/spanien/barcelona/forum/4783.aspx/spanien/barcelona/forum/4783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-14 17:50
*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack! Okej väntade på att någon tuffing skulle börja med påhopp. Om du vill något så skicka gärna PM så kan vi ta det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-14 17:35
Neymar11 spärras, men evolutionära bromsklossar som denna får härja fritt och skriva precis vad som helst om en klubblegendar. Man blir illamående..
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-14 17:30
@Leo y Cesc:

Behåll dina gangster och skvaller-tidnings baserade åsikter på facebook eller whatever. Valdes har redan legendstatus i den här klubben och hans kärlek till den är ovillkorlig, kan mycket väl vara så att det pinar honom för mycket att vara på plats när han själv inte kan delta. Kan också ha med logistik eller annat personligt att göra, vad som helst. Den enda råttan i det här fallet är du som inte ens till 50% vet vad som försiggår men ändå förändras din åsikt 180 grader om en kultspelare i din favoritklubb.
2014-05-14 17:25
@La liga es blaugrana!:

Ger upp på vad? Supporter till vem? Jag kan tala om att jag redan på förhand, trots transfer tillstånd, gett upp hoppet om att ledningen kommer kunna värva det nödvändiga för en klubb av vår dignitet och dessutom kan jag tala om att jag är en stor supporter till Barcelona som klubb och dess värderingar, men jag känner raka motsatsen för dem som drar i trådarna på gränsen till avsky och förakt.
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-14 17:22
Fattar inte hur Valdes inte kan vänta och kanske möjligtvis fira ligatiteln med laget på lördag och få en fin avslutning. Istället så sticker han som en råtta iväg. Har noll respekt för honom. Han om någon vet precis vad det betyder att spela i Barca och är dessutom katalan. Spelat i Barca sen 10 års ålder och detta är tacksamheten till klubben och laget? Smuts är inte tillräckligt att beskriva honom med.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-14 17:09
@( Xaviesta ):
Neymar- Aguero Messi SERIÖST bästa anfallet överlägset, skulle krossa vilket försvar som helst. Alla tre är också unga speciellt Messi och Aguero är i sin prime Aguero passar vår spelstil perfekt och messi aguero tillsamans skulle va sjukt
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-14 16:58
knoxxx En sådan spelare har vi redan bredvid Neymar och Messi och han har gjort det ruskigt bra hela säsongen. Krutet bör vi alltså lägga på andra positioner. Suarez i Barca finner iaf jag smått komiskt.
Barcelona Tiki-Taka
2014-05-14 16:58
Mycket märkligt hur Valdes har agerat i denna situation. Så han kunde inte vänta tills ligafinalen, där han skulle få ett värdigt avslut på sin fantastiska resa med Barca. Tråkigt att det slutade på detta vis....
Barcelona knoxxx
2014-05-14 16:54
Junior

Äh, folk stirrar sig alltid blinda på vad andra spelare gör i andra klubbar i andra ligor. De lägger ingen vikt kring hur det ska fungera i FC Barcelona. Real Madrid är väl ett tydligt exempel på hur fel det blir. Som du säger nådde de inga framgångar med Beckham, Ronaldo, Zidane och company. Nu däremot, när de fått till en hyffsad stabilitet mellan stjärnor och "nyttiga" spelare är de betydligt farligare.

Nej, om man nu ska värva in någon bredvid Messi och Neymar bör det vara någon som inte har samma stjärnstatus som Suarez och inte heller kräver lika mycket boll som Messi, Neymar och Suarez. Punkt slut.
Barcelona Júnior.
2014-05-14 16:27
La liga es blaugrana!

Du menar väl inte att Gareth Bale är anledningen till att Real Madrid kommer spela en CL final detta året? Jag kan lika gärna dra samma argument och referera till deras "Galacticos" era som endast nådde en Champions League final under alla år.

Du får gärna utveckla och försöka övertala mig till varför Suarez hade varit lösningen för oss.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-14 16:08
Júnior. (Barcelona) Tydligen så gör det de. Real värvade ju in Gareth Bale och nu är dom i CL final och Copa Del Rey mästare, så jo det skulle vara lösningen.
Barcelona Deulofeu
2014-05-14 16:02
Det berör ju inte oss men Mastour mr youtube liraren nr 1 har precis skrivit på ett a-lagskontrakt och kan debutera mot Sanabrias klubb i sista omgången i serie a.

Vi får väl se om det är tänkt att de ska bygga laget kring honom.

Rätt mäktigt ändå han är född 98 och har en teknik och dribblingar som en annan bara kan drömma om.Jag har dock inte sett en hel match med honom.

Milan vill väl få tillbaka lite illusion han är tros allt en av världens mest omskrivna ungdomar 15 bast!

Jag skulle gärna se att vi gör motsvarande satsning nästa år med Enrique vid rodret vem vill inte se vad spelare som Bartra,Montoya,Rafinha,Deulofeu och kanske även samper och Adama.

Barcelona Júnior.
2014-05-14 15:55
På vilket sätt hade Suarez varit lösningen på vårt anfallsspel? Det räcker inte med att endast värvar in en megastjärna och vips så är alla problem lösta.

Om vi blickar tillbaka till hösten så var Cruyff kritisk mot Neymar - Messi duon och jag var vid detta tillfälle kritisk tillbaka mot holländaren. Idag står jag för att jag hade fel. Cruyff hävdade att man inte kunde få ut det optimala ur båda när de väl spelade tillsammans dels pga deras status och hur de båda behövde vara stjärnan i laget. Kan vi idag säga att han hade fel? Inte riktigt, eller hur? Samma sak blir det förmodligen med Suarez i laget, om inte det till och med förvärrar situationen.

Vad händer när man värvar in ytterligare en utav världens bästa spelare? Det blir bara pannkaka av det hela och ännu svårare för våra anfallare att hitta en roll i laget. Det går inte att tillfredställa samtliga tre stjärnor och de kommer vilja ha bollen ständigt och försöka bygga upp anfallen på egen hand. Brendan Rodgers får ut det maximala av Suarez när han ger Suarez en fri roll i Liverpool, samma sak med Scolari och Neymar i Brasilien. Den fria rollen i Barcelona tillhör Messi och en fast position på Suarez i Barcelona skulle begränsa honom anmärkningsvärt, kolla bara på Neymar idag.

Nej, jag tror inte att lösningen till ett bättre fungerande anfall skulle vara i form av en ny prestigevärvning.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-14 15:40
Heywood Jablome - Andrés (Barcelona) Silly Season har inte ens börjat och du ger upp? Wow vilken hängiven supporter.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-05-14 15:40
Just det, vi kommer att göra som David Moyes. Jaga Suarez och Agüero men sen värva Nolito under transferfönstret sista dagar.

'El nuevo'.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-05-14 15:35
Den här ledningen förstör mitt liv. Under denna ledning har vi värvat: Mascherano, Alexis, Song, Alba och Neymar.

En av dessa är 'världsklass'. Det är spelare som på sin höjd kryddar ditt lag. Nu ska vi köpa spelare som inte kryddar ett redan bra lag utan vi ska köpa spelare som gör oss till det bästa laget.

Zubi tackar nej till Luiz? Tror mer att han misslyckades värva honom. MD skyddar den här ledningen.

Jag ger upp. Förväntar mig inget stordåd av den här ledningen i sommar.
2014-05-14 15:15
@One_LionelMessi:

Lösningen för vårt anfallsspel? Det har inte gått 1 år sedan vi köpte Neymar för nästan miljarde, lägg därtill Messi, Sanchez, Pedro, med Dongou+Traore+Deulofeu som knackar på dörren.

Det är bortom mig, hur man kan tro att det är realistiskt att en klubb klarar av att skaffa in följande måstevärvningar pga brist/lämnanden: 2 målvakter, 2 mittbackar, 1 högerback och 1 innermitt och SAMTIDIGT värvar en anfallare av Suarez/agueros prislapp?

och detta av samma ledning som inte klarat av en 1 mittback (exkl Chyg) sedan 2009
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-14 14:58
Suarez hade varit lösningen på vår anfallsspel och Hummels/Benatia vår mittbackskris!
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-05-14 14:21
@barcastuff: Suarez (Liverpool): "Could I play with Messi and Neymar? Barça know which players they need. It's not my decision. I don't listen to rumors"

Han förnekar inte iallafall!
Barcelona Imzon
2014-05-14 13:23
Víctor Valdés du kommer alltid att vara en hjälte! Det jag tar med mig och som väcker mest känlsor i mig är dina räddningar mot Arsenal i CL finalen.
Jag hoppas att du förevigt blir ihågkommen som en av Barcas bästa målvakter!

Lycka till och du gör helt rätt i att söka nya utmaningar.
Barcelona Indir
2014-05-14 13:07
Låt ledningen värva en mittback!! Jag skiter i om det är Luiz eller någon Hummles!!! Det har snackats om mittback i flera år nu!!! Sen ska vi snacka vad vi vill ha!!
100% AntiMadridista!
2014-05-14 12:43
Adam Pinthorp i Fuera de juego: "Jag tycker Marc Bartra är en bättre mittback än Raúl Albiol" -- Synd att han tappade sin trovärdighet där. Att en spelare som presterar match efter match och som dessutom är försvarsgeneral i Napolis defensiv kan vara sämre än en rotationsspelare är en gåta för mig...
Barcelona Canaletes
2014-05-14 12:30
Va onödigt av Messi att "vila" hela säsongen för VM.

Med Argentinas backlinje kommer man max till kvartsfinalerna. Finns ju ingen världsback. Demichelis tex? lol!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-14 12:12
@NoGo™:

Tydligen är det viktigare här att tjafsa om Hummels eller Luiz vara eller icke vara när förmodligen den bäste målvakten i klubbens historia tar avsked. Dagens generation...
Barcelona Andresito
2014-05-14 11:11
Mittbackar behöver bara vara snabba på FIFA så länge de har mittbackstänket som Hummels har. Vad vill man att David Luiz göra? Springa ifatt Bale och Ronaldo?

Tysklands eventuella backlinje i VM är ju inte den snabbaste:
Lahm - Mertesacker - Hummels - Durm/Schmelzer

Barcelona >The Reporter<
2014-05-14 11:04
För det första kommer vi inte få Hummels. Sen tror jag inte ens att klubben vill ha honom. Han är för seg för att spela med Pique. Går inte med två sega mittbackar. Subotic är ungefär som Hummels. Mangala är väldigt osäker och kommer vara dyrare än Luiz. laporte får gärna komma tsm med Luiz. Jag tror inte att han är redo att starta i Barca ännu. Benatia har jag inte så mycket koll på
Barcelona Andresito
2014-05-14 11:03
@NoGo™:

Vilken legend. Sjukt synd att han inte får avslutet som han förtjänar. Finns det någon spelare som kommit så långt efter att ha fått så mycket negativ kritik i princip hela karriären?

Olé, olé olé olé, VICTOR. VALDES!
Barcelona Gabriel
2014-05-14 10:55
Vilka andra alternativ förutom David Luiz finns det? Well, det finns Hummels, Subotic, Benatia, Laporte och Mangala exempelvis som alla är bättre än David Luiz.
Barcelona >The Reporter<
2014-05-14 10:44
Värva Luiz förfan! Vilka andra alternativ finns det på backar ???
Barcelona NoGo™
2014-05-14 10:39
Brev från V.V till fans, tränarna och lagkamraterna där han tackar för allt stöd han fått genom åren.
Annons: