hör av er via PM.
Barcelona Tommy90a
2014-05-12 18:44
yay ska resa bokad. Ska bli grymt att se Barca live den 17 maj.
Länktips: www.filmextra.se
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-12 18:43
Bomben: ZUBIZARRETA TAR ÖVER A-LAGET!!!
Barcelona Diar Shekha
2014-05-12 18:39
Lita inte på Twitter-konton och speciell inte han Rafael Hernandez. Han leker viktig med sina rykten och sk källor(som han inte ens hänvisar till), han har varit ute och cyklat många gånger. Det finns flera.
Barcelona Tiki-Taka
2014-05-12 18:32
Det kommer ingen bomb, tro mig. Han är bara ute efter uppmärksamhet !
Barcelona -SAMI-
2014-05-12 18:21
När kommer bomben!!? I want the bomb nowwwwwwww
Barcelona haeger
2014-05-12 18:12
Neymar11

"För att vi ska få se det bästa från Pique så behövs en aggressiv och snabb mittback som smäller på i första situationen. Som leder till att Pique städar undan, likt hur Silva gör i landslaget."

Hur tycker du det funkar med Masken som är just det, aggressiv och går upp i första press? Där sedan hans mittbackskollega måste städa efter honom för att han gått bort sig.

Vi behöver en back som funkar i ett kollektiv om vi vill få till en bra backlinje för engångsskull, inte en individuell back som går på egna uppdrag. Backlinjen behöver stabilitet, det kan inte Luiz bidra med.
Han har gjort sina bästa matcher i Chelsea tröjan som def mittfältare, det säger en hel del.

Om vi däremot fortsätter att spela med backlinjen på samma sätt som vi gör just nu, då passar han in bra, men då kommer vi fortfarande ha samma problem. Vi behöver ändra sättet som vi försvarar oss på, som sagt det måste bli ett mer kollektivt försvarsspel.
Barcelona FCBlaugrana
2014-05-12 18:06
"FCBjulian"s stora bomb sedan tror jag handlar om Deulofeus lagkamrat i Everton, Romelu Lukaku. Har bara det på känn. Så det är min gissning. Men har som alla andra ingen aning.
Barcelona FCBlaugrana
2014-05-12 18:05
@grande jw:

Gabigol gör supersuccé. 12 mål i tävlingsmatcher under 2014 för a-laget, född 96. Anses vara "the next big thing" från Brasilien.

De andra har jag ej koll på.
Barcelona grande jw
2014-05-12 17:57
Någon som har koll på hur det går för de Santos-talangerna vi hade förköps-option på?
Barcelona Galaxus
2014-05-12 17:57
TEST
Barcelona Galaxus
2014-05-12 17:56
Jag skulle dö av lycka om Aguero kom hit. Neymar, Messi Aguero vore så jävla häftigt att se.
Barcelona Galaxus
2014-05-12 17:56
Oroar mig bara över dessa Brasilianare...

Festfolket #1. Hoppas det går bra.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-12 17:42
La liga es blaugrana! Kanske är Ter Stegen som är bomben då? Om det nu ens existerar nån sån. Känns ju dock inte som nån bomb direkt. Men som sagt vi får se vad som händer.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-12 17:27
@barcastuff: Favre (coach Gladbach): "Ter Stegen will go to Barça. You can't refuse to join them, maybe you only get such a chance once." [srf]
Barcelona NoGo™
2014-05-12 17:25
@FCBJulian skrev ju att de gällde en ST och att Luis Enrique har fattat att Leo och falsk nia inte funkar mot bussar. @westinho - Sergio #16 Skulle gärna se Negredo som ST faktiskt. Väldigt nyttig spelare! De skulle nog inte vara helt omöjligt att få loss honom från City?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-12 17:18
Alvaro Negredo känns som en logisk värvning om klubben är ute efter en striker.
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-12 17:14
Vad alla gnäller på Luiz, vilka finns på marknaden som är tillgängliga logiska köp som är bättre än Luiz?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-05-12 17:12
Snubben snackar bara skit, han vill bara få uppmärksamhet vilket han har lyckats få. Kommer inte komma någon bomb alls... Hmm kommer inte laget ha grillfest på fredag? skulle ej bli förvånad hahaha!
Neymar11
2014-05-12 17:08
Angående luiz, ni får inte dra en parallell från hur han har varit i Chelsea och hur han kommer vara i Barcelona. Det mina vänner är två skilda världar För att vi ska få se det bästa från Pique så behövs en aggressiv och snabb mittback som smäller på i första situationen. Som leder till att Pique städar undan, likt hur Silva gör i landslaget Luiz är fortfarande och kommer vara en individuell mittback om ni förstår det begreppet. Och i Barcelona kommer det rätt till hands, då han alltid kommer få använda sina starkaste egenskaper för att försvara Men det krävs fortfarande 2 mittbackar, om luiz är den enda mittbacken vi värvar så är jag missnöjd
Neymar11
2014-05-12 17:02
Den s k bomben = stjärnvärvning kan ni glömma Bomben är följande esubio förlänger :)!
Barcelona Blaugrana91
2014-05-12 16:43
Hmm, spännande med den här såkallade "bomben" som ska släppas. Om det nu ens stämmer så tror jag inte att det handlar om Ter Stegen, det är i princip redan klart att han kommer. Kan ju ev. vara en mittback som blir klar och då verkar ju Luiz ligga bra till baserat på alla rykten. Men om det nu är en bomb som ska släppas borde det vara en stjärnvärvning som typ Aguero, Reus eller ev. Suarez. Jag är väldigt tveksam om det ens är sant, men det visar sig.
Barcelona haeger
2014-05-12 16:30
Gällande David Luiz, han är en grym back offensivt, alla hans styrkor ligger i det offensiva. Vi behöver en back som kan styra upp det defensiva, en back som inte virrar iväg som Masken kan göra ibland och det är något Luiz definitivt kommer få för sig att göra. Han är inte positionssäker för fem öre, han kan göra idiotiska och nonchalanta saker både med boll och utan boll. Vi har ytterbackar som lämnar stora ytor bakom sig, ett mittfält som är dåliga på att jobba bak, ska vi då ha en offensiv, virrig David Luiz täckandes bak? Han behöver en riktig ledare bredvid sig som kan tygla honom, som Silva i landslaget. Jag tror inte Pique kan axla det ansvaret, han skulle klara sig bättre bredvid Puyol. Det är tragiskt att han slutar. Vi behöver som sagt en back som kan lugna ner försvaret, vara positionssäker, kunna hålla ställningen, vara bra på att täcka ytor. David Luiz är allt förutom det, och för 39milj euro? Det är idiotiskt.
Barcelona Lion24
2014-05-12 16:29
David Luiz? Jag darrar så fort jag hör namnet i Barcelona, usch. Vi behöver en ledare i backlinjen, en spelare som Kompany eller T.Silva men istället får vi ännu en 50-50 spelare. Vi har nog av dom i våran trupp. Vi måste köpa in färdiga klass mittbackar som kan leda ett försvar, D. Luiz har inte den kapaciteten tyvärr. Ska jag köpa Luiz för hans kämparglöd och hjärta så har jag hellre kvar Mascherano i klubben. Den enda skillnaden mellan Luiz och Masch är att Luiz är en bättre huvudspelare samt har något bättre positionsspel i försvaret.
Barcelona haeger
2014-05-12 16:17
Barcelonistas

I vilken drömvärld lever du i? Vi har flera spelare som kan slå till med grova filmningar, varför är du så ignorant? Är det jobbigt för dig att inse att vi faktiskt har filmare i laget, som 99% av alla världens klubbar har.
Acceptera att vi har filmare, vi är ingen perfekt klubb, vi har gjort och kommer göra mycket fel i vår klubb.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-05-12 16:16
Finns det överhuvudtaget någon högerback som skulle göra det bättre i barca?, Helst mer defensiv...

Tror ni defensiven kommer se bättre ut nästa år..med denna defensiv..Jag är orolig..

Ter Stegen
Cuadrado Piqué Luiz Alba
Barcelona Nemesis 10
2014-05-12 15:42
Det här är första sommaren som Zubi faktis måste arbeta. Mina förväntningar är väldigt låga, lyckas han värva 2 backar har han överpresterat, fixar han en mittfälltare oxå kommer han fira med att ta ledigt resten av sommaren. David Luiz är bra men knappast värd 39 mil euro...
Annons: