/spanien/barcelona/forum/4782.aspx/spanien/barcelona/forum/4782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dinho the artist
2014-05-18 18:35
Tycker personligen att det är vidrigt när s.k. "fans" hånar spelare från sitt lag. Där anser jag att England/Tyskland är riktigt framträdande. Jag tror att den första banderollen som var kritisk mot David Moyes kom upp i hans sista match. Innan dess sjöng supportrar på i vanlig ordning och fortsatte sjunga när laget låg under med 3-0. Sådant uppskattar jag- som supporter stöttar du laget för att sedan ta din kritik: när spelarna inte behöver din hjälp för att prestera på topp.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-18 18:34
Vad gömde mellan osasuna och Betis
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-05-18 18:32
BAGNACK & DONGOU (Barcelona) Undrar jag också. Får hoppas att någon annan härinne såg matchen:P
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-18 18:29
Vad gömde mellan osasuna och Betis
Barcelona I.Cuenca
2014-05-18 18:20
Corro Cnorro (Barcelona) 2014-05-18 18:02 Kanske är så att jag är ute och fiskar efter en haj i en ankdamm nu men spelade inte Roma extremt tråkig fotboll under Luis Enrique? En tränare jag ställer mig frågande till minst sagt. Det viktigaste för vår del framöver är att vinna och inte satsa på att spela vackert mitt tycke även om Barca är detsamma som vacker fotboll!!!
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-18 18:12
Sentuary : vad vet du vad som händer bakom karusellerna? tänk om han inte fick spela sitt spel utan var tvungen och spela så som barca spelar.. bollinnehav!! Inte konstigt han gick ut och sa att allt har överraskat mig i barcelona eller nåt liknande kommer inte ihåg exat... nånting ont måste ju faktist menas här det tror jag iallafall.. jag personligen klandrar inte tata ett dugg utom allt är ledningen fel .. och som cruyff sa , dom där uppe kan inget om fotboll och han har stor poäng!
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-18 18:12
Sentuary : vad vet du vad som händer bakom karusellerna? tänk om han inte fick spela sitt spel utan var tvungen och spela så som barca spelar.. bollinnehav!! Inte konstigt han gick ut och sa att allt har överraskat mig i barcelona eller nåt liknande kommer inte ihåg exat... nånting ont måste ju faktist menas här det tror jag iallafall.. jag personligen klandrar inte tata ett dugg utom allt är ledningen fel .. och som cruyff sa , dom där uppe kan inget om fotboll och han har stor poäng!
Barcelona Migueli
2014-05-18 18:10
@Hashomi:

Det här är långt ifrån den värsta säsongen de senaste 15 åren. Gasparts sista år som president var det värsta. Då hamnade vi 6.a i ligan samtidigt som Real vann titeln och vi blev utslagna i Copa del Rey utav en liten klubb vid namn Novelda i först ronden. Det var den säsongen som näsdukarna viftades på Camp Nou .
Barcelona LeoMessi
2014-05-18 18:05
Corro Cnorro (Barcelona) Tror inte han försökte spela tråkigt men han hade inte spelarmaterialet till att spela som Barcelona. Sen så var hans spelare mästare på att dra på sig utvisningar så det var inte till hans fördel. Men han känna mycket mognare som tränare nu när han har haft Celta. Dom spelar anfallaren fotboll och han har gjort det bra med dom spelarna han hade.
Real Madrid Corro Cnorro
2014-05-18 18:02
Kanske är så att jag är ute och fiskar efter en haj i en ankdamm nu men spelade inte Roma extremt tråkig fotboll under Luis Enrique? En tränare jag ställer mig frågande till minst sagt.
Barcelona LeoMessi
2014-05-18 17:55
Bentley King (Barcelona) Jag hoppas att han gillar bra spelare för då kanske han ser bättre spelare än Mathieu. Han ska inte träna Celta nästa säsong så han behöver inte kolla efter budgetalternativ.
Barcelona Bentley King
2014-05-18 17:44
@barcastuff: Luis Enrique: "Interested in Jeremy Mathieu? I like him. I like all good players and Valencia have many good players."
Barcelona Gio Style
2014-05-18 17:28
Jeffson Du behöver inte skämmas för fem ören över ditt inlägg gällande Mascheranos kaptenspotential. Det är fakta att han visar mer hjärta och offervilja än SAMTLIGA våra andra spelare. Du säger också att det är synd att han inte är ordinarie någonstans för i sånt fall hade han varit perfekt. Det är helt rätt det med, hade vi inte haft Busquets hade Mascherano säkerligen haft en plats som defensiv mittfältare och jag hade då utan att tveka en endaste sekund gett honom bindeln för att han är bäst lämpad i våran trupp.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-05-18 17:19
@Canaletes:

Novak har matchen. Nadal ahr tappat otroligt mycket det här året.
Barcelona Canaletes
2014-05-18 16:55
Nadal hehe. Jag vet att han är madridista men det min landsman. I länk, stream till basketen som börjar nu om någon är intresserad.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-18 16:33
@Canaletes:

Tackar men sen man ordna dreamb behöver man inte streama längre :)
Snacka om att spara pengar samt få bra med scout förmåga genom att ha koll på alla ligor.

Vem håller du på förresten utav Nadal-Djokovic?
:)
Barcelona Canaletes
2014-05-18 16:28
Aa fan, men det finns annars stream ;) edit: Om du nu mena att du inte har kanalen, fast tror du mena att du har kanalen nu när jag läste om inlägget ett par gånger.
2014-05-18 16:15
@Canaletes:
Såg precis att cmore tennis är kanalen som sänder matchen :)
Barcelona Canaletes
2014-05-18 16:10
Nadal - Djokovic spelar final nu på grus.

17:00 startar Barcelona - Moskva i basket om 3:e plats.
Barcelona FCBarca6
2014-05-18 16:03
Fellow culés jag behöver eran hjälp!.. Jag letar efter en likadan kaptensbindel som våran legendariska kaptenskonung Puyol stolt burit upp under sin karriär. jag är kapten i mitt lokala fotbollslag och vill hylla min största förebild som kapten på bästa möjliga sätt, nämligen att bära våran underbara kaptensbindel lika stolt som våran legendariska kapten Puyol alltid har gjort!.. Det enda jag kan hitta är den bindeln som säljs i barcas egna shop men den är inte likadan som den bindeln kaptenen i laget bär, dels står det "captain" på den istället för "capitá" och sen är färgerna fel. Jag har letat på alla möjliga auktionssidor och supportershopar å kan bara hitta 1 bindel som är den rätta på ebay. Eftersom den auktionen slutar kl 4 inatt så tvivlar jag på att jag kan vinna den, därför hör jag här på forumet ifall det kanske finns nån som har den bindeln jag söker och är villig att sälja den eller ifall nån vet hur man kan få tag på en sådan bindel på nåt sätt. Tacksam för alla svar!

Visca capità Puyol!
Barcelona Sentuary
2014-05-18 16:02
Tata är ingen bra tränare, en bra tränare har balls vilket han inte har närheten av. Han spelade bra i början wow är det något folk kommer komma ihåg? Titlar är det som spelar roll, kom inte och säg att median satte press på honom för en bra tränare med balls skiter i pressen och vad de säger, spela ditt eget spel lyssna inte på vad andra säger.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-05-18 15:55
Jag tyckte och tycker fortfarande Tata är bra tränare. Första delen av säsongen blev vårt spel rakt och det gick riktigt snabbt. Efter jul vet jag inte vad som hände. Ledningen, median och säkert några av spelare (Xavi) ville ha mer bollinnehav, och FC Barcelona totalkollapsade. Om vi hade spelat som vi gjorde innan Jul så är jag säker på att vi hade vunnit minst 2 titlar.

Såg här såg spelet ut när Tata fick bestämma!
2014-05-18 15:42
Någon som haft koll på spelarna som ryktats till oss?
Dem flesta såg tex Hummels igår och just nu lirar Roma med Pjanic och Benatia i spetsen.

Vore kul med feedback jag har dessvärre inte haft så bra koll på sistående
Barcelona LeoMessi
2014-05-18 15:26
Snyggt att juve vinner ligan så överlägset. 102 poäng! Dom ligger typ 16 poäng före tvåan. Och folk klagade på när det bara var Barca och real som slogs om titeln i Spanien.
Barcelona zick9
2014-05-18 14:47
@Luigi & Barca, no Mario:

Callejon såldes för 12 miljoner euro dock.
Barcelona B-Guden
2014-05-18 14:44
Jag hoppas vi fixar in en tränare som får bestämma . får han inte det då ska han kliva av. Ingen i klubben ska kunna klaga vare sig Neymar Messi och Xavi sitter på bänken om det är bäst så. Tränaren ska lätt kunna sätta Messi på bänken. Tränaren ska lätt kunna få säga åt laget att kontra. Om han inte får det ska han gå ut officiellt och avgå och säga vem och vilka som bestämmer hur han ska ta ut och hur laget ska spela, så kan dom bli tränare/spelande tränare istället. Har aldrig sett ett lag se så ointresserade ut av att göra mål.8/10 ggr har vi ingen i straffområdet eller i närheten ens När löpte någon av Xavi Iniesta sist in i straffområdet för att öppna upp ytor för nån annan ? när löpte någon sist om det inte var för sig själv?
Barcelona papillon
2014-05-18 14:35
Jeffson:

Jag håller helt med dig angående Mascherano. Den ende spelaren, förutom Puyol, som aldrig viker sig trots motgångar. Hade inte sagt nej till honom som framtida kapten framför iniesta, pique, messi, osv.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Diar Shekha
2014-05-18 14:30
Jag vet inte om bilderna är manipulerade men våra fans är inga änglar heller. Dani Alves har med all säkert gjort sitt i Barcelona i vilket fall. Mycket snack om PSG och ingenting om förlängt kontrakt.
Barcelona Lion24
2014-05-18 14:29
1. Först och främst så vill jag gratulera Atlético Madrid för ligatiteln. Fullt välförtjänt och det ska ingen ta ifrån dom.

2. Jag är glad att Tata lämnar, för hans egen skull och även för våran. Tata började oerhört bra och det såg ljust ut. Tata ändrade om lite grann och det var precis det som också behövdes. MEN, sen kommer vi till ett problem som ingen tränare någonsin får vara i våran klubb: svag. Offentligt blev Tata pressad p.g.a att man ''förlorat sin identitet''. Jag vet inte om spelarna har pressat Tata angående taktiken men det lämnar vi åt misstankar. Tyvärr så föll Tata för trycket och böjde sig för pressen/spelarna/ledningen. Nu kommer det svåra att förstå: varför ''böja'' dig när resultaten går din väg? Tata hade ju någonting att försvara sig med och det var resultaten, även spelet. Så varför ''böjde'' han sig fram så lätt? Det tyder på ingenting annat än svaga ledaregenskaper och ska någon tränare träna VM, EMx2 och CL mästare så bör tränaren ha med sig spelarna och hela klubben. Tränaren måste också vara oerhört disciplinerad för annars är det lätt att spelarna tar över. Tata har tyvärr varken ledarstilen eller disciplinen.

2. Mentalitet. Det är tydligt att det är fel på spelarnas mentalitet. Man är inte hungriga, går, spelar ointresserade och allt detta är till 90% tränarens ansvar. Tränaren MÅSTE nå ut till sina spelare och motivera dom för att spelarna ska springa en extra meter eller ta det lilla extrajobbet. Ordet extrajobb är långt ifrån i spelarnas huvuden, möjligtvis förutom 3-4 st. Spelarna verkar inte tro på sin grej, det finns inge vinnarskall mentalitet inom laget som grupp. Top fotbollen har blivit så avancerad att det inte räcker med ditt namn på ryggen eller klubben som du spelar för, kommer du inte in i match med en viss mentalitet så är matchen körd innan avspark. Vissa saker sprider sig verkligen, spelarnas mentalitet har spridit sig till publiken på Camp Nou och även in hit på Les Rambles. Där vissa är 'nöjda' och 'stolta' över att ha spelat 0-0 mot Elche i 37:e omgången när Barcelona har allt i egna händer för att vinna titeln. Eller som när publiken på Camp Nou är knäpptysta i en seriefinal, sån var inte fallet när vi skulle vända mot Milan under Titos säsong eller Chelsea matchen under Peps sista säsong. Då såg man hur engagerade publiken var därför mentaliteten sprider sig från spelarna till fansen och vi har en för helt enkelt rutten mentalitet i truppen just nu.

3. Träningen/taktiken. Jag vet inte hur spelarna tränar eftersom jag inte är där på plats och kan se dom. Men vad jag däremot vet är att det har kommit allt för många lediga dagar och grillfester, i slutet av säsongen. En grej, ta och studera matchen igår kväll culés och räkna fram hur MÅNGA PASSNINGAR SOM GICK FEL. Enkla passningar. Eller studera hur vilsna spelarna är, när dom har bollen så vet dom inte vart sina medspelare befinner sig utan det måste alltid gå 3-4 sekunder extra för att hitta sina medspelare. Det är fullständigt ofattbart. Vi behöver inte vinna varje match men det sista som skulle ha skett tordes vara att spelarna skulle missa enkla passningar eller inte hitta varandra. Spelarna är helt matchotränade, odisciplinerade, omotiverade, oengagerande, ovilliga att löpa för varandra, lata, ja man kan hålla på hur länge som helst. Detta är bedrövligt culés.

4. Ingen bör här inne leka ödmjuk, positiv, glad, trevlig, hoppfull o.s.v sportsligt (Barcelona mässigt alltså). Kom ihåg att jag skriver bör, jag säger inte åt någon hur den personen ska vara. Vi är ödmjuka när vi vinner titlar, man kan inte vara ödmjuk när man sjunker. Då ska man ta fram hårdhandskarna. Titta sig själv i spegeln och skärpa till sig ordentligt, ställa krav och börja arbeta hårt. Hårt hårt hårt. Jag blir rent ut sagt förbannad och trött på den mentalitet vissa har här inne. Istället för att skylla på domaren borde vi rannsaka oss själva. Riktigt ordentligt.

Jag har massor av mer att skriva såsom ledningen, spelarförsäljningar o.s.v men p.g.a brist på tid så hinner jag tyvärr inte just nu!
Barcelona Rambla~
2014-05-18 14:13
Cuenca har varit skadad i över ett år. Ska han behöva tåla bli kallad Hijo de puta? Jag hade reagerat på samma sätt. Spelarna gör sitt bästa, det är inte alla gånger det räcker. Trots det kan väl fansen försöka stötta laget när de redan ligger ner.
Annons: