/spanien/barcelona/forum/4784.aspx/spanien/barcelona/forum/4784.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-05-18 01:00
Domaren, DOMAREN? Haha. Nej culés, vi har så mycket större problem än domarna. Mycket större och djupare problem. Dags för DIG culé att tänka riktigt ordentligt på vad som är fel. Förutom styrelsen då, det är självklart för 95%. Haha, att vissa skäller på domaren. Visst, domaren gjorde kanske ett fel men det var inte ett solklart fel. Det var en 50-50 duell där det är omöjligt att döma/se. Nu hade vi oturen att de domslutet inte gick med oss. Det är lätt för dig att döma med repris i slowmotion. Snart kommer det några snillar in hit också som ska inge hopp i oss allihopa och ska mana oss till att vara stolta och ha hopp inför nästa säsong. Pinsamt.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-05-18 01:00
IlTriplete (Barcelona) Bra skrivet
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona IlTriplete
2014-05-18 00:51
Är det bara jag som tycker otroligt synd om Tata Martino? Okej, resultaten har absolut inte gått vår väg och han är inte felfri. Men han fick komma in efter Vilanovas canceråterfall och fick inte chans att göra egna värvningar alls.

Han försökte komma med nya idéer och gjorde en fantastisk höst men på grund av press från media, spelare och tränare gick vi tillbaka till samma fantasilösa spel. Han hade i princip samma urvattnade trupp som Vilanova-Guardiola hade under sin tid. Spelare som Song, Tello, Roberto som inte håller måttet och spelare som rent allmänt bara är slut (Xavi, Alves etc).

Han tog oss till en cupfinal, en ligafinal och i CL åkte vi ut lite för tidigt men jag har inget annat än beundran för den här mannen. Vi piskade Madrid två gånger och han var alltid en "classy gentleman", oavsett vad.

Tata Martino lämnar Barcelona med huvudet högt och mycket respekt och kärlek från många fans, trots denna säsong. Önskar dig all lycka Martino! Tack för allt.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-18 00:12
@Yaya24:

Vi kvalade till champions league 2008/09 när vi kom trea i ligan 200708. Vi möte Wisla krackow som vi besegrade med 4-1 sammanlagt.
Jeffson
2014-05-18 00:06
Yaya24

Ja dom får passa på att njuta nu, det där verkar ju ske i 12års-intervaller nu för tiden.
Barcelona Migueli
2014-05-18 00:03
fc_Barca Han tackade alla för det dem gjort. Inte bara spelarna. Detta är ifrån klubbens hemsida. “I announce the mutual decision with the Club to no longer manage FC Barcelona,” he started. He continued by thanking, “regardless of today’s result,” the Club for the support he received throughout the season. “I thank the Club for everything its given me, I thank President Bartomeu, Football Director Zubizarreta and Sandro Rosell for having confidence in me.” He added: “I also thank the fans for their respect, and I thank everyone that worked with me and my staff, and I especially thank the play
Barcelona Krojf
2014-05-18 00:01

Sentuary spydde sin galla över Barcas koppling till Quatar ikväll. Han vill ha in våldsglorifierande högerextremister på Camp Nou, för att höja stämningen.

I ett tidigare inlägg önskar han se någon rusa in på plan och tackla Messi bakifrån, på det svinaktiga sätt som en viss Thomas Gravesen gjorde sig ökänd för, om Lionel inte presterar i nivå med sig själv.

Thomas Gravesen var inte bara känd för sina extremt fula "tacklingar" vare sig han "spelade" i Real Madrid eller Everton (överfall kallas det till vardags)

Gravesen blev också anklagad för att vara rasist då han vägrat ställa upp på en intervju, efter att ha frågat vilket TV - bolag reportern representerade och detta då visade sig vara arabiskt. Han vände omedelbart reportern ryggen på ett korthugget och nedlåtande sätt.

VAKNA MOD! Hur många pusselbitar behövs egentligen för att lägga ihop det "hele".

Slå på nickname: Sentuary. Den som söker ska finna bl a följande:

"Stänga av Boixos Nois lite supportrar med hjärta som hörs iallafall till skillnad från de idag till att ersätta det med Qatar Airways fittloggan..."

"Spelar Messi loj som en gris dessa två sista matcher hoppas jag någon sprindger in på plan och glidtacklar han med en Gravesen tackling bakifrån"

"Du sa tidigare att Azpi var ett psykfall, du hade fan rätt haha killen måste ha ADHD så som han beter sig"

Likväl som Neymar11 blev avstängd efter att ha fått frågan vad han hade emot personer med en kromosom för mycket, efter att denne sannolikt överilat sig i en dispyt och som en konsekvens onekligen gått över gränsen, så vore det väl verkligen på sin plats att fråga sig om Sentuary inte gjort sitt på Les Rambles.

I all synnerhet som det inte rör sig om en enstaka kromosom, utan snarare ett återkommande och "genomtänkt" mönster. En värdegrund som verkligen inte hör hemma i FC Barcelonas forum för fans till en klubb, som inte tillåter den sortens "supportrar" på sin arena.

Boixos Nois är som bekant bannlysta på Camp Nou till Sentuarys uttryckliga förtret. Trots att dessa "ultras" bl a lär ha mordhotat Laporta. Say no more. Bannlys!

Barcelona Yaya24
2014-05-17 23:56
Ja fast nu spelar dem i Champions Leauge final men inte vi!
Jeffson
2014-05-17 23:55
Yaya24

Jaha...Ändå fascinerande att "världens bästa lag" är tredje bäst i Spanien. Och näst bäst i Madrid =)
Barcelona Yaya24
2014-05-17 23:53
@Jeffson:

Nej de är 4an i La liga som får göra de!
Barcelona Yaya24
2014-05-17 23:49
2 mittbackar, 1 högerback, Reus/Cuadrado Suarez/Lewandowski typ av anfallare samt en bra mittfältare.

Sälja Alves, Fabregas, Pedro, Tello, Roberto, Song
Jeffson
2014-05-17 23:46
Förresten...Är det så att "världens bästa lag" Real Madrid får kvala till Champions League nästa år?
Jeffson
2014-05-17 23:44
Tung kväll även fast jag inte är speciellt förvånad. Angående domslutet så är det tråkigt men man kan inte hänga upp hela ligan på ett jävla domslut.

Skönt att den här helvetessäsongen är över. Jag ser med spänning fram emot nästa säsong och även transferfönstret. Jag tror faktiskt att det blir en helt ok silly season trots allt (läs: trots Zubi). Men det trodde jag iofs efter 7-0 torsken förra året också.

Men låt mig drömma. Låt mig få hoppas att Enrique kommer att hårdträna laget. Låt mig hoppas att han kommer våga att bänka de som inte springer livet ur sig och även börja fasa ut Xavi. Jag vill se aggressivitet. Jag vill se Rafinha, Iniesta, Fabregas och Pogba slåss om de fyra mittfältsplatserna framför Busquets och Mascheranos pivoteroll. Xavi får agera pappa. Jag vill se Laporte och Hummels komma till oss. Jag tycker att vi säljer dököttet (ni vet vilka jag menar, JDS och dem) plus Pedro. Jag vill ge Adama lite mer plats. Och jag hoppas och tror att Enrique kan få igång Neymar på ett sätt som Tata inte har fått. Och jag vill se Puyol som assisterande även om han har sagt att han inte är intresserad av nåt coachjobb just nu.

Men med denna ledningen som saknar all form av logik och klubbkänsla så är det inte många cules som får som dom vill. Så det blir väl att njuta av VM i sommar och hoppas på det bästa inför nästa säsong.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-05-17 23:36
Glädje? Fast nej...Tråkigare fotboll går inte o hitta.
Barcelona Besviken på Barca
2014-05-17 23:30
Så var säsongen till ända, ingen minnesvärd precis...

Snälla ni som klagar på att Messis mål kanske skulle vara godkänt. Vi förlorar inte ligatiteln på grund av detta (tycker man verkligen det så letar man bara pinsamma bortförklaringar...). Vi förlorar inte ligatiteln idag det gjorde vi p g a att ett antal bottennapp under säsongen.

Atletico Madrid är ett lag som spelar med hjärta och karaktär, vilket tyvärr inte är fallet hos allt för många av våra spelare. Vad det beror på vet jag inte men någonting har antagligen gått väldigt fel i omklädningsrummet.

GRATTIS TILL GULDET Atletico!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-17 23:26
Bevis på att Messis mål inte borde dömts bort. Dock tar jag ingenting ifrån Atletico, välförtjänta vinnare som också givit den spanska fotbollen glädje och hopp.
Barcelona Neymar N11
2014-05-17 23:14
Martino: "It has been an honour to coach this team, I apologize to the fans that we couldn't achieve our goals." #fcblive
Barcelona Sir Alexis
2014-05-17 23:05
@viccc:

What about Halilovic?
Barcelona Barieta
2014-05-17 23:02
Några saker jag ser fram emot nästa säsong med Enrique är att han förmodligen kommer att spela in Rafinha på mittfältet, samt att han kommer kräva att alla jobbar på planen och bänkar de som inte gör det.
Barcelona Napao
2014-05-17 23:01
Idag för 12 år sedan så dog Giganten Kubala RIP.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-17 23:01
Bartra som inte ens spelade matchen visade såhär starka känslor efter slutsignalen. En culé in i själen. Edit: NoGo var före ;)
Barcelona NoGo™
2014-05-17 23:00
@LeoMessi:

Samma här! #ViscaBartra
Barcelona LeoMessi
2014-05-17 22:46
4-0 av traore!!! Hyfsat sexig gjort ändå haha
Barcelona Neymar N11
2014-05-17 22:33
OT : Peps Bayern vinner cupen mot Dortmund med 2-0.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-17 22:33
Vicc Vart har du läst detta?
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-05-17 22:32
@viccc:

Skicka iväg JDS, S.Roberto och Song tillsammans med Morata och Illara till AIK eller något.
viccc
2014-05-17 22:31
Senaste nytt är tydligen att både JDS och S.Roberto inte vill lämna nästa säsong då båda tror att Enrique kommer ge dem förtroende, helt ärligt varför har vi dessa spelare när Adama och Denis Suarez harvar i B laget? Skandal!!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-17 22:28
Bara hoppas på att dem täpper till hålen i det sjunkande skeppet. In Zubi we trust? Stackars Dortmund där torskar dem matchen när Muller gör 2-0.
Barcelona fc__Barça
2014-05-17 22:24
Någon som läst något uttalande där Tata tackar klubben? Det enda jag har läst är att han tackar spelarna. Känns ju konstigt att han säger just att han vill tacka spelarna och inte nåt i stil med "Jag vill tacka klubben för den här tiden". Hoppas verkligen att det någon gång i framtiden kommer ut vad som skett bakom kulisserna.
Barcelona II Barça II
2014-05-17 22:16
Jaha, då blev det officiellt att Tata lämnar, helt rätt enligt mig. Det är la bara en tidsfråga innan Enrique officiellt tar över rollen som manager. Hoppas innerligt att man väljer någon mer etablerad tränare. Jag tror inte på Enrique , han var väldigt svag i Roma.
Annons: