/spanien/barcelona/forum/4786.aspx/spanien/barcelona/forum/4786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
viccc
2014-05-19 17:05
Vi står inför en otrolig spännande sommar, Deulofeu, Rafinha kommer tillbaka, LE som tränare, Ter Stegen mm. Samtidigt så brottas klubben med Dos Santos och Xavis efterträdare Roberto som vägrar lämna, kommer Cesc lämna? hmm antingen slutar detta i fiasko eller blir en stor succé ...
Barcelona Mido
2014-05-19 16:39
Pilro =piano
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2014-05-19 16:38
Kommer aldrig diskutera nåt med er mer,,, hopplöst,, har aldrig gett mina åsikter i detta forum,, å för första gången man ger ens åsikt få blir man attackerad. En sista sak om xavi,,, om man är legend då får inte kritisera eller? Ni som beundrar honom, hur många gånger ni svor å snackade skit om honom under säsongens gång? Å ni som skyller på åldern, kolla på piano, Zidane för i tiden. Älskar xavi men har rätt att kritisera honom för minsta lilla.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-19 16:33
@Hashomi:
Vad i hela friden säger du, människa? Mido Att ge kritik är en sak men att tala om en legend på det sättet(smeknamnet) är ovärdigt!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-05-19 16:24
Drömmittfältet: Busi / masherano Gundogan / Fabregas ---- Iniesta / rafinha Talang och rutin. Är detta världens bästa mittfält kanske haha? PS , kommer aldrig glömma vad Xavi gjort för klubben!
Barcelona Vampíro
2014-05-19 16:12
Jag har vart kritisk till att Xavi fått spela för mycket senaste säsongen, mycket pga hans ålder. Men att medvetet håna och bespotta en av klubbens allra bästa spelare genom tiderna? Get the F out! Det är helt oacceptabelt om man ska kalla sig Barçasupporter. Det är en sak att komma med konstruktiv kritik men man skriver aldrig skit om en klubblegendar som har gett oss så mycket, aldrig! Det var inte så jag lärde mig i alla fall.
Barcelona Nesto
2014-05-19 16:09
Bjuder på lite humor istället för att diskutera hurvida Xavi är överskattad eller inte. Skrolla ner i länktipset
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-19 15:57
Gabriel

Jag beundrar dina (och flera andras) försök till att övertyga ett par pantade s.k "culés" om Xavis betydelse och storhet för tiki-taka. Lägg ner bara och diskutera något annat. Annars kommer du hamna i min sits, då de enda gångerna jag väljer att posta något är silly season rykten.

Lusten att diskutera i detta förtappade forum är för mig förlorad och man vet ändå hur det slutar... personliga påhopp och en massa envisa jävlar som tror att man "förlorar" om man håller med motparten.
Barcelona J.Gamper
2014-05-19 15:43
Som sagt. Xavi är mästare på Tiki Taka. När Barca kör bra Tiki Taka då kör Xavi bra. Sedan är det en annan sak att han nu är gammal, självklart påverkar det hans prestationer också.

Att man föredrar Fabregas framför honom kan jag förstå.. Men Xavi ska ha all cred för hans prestationer för oss.

Barcelona Gabriel
2014-05-19 15:42
Xavi en överskattad fotbollsspelare? Nu får det fan räcka, och detta från ett gäng cules också. Nu har jag hört allt, blir fan mörkrädd. Statistiskt sätt är Xavi kanske överskattad men det är inte och har aldrig varit hans främsta egenskaper. Xavi agerar spelmotor i laget, den som vet när det är dags att höja eller sänka tempot beroende på hur matchbilden ser ut. När Xavi var som bäst var det helt omöjligt att ta bollen från honom oavsett hur många som kom och pressade honom. Han var som en ballerina med fotbollsskor. Det finns ingen mittfältare i vår klubba historia som är så så stor som Xavi. Han har kommit till åldern nu och har inte samma enkelhet med att sa sig ur svåra situationer samt att han inte är lika passningsspelet och snabb i att ta beslut som tidigare, så ja han har tappar en hel del av hans spel. Men att kalla Xavi för en överskattad spelare, pinsamt. Detta är samma personer som kommer sitta och kalla Iniesta för överskattad när han kommer upp i Xavis ålder bara för han inte stod för så många assister och mål som de anser att en mittfältare bör stå för.
Barcelona Bentley King
2014-05-19 15:36
Officiellt: Luis van Gaal ny manager för Man United
Real Madrid Hashomi
2014-05-19 15:19
Xavi har alltid varit överskattad, skönt att folk börjar inse det. Xavi blev överskattad efter Spaniens EM guld, innan dess var han lite av en medelmåtta.
Barcelona Mido
2014-05-19 15:19
Ni som har kritiserat mig angående "handboll legendaren xavi" jag tänker absolut inte ber om ursäkt för det,, å du som sa att jag är en medgång supporter, Hahahaha jag är 34 år gammal, så det är lite för sent för sån som mig som har hållit på laget i över 15 år. Till saken. 99 % av er har blivit tokiga av xavis sidled passningar! När såg ni ett avgörande passning sist från honom? För min del pedros mål mot Man U i CL finalen. Snälla till och med publiken får ont i nacken som en tennis match, höger å vänster. Jag har inte glömt vad han har gjort för klubben,, men jag kan garantera att alla är överens om att han har varit slut i 2 år nu. Så hellre en ung Fabregas som har många chanser å år framför sig än 2-3 år till med xavi, eller?
Barcelona Sir Alexis
2014-05-19 15:18
@100% AntiMadridista!:
Xavi är klubbens bästa mittfältare genom tiderna, vet man inte det är man ingen riktig Cule. Xavi= LEGEND
Barcelona NoGo™
2014-05-19 15:11
Il Messaggero (Italy) reports Barcelona is offering Roma €30m for Mehdi Benatia, 4m/year and a 4 year contract for the centre back. Möjligt kit tills nästa säsong i länktips.
Barcelona DM1982
2014-05-19 14:27
Messi har kritat på sitt nya kontrakt.
Barcelona Dinho the artist
2014-05-19 14:27
Förstår inte heller folk som ifrågasätter Xavis kompetens. Är ju inte för ingenting som flera fotbollsspelare sagt att det Xavi gör är helt otroligt, att ingen tänker fotboll som han gör osv. Närmast i hyllningskören är väl henke.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-05-19 14:16
Den kritiken mot Xavi är inte bara orättvis, den är också felaktig. Xavi är 34 idag. De senaste sex åren har Xavi varit arkitekten i tidernas bästa landslag och klubblag. Det är tråkigt att vissa bedömer hela hans karriär efter den här säsongen.

Tiden har kommit ikapp honom, men jag tänker minnas honom som en spelare som gav oss rytm, som vände bort spelare som försökte sätta press på honom och framför allt som spelare som personifierar tiki-taka.
Barcelona Gabriel
2014-05-19 14:13
Xavi är klubbens bästa mittfältare någonsin, har man följt laget länge och vet om klubbens historia så är det inte svårt att veta om detta. Däremot säger det mig mer om din fotbollskunnande när du som Culé totalsågar Xavis sätt att spela fotboll på. En fotboll som varit synonymt med FC BARCELONA och våra vunna titlar. En fotboll som hyllats världen runt. That's right, Xavi har varit spelmotorn i det laget. Vilka nötter det finns.
Barcelona J.Gamper
2014-05-19 14:07
Håller med om att Xavi är feg. Kanske lite överskattad också. Men hans styrka är väl i hans precisa passningar och one touch spel när Barca spelet väl fungerar... även om de inte är i djupled. Det är därför han är så dålig när Barcas spel inte fungerar.

Barcelona Andresito
2014-05-19 14:07
Luigi & Barca, no Mario

Får spelarna inte ha några liv eller? Det har varit en förfärlig säsong och spelarna behöver få koppla av. Denna veckan är Piqués enda lediga vecka innan VM, de är inga maskiner.
100% AntiMadridista!
2014-05-19 14:00
Låt oss vara helt ärliga med att lägga korten på bordet gällande om Xavi skall ses som en handbollsspelare:

Faktumet är att när vi var som allra bäst för några år sedan, så var han var inte dominant som flera utav er på forumet vill få det till. Kolla in på länktipset. Och säg mig hur bra han är. Xavi är fegis rent ut sagt, bara enkla passningar vars mål är att minst 96% passningssäkert. Inte direkt så att man skulle kunna likställa honom med en viss Pirlo om man säger så :)

Jag ser att någon skrev att han är klubbens bäste mittfältare genom tiderna, får väl hoppas att personen ifråga inte var seriös med den kommentaren....
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
Och Piqué, festa i Las Vegas Pique, party och kyss i Las Vegas Gerard Piqué bevittnade söndag på Las Vegas (USA) i utförandet av hans partner, den colombianska sångerskan Shakira, på Billboard. Awards 2014. källa sport. Jag hade sålt Pique han är mer intresserad av kändisskapet än att spela fotboll. Puyol är vad vi behöver. Spelare som honom i backlinjen.
Barcelona LeoMessi
Andresito (Barcelona) Undrar vilket monsterkontrakt Messi hade fått om han hade Raiola som agent?;)
Barcelona LeoMessi
2014-05-19 13:56
För dom pengarna som juve vill sälja Pogba för så kan man köpa två riktigt bra spelare för. Andra lag övervärderar sin spelare medan Barcelona undervärderar sina.
Barcelona Andresito
2014-05-19 13:48
Om söta snälla kattungen Messi kan få ut ett monsterkontrakt från nuvarande styrelse så undrar jag vilka fantasisummor pizzamafiozo Raiola kan förhandla fram till sina spelare.
Barcelona Barca Barca
2014-05-19 13:48
Mido Du kan inte på allvar mena att Cesc har varit bra sen han kom till barca. Sista två matcherna har han fått ärlig chans att spela på sin "favorit" position, behöver vi säga hur det gick ? Det är ingen slump att vi har gått ner oss enormt sen vi började göra om uppställningen för Cesc skull, som en gång i tiden svek oss när vi var i våran värsta tid. Jag hoppas för hans o vårat eget bästa att han drar från klubben. Är det någon som man bör försvara och som fått spela på fel position är Mascherano. Han påminner mig om Puyol när det gick åt helvette för oss i början av 2000 talet, alla spelare såg så loja ut, Puyol slet och kämpade mest, precis som Mascherano gör nu. Jag har oxå varit besviken på Xavi den här säsongen, men det han har gjort för oss och tagit oss till nivåer ingen klubb kan nå, bör vi inte kalla han något annat än en legend. En match fick Cesc sitta på bänken ocj titta på, det var returen mot milan förra säsongen, det var sista gången jag såg tiki takan massakera ett lag...För min del, Cesc får vara en trupp spelare inte mer.
Barcelona Gabriel
2014-05-19 13:47
Ter stegen, Benatia, Laporte, Pogba, Rakitic, Rafinha och någon anfallare. Det är okej att drömma, va? Haha.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-19 13:41
@Mido:

Blasphemy!
Barcelona Gabriel
2014-05-19 13:41
Raiola är en jobbig jävel att ha o göra med. Men man kan alltid spela på att det var en annan tränare och annan styrelse som var i klubben medans Zlatan var här, och att klubben så som den är nu, med de personerna som styr nu inte agerar på samma sätt. Hur som helst så kommer Pogba att ha sista ordet. Jag är bara glad att Luis Enrique har ögonen på honom.
Annons: