/spanien/barcelona/forum/4797.aspx/spanien/barcelona/forum/4797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sentuary
2014-05-17 20:33
Napao klart du inte saknar de du är en av de supportrar som äter nöter på läktaren samt är inne på facebook när ditt lag spelar din pajas
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-17 20:33
Jag vill ha tillbaka våra extremistsupportrar. Är trött på snälla jantelagen som råder. Gäller här på forumet också. Inga losers, tack. Inga pojkar.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-17 20:31
Rambla

Messi's mål var INTE OFFSIDE ditt jävla blindstyre. Godin får bollen på knäet/vaden och bollen går till Messi. Förklara för mig hur Cesc rörde bollen när bollen var framför honom och Godin stod framför. Fabregas hade benen långt från bollen. Blir så jävla arg när jag ser situationen i HD 4 ggr i rad. Vi blir rånade och du sitter här och påstår att det var korrekt. Vilken jävla losermentalitet. Gå och fira ditt jävla FairPlay-pris som vi ändå inte har någon nytta utav. Vi blir söndersparkade och sönderdragna men sällan får motståndarna gult kort. Aldrig blir vi belönade för att vi står upp.

Åt helvete med LFP och den skandalösa domarbasen. Vi spelade på bortaplan idag och Lahoz flinade spelarna i ansiktet.
Barcelona Napao
2014-05-17 20:30
Bara gratta ATL madrid och hoppas dom tar CL med.

Sentuary Boixos Nois är inga jag saknar och beslutet Stänga av dom var bra.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-05-17 20:29
Nogo

Det måste ligga något i det, för jag har ingen annan förklaring till hur Messi kan gå ner sig så pass mycket under 1 säsong.
Barcelona Rambla~
2014-05-17 20:23
Messis "mål" var offside, där kan vi inte argumentera emot. Dock så håller jag med om domarkritiken i övrigt. Det ska fan straffa sig mer än en frispark när man medvetet sparkar ner spelare vid omställningar bara för att komma i fas med hela laget till försvarsida.
Barcelona Migueli
2014-05-17 20:23
Alltid en legend Puyol Hur är detta bland dem bland dem sämsta säsongerna rent sportsligt sett när vi hamnar 2:a i ligan och cupen? Tro mig det har funnits många sämre säsonger i Barcas historia. Det har funnits tider då vi var långt ifrån att ens kvala in till CL.
Barcelona LeoMessi
2014-05-17 20:22
Hade jag varit där och förhandlat om messis kontrakt så hade jag bara frågat: Vad har du gjort för att förtjäna en löneförhöjning? Tycker du själv att du har gjort dig förtjänt av det? Hade han kunnat svara på det så hade han fått sitt nya kontrakt, annars hade han fått vänta på det tills han börjar spela fotboll igen.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-17 20:21
Man ser ju solklart att det är atletico-spelaren som det tar på!! Domaren står o kollar rakt på, men utan att rådfråga med sin assisterande har han alltså redan bestämt sig för att blåsa bort det. Och vad är det för vits med att ge Garcia gult i 92a efter hans 5e- 6e anfallsförstörande fälleben? Jag vill inte ta något från atleti, men en stor anledning till att vi inte fick nåt flöde i spelet var att så fort vi fick bollen offensivt så blev det en blåsning utan att resultera i ens en muntlig varning, medan vi knappt behövde toucha dem (Alexis och sen också Masch-situationen bl.a.). Det stör mig så enormt hur lätt han plocka fram kortet, speciellt på Messi, medan han sket i fullständigt, ja fullständigt, i att Neymar blev knuffad 1, 2 och 3 ggr vid frisparken, likadant som han sket i att det var Song som blev handbollsmarkerad av Godin när han gav vår kameruan 2 tillsägningar. och jag ska inte ens gå in på när cortouis (fantastisk målvakt!) maskade. upprepade tillfällen dessutom utan att domaren ens kollade på sin klocka, klockrent! Jag vill inte vara den som skyller förlusten på domaren, och det ska jag inte göra även om min personliga åsikt är att han bidrog till slutresultatet, och idag var han helt klart underkänd och dessutom mage att hånflina åt Barca. Grattis till Atletico, och grattis till Masch som slipper spela med dessa omotiverade killar då han förmodligen lämnar, med omotiverade menar jag när man står på hälarna i straffområdet och hoppas att Dani ska prickskjuta deras skallar förbi 8 alteti spelare. Ja, Barca gör en bedrövlig säsong, men att kriga in i det sista är inte heller det så dåligt med tanke på detta års förutsättningar. Förhoppningsvis störtas denna ledning så vi kan få se en reformering. Edit: kriga med barca-mått mätt ;P Visca Barca!
Barcelona Andresito
2014-05-17 20:20
Ville bidra med en idiotelva, gissar att det kommer vara huvudämnet här inne ikväll.

Courtois
Vidal - Hummels - Pogba - Messi
Busquets
Gündogan - Suarez
Reus - Agüero - Neymar

-------------------------

Vi behöver inte så jävla många nya spelare till nästa säsong. Man såg hur mycket rappare det blev med Neymar på plan. Med Alba och en ordentlig målvakt + mittback kommer det bli stabilare.
Barcelona LeoMessi
2014-05-17 20:20
Rambla~ (Barcelona) Dom hade inte ens behövt arda och Costa för att ta poäng den här matchen så det var helt onödigt.
Barcelona 1899
2014-05-17 20:19
Efter en match som denna är det bara att släppa alla Einstein-kommentarer om det taktiska och värvningar osv… det enda intressanta är den korrupta överste grisen (domaren) som ännu en gg förstörde för oss : - bortdömt mål - tillät maskning efter maskning - gav inte gult kort för tröjdragning eller bortsparkande av boll till Atlético någon gg men båda våra argentinare fick gult DIREKT - tillät nedsparkning av spelare (om spelaren var klädd i blårött) - la inte till tillräckligt med tid och blåste dessutom av INNAN tiden han själv lagt till gått ut både i 1:a och 2:a halvek … det är bara några exempel på hans korrupta dömande - … o ni som inte tycker att domarens insats spelar någon roll borde fatta att den kan vara avgörande om domaren tillåter misshandel ske utan konsekvens … Domarna som yrkesgrupp är världens mest skyddade och dom kommer undan all form av kritik alltid : åt helvete med Spaniens anti-katalanska fotbollsförbund! Hoppas att Katalonien blir självständigt så att vi kan börja ställa krav på fascistregimen i Madrid!
Barcelona Migueli
2014-05-17 20:19
LaPulgaNr1 Vad spelar det för hur Pinto ser ut? Han får väl se ut som han vill. Killen har gett sina bästa år som andremålvakt för oss medan han kunde startat i många andra klubbar. Detta är knappast hand fel.
Barcelona Rambla~
2014-05-17 20:18
Atleti betalade ett högt pris för ligasegern i kväll. Nu riskerar de att vara utan både Costa och Ardan i CL-finalen.
Barcelona II Barça II
2014-05-17 20:18
Alexis ska fan ingenstans! Han är bland de bästa i Barcelona.
Barcelona Mr.fuckup
2014-05-17 20:17
Dom förkänna den solklart!!!
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-05-17 20:17
Vampíro

Courtois
Lahm - Thiago Silva - Pique - Alaba
Yaya - Busquets - Iniesta
Messi - Costa - Neymar

Bänk: Reus, ter Stegen, Fábregas, Alba, Laporte, Samper och Rafinha
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-17 20:16
Säsongens utmärkelser! Säsongens i dont give a fuck, Messi! Säsongens flopp, Song. Säsongens spårlöst försvunnen, Pedro. Säsongens golfare, Zubi. Säsongens råtta, Rosell. Säsongens sämsta försvar, Barca. Säsongens sämsta tränare Tata. Säsongens fysisk svagaste lag, Barca. Säsongens utropstecken, Alexis. Säsongens mest saknade, Puyol. Säsongens må du vila i fred, Tito. Säsongens besvikelse, Futbol club BARCELONA! Sist men inte minst säsongens vad är Backar? Vi behöver inte Backar! Vem behöver backar? Inte fotboll club Barcelona, Zubi.
Barcelona Sentuary
2014-05-17 20:16
Deulofeu jag lovar ge han chansen nästa säsong han kan inte vara sämre än Alexis/Pedro kom igen nu Enriqueeeee
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-05-17 20:14
Bland den sämsta säsongen i klubbens historia. ( bådde sportstligt men även utanför ). Oavsett hur mörkt det är nu kan det inte bli sämre nästa säsong, bara leva med det och gratulera Madrid.

Visca Barca, nästa säsong tar vi trippeln!
Barcelona NoGo™
2014-05-17 20:14
@Ronaldinho10yElfenomeno9

De ligger nog nått i det faktiskt. Det var nån här inne som spekulerade i att han var fysiskt slut denna säsong och är i behov av en lång vila. Jag tror också han kommer vara lika usel i VM. Blir intressant att se,
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-05-17 20:13
Nu är det fokus på VM, skönt att fotbollen inte blir helt frånvarande. Spännande CL där jag hoppas på att Atletico vinner. Sen blickar man mot sommaren med silly season, ny tränare och ny säsong!
Barcelona Barcelonistas
2014-05-17 20:12
4-5 matcher mot Atletico och Tata har 0 ideer hur laget ska komma igenom bussen. Men samtidigt så är jag inte ens förvånad den här eran e helt slut.

Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-05-17 20:11
Messi är dåligt tränad. Tror inte han kommer vara bättre än så här i VM. Alla hans skador som han har haft under året har gjort så att han har kommit ur form, och har inte orket för en hel match.
Barcelona Vampíro
2014-05-17 20:11
Låt FM-elvorna flöda ikväll.
Barcelona DM1982
2014-05-17 20:10
Värdiga vinnare på alla sätt. Grattis Atletico!!! Ny säsong kommer, det är bara att göra en del förändringar. Kul som fan att något annat lag vann La liga än Real och Barcelona.
Barcelona Messidinho_10
Jag svär B laget hade vunnit idag. Jag skiter i sälj alla jävla spelare och Messi ska FAN inte ha nytt kontrakt!!!
Barcelona Blaugrana91
Migueli

Har inte sagt att ska köpas massvis med spelare, men vi behöver ett par klassspelare och dem kostar, så Miljardbelopp behöver spenderas.

Följande ska kastats ut ur denna klubb med huvudet före!

Pinto
Pedro
Song
Roberto
JDS
Afellay
Cuenca
Tello
Alves (Enbart om man hittar en värdig ersättare dock)

In måste:

Ter Stegen och en BRA 2a målvakt
Hummels/Luiz OCH Laporte
Rafinha
Gundogan/Vidal/Pogba
Aguero/Suarez/Reus

Vi kanske dessutom inte ens får värva på ett år efter detta transferfönster så man måste ha det i åtanke också, nu är det slutsnålat, vi måste förstärka laget ordentligt.
Barcelona FCB_Messi
2014-05-17 20:09
Om inte Messi exploderar i VM , där han inte kommer möta bussar , så hade inte ens Einstein hittat felet på honom . Fan vad besviken man är . En titel hade suttit så jävla skönt . Men men .
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-05-17 20:09
Jag tackar för mig och kommer tillbaka nån gång i augusti. Vi börjar den här säsongen riktgt bra men sen börjar vi sakta men säkert spela dåligt och tappa form. Jag tror inte att vårt problem beror på tränaren utan spelarna. Messi har varit skadad ofta den här säsongen och när han spelat så har han gett Max 50% av sin kapacitet. Jag kan garantera, att Argentina inte kommer vinna VM. Jag är helt säker på att Messi sparar sig till VM, fult stil gentemot klubben och oss fansen. Vi har bara en riktig mittback och det är Pique. Vi har en reservmålvakt som ser ut som en kriminell gängmedlem. Som jag sagt tidigare, vi måste skrota lite på Tiki takan. TATA MARTINO försökte med blandad spel, dvs att kunna ha bollen ibland och kontra ibland men han nästan halshöggs i medierna. Pedro har inget att hämta i Barca, samma sak gäller Song. Tack Tata för att vi läxade upp real i ligan och city i CL. Ingen annan tränare med den här truppen hade gjort det bättre än dig. Barca förtjänar inte dig. Hade Barca låtit Tata få styra o ställa helt själv så hade den här säsongen varit annorlunda. Men nej, vi ska ha 80% bollinnehav annars kan man inte vara Barca tränare. Jag hoppas att ledningen förstått att vi behöver nytt blod i laget. Då då mina bröder! Vi hörs igen i augusti. Nu ska Lemon haze fram och göra min 3e för dagen. Måste kunna dämpa besvikelsen. Idag, imorgon och för alltid BARCA!!! Visca el BARCA! One love!!!
Annons: