/spanien/barcelona/forum/4789.aspx/spanien/barcelona/forum/4789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-18 22:45
Sicken dramatik i slut minuterna mellan Fiorentina-Torino
Barcelona roheart
2014-05-18 22:41
Jag är kanske totalt ensam om detta men vore det inte lite kul att ha Drogba som bänknötare? Har alltid stört mig lite på honom pga Chelsea-tiden och han har säkert gjort sitt såklart, men som reserv? Såg att han lämnar Galatasaray nu..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2014-05-18 22:39
Det fanns väldigt många härinne som klagade på Txiki när han var sportchef, oftast utan anledning. Allt var hans fel bara och folk hade bestämt sig för att han var oduglig. Trots det så är han idag anställd av en av världens rikaste klubbar, de litar helt på honom med sina miljarder. Samtidigt står vi med gubben som fick sparken från Athletic Club, klubben som har 5-10 spelare att välja mellan varje säsong. Zubi kunde inte ens hålla den klubbledningen nöjd trots det är han kvar i Barcelona, fyra år and running. Hela världen har sett våra brister i flera år men Zubi har inte gjort ett skit för att förstärka laget men ändå så får han förlängt kontrakt. Madre mia.
Barcelona burrow
2014-05-18 22:37
Intressanta åsikter, jag känner också att det är fel personer som sitter i styrelsen.
Jag älskade tiden Laporta & Co satt. Det var fokus på det sportsliga (och fest, Laporta..hehe) men då var det RÄTT personer som fattade beslut. Txiki och Rijkaard/Pep hade fria tyglar att bestämma vilka spelare som var bäst för laget. Det känns som denna ledning inte sätter det sportsliga som prio. De lägger sig i alldeles för mycket. Hur tydligt som helst att vi behöver en mittback ex. Tre år har gått, och vi har ingen mittback än. Tito såg det, Tata såg det, men de fick inte bestämma, utan vår idiot ledning.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-18 22:36
Som ytteranfallare vore quadrado helt ok men jag ser hellre att vi satsar på Deulofeu oavsett om vi tappar Alexis eller pedro. Den anfallare som förhoppningvis ansluter bör vara en stark centerforward.
Barcelona Diar Shekha
2014-05-18 22:28
Cuadrado är jäkligt vass ikväll. Förstår verkligen inte om han kommer och spelar högerback. Går bara inte. :P
Barcelona Rambla~
2014-05-18 22:23
Roten till det onda är Zubi. Han är ingen lagbyggare och verkar ha sammarbetsvårigheter med tränarna. Det ryktades om det redan när Pep var där. Till Zubis försvar så var ju knappast heller Pep någon stjärna på transfermarknaden.
Jeffson
2014-05-18 22:17
burrow

Jag tycker att att truppen behöver förändras en del. Inte sju ut och sju in som man kan läsa här emellanåt men ett par tre köp är ett måste. Gärna två mittbackar och en mittfältare med energi och aggressivitet. Och sedan sälja av de som aldrig spelar, JDS, Affelay och Cuenca. Jag kan även tänka mig att sälja Pedro för att få in lite pengar om det skulle behövas finansiering till min drömvärvning på mittfältet Pogba.

Men det absolut största problemet enligt mig är styrelsen. Det är något bättre nu när Rosell valde att dra men det känns fortfarande som att något håller på att ruttna inifrån i Barcelona. Zubi är inte kompetent nog för att vara i Barca. Jag tror att mycket av det dåliga vi ser på planen beror på att många spelare som varit i klubben länge och älskar klubben är missnöjda med sina nya chefer i ledningen.

Jag hoppas verkligen att det blir ett nyval innan 2016 men jag är mycket skeptisk till det. Men jag tror också att spelet kommer att bli bättre om vi får till en bra silly season.
Barcelona Rambla~
2014-05-18 22:16
Härlig match Fiorentina - Torino. Den stadion har man suttit på när Barca var där med Pep en försäsong.
Barcelona Napao
2014-05-18 22:13
@Gio Style:

Ja du har rätt.
2014-05-18 22:13
@Corazon:

Jag är känd för att öga lag och spelare så jag är inte det minsta chockad :)
Barcelona Bentley King
2014-05-18 22:10
Har för mig att Rosell ville använda klubben för att gå in politiskt och kanske en dag bli president för Katalonien ifall de blir helt självständiga
Barcelona Bentley King
2014-05-18 22:08
Det handlar om att FC Barcelona är en värdefull produkt så alla vill ha en bit av kakan. Nu för tiden tjänar man mer pengar på att köpa in spelare med stjärnstatus för att kamma hem mer pengar. Det är kanske därför alla riktiga fans har lämnat camp nou
Barcelona Corazon
2014-05-18 22:05
@Ride_The_Big_One(6):

bara för d så hade en bra action som ledde till straffen
Barcelona burrow
2014-05-18 22:02
Okej, Barto går ut och säger att det kommer att ske ändringar. Men är jag den enda som känner att det inte är lösningen? Att vi gör förändringar inom laget, några spelare bort, och några spelare in? För mig så luktar det mer problem inom ledningen, personer som styr och bestämmer klubbens planer. Ärdet rätt personer verkligen? Kan klubben ha ett nyval innan 2016? Hur ser ni på saken, jätteintressant att höra andras åsikter. Vart tror ni Barcas största problem ligger? Motivera :)
2014-05-18 22:01
@Corazon:

Det är för att han inte är en ytterback, han är en högermittfältare och en ojämn sådan.
Barcelona Corazon
2014-05-18 21:58
är det någon som kollar på cuadrado och fiorentina just nu är inte så värst imponerad faktiskt han lirar inte ens höger back
Barcelona Vampíro
2014-05-18 21:58
Rambla~ Vadå han gjorde ju klart med Reus för €30M i april, helt under radarn dessutom. :P
Barcelona Gio Style
2014-05-18 21:57
@KarmaIsAKaranka:

Börjar bli löjligt detta nu.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-18 21:43
@Jeffson:

Mamma menar du väl? Hon får gärna plocka upp dig.
Barcelona Rambla~
2014-05-18 21:30
Vampíro Om Zubi ska avslöja sina planer först nu är vi illa ute. Barto sa ju senast igår att de har jobbat på förändringar under flera veckors tid. Får verkligen hoppas att så är fallet. Det håller inte att vara så här sent ute.
Barcelona I.Cuenca
2014-05-18 21:26
Någon som hört eller sett någonting om nytt matchställ till nästa säsong???
2014-05-18 21:24
@Vampíro:

Ditto.. Låt oss smuggla in oss för att lyssna på mötet jag är game om du är?
:p
Barcelona ElRaval
2014-05-18 21:24
Kollar på Fiorentina som jag inte har sett något av den här säsongen, bortsett från Highlights. Märker att dom spelar med ett väldigt högt bollinnehav mixat med långbollar osv. Ganska intressant spel även fast det inte fungerar i nuläget .

Cuadrado har inte varit bra idag, men man märker av att han har explosivitet som kanske ingen i vår egen trupp kan matcha. Han ser ut att vara ganska tung att möta och ifall någon av Pedro och Alexis försvinner kan han helt klart vara ett intressant alternativ.

Vet sedan tidigare att han har ett förjäkla bra skott dessutom. En spelare som kan göra mål utanför straffområdet saknas i vår trupp bortsett från Adriano.

Barcelona Vampíro
2014-05-18 21:16
Barcelona sports director Zubizarreta will tomorrow take part in a board meeting to explain his plans for next season. Hade gett allt för att vara a fly on the wall under det mötet. Man undrar verkligen hur den mannen tänker och hur han ser på fotbollen.
Jeffson
2014-05-18 21:05
Var är mod någonstans?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-18 20:58
Jeffson:

Då får du väl fortsätta vara känslig. Jag har svårt för känsliga personer och krokodiltårar. Vi är olika. Att jag behöver förklara varför Mascherano inte är kaptensmaterial behövs inte men nu gör jag det. Mascherano må ha inställningen men han har varken rötterna eller kvaliteten att representera vår klubb.

Vi pratar alltså om en spelare som är omskolad till mittback och spelat 4 säsonger i klubben (ej som ordinarie). 111 matcher och 0 mål bara till att börja med. Så jag förstår att du inte mår bra. Det går ju hand i hand med ditt ihåliga argument som jag sågar med glädje och lättnad.

Hade också kunnat börja böla och säga att jag mår dåligt. Att du förstörde min dag för att du kränkte min klubb genom din åsikt gällande kaptensbindeln på Mascherano. Men jag tar inte den vägen. Jag tar inte på mig offerkoftan. Behåll den. Du får inga näsdukar. Du förstörde din egen dag. Lägg inte ansvaret på andra.
Barcelona LeoMessi
2014-05-18 20:33
FC Tiki-Taka (Barcelona) I ärlighetens namn så är Osasuna alltid ett helvete att möta på bortaplan. Men förstår din poäng;)
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-05-18 20:24
@Rambla~:

Vi som torskade mot Valladolid och spelade lika mot Osasuna -.-

(Borta matcherna)
Barcelona Diar Shekha
2014-05-18 20:24
Man ska inte tro på allt man läser men om spelarna verkligen inte vill ha någon stark personlighet kan de lämna oavsett namn. Det här är ingen dagisverksamhet! Prestera & knip igen eller försvinn!
Annons: