/spanien/barcelona/forum/4799.aspx/spanien/barcelona/forum/4799.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B.BOSS
9/13/2014 19:22
Oerhört ödmjuk! "@barcastuff: Neymar: "I'm becoming a better player playing with Messi. He's the best player in the world." #fcblive" Tänk om Adama når samma nivå i högsta divisionen. "@RafaelH117: Adama's wreaking havoc again in the Spanish 2nd Division, generated both goals as Barça B is currently beating Alavés 2-0 away from home." Med tiden och förtroende kommer han bli en nyckelspelare. "@RafaelH117: Says a lot about Munir that he was able to take Laporte head on today without struggling or losing competitiveness."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjf
9/13/2014 19:11
3 poäng igen (och noll insläppta mål). Inte illa!! Reslutatmässigt står FCB så långt att känna igen. Så också Messis unika briljans när den verkligen behövs som allra mest. Men vart tog de korta hörnorna vägen? Och inte minst, vart tog Rakitic långa hörnor vägen? I "ingenmansland". Helt verkningslösa. Och framförallt, varför idkar laget inte längre det tidigare så framgångsrika höga pressspelet och blixtsnabba återvinnandet av boll, strax utanför motståndarnas straffområde? Enligt ryktet om Luchos hårdkörning under försäsongen, lär det ju inte kunna bero på att spelarna inte har orken och intensiteten att upprätthålla det konstanta tryck, som blev Barcas signum under Pep-epoken. Till vilken jag utan tillstymmelse till tvekan räknar Titos alltför korta tid vid rodret under alltmer sorgliga former. Låt oss snacka Pedro ett tag, trots att han som vanligt fick sätta sig på bänken. I ett inlägg av Gabriel vars innehåll jag skrev under på till fullo, skrev han att Barcas spelstil inte passade Zlatan. Men jag skulle här och nu vilja tillägga att Barcas nuvarande spelstil inte heller precis passar Pedro som handen i handsken. Långa bollar såväl centralt som ut till och från kanterna (inklusive hörnorna)samt snarare jobb tillbaka och intagande av positioner, istället för full fart framåt med bibehållen kontroll vid bolltapp från motståndarlagets sida, passar inte Pedro. Inte alls. Jag vill mena att det är i mångt och mycket är en schimär att Pedro skulle blivit så otroligt mycket sämre än vad han var tidigare, så som hävdas härinne med ojämna mellanrum.Själv TROR att Pedro är så bra som taktiken tillåter honom att vara (därmed inte sagt att han är så värdefull att den ska anpassas till just hans styrkor respektive svagheter). Vad som hänt är snarare att spelstilen som den med tiden "utvecklats" till, passar honom väldigt illa. Att han kom betydligt mer till sin rätt när presspelet var högt och intensivt är min ögon ingen som helst tillfällighet. Hans speed, intensitet och arbetsmoral spelade en viktig roll i Peps koncept. Och att motståndarna hamnade på hälarna i försvarsställning blott några få sekunder efter att de erövrat bollen för att ta ett kliv framåt, gynnade kanske Pedro mer än någon annan i laget. På samma sätt som det nuvarande och mer konventionella spelupplägget, sannolikt misssgynnar honom i lika hög grad. Jag säger mig inte ha rätt i sak. Men rätt att tänka och tycka, den har vi ju allihop; d v s så länge vi håller oss inom vissa givna gränser. I övrigt tycker jag för en gångs skull att kommentatorn höll högsta klass matchen igenom. Och ikväll kan jag inte förmå mig att tänka taktiskt och hoppas på oavgjort i Madrid. Hoppas tvärtom av hela mitt hjärta att Real rasar ihop som ett korthus, med alla sina "ess" i en häcklad hög mitt i det egna sandslottet .
Barcelona LeoMessi
9/13/2014 19:10
NeymarJ11 Kolla på länktipsen till höger, the cameroonians har länkat.
Barcelona B.BOSS
9/13/2014 19:09
Eusebio blir vår nya Pep Guardiola efter Lucho :p
Barcelona NeymarJ11
9/13/2014 19:09
någon som har bra steam till B-lagets match?
Barcelona Neymar11
9/13/2014 19:08
B-laget öser på, så otroligt synd att dom inte kan flyttas upp till la liga. Dom är för bra för segunda b, helt surrealistiskt är det haha
Barcelona NeymarJ11
9/13/2014 19:08
Någon som har bra stream till B-lagets match?
Barcelona the cameroonians
9/13/2014 19:07
Snyggt frisparksmål av Grimaldo, och bra spel av B-laget så här långt. 3-0.
Barcelona LeoMessi
9/13/2014 19:06
Grimaldo gjorde precis ett snyggt frisparksmål, 3-0 till ynglingarna!
Barcelona LeoMessi
9/13/2014 18:50
Dongou var 1,5 meter onside men domaren dömer det till offside haha herregud! Han hade varit helt fri med målisen annars.
Barcelona Neymar11
Andres v Tror det är 3 stycken på 3 matcher haha För min del kan det gärna fortsätta så här och att han aldrig kommer behöva gör en räddning! Haha
Barcelona Neymar11
Andres v Tror det är 3 stycken på 3 matcher haha För min del kan det gärna fortsätta så här och att han aldrig kommer behöva gör en räddning! Haha
Barcelona Andrés V
9/13/2014 18:48
Någon som vet hur många räddningar Bravo har gjort sen lian börja? Kan inte vara mycket, lite synd då jag gärna vill se han in action.
Barcelona B-Guden
9/13/2014 18:47
@L.A.M Nr 10:

Rakitic bästa mittfältaren vågade slå lite längre bollar, Matte, var felfri, Montoya bra i deffensiven och hängde på bra i offensiven också.
Bravo hade bara 2 saker och göra och dom tog han båda 2, lite osäker på fötterna (vågar inte slå bollen i mitten till busquet fast det finns bra lägen till det, skjuter istället iväg den.)
Barcelona Neymar11
9/13/2014 18:45
L.a.m nr 10 Rakitic är oerhört jämn i sitt spel, och gör aldrig dåligt ifrån sig Matheiu var klockren Bravo har inte mycket att göra, går ej bedöma honom Montoya var oerhört stabil och fyllde på offensivt. Hans inlägg är som Alves inlägg tyvärr. Men en riktigt bra match av honom
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
9/13/2014 18:42
Nu på tal om matchen idag..

Vad tycker ni om betygen på spelarna..
Jag tycker att det stämmer klockrent..

Det är på Goal.

Någon annan som har betyg på spelarna??
Barcelona L.A.M Nr 10
9/13/2014 18:42
Missade matchen, ser den förmodligen ikväll efter Madridderbyt men vilka spelade bra förutom det "självklara att Neymar gjorde ett fantastiskt inhopp och Messi var Messi. Rakitic? Mathieu? Montoya? Bravo?(antar att han startade)
Barcelona LeoMessi
9/13/2014 18:41
Joan Roman gör mål efter ett sexigt inspel av Traore, 1-0 till ungdomarna.
Barcelona Barcelonistas
9/13/2014 18:40
Ja du har rätt, det bästa är att bara skita i vad la puta skriver.
9/13/2014 18:36
@Barcelonistas:

Sjunk inte till hans nivå..
Barcelona Barcelonistas
9/13/2014 18:35
Fler skrivet av mig frustrationen tog över.
Mod
9/13/2014 18:32
Nu struntar vi i vad de skriver i Puertan.Mod.
Barcelona DM1982
9/13/2014 18:23
@Vampíro:

Nej, det här är inte en enkel match och det såg vi. Däremot så borde inte Munir ha spelat anser jag. I nuläget, innan Suarez kommer in i laget, så är det Neymar, Messi och Pedro som gäller. Munir kan komma in som en supersub, likt Sandro.
Barcelona LeoMessi
9/13/2014 18:21
Synd att Munir fick sitt mål bortdömt förut, han såg ut att vara i linje. Han spelade definitivt inte dåligt idag, han gjorde en bra match och han kom till lägen. Synd bara att han var lite ineffektivt, för annars gjorde han det bra. Pedro är iskall som vanligt. Han måste verkligen bli bättre, man ser att Messi är lite trött på honom.
Barcelona Rambla~
9/13/2014 18:21
Athletic har ett bra lag, ett tufft försvar och press över hela banan. Sett till de förutsättningarna tycker jag Munir var fantastisk. Fina löpningar, bra bollkontroll och bra defensivt jobb. Visst, med lite flyt eller kyla så hänger han dn kasse idag. Det här var hans 3:e tävlingsmatch för A-laget, glöm inte det! Kanske dags att hålla nere förväntningarna på grabben lite?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
9/13/2014 18:20
Jeremy Mathieu has recovered 17 balls during the game against Athletic, while he didn't lose any

Where them haters at?
9/13/2014 18:16
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

Det vill jag se också...
9/13/2014 18:16
Jag har inte hajat än varför många ger sån uppmärksamhet den där El Passilo???

Han är bara en lite nöt som vill höras och synas. Varför ens lägga vikt vad såna som honom har att säga ???

Med andra ord, Vem är han???
Jag tror att han blir upphetsat varje gång ni nämner honom och bokstavligen får utlösning om och om igen..
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
9/13/2014 18:15
Finns det någon video där Suarez jublar efter Neymars mål? :D
Barcelona B.BOSS
9/13/2014 18:14
Fan vad mycket yta det fanns på kanterna för Neymar att leka på. Så skönt att vi spelar mer centralt och tvingar lag att spela kompaktare med sina ytterbackar. Det var autobahn! På tal om Munir. Han kommer bli bättre och bättre bara. Sandro är inte dum han heller. Vi har ett sjukt jävla lag för framtiden.
Annons: