/spanien/barcelona/forum/4791.aspx/spanien/barcelona/forum/4791.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-05-15 15:35
Vet någon om det finns någon video på hela eventet med engelsk text eller något?, eller om det läggs upp senare? Hoppas på ett fet jävla tifo till Puyi på lördag, gåshud bara jag tänker på det!
Barcelona Júnior.
2014-05-15 15:23
zick9

Yes.
Barcelona zick9
2014-05-15 15:21
Lägger Puyol ner hela karriären?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-05-15 15:20
Puyol: "How would I want to be remembered? As someone who did everything for Barça and for football."

Puyol: "Playing at Milan? No. They tend to sign older players, but I don't think they'll pick me. That train has passed..."

Puyol: "Talked with Raul about playing in Qatar? I talked with him, but not about that. I won't play again."

Puyol: "We should fight for the Liga, for Tata, who deserves it a lot, he has been an example, and for being able to dedicate it to Tito."

Puyol: "One moment of my career? Abidal lifting the CL trophy, for everything it meant, for the example he gave us."

Puyol: "Forming a duo with Xavi, him as coach and I as assistant? No, maybe we can work toghether, but I won't be coach as I said before."

Puyol: "What will I tell my daughter? That I was lucky to play at the best club in the world and that I lived a million kids' dreams."

Puyol: "Playing on Saturday? No. The coaches always encouraged me, but we're playing for a title. I won't be on the bench."

Puyol: "Retiring? It's difficult I'll be able to play elsewhere. I want to recover to have a normal life, to be able to do sports."

Puyol: "I don't think I'll be a coach, it's not what I'd like most. Maybe I'll change my mind but for now I want to do other things."

Puyol: "Advice I'd give to kids? Same as my father gave me: if they throw you out, make sure it's not because you didn't give everything..."

Puyol: "What's next? Trying to recover from my knee injury, most importantly by resting. As for the rest, I'll decide with my partner."

Xavi: "I told you after the Wembley final that you had to lift the trophy. you said: Abi should do it. That's being a captain."

Puyol: "I thank the fans, they gave me everything, I've been fortunate."

Puyol: "I've played with the best players, but also with the best persons. Many thanks, I'll miss you all a lot.

Puyol: "When I was playing at my hometown, with my brother and my friends, I could never have imagined this. I lived a million dreams..."

Puyol: "We haven't been able to solve my knee problems, but I'll keep on trying, now without the pressure of having to play."

Puyol: "This isn't an easy moment for me - I'm not someone who likes to talk a lot - but I'll try to enjoy it."

Bartomeu (president): "Puyol is the best captain in the history of Barcelona.''

Vi älskar dig, Carles! 3
Barcelona J.Gamper
2014-05-15 14:43
HAHA song.. Pinsamt
Barcelona grande jw
2014-05-15 14:36
Jag kollade igenom klipp med Puyi på youtube och ett av de mest komiska som finns är när han tar emot ligatrofén och väljer att hämta Abidal och ge den till honom. Så står Song där bredvid och tror att Puyi ska hämta honom. Hahaha hur tappad får man vara...
Barcelona NoGo™
2014-05-15 14:30
Puyi! Vilken legend! 3 Gracies per tot Carles! Att låta Abi lyfta CL bucklan 2011, ett av de bästa ögonblicken! t'estimo!
Barcelona grande jw
2014-05-15 14:20
Man märker att Puyi har dåligt samvete för att han varit skadad hela säsongen. Väldigt trist att han ska behöva känna skuld bara för att vi inte kan värva en enda jävla mittback. Inte direkt hans fel. En sann legend. Gracíes Puyi!
Barcelona Leggee
2014-05-15 13:51
Bara jag som får tårar av hans farväl?

Grande Puyi!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona NoGo™
2014-05-15 13:26
Länk till Puyis farväl.
100% AntiMadridista!
2014-05-15 13:23
Krabban94

Varför står du använder du ordet "vi" som ett täckmantel när det är helt och hållet TItos fel att vi tappade Thiago?
Barcelona Dinho the artist
2014-05-15 13:20
Puyols presskonferens börjar om 10 om jag inte missminner mig.
Barcelona Barca007
2014-05-15 13:04
Tänk om Neymar spelar på lördag och i sin comeback så spelar han som i detta klippet. Skulle vara kul o se honom avsluta det bra
Barcelona Krabban94
2014-05-15 13:02
Tycker det är synd bara att Thiago missar VM, otrolig spelare och spaniens framtid på mittfältet!

Glad för hans skull att han får spela i Bayern bara han är frisk, Pep tror på honom och han har dominerat i Bayern. Vi har oss själva att skylla över att vi tappade honom, klart folk är sura på honom för att han lämnade och inte hade tålamod. Vi spelade med samma uppställning hela våren, även fast vi säkrat ligatiteln, Thiago var skadad också men han borde ha fått mer inhopp och speltid. Detta eftersom klubben såg honom som Xavis ersättare men så blev det inte! Ska vi skylla på Thiago för att han inte är med i startelvan?
Barcelona Dinho the artist
2014-05-15 12:59
Mido
Dat maturity level tho...
Barcelona Mido
2014-05-15 12:52
thiago missar VM pga knäskadan,,, karma!!
Barcelona Andresito
2014-05-15 12:01
Official: FC Barcelona announce the signing of Gerard Piqué (27) from FC Barcelona.

note: pique replaces carles puyol as barcelonas annual cb signing.

Zubizarreta: "0€ for a world class defender? That's a fantastic piece of business."

Skönt parodikonto på barcastuff för er som har tråkigt
Barcelona koeman92
2014-05-15 11:17
Nu har Scout Nation äntligen gjort en bra video på Laporte där man summerar mer eller mindre hela hans säsong och spestil. Enjoy! :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-15 11:05
@NoGo™ :

Stig åt sidan Zubi låt Luis Enrique sköta värvningarna!
Barcelona NoGo™
2014-05-15 10:57
Barcelona closely followed Roma's Medhi Benatia this season. One of main centre back options, Luis Enrique agreed with possible signing [md]

Barcelona knoxxx
2014-05-15 10:55
Man behöver ju inte stirra sig blind på ålder eller vilket lag man spelar för. I mina ögon är Luiz rätt oslipad. Går bort sig ibland och minst lika virrig som Pique. Dock är han världsklass när han är som bäst.

Musacchio är enligt mig betydligt mognare i sitt spel. Och oslipad är väl en definitionsfråga egentligen. Han debuterade som 16åring i River Plate, spelat fyra säsonger på hög nivå i Villareal, ibland som lagkapten, och spelat i alla av Argentinas ungdomslandslag och ett par landskamper med A-landslaget.
Barcelona >The Reporter<
2014-05-15 10:50
Vi behöver slipade diamanter i backlinjen. Oslipade kan vi ha på bänken.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona knoxxx
2014-05-15 10:45
Gio Style

Kan inte göra annat än att hålla med. Musacchio är en favorit hos mig. Verkar ha stora ledaregenskaper dessutom. Billigare och i mina ögon säkrare än Luiz.

Musacchio & Laporte hade inte varit helt fel.

Pique
Musacchio
Laporte
Barta

Där har vi ett stabilt jävla mittlås. Problemet är väl då att Bartra återigen får klent med speltid.
Barcelona NoGo™
2014-05-15 10:35
Today at 13:30, there's a farewell event for Barcelona captain Carles Puyol, who will leave the club this summer #fcblive #capitapuyol

Fyfan man vill inte tro att de är sant! Ett Barça utan Puyi nästa säsong :/
Så många minnen!
Barcelona Nodlehs
2014-05-15 10:14
Glömde ställa klockan för biljettsläppet men vaknar av mig själv 09.57. Kommer på att vi har tekniskt strömavbrott idag mellan 9 och 11. Slänger mig ut i bilen, plockar fram bärbara datorn och ligger i någon slags fosterställning och klickar igenom en beställning 10.02. 1 GOL SUD NIKE 2G. - BOCA 216 - Row: 0001 - Seat Lycklig man, rad 1 också. Skapligt flyt att det fanns en plats där på första sektionen jag valde. Fanns mycket biljetter förvisso men de går som smör i extrem sol så det kommer nog inte finnas mycket kvar imorgon för släppet åt icke medlemmar så där måste ni verkligen ha tur och vara snabba. Tillägg: Slutsålt på 10 minuter.
Barcelona Gio Style
2014-05-15 09:50
LALAWELEATAKORA år 2018 efter 4 raka spanska CL-segrar:
PL lagen satsar in på CL som de skulle kunna leka hem, de lägger full fokus på dem viktigare turneringarna Premier League och FA-cupen istället.
Barcelona Gio Style
2014-05-15 09:49
@Luigi & Barca, no Mario:
Nu tycker jag dock att du underskattar spanska ligans försvarare. Musacchio är jag väldigt förtjust i. Bara 23 år gammal men har redan 4 säsonger i Villarreal som ordinarie. Hade tagit emot Musacchio med öppna armar.
Barcelona Z_Z
2014-05-15 08:29
Krabban94:

Bilbao kommer inte tappa sin plats utan det här skulle vara ett undantagsfall och enda läget som kan ge att ett land får 5 CL-platser. Men det jag ställer mig tveksam till är om det införs redan nu. Som sagt så var beslutet att det först skulle kunna ske säsongen 2015/16 om jag nu inte minns helt galet.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-15 08:13
[QUOTE=Rambla~]German champions Bayern Munich are poised to launch a £25m bid for Chelsea defender David Luiz, 27.

Varför ska vi alltid ryktas betala så mycket mer? Det där är max €30m, så varför ska vi betala nästan 40m?

Det är ju faktiskt inte helt säkert att Zubi vill ha Luiz. Dessutom så borde han lyssna på vad nästa tränare tycker och inte bara rusa iväg och värva spelare till höger och vänster.[/han kan ingenting bror]
Barcelona Krabban94
2014-05-15 08:12
@Z_Z:

Om inte Bilbao lider av det, vilket jag verkligen inte hoppas! Ser hellre Bilbao än Sevilla i CL. Tycker detta låter rätt så skumt, eftersom det först nästa säsong införs i EL att vinnaren får spela CL...
Annons: