/spanien/barcelona/forum/4785.aspx/spanien/barcelona/forum/4785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jeffson
2014-05-17 23:44
Tung kväll även fast jag inte är speciellt förvånad. Angående domslutet så är det tråkigt men man kan inte hänga upp hela ligan på ett jävla domslut.

Skönt att den här helvetessäsongen är över. Jag ser med spänning fram emot nästa säsong och även transferfönstret. Jag tror faktiskt att det blir en helt ok silly season trots allt (läs: trots Zubi). Men det trodde jag iofs efter 7-0 torsken förra året också.

Men låt mig drömma. Låt mig få hoppas att Enrique kommer att hårdträna laget. Låt mig hoppas att han kommer våga att bänka de som inte springer livet ur sig och även börja fasa ut Xavi. Jag vill se aggressivitet. Jag vill se Rafinha, Iniesta, Fabregas och Pogba slåss om de fyra mittfältsplatserna framför Busquets och Mascheranos pivoteroll. Xavi får agera pappa. Jag vill se Laporte och Hummels komma till oss. Jag tycker att vi säljer dököttet (ni vet vilka jag menar, JDS och dem) plus Pedro. Jag vill ge Adama lite mer plats. Och jag hoppas och tror att Enrique kan få igång Neymar på ett sätt som Tata inte har fått. Och jag vill se Puyol som assisterande även om han har sagt att han inte är intresserad av nåt coachjobb just nu.

Men med denna ledningen som saknar all form av logik och klubbkänsla så är det inte många cules som får som dom vill. Så det blir väl att njuta av VM i sommar och hoppas på det bästa inför nästa säsong.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-05-17 23:36
Glädje? Fast nej...Tråkigare fotboll går inte o hitta.
Barcelona Besviken på Barca
2014-05-17 23:30
Så var säsongen till ända, ingen minnesvärd precis...

Snälla ni som klagar på att Messis mål kanske skulle vara godkänt. Vi förlorar inte ligatiteln på grund av detta (tycker man verkligen det så letar man bara pinsamma bortförklaringar...). Vi förlorar inte ligatiteln idag det gjorde vi p g a att ett antal bottennapp under säsongen.

Atletico Madrid är ett lag som spelar med hjärta och karaktär, vilket tyvärr inte är fallet hos allt för många av våra spelare. Vad det beror på vet jag inte men någonting har antagligen gått väldigt fel i omklädningsrummet.

GRATTIS TILL GULDET Atletico!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-17 23:26
Bevis på att Messis mål inte borde dömts bort. Dock tar jag ingenting ifrån Atletico, välförtjänta vinnare som också givit den spanska fotbollen glädje och hopp.
Barcelona Neymar N11
2014-05-17 23:14
Martino: "It has been an honour to coach this team, I apologize to the fans that we couldn't achieve our goals." #fcblive
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sir Alexis
2014-05-17 23:05
@viccc:

What about Halilovic?
Barcelona Barieta
2014-05-17 23:02
Några saker jag ser fram emot nästa säsong med Enrique är att han förmodligen kommer att spela in Rafinha på mittfältet, samt att han kommer kräva att alla jobbar på planen och bänkar de som inte gör det.
Barcelona Napao
2014-05-17 23:01
Idag för 12 år sedan så dog Giganten Kubala RIP.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-17 23:01
Bartra som inte ens spelade matchen visade såhär starka känslor efter slutsignalen. En culé in i själen. Edit: NoGo var före ;)
Barcelona NoGo™
2014-05-17 23:00
@LeoMessi:

Samma här! #ViscaBartra
Barcelona LeoMessi
2014-05-17 22:46
4-0 av traore!!! Hyfsat sexig gjort ändå haha
Barcelona Neymar N11
2014-05-17 22:33
OT : Peps Bayern vinner cupen mot Dortmund med 2-0.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-17 22:33
Vicc Vart har du läst detta?
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-05-17 22:32
@viccc:

Skicka iväg JDS, S.Roberto och Song tillsammans med Morata och Illara till AIK eller något.
viccc
2014-05-17 22:31
Senaste nytt är tydligen att både JDS och S.Roberto inte vill lämna nästa säsong då båda tror att Enrique kommer ge dem förtroende, helt ärligt varför har vi dessa spelare när Adama och Denis Suarez harvar i B laget? Skandal!!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-17 22:28
Bara hoppas på att dem täpper till hålen i det sjunkande skeppet. In Zubi we trust? Stackars Dortmund där torskar dem matchen när Muller gör 2-0.
Barcelona fc__Barça
2014-05-17 22:24
Någon som läst något uttalande där Tata tackar klubben? Det enda jag har läst är att han tackar spelarna. Känns ju konstigt att han säger just att han vill tacka spelarna och inte nåt i stil med "Jag vill tacka klubben för den här tiden". Hoppas verkligen att det någon gång i framtiden kommer ut vad som skett bakom kulisserna.
Barcelona II Barça II
2014-05-17 22:16
Jaha, då blev det officiellt att Tata lämnar, helt rätt enligt mig. Det är la bara en tidsfråga innan Enrique officiellt tar över rollen som manager. Hoppas innerligt att man väljer någon mer etablerad tränare. Jag tror inte på Enrique , han var väldigt svag i Roma.
Barcelona I.Cuenca
2014-05-17 22:12
Snart drar försäsongen igång och då är det nya tider.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-17 22:12
Var ju väntat att Tata lämnar och det var väl bäst för alla parter antar jag. Men känns inte som han fick en ordentlig chans att sätta sin prägel på laget...
Spelare (Xavi antar jag) fans i Spanien och ledningen måste ha motarbetat han och då blir det så här tyvärr.

I slutändan kan man ju fråga sig vad man föredrar, ändra spelsättet lite och vinna titlar eller vinna bollinnehavet varje match med 80% men stå där med 0 titlar. Nu blev det tillslut det sistnämnda, hoppas vissa i klubben tänker efter lite nu...

Samtidigt hade Tata sina brister också, många gånger konstiga elvor och sena byten, när det kommer till motivering kan man omöjligt svara hur han agerade på träningar, men på bänken utstrålade han aldrig den där självklara pondusen tyvärr.

Men Tata gjorde ändå så gott han kunde med dem förutsättningar han hade och jag tackar han för hans tid i klubben. Jag hoppas han tar över en lite mindre klubb där han får ha ansvar för allt, tror han skulle klara det mycket bra!
2014-05-17 22:09
@Barcelonistas:

Nicket har med Ronaldonhos målgest att göra, surf slanget ride the big one/wave.

För att vi viker ner oss när det gäller, Atletico har matchat sin start 11a från match till match och krigat och spelat som ett kollektiv, vi har gjort motsatsen och spelat individuellt. Vi hade en bra 1a säsong thats it Atletico har spelat som ett lag hela säsongen.

Jag är dock glad nu görs större ändringar
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-17 22:04
Vill bara säga till alla här inne att det var inte ikväll vi förlorade ligan, det var mot blåbärslagen. Man vinner ingen La Liga med förluster mot lag som Granada och kryssar hemma MIT Getafe och Elche borta. Hade vi bara vunnit mot de två sistnämnda så hade vi haft 90p och Atletico 89 då hade 1-1 räckt ikväll. När ett lag av Barcas kaliber skämmer ut sig mot bottenlagen då har vi redan gett bort ligan. Jag unnar faktiskt Atletico denna titel, spanska ligan behöver bli mer konkurrenskraftig och vi behöver lag som Atletico,Sevilla och Valencia för att ligan ska dra in mer pengar och dessutom ge Real Madrid bra motstånd. Det är inte roligt när ett lag har 1 spelare som kostar mer än hela Sevillas startelva. Hoppas Atletico tar CL titeln och behåller en bra trupp och förstärker i sommar så får vi åtminstone se 3 bra lag nästa säsong.
Barcelona Barcelonistas
2014-05-17 22:02
Ride the big one? Är du en tjej? med tanke på nicket du har?

Hur förtjänar vi inte ligan när vi dömdes bort?
Barcelona Rambla~
2014-05-17 22:01
Tänk att Barça B kan vara så bra i Segundan trots Euesebio som tränare. De hade ju kunnat vinna den ligan med en stabilare form under hösten, då de var värdelösa och väldigt ojämna. Deras vårsäsong har varit helt fantastisk. A-laget, se och lär. Det går att göra bra vårsäsonger.
2014-05-17 22:00
Jag är tom, gång på gång har vi fått en 2a chans och vi sumpar dem alla gånger.
Återigen visar laget ett svag insats när dem behöver höja sig, vi förtjänar inte ligan stirra er inte blinda på poängen kolla bara hur laget agerar gång på gång.

Grattis Atletico!
Barcelona Barcelonistas
2014-05-17 22:00
Jag har kollat fler repriser nu och målet borde aldrig ha dömts bort det år så felaktigt så man bara vill slå näven i bordet.
Barcelona NoGo™
2014-05-17 21:58
Som Vampíro var inne på så vore det oerhört intressant att veta vad som skedde bakom kulisserna denna säsong. Jag hoppas vi får vet nån gång! Tata försökte sätta sin prägel men det är ju uppenbart att han fått motstånd inom klubben om hur han ska spela tyvärr...

Tack för den här tiden Tata!
Barcelona L!VOZ
2014-05-17 21:55
Officiellt att Martino lämnar
Barcelona Rambla~
2014-05-17 21:55
Messi gör 2-1, står det sig matchen ut så är ju domaren matchavgörande när han vinkar bort målet.
Barcelona LeoMessi
2014-05-17 21:54
3-0 på straff! edu bedia sätter den efter att Dongou blivit fälld i straffområdet! Tror Dongou behöver lånas ut, man ser vilken potential han besitter men han behöver spela i en bättre klubb för att se resultatet.
Annons: