/spanien/barcelona/forum/4778.aspx/spanien/barcelona/forum/4778.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-17 02:22
Ärligt chans? Vi snackar om ligister, tung kriminella som utövar makt illegalt och de kan börja sätta press på klubben. Varför associera sig med sånt skit!!!?? Bara kolla på Sevilla klack vad den nu hete biris norte? Som består av bra värderingar. Barca borde ta initiativet själv och hjälpa till att skapa en supporter bas för unga sansade ungdomar som kan få förmånliga priser. Rasister? Det är som att säga. Ge Jimmy Åkesson ens chans. Hitler va inte så illa?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sir Alexis
2014-05-17 01:55
Vilket skämt att att klubbar som PSG och City anses som storklubbar.. Vad har dem gjort i historien jämfört med Fc Barcelona, Ac milan, Real madrid, Bayern, Juve etc listan kan göras lång. Vi har flest internationella titlar, real har flest cl(?) Juve har slagit massor med rekord i europeisk fotboll är bara exempel. Dem här klubbarna har ingen kultur från fans till meriter/ historia. Bara för dem fått turen att investeras av oljepengar får dem massa luft. Psg ägare hotade till och med andra klubbar för att vissa intresse för hans spelare, WTF???!!! Helt sjukt Var bara tvungen att skriva det.
Barcelona kingrodrigues
2014-05-17 00:58
Cule10 Varför ha nazis på arenan?!
Barcelona culé10
2014-05-17 00:52
Hej Culés!
Tänkte dela med mig av en tanke jag har haft under en längre tid nu, med tanke på den dåliga (tysta) publiken som just nu är på våra hemma matcher, vad är era tankar kring Boixos Nois? Skulle ni vilja ha dem där igen? Berätta gärna hur ni tänker? Jag hade gett dem en ärlig chans till faktiskt!
Barcelona CuleAK
2014-05-17 00:23
...om vi vinner.
Barcelona Ali G
2014-05-16 23:40
The Liga trophy will tomorrow not be handed to the champions because the president of the Spanish federation is travelling. [antena3]. Så vi kommer inte få en pokal när vi vinner imorgon HÄRLIGT
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-16 23:17
*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack! Ta det lugnt, han skojade. Han ville bara väcka reaktioner eftersom det är dött i forumet ;)
Barcelona LeoMessi
2014-05-16 23:16
Tror att många underskattar Albas defensiv samtidigt som dom överskattar Adrianos. Det enda Adriano har som är bättre är hans långskott som kan gå lite hur som helst. Nu låter det som att jag ogillar Adriano men det gör jag verkligen inte.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-16 23:11
Ali G

Gäller också att hålla tätt bakåt och där är Alba bra mycket bättre än sin kollega. Ska vi tokanfalla så gäller det att vi kan säkra där bak med och Alba är vår klart bästa alternativ.
Barcelona Ali G
2014-05-16 23:06
Imorgon tycker jag att Adriano ska spela istället för Alba. Även om Alba är en bättre fotbollsspelare så ser jag inte vad han skulle tillföra offensivt mot lag som spelar väldigt lågt då han knappt har ytor och springa på. Sen kan Adriano dra till Med sina galna skott som den mot Courtois
Barcelona Gio Style
2014-05-16 22:28
ElRaval
Ja, nytt kontrakt hade vart okej.
Nu gjorde Lucho betydligt mer än så.
Han har inte varit lika naiv som i Roma, han har ju fått mer erfarenhet.
Han har utnyttjat sina resurser på bästa sätt och är en tränare med bra värderingar.
Ett exempel på detta är fallet med spelaren Orellana som var på väg bort från klubben när Lucho kom.
Lucho sa även att han borde söka en ny klubb då han inte passade in i hans system.
Lucho ändrade sig dock mitt i säsongen och sa att Orellana imponerat på träningarna och fick honom att passa in i systemet.
Numera är Orellana given i elvan varenda match.

Jag gillar tränare som kan se sina egna misstag och inte är för stolta för att tänka på lagets bästa.

Jag tycker att man sett en klar förbättring i Luchos coachande den här säsongen.
Barcelona ElRaval
2014-05-16 22:01
@westinho - Sergio #16:
Celta vet jag inget om. Mycket möjligt att han har gjort ett bra jobb där. Finns dock inte mycket att förlora i en klubb som Celta, utan så länge du lyckas hänga kvar så får det anses som en prestige. I Barcelona slår han inte i underläge längre, utan förväntas göra Barcelona till världens bästa klubb igen. Vi har en trupp som redan har vunnit ALLT. Jag TROR att det behövs en tränare med en lång meritlista för att kunna motivera ett sånt gäng. En med pondus och som spelarna kan lita på. En som kan visa tillbaka på "det här har jag åstadkommit tidigare". I Roma imponerade han INTE på mig överhuvudtaget. Jag tycker det är vackert och bra att vi tar en tränare som brinnner för klubben och en med att FC Barcelona-hjärta. Men jag är skeptiskt. All lycka åt lucho dock!
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-16 22:00
Vill bara säga till dom som säger att Atletico förtjänar ligatiteln för att dom varit 1.a längst så stämmer inte det. Barca har varit ligaledare längre än något annat lag i ligan.
Barcelona I.Cuenca
2014-05-16 21:57
Jaaaaaa Läste nyss att Messi förlängt
Barcelona I.Cuenca
2014-05-16 21:56
Jaaaaaa Läste nyss att Messi förlängt
Barcelona Sir Alexis
2014-05-16 21:56
@( Xaviesta ):
fanatiska hemmafans?? nuförtiden är det bara asiatiska turister tyvärr;(
Barcelona Gio Style
2014-05-16 21:48
@AndreD:

Ja, vi hade sålt vår bästa mittback!
Barcelona AndreD
2014-05-16 21:38
Barca Barca Sopan hade redan varit såld
Barcelona Bentley King
2014-05-16 21:38
( Xaviesta ) (Barcelona) Mycket fint inlägg där! Du höjer nivån här inne
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-16 21:23
The Octopus of Badia Yes. En annan trevlig sak är att man tänker ladda upp med chips och öl imorgon kväll för att njuta av en match där vi har chansen att plocka ligatiteln, bl a tack vare en Pique som hindrade Benzema från att trycka dit sitt hattrick i 4-3 vinsten. Hade fransmannen smällt in det tredje på knappa tio minuter hade vi kanske inte stått där vi står imorgon med en gyllene chans att bärga titeln. Detta gäller inte bara Pique utan flera andra spelare i laget. En annan hackkyckling är Alexis som under säsongen stått för ett avgörande mål mot Real Madrid där han förnedrar Varane och Lopez, övertidsmålet mot Sevilla som gav tre poäng istället för ett, enda målet i 1-0 vinsten mot Espanyol i derbyt och många fler än dessa jag bara räknat upp sådär på rak arm. Slutkontentan är att det är lätt att sitta här och göra sig lustig över spelarna när sanningen är det motsatta. Pique i år har varit bättre än på flera år och Alexis insatser den här säsongen har varit odiskutabla. Bland flera andra har dessa två stått för flera avgörande aktioner som har hjälpt oss att få chansen att spela hem bucklan inför fanatiska hemmafans. Det tycker jag man ska hylla istället för att sitta och håna. Om rätt värvningar görs i sommar lär Pique bli en nyckelfigur nästa säsong iom att Puyol försvinner och förhoppningsvis får vi se den Pique vi fick njuta av under Guardiolas bygge.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-05-16 20:37
( Xaviesta )

Det verkar ha undgått folk att Piqué varit en gigant i alla 7 "toppmatcher" han medverkat i den här säsongen, dvs 3 möten mot Atlético (2 i supercupen, 1 i ligan), missade i praktiken båda kvartsfinalerna), 2 mot Real (båda i ligaspelet) och i dubbelmötet mot City i åttondelsfinalen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-16 19:32
Finn ett fel i det här bilden grabbar.

Här har vi Laborta som sitter med gamla rävar när Puyol tog förväll från oss .
Men visst ser det ut som att Laborta tog med sig själv en stol hemifrån och placera sig längst fram i gånghallen mellan publiken.

Jätteskumt eller är det bara mina ögon.
Saknar hans kompetens och ledarskap..
Barcelona 1899
2014-05-16 19:30
( Xaviesta ) Piqué har aldrig varit värre och belönas med ett obefogat nytt kontrakt *
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-16 19:18
Pique har varit bland dom bättre i laget den här säsongen och var vital för oss innan skadan. Han har höjt sig avsevärt i år jämfört med dom senaste två åren och kommer bara att bli ännu bättre med rätt spelare bredvid sig. Men men, att göra sig lustig över våra spelare oavsett om det är befogat eller ej är dessa dagar lika självklart som att Liverpoolfansen sjunger "You'll never walk alone".
Barcelona Barca Barca
2014-05-16 18:52
AndreD Hur hade det sett ut om Pique inte var katalan och från klubben ? :)
Barcelona AndreD
2014-05-16 18:37
Hahaha nu ska Pique också få förlängt kontrakt. Logic i Barca, spela dåligt så får du nytt kontrakt :)
Barcelona Lion24
2014-05-16 17:54
Final imorgon mina vänner. Går runt och tänker på den matchen hela tiden. Lite införsnack från mig: jag kommer bli tokig om vi spelar med 4 mittfältare. Det är absolut INTE nödvändigt att ha spelare som är tänkt till att hålla boll när vi får hålla boll, det är helt meningslöst. Idag, nu, ca 24 timmar innan match vet alla som följer fotboll att vi behöver inte ha spelare som ska tävla om bollinnehavet, vi får den redan innan match!

Lite om Atlético Madrid:

Atléti kommer inte tävla om bollinnehavet, det vet vi alla men det som är fascinerande med Atléti är att många tror att dom bara spelar kontringsfotboll men så är inte fallet alls. Jag har aldrig sett något lag spela så direkt som Atlético Madrid, även när dom har bollen. Dom spelar konstant bollar bakom motståndarnas backlinje. Även om anfallaren (Costa) är långt ifrån att kunna vinna en djupledsduell så skickar dom ändå bollen på han. Varför? Atléti är mycket smarta. Det handlar inte alltid om den första bollen, utan hur du positionerar dig vid ANDRA bollen, d.v.s när motståndarna rensar bollen eller försöker passa sig ur situationen. Det är då som Atlétis motståndare är som mest ur position. Det är också då som Atléti pressar högst. Detta måste vi se upp med, vi måste veta vad vi ska göra oss av med 50-50 bollarna.

Taktiken: Som sagt, jag vill inte se 4 mittfältare imorgon. Backlinjen behöver jag inte gå in på förutom en grej, ytterbackarna. Det är väldigt viktigt att våra ytterbackar inte stationerar sig som ytteranfallare. Detta är helt onödigt och vi går rakt in i Atlétis fälla. Jag saknar dom gamla dagarna, när Henry hade bollen så skedde inget, eller Eto'o men så fort Xavi fick bollen rättvänd så kom en Alves flygande från högerkanten. Det är så vi kan luckra upp försvar, inte stå still. Alltså, ytterbackarna bör ha lägre utgångspositioner med boll och flytta upp endast vid rätta tillfällen som när våra mittfältare är rättvända. Då kan någon av ytterbackarna flyga fram och vips så kan vi ha en möjlighet till ett anfall. Mittfältet: Jag föredrar Iniesta och Cesc i den här matchen. Vi behöver inte tävla om boll, vi kommer få den innan avspark därför är det viktigt att vi har direkt spelare och den mest direkta mittfältare vi har är Cesc som verkligen gillar att spela bollar bakom motståndarna. Xavi med all respekt, denna match passar inte honom men jag tror inte att Tata ser det på samma sätt som jag gör eller så är han kanske inte modig nog att bänka Xavi. Men vi och Xavi bör vilja klubbens bästa, inte individer.

Neymar tillbaka? Skönt men han bör inte spela från start tycker jag. Jag vill se Messi på högerkanten, Alexis på vänstern och helst Pedro i mitten. Men eftersom Alexis inte verkar behärska vänsterrollen så får Alexis spela i mitten och det funkar bra. Jag vill helst se Pedro i mitten för hans avslut, vi måste ta vara på varenda lilla möjlighet vi får. Varför inte överraska Atléti och spela med Alexis på vänstern och Pedro i mitten? 2 djupledsspelare som kan luckra upp ett tight försvar och som har mycket spring i benen. Imorgon behöver vi inte spelare som gillar ha boll, vi behöver direkt spelare som tänker framåt. Ibland får jag en känsla av att Neymar stannar upp spelet ibland och det bör vi absolut inte göra.

Det viktigaste: Hur har veckan sett ut för spelarna? Vad har man gjort? Det är här som jag är mest orolig för. Jag är orolig för att spelarna har lattjat, besökt museum, parker, konserter, varit på strippklubbar, haft lediga dagar och liknande. Disciplinen i klubben verkar vara som bortblåst, spelarna är matchotränade sega på plan. Man har nu haft 1 hel veckas förberedelser. Det här är Tatas ansvar, han måste visa allvaret i matchen imorgon. Inge lek, hårt arbete. Återigen, hårt arbete hårt arbete hårt arbete. Blandat med taktik. Gå hem, ha tydliga instruktioner vad spelarna för göra på sina fritid på sin sista vecka. Spelarna bör vara 100% motiverade inför matchen imorgon och det är endast Tatas ansvar.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-16 17:38
@Barca - ¡el equipo mejor!:
Vår klubb har ingen integritet. Sämst på att bevara hemligheter. Inte bara det: vi går ut och säger att vi kan handla för 120 miljoner euro. Säg mig vilken annan jävla klubb som uttalar sig om transferbudget flera månader innan sommaren? Nu kan alla andra pressa oss på pengar vi inte kan förneka att vi har.
Barcelona petersays
2014-05-16 17:22
OT/ex-FCB: Lilian Thuram är i Stockholm nästa vecka och pratar. (Se länk)
Barcelona gulu
2014-05-16 17:10
påfågeln (Barcelona) Ah nice! Är född pessimistisk men är absolut inte kört (vilken klyscha)! Försökte igår men får av någon anledning inte biljettsläppsmailen längre så var nog lite sent ute, har de slutat skicka ut såna?
Annons: