/spanien/barcelona/forum/4777.aspx/spanien/barcelona/forum/4777.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-05-19 18:48
Eusebio kommer stanna kvar en säsong till med Barca B. Nog för att han får en hel del skit men det går inte att blunda för det faktum att laget ligger på en sjukt imponerande tredjeplats.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2014-05-19 18:47
Även Eusebio aka världens bästa tränare har förlängt. Källa:Rac1
Barcelona Gio Style
2014-05-19 18:44
Om en person inte kan se Xavis storhet så är det ingen mening att försöka tala vett i den. Den människan har antingen för lite kunskap eller är alternativt ett troll. Xavi hade magiska passningar, även i djupled, under sitt prime. Har aldrig funnits en spelare som styrt tempot bättre än Xavi, det kan nog varenda nutida och dåtida stjärna bekräfta.
Barcelona Diar Shekha
2014-05-19 18:41
Officiellt: Messi har förnyat sitt kontrakt. Källa: FcBarcelona.Cat
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-19 18:17
@basaric - "el guaje":

Då blir det ju ännu mer ologiskt. Han skriver "innan" Spaniens Em-guld, Var han en medelmåtta pre-2012? Dom åren var han i sin peak.
Barcelona Ali G
2014-05-19 18:06
Kan fortfarande inte komma över matchen mot Atletico. Domarna är ju Bara kassa Va fan Messi var ju onside när Pedro slår inlägget o sen är det ju uppenbart att en Atletico försvare var sist på bollen. Men borde det inte finnas något sätt och hjälpa domaren i såna avgörande situationer med tanke på dagens teknik och pengarna inom fotbollen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-19 18:01
Xavi (34) will make a decision on his future after talking with Luis Enrique about the plans of the coach for next season. [md]

Verkar oroligt kring Xavi. Det har florerat massa rykten på sistone om honom och även under säsongens gång. Förväntar mig dock att om nu Enrique vill att han ska ta ett steg bakåt för ynglingarnas skull, bör han göra det. Om inte blir jag otroligt besviken då jag alltid sett honom avsluta karriären i sin moderklubb.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2014-05-19 17:42
Simeone (coach Atletico): "Barça players and coaches came to congratulate me immediately after the game. They showed Barça is a great club."

Älskar att vi är så sportsliga, Både på planen och utanför! Vi är män när vi vinner och vi är män även när vi förlorar. Braa att vi håller avstånd från den smutsiga klubben!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-05-19 17:41
Satt och tänkte lite, det är väldigt få mittbackar som finns på marknaden idag. De allra bästa vill ju klubbarna behålla, och de med enorm potential vill de ha mycket pengar för, vilken mittback hade ni helst velat ha i Barca? och då menar verkligen vem som helst?

Mina favoriter just nu.

1. Thiago Silva
2. Kompany
3. Benatia/Mangala
Barcelona Zamboza
2014-05-19 17:40
Hur kan man kasta skit på Xavi som vissa gör här och kalla honom för överskattad. Det är det sista han är. Han är barcas bäste mittfältare genom tiderna och den bäste spanske spelaren någonsin. Fråga Henke vem som var svårast att ta bollen av och svaret är inte Ronaldinho.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-05-19 17:31
hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!

Tror han att han pratar om Spaniens EM-guld 2012.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-19 17:20
@Hashomi:

Visst, överskattad efter Em 08... var han också överskattad efter Trippeln 09, VM 10, Dubbeln 11, Em 12, etc? Vilket sammanträffande att Barca är dåliga samma år som Xavi underpresterar?
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-05-19 17:07
Vet inte om det stämmer, men hade varit bra om vi iaf fick hälften av dessa spelare..
Länktips: bit.ly/1lUNLPN
viccc
2014-05-19 17:05
Vi står inför en otrolig spännande sommar, Deulofeu, Rafinha kommer tillbaka, LE som tränare, Ter Stegen mm. Samtidigt så brottas klubben med Dos Santos och Xavis efterträdare Roberto som vägrar lämna, kommer Cesc lämna? hmm antingen slutar detta i fiasko eller blir en stor succé ...
Barcelona Mido
2014-05-19 16:39
Pilro =piano
Barcelona Mido
2014-05-19 16:38
Kommer aldrig diskutera nåt med er mer,,, hopplöst,, har aldrig gett mina åsikter i detta forum,, å för första gången man ger ens åsikt få blir man attackerad. En sista sak om xavi,,, om man är legend då får inte kritisera eller? Ni som beundrar honom, hur många gånger ni svor å snackade skit om honom under säsongens gång? Å ni som skyller på åldern, kolla på piano, Zidane för i tiden. Älskar xavi men har rätt att kritisera honom för minsta lilla.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-19 16:33
@Hashomi:
Vad i hela friden säger du, människa? Mido Att ge kritik är en sak men att tala om en legend på det sättet(smeknamnet) är ovärdigt!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-05-19 16:24
Drömmittfältet: Busi / masherano Gundogan / Fabregas ---- Iniesta / rafinha Talang och rutin. Är detta världens bästa mittfält kanske haha? PS , kommer aldrig glömma vad Xavi gjort för klubben!
Barcelona Vampíro
2014-05-19 16:12
Jag har vart kritisk till att Xavi fått spela för mycket senaste säsongen, mycket pga hans ålder. Men att medvetet håna och bespotta en av klubbens allra bästa spelare genom tiderna? Get the F out! Det är helt oacceptabelt om man ska kalla sig Barçasupporter. Det är en sak att komma med konstruktiv kritik men man skriver aldrig skit om en klubblegendar som har gett oss så mycket, aldrig! Det var inte så jag lärde mig i alla fall.
Barcelona Nesto
2014-05-19 16:09
Bjuder på lite humor istället för att diskutera hurvida Xavi är överskattad eller inte. Skrolla ner i länktipset
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-19 15:57
Gabriel

Jag beundrar dina (och flera andras) försök till att övertyga ett par pantade s.k "culés" om Xavis betydelse och storhet för tiki-taka. Lägg ner bara och diskutera något annat. Annars kommer du hamna i min sits, då de enda gångerna jag väljer att posta något är silly season rykten.

Lusten att diskutera i detta förtappade forum är för mig förlorad och man vet ändå hur det slutar... personliga påhopp och en massa envisa jävlar som tror att man "förlorar" om man håller med motparten.
Barcelona J.Gamper
2014-05-19 15:43
Som sagt. Xavi är mästare på Tiki Taka. När Barca kör bra Tiki Taka då kör Xavi bra. Sedan är det en annan sak att han nu är gammal, självklart påverkar det hans prestationer också.

Att man föredrar Fabregas framför honom kan jag förstå.. Men Xavi ska ha all cred för hans prestationer för oss.

Barcelona Gabriel
2014-05-19 15:42
Xavi en överskattad fotbollsspelare? Nu får det fan räcka, och detta från ett gäng cules också. Nu har jag hört allt, blir fan mörkrädd. Statistiskt sätt är Xavi kanske överskattad men det är inte och har aldrig varit hans främsta egenskaper. Xavi agerar spelmotor i laget, den som vet när det är dags att höja eller sänka tempot beroende på hur matchbilden ser ut. När Xavi var som bäst var det helt omöjligt att ta bollen från honom oavsett hur många som kom och pressade honom. Han var som en ballerina med fotbollsskor. Det finns ingen mittfältare i vår klubba historia som är så så stor som Xavi. Han har kommit till åldern nu och har inte samma enkelhet med att sa sig ur svåra situationer samt att han inte är lika passningsspelet och snabb i att ta beslut som tidigare, så ja han har tappar en hel del av hans spel. Men att kalla Xavi för en överskattad spelare, pinsamt. Detta är samma personer som kommer sitta och kalla Iniesta för överskattad när han kommer upp i Xavis ålder bara för han inte stod för så många assister och mål som de anser att en mittfältare bör stå för.
Barcelona Bentley King
2014-05-19 15:36
Officiellt: Luis van Gaal ny manager för Man United
Real Madrid Hashomi
2014-05-19 15:19
Xavi har alltid varit överskattad, skönt att folk börjar inse det. Xavi blev överskattad efter Spaniens EM guld, innan dess var han lite av en medelmåtta.
Barcelona Mido
2014-05-19 15:19
Ni som har kritiserat mig angående "handboll legendaren xavi" jag tänker absolut inte ber om ursäkt för det,, å du som sa att jag är en medgång supporter, Hahahaha jag är 34 år gammal, så det är lite för sent för sån som mig som har hållit på laget i över 15 år. Till saken. 99 % av er har blivit tokiga av xavis sidled passningar! När såg ni ett avgörande passning sist från honom? För min del pedros mål mot Man U i CL finalen. Snälla till och med publiken får ont i nacken som en tennis match, höger å vänster. Jag har inte glömt vad han har gjort för klubben,, men jag kan garantera att alla är överens om att han har varit slut i 2 år nu. Så hellre en ung Fabregas som har många chanser å år framför sig än 2-3 år till med xavi, eller?
Barcelona Sir Alexis
2014-05-19 15:18
@100% AntiMadridista!:
Xavi är klubbens bästa mittfältare genom tiderna, vet man inte det är man ingen riktig Cule. Xavi= LEGEND
Barcelona NoGo™
2014-05-19 15:11
Il Messaggero (Italy) reports Barcelona is offering Roma €30m for Mehdi Benatia, 4m/year and a 4 year contract for the centre back. Möjligt kit tills nästa säsong i länktips.
Barcelona DM1982
2014-05-19 14:27
Messi har kritat på sitt nya kontrakt.
Barcelona Dinho the artist
2014-05-19 14:27
Förstår inte heller folk som ifrågasätter Xavis kompetens. Är ju inte för ingenting som flera fotbollsspelare sagt att det Xavi gör är helt otroligt, att ingen tänker fotboll som han gör osv. Närmast i hyllningskören är väl henke.
Annons: