/spanien/barcelona/forum/4790.aspx/spanien/barcelona/forum/4790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2014-05-15 14:20
Man märker att Puyi har dåligt samvete för att han varit skadad hela säsongen. Väldigt trist att han ska behöva känna skuld bara för att vi inte kan värva en enda jävla mittback. Inte direkt hans fel. En sann legend. Gracíes Puyi!
Barcelona Leggee
2014-05-15 13:51
Bara jag som får tårar av hans farväl?

Grande Puyi!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona NoGo™
2014-05-15 13:26
Länk till Puyis farväl.
100% AntiMadridista!
2014-05-15 13:23
Krabban94

Varför står du använder du ordet "vi" som ett täckmantel när det är helt och hållet TItos fel att vi tappade Thiago?
Barcelona Dinho the artist
2014-05-15 13:20
Puyols presskonferens börjar om 10 om jag inte missminner mig.
Barcelona Barca007
2014-05-15 13:04
Tänk om Neymar spelar på lördag och i sin comeback så spelar han som i detta klippet. Skulle vara kul o se honom avsluta det bra
Barcelona Krabban94
2014-05-15 13:02
Tycker det är synd bara att Thiago missar VM, otrolig spelare och spaniens framtid på mittfältet!

Glad för hans skull att han får spela i Bayern bara han är frisk, Pep tror på honom och han har dominerat i Bayern. Vi har oss själva att skylla över att vi tappade honom, klart folk är sura på honom för att han lämnade och inte hade tålamod. Vi spelade med samma uppställning hela våren, även fast vi säkrat ligatiteln, Thiago var skadad också men han borde ha fått mer inhopp och speltid. Detta eftersom klubben såg honom som Xavis ersättare men så blev det inte! Ska vi skylla på Thiago för att han inte är med i startelvan?
Barcelona Dinho the artist
2014-05-15 12:59
Mido
Dat maturity level tho...
Barcelona Mido
2014-05-15 12:52
thiago missar VM pga knäskadan,,, karma!!
Barcelona Andresito
2014-05-15 12:01
Official: FC Barcelona announce the signing of Gerard Piqué (27) from FC Barcelona.

note: pique replaces carles puyol as barcelonas annual cb signing.

Zubizarreta: "0€ for a world class defender? That's a fantastic piece of business."

Skönt parodikonto på barcastuff för er som har tråkigt
Barcelona koeman92
2014-05-15 11:17
Nu har Scout Nation äntligen gjort en bra video på Laporte där man summerar mer eller mindre hela hans säsong och spestil. Enjoy! :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-15 11:05
@NoGo™ :

Stig åt sidan Zubi låt Luis Enrique sköta värvningarna!
Barcelona NoGo™
2014-05-15 10:57
Barcelona closely followed Roma's Medhi Benatia this season. One of main centre back options, Luis Enrique agreed with possible signing [md]

Barcelona knoxxx
2014-05-15 10:55
Man behöver ju inte stirra sig blind på ålder eller vilket lag man spelar för. I mina ögon är Luiz rätt oslipad. Går bort sig ibland och minst lika virrig som Pique. Dock är han världsklass när han är som bäst.

Musacchio är enligt mig betydligt mognare i sitt spel. Och oslipad är väl en definitionsfråga egentligen. Han debuterade som 16åring i River Plate, spelat fyra säsonger på hög nivå i Villareal, ibland som lagkapten, och spelat i alla av Argentinas ungdomslandslag och ett par landskamper med A-landslaget.
Barcelona >The Reporter<
2014-05-15 10:50
Vi behöver slipade diamanter i backlinjen. Oslipade kan vi ha på bänken.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona knoxxx
2014-05-15 10:45
Gio Style

Kan inte göra annat än att hålla med. Musacchio är en favorit hos mig. Verkar ha stora ledaregenskaper dessutom. Billigare och i mina ögon säkrare än Luiz.

Musacchio & Laporte hade inte varit helt fel.

Pique
Musacchio
Laporte
Barta

Där har vi ett stabilt jävla mittlås. Problemet är väl då att Bartra återigen får klent med speltid.
Barcelona NoGo™
2014-05-15 10:35
Today at 13:30, there's a farewell event for Barcelona captain Carles Puyol, who will leave the club this summer #fcblive #capitapuyol

Fyfan man vill inte tro att de är sant! Ett Barça utan Puyi nästa säsong :/
Så många minnen!
Barcelona Nodlehs
2014-05-15 10:14
Glömde ställa klockan för biljettsläppet men vaknar av mig själv 09.57. Kommer på att vi har tekniskt strömavbrott idag mellan 9 och 11. Slänger mig ut i bilen, plockar fram bärbara datorn och ligger i någon slags fosterställning och klickar igenom en beställning 10.02. 1 GOL SUD NIKE 2G. - BOCA 216 - Row: 0001 - Seat Lycklig man, rad 1 också. Skapligt flyt att det fanns en plats där på första sektionen jag valde. Fanns mycket biljetter förvisso men de går som smör i extrem sol så det kommer nog inte finnas mycket kvar imorgon för släppet åt icke medlemmar så där måste ni verkligen ha tur och vara snabba. Tillägg: Slutsålt på 10 minuter.
Barcelona Gio Style
2014-05-15 09:50
LALAWELEATAKORA år 2018 efter 4 raka spanska CL-segrar:
PL lagen satsar in på CL som de skulle kunna leka hem, de lägger full fokus på dem viktigare turneringarna Premier League och FA-cupen istället.
Barcelona Gio Style
2014-05-15 09:49
@Luigi & Barca, no Mario:
Nu tycker jag dock att du underskattar spanska ligans försvarare. Musacchio är jag väldigt förtjust i. Bara 23 år gammal men har redan 4 säsonger i Villarreal som ordinarie. Hade tagit emot Musacchio med öppna armar.
Barcelona Z_Z
2014-05-15 08:29
Krabban94:

Bilbao kommer inte tappa sin plats utan det här skulle vara ett undantagsfall och enda läget som kan ge att ett land får 5 CL-platser. Men det jag ställer mig tveksam till är om det införs redan nu. Som sagt så var beslutet att det först skulle kunna ske säsongen 2015/16 om jag nu inte minns helt galet.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-15 08:13
[QUOTE=Rambla~]German champions Bayern Munich are poised to launch a £25m bid for Chelsea defender David Luiz, 27.

Varför ska vi alltid ryktas betala så mycket mer? Det där är max €30m, så varför ska vi betala nästan 40m?

Det är ju faktiskt inte helt säkert att Zubi vill ha Luiz. Dessutom så borde han lyssna på vad nästa tränare tycker och inte bara rusa iväg och värva spelare till höger och vänster.[/han kan ingenting bror]
Barcelona Krabban94
2014-05-15 08:12
@Z_Z:

Om inte Bilbao lider av det, vilket jag verkligen inte hoppas! Ser hellre Bilbao än Sevilla i CL. Tycker detta låter rätt så skumt, eftersom det först nästa säsong införs i EL att vinnaren får spela CL...
Barcelona Z_Z
2014-05-15 07:56
@El Messias:

Är du säker på det där? För som jag minns det så beslutade man om att det skulle börja gälla först 2015/16. Men ja, det skulle i detta läge vara möjligt att få 5 lag med i CL.
Barcelona Rambla~
2014-05-15 07:54
German champions Bayern Munich are poised to launch a £25m bid for Chelsea defender David Luiz, 27.

Varför ska vi alltid ryktas betala så mycket mer? Det där är max €30m, så varför ska vi betala nästan 40m?

Det är ju faktiskt inte helt säkert att Zubi vill ha Luiz. Dessutom så borde han lyssna på vad nästa tränare tycker och inte bara rusa iväg och värva spelare till höger och vänster.
Barcelona El Messias
2014-05-15 07:46
Sevilla secured a spot in the Champions League with the Europa League final win having finished fifth in La Liga, which would only have sealed a place in the competition they have just won. Kommer Spanien ha 5 lag i CL?
Barcelona FCB_Messi
2014-05-15 07:27
Jag har alltid sagt det , Premier league är jämnare ! La liga är bättre och högre kvalité ! Det är en jävla skillnad på det .
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-15 05:38
Mangala och Laporte är två backar vi bara ska drömma om. Om vi får Luiz ska vi vara glada och tacksamma. Barca har aldrig varit den klubben som har satsat defensivt mycket pengar på spelare sedan jag har flöjt klubben. Det blir nog Fazio i Sevilla eller Mussachio. Är det bra spelare? Visst! Dock är det fortfarande stora skillnader mellan kristal och diamant. Puyol har lämnar, Abidal har lämnat, Bartra är för valpig och Masken är ingen mittback. Jag hade gråtit av lycka för en Mangala eller Laporte. De är spelare värda på den individuella nivån i en klubb som Barca. Något som är för svårt att förstå för vår ledningen, Barca som klubb i allmänhet. Vi kommer alltid ha Flopp backar som inte kommer klara av pressen i Barca. Caceres från Villareal minns ni honom?! Laporta och Txiki köpte honom för 18 miljoner euro under Peps första säsong och senare Chygrinski för 25! Det är totalt 42 miljoner euro rakt in i soptunnan. Betala för Mangala och Laporte den summan och det behövs inte något mer. Iaf, luiz ska vi vara glada över om han anländer, bättre än så kan det inte bli. I värsta fall blir det Fazio eller Mussachio. De må verka bra men det kommer sluta som Caceres och Garay i Real som huserar just nu i Benefica. Madrid köpte 18 åriga ramos för 30-35 från Sevilla och Pepe från Porto tror jag för 30. Mycket väl lyckade köp. Pepe må vara galen men han är en back av kaliber. Han ryktades till Barca under pep när hans kontrakt situation stod och hängde ett tag. Jag är likgiltig och förväntar mig inga bomber i sommar eller den renoveringen som många tror och förväntar sig. Mycket kommer inte ändras. Kanske en högerback beroende på Alves och en mittback samt Ungdomarna från b laget. En stor gammal anfallare kam vara möjligt. Mer än så blir det inte.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-05-15 04:03
Här har ni en lirare som jag så gärna hade velat ha i Barca, 23 år gammal och har det mesta. Kan fortfarande utvecklas men redan så jäkla bra.

Speed, huvudspelet, passningarna.
Del Horno
2014-05-15 03:17
LALAWELEATAKORA

Ta av dina PL glasögon & sluta försvara Premier League. LaLiga är bättre kvalitetsmässigt & detta säger jag som Chelsea supporter.
Med det menar jag dock inte att den har tappat i underhållningsvärde utan bara i kvalite.

Sen vill jag bara rätta dig ang de spelarna du rabblar upp. De Gea blev årets spelare i Man Utd.
Aguero är en av PL bästa anfallare.
Azpilicueta har utvecklats till en av världens bästa ytterbackar & utnämnd till årets spelare i Chelsea.
Cazorla har inte haft någon vidare säsong, kan bero på att han har fått byta position till ytter, första året var han grym i Arsenal & då huserade han i mitten.
Mata har också varit en av PLs bästa de senaste åren & detsamma gäller Silva.
Annons: