/spanien/barcelona/forum/4801.aspx/spanien/barcelona/forum/4801.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-05-17 15:40
Leo y Cesc (Barcelona) Vissa tippar mot Barca och hoppas att Barca vinner ändå. Vid förlust så har dom en liten "tröst". Det var ju ett troll här som låtsades vara ett barcafan som tippade att real skulle vinna eftersom hans personliga ekonomi var viktigare haha! Vilken normal människa orkar ens utge sig för att vara en supporter av ett lag för att försöka få annat folk att tro att "barcafans" bryr sig mer om en hundralapp än sitt eget lag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-17 15:31
La liga es blaugrana! (Barcelona) Jag hoppas innerligt att du förlorar på din tipp och jag tror ingen vill se dig fira här sen om Barca vinner. Här tror vi på vårat lag oavsett förutsättningar!
Barcelona Meessii10
2014-05-17 15:30
Barcastuff på Twitter skriver att Pique inte lär starta trots att han fått grönt ljus, Bartra startar istället..
Barcelona Nemesis 10
2014-05-17 14:11
Går in på sport och när jag ser deras tippade elva ser jag att dom har tippat Cesc som falsk 9:a suck. Tyvärr men känslan säger att Tata inte vill lära sig av sina misstag och tänker starta med Cesc som falsk 9:a, orkar inte mer....
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-05-17 13:57
Never won CL
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-05-17 13:56
Alltid en legend, Puyol . (Barcelona) Vi kan inte förvänta oss mer av svenska fotbollsexperter då 99% av dem inte kommit över slatan tiden i Barca. Niva, har jag sedan länge sen sagt, en pajas. Vem minns inte hans krönika om Neymar bland annat? Strunta i råttan. Mot liga titeln!!!!
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-17 13:49
Jag skäms lite! Var nyss och tippade. Tippade på Atletico i dagens match. Känns inte som att vi har styrkan att vinna idag.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-17 13:47
atletico kommer göra en Catenaccio idag så det gäller att köra gasen i botten från minut 1 Mot LIGATITELN!!!!! VISCA EL BARCA!!! Animo Tito !!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-05-17 13:42
Niva är en väldigt duktig skribent, men jag tycker han är väldigt feg när det gäller många saker och ting. Han väntar ofta och kritisera lag efter de förlorat något ( jag tänker på peps bayern ). Det är inget svårt att kritisera ett lag efter de förlorat. Samma sak inför dagens match, han trycker på fel punkter. Om en match som atletico spelar för Luis Aragones och hur viktigt denna titel är för de. All respekt åt Aragones, men han verkar missat spaniens största nyhet och bortgång denna säsong, detta nämner han inte en enda gång. Som sagt, allt är bra skrivet och det är ofta det, men jag gillar inte hur han vänder kappan efter vinden och alltid tar det enkla valet. Det är ingen hemlighet att i stort sätt alla håller på Madrid ikväll som inte är barca-supportrar. Tråkigt att en sådan stor journalist som Niva avskyr vår klubb , spelare och taktik, inte underligt att inte många gillar Barca längre.. ( Menar generellt hans artiklar mot Barca )
Barcelona Legenden Deco
2014-05-17 13:02
Skulle någon kunna föreslå en bra stream med svenska kommentatorer? vill för en gångs skull ha lite kvalite när det är en sådan här avgörande match.
Barcelona LeoMessi
2014-05-17 12:40
Jag är så sjukt nervös att jag inte kommer att kunna matchen:( Det är fan på tiden att vi vinner mot Atletico! Dom har oss i ett jävla punggrepp som vi måste ta oss ur.
Barcelona Basselona
2014-05-17 12:33
Ska iväg på träningsläger med handbollen strax, två timmars fys väntar innan det blir "mys" efteråt. Sjukt bra väder på västkusten, grill och några kalla med de andra relativt fotbollsintresserade grabbarna, allt är bäddat för en riktigt trevlig lördag. Tyvärr är det bara jag som håller på Barca av allihop, medan det finns 4a Arsenal-supportrar & de har fått för sig att FA-cupfinalen är viktigare. Som tur är, så är ensam stark och jag har fått tränaren (som håller på Liverpool) på min sida. Vilket leder till att det blir Barca - Atletico på storbild, vare sig de vill eller inte. Kräver inte en seger av våra spelare, men vi ska ta mig tusan avsluta ligan på ett värdigt sätt och ge allt in i det sista, gör de för Tito, Puyol, Valdes och Pinto!
Visca Barca y Visca Catalunya
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-05-17 12:10
VAMOS BARCA
Barcelona Mido
2014-05-17 11:57
snart smäller det,, tröjan är på redan, grillen väntar,,kommer att bli en magisk sommarkväll, trots att om vinner eller inte, stoltheten är större än ligan
Barcelona I.Cuenca
2014-05-17 11:26
Ikväll smäller det som jag längtar Visca Barca
Barcelona Messidinho_10
2014-05-17 11:16
Dagen är här ikväll är det Grande final på kokande Camp Nou alla vet vad som gäller!! Ikväll kommer Camp Nou explodera och spelarna kommer vara 200% taggade och sväva medans Atletico spelarna kommer undra vad som har hänt och se helt chockade ut!!! Visca Barca nu kör vi!!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-05-17 10:48
Sjukt taggad!!! Har match idag från och ska ha min Barca tröja under matchtröjan, gör jag mål så slänger jag av mig matchtröjan för att visa den fantastiskt vackra rödblå tröjan!! Vamps Barca!!!!!
Barcelona >The Reporter<
2014-05-17 10:47
Pinto gör sin sista match idag. Kommer alltid att komma ihåg honom, framförallt för löpet han tog SB när Iniesta gjorde mål i 93 och att han alltid var där för att skydda sina kamrater i kaos mot Madrid. Grande Joseee Manuel! :-)
Barcelona >The Reporter<
2014-05-17 10:38
Finns bara en låt som man kan tagga upp sig till, och det är La Copa De La Vida med Ricky Martin!! Vamos Genteeeeee por la Liga!!!!
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-17 10:15
Barieta Ja fan det hade du rätt i. Jag räknade inte ens. Att man ska behöva granska Johanna också är inget nytt och tack för att du rätta det grova felet där.
Barcelona Barieta
2014-05-17 10:12
@Leo y Cesc:
Konstigt nog så har Garå på fotbollskanalen.se räknat fel, utgår man från bilden som visas så har Barcelona varit i ledning 23 omgångar mot Atleticos 11. Att man kan göra ett sådant simpelt fel och sen publicera en artikel om det är ju skrämmande dåligt.. Så när Iniesta sa "hur många omgångar som helst" som stämmer ju det ganska bra
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-17 09:55
Barca har varit i ledning av ligan i 22 omgångar. Atletico 17, så till alla hatare där ute: Ja vi förtjänar att vinna ligan.
Barcelona grande jw
2014-05-17 09:39
Nodlehs Jag håller tummarna för dig! Men jag antar att du redan sitter på flyget vid det här laget annars hade väl helvetet brutit löst här på forumet. :P Själv sitter jag och njuter av min hotellfrukost :) Valde att åka ner igår och slippa stressen idag. Kommer bli en bra dag .. Hela stan andas ligaguld. I fucking feel it...
Barcelona Barcadinho.
2014-05-17 09:16
Nodlehs:

Allt det moderna har också sitt pris och nackdelar. Du fixar det.

Kan berätta att jag hamnade igår i en omvänd situation. Jag bjud flera spelare och föräldrar på kaffe o dyl på en match igår. Folk tror nu för tiden att det går att betala med kort på en avlägsen IP.
Jösses sa jag till dem - åker ni inte med kontanter till en sån match...:P
Barcelona Barcadinho.
2014-05-17 09:09
Barca har två stora anledningar att vinna idag.
Den första är så klart att få en titel.

Den andra är att öka chansen med en viss procent att Real kommer torska i finalen.
Jag tänker så här: Vinner Atletico ligan idag kommer de först festa flera dagar, men framförallt kommer de ha mindre ork att ladda om till nästa helg. Det är svårt att ladda om mentalt, mer än vad en del tror.

Förlorar Atletico ligan idag, Ju då har laget all anledningen att ge järnet till den sista återstående titeln den här säsongen.
För ingen i Atletico sidan vill väl sluta en fantastisk säsong med tomma händer.

Så kom igen Barca - ni har en dubbel uppgift ikväll.
Barcelona Nodlehs
2014-05-17 06:07
Bra start på dagen. Tar en taxi till centralen för 200 spänn. Ska kliva ombord på bussen till flygplatsen. Eh, kortet fungerar inte. Fuck, givetvis har jag bara med mig ett kort. Testar igen, eh. Fel. Går ej trots att det finns gott om cash på kontot. Fattar ingenting och får panik, ringer rund bland polarna i stan som en jävla dåre. De flesta ligger och sover efter en krogrunda givetvis men tillslut får jag tag i en. Ber han köpa en biljett åt mig då mitt kort inte fungerade på swebus jävla pissbuss och hemsida av någon anledning så varning för er som använder Mastercard. :S Missar första bussen och nu blir det en chansning här med sista tåget som ankommer flygplatsen 40 minuter före avgång. Gott om tid om inget inträffar såklart men det blir väl fel på tåget mitt ute i skogen så otur som jag haft idag. Men jag ska till Barcelona idag om jag så ska lifta med 31 polska lastbilar hela vägen. Håller tummarna för att tåget håller hela vägen nu. Dagens tistel till busschaffören som inte kunde ta emot kontanter eller iaf låta mig åka med och betala på deras kontor vid ankomst eller nåt. Lite mänsklig kan man väl vara. Kontantlösa äckelsamhälle och Mastercard som inte fungerar av någon outgrundlig anledning. Testade i bankomaten på stan och där fungerade det minsann så riktigt konstigt. Har varit sjuk i en vecka och har knappt någon röst kvar men om jag kommer fram i tid så ska jag skrika mig ännu mer hes och heja fram laget till titeln. Idag kör vi, Visca Barca!
Barcelona Gabriel
2014-05-17 04:14
Angel Maria Villar är imorgon utomlands och kommer därför inte kunna vara på plats på Camp Nou för att dela ut bucklan till liga vinnaren efter slutsignalen. Det är sånna här saker som gör att jag inte håller La Liga som världens bästa liga. Det här hade aldrig skett i någon annan liga, vare sig Italien, Tyskland eller England. Det förstör lite av själva spektaklet att inte låta liga vinnaren gå runt med bucklan efter slutsignalen. Hur ofta händer det att två lag gör upp om guldet mot varandra i sista omgången precis som att man spelar i en final mot varandra om en liga? Det händer i princip aldrig. Riktigt dåligt och oproffsigt. Hade det varit Premier League så hade trofén delats ut direkt efteråt. Det är så synd för den spanska ligan att den ska misskötas på det här sättet. Kvaliteen och klassen på lagen är de överlägset bästa i Europa och man förtjänar att ligan ska ha bättre domare, bättre tv avtal för de mindre lagen och ett bättre förbund. Besviken!
Barcelona AndreD
2014-05-17 02:53
@Gio Style:

Hahahahahaahahahhahhahaha dafuq did I just read
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-17 02:22
Ärligt chans? Vi snackar om ligister, tung kriminella som utövar makt illegalt och de kan börja sätta press på klubben. Varför associera sig med sånt skit!!!?? Bara kolla på Sevilla klack vad den nu hete biris norte? Som består av bra värderingar. Barca borde ta initiativet själv och hjälpa till att skapa en supporter bas för unga sansade ungdomar som kan få förmånliga priser. Rasister? Det är som att säga. Ge Jimmy Åkesson ens chans. Hitler va inte så illa?
Barcelona Sir Alexis
2014-05-17 01:55
Vilket skämt att att klubbar som PSG och City anses som storklubbar.. Vad har dem gjort i historien jämfört med Fc Barcelona, Ac milan, Real madrid, Bayern, Juve etc listan kan göras lång. Vi har flest internationella titlar, real har flest cl(?) Juve har slagit massor med rekord i europeisk fotboll är bara exempel. Dem här klubbarna har ingen kultur från fans till meriter/ historia. Bara för dem fått turen att investeras av oljepengar får dem massa luft. Psg ägare hotade till och med andra klubbar för att vissa intresse för hans spelare, WTF???!!! Helt sjukt Var bara tvungen att skriva det.
Annons: