/spanien/barcelona/forum/4776.aspx/spanien/barcelona/forum/4776.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-05-16 13:20
Celta have called a press conference for 13:30. It is expected Luis Enrique, linked with Barcelona, will announce that he will leave. [fdv] De lutar mer o mer till att det blir Lucho som blir vår tränare nästa säsong. Hoppas Leo fått en extra boost tills imorgon i o med hans nya kontrakt.
Barcelona Z_Z
2014-05-16 13:19
@Illusionista:

Förhoppningsvis så dödar det allt skitsnack om att han vill lämna klubben och ger honom extra krydda att till nästa säsong återigen dominera och visa att han är världens bästa.
Barcelona Illusionista
2014-05-16 13:04
Officiellt: Lionel Messi skriver nytt kontrakt med Barcelona!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-05-16 12:45
Kan man trycka namn och nummer på sin Barca tröja? Någonstans i skåne då.
Barcelona Krabban94
2014-05-16 12:36
@Nodlehs:

Fick min nyss, vet inte hur man får upp bilder hit frånen ipad bara. Min skrev jag Tito Etern på med nr 45 för att representera hans ålder...
Barcelona Nodlehs
2014-05-16 12:32
Funderar på att köpa på mig ytterligare en tröja när jag åker till BCN imorgon.
Tänkte mig något för att hylla Tito. Någon som sitter på ett tips/idé på vad man kan trycka upp på ryggen. Lider av idétorka. :/

Barcelona DM1982
2014-05-16 12:29
Neymar, Pique and Alba have been given the medical green light and are available for tomorrow's game against Atletico Madrid #fcblive Jippi.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-16 11:49
Barcelona LeoMessi
2014-05-16 11:40
Mathieu kan komma som en tänkt reserv, han kan även spela vänsterback vilket är bra. Men då ska han som MEST kosta 8-10 miljoner. Och endast om någon ung och spännande mittback värvas.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-16 10:56
@Krabban94:

För dyr för gammal för dålig!
Hoppas Benatia kan lösas inom snar framtid :)
Barcelona Krabban94
2014-05-16 10:41
"Luis Enrique has asked Barcelona to sign Jeremy Mathieu, the Frenchman has a 20M buyout-clause." Nog värvar jag hellre David Luiz! Klart man helst tar typ Benatia, men om det stod endast mellan Mathieu och Luiz?!
2014-05-16 10:04
@Dinho the artist:

Jag kommer se matchen hemma där jag får sällskap från 3 kompisar som alla håller på Atletico. :)
Barcelona LeoMessi
2014-05-16 09:19
RonaldinhoGaucho! (Barcelona) Själv så tycker jag att dessa rykten har börjat florera nu. Medan ter stegen har typ varit klar i ett år. Självklart hade jag velat ha Curtouis hellre eftersom han har bevisat mer men han var lååååååångt ifrån en enkel värvning och Chelsea hade inte sålt för en krona mindre än utköpsklausulen. Dom hade två val, göra klart med ter stegen i tid eller vänta och hoppas på att Curtoius vill hit och riskera att gå miste om båda värvningarna.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-05-16 08:33
Courtois stays in touch with Barcelona board members. He's willing to hand in a transfer request but Zubizarreta sticks with Ter Stegen [md] asssåå driver haan!?! de har gått rykten om att courtois velat komma till oss innan Ter Stegen blev klar för oss varför fan valde man inte att hämta Courtois då?! han är redan prövad i Europa och dominerar LaLiga!? inget illa menat mot Terstegen men man väljer väl fan de säkra kortet före det osäkra?
Barcelona Dinho the artist
2014-05-16 08:12
Var ser människor matchen på lördag? Jag lär infinna mig på Olearys norrtull. Vet att många atleticos kommer närvara, vore ju kul om några där inte hejade på arsenal eller atletico :)
Barcelona Nemesis 10
2014-05-16 07:46
Puyol: " If they throw you out, make sure its not because you didnt give everything".

Har fortfarande inte smält och riktigt förstått att Kapten Puyol och Victor Valdes lämnar denna säsong. Två viktiga kuggar i Barca och två legendarer som ska inget annat än hyllas. Vi kommer aldrig hitta en ny Puyol, är otroligt glad över att jag har följt den här mannnen i min älsklings klubb. Han står för kämpar andan och lojalitet vilket är sällsynt i dagens fotboll. Hoppas han får någon större roll inom klubben för det förtjänar han verkligen!
Barcelona AndreD
2014-05-16 03:03
Zubizarreta (sports director): "Where others hardly dared to put their foot, Puyol put his head." Enda vettiga som kommit ur den mannens mun
Barcelona Krojf
2014-05-15 23:27
Xaviesta, stort Tack! Du hade dock inte behövt ta i så.Jag visste redan att du tycker likadant,. Inte minst eftersom du från skillnad till många andra, med förhållandevis få undantag tänker fotboll snarare än tycker när du skriver. Men med det sagt kunde du gott nöjt dig med en tumme upp. Och av förklarliga skäl kan jag inte ge dig någon, för just detta ditt inlägg. Jag har ju trots allt inget gemensamt med CR 7 (åtminstone inte så vitt jag vet) Tycker du för övrigt inte som jag att det borde beredas möjligheten att göra tummen ned också, med tanke på förekommande smutskastning av vår andra stora klubbikon tillika trotjänare, som också synes abdikerat; namn överflödigt. Han har sannerligen inte visat sig ha stolpskotten som sina bästa vänner.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-15 22:38
Krojf Äntligen någon som fattar, precis så är det. Mycket bra inlägg! Man tycker ju att dina rader borde döda allt snack om Luiz (utan tvekan en bra spelare) förmåga att lyfta Barca nästa säsong om han nu skulle anlända i sommar, men det lär det inte göra. Istället kommer folk att komma med motargument bara för argumenterandets skull fast dom egentligen vet att brassen inte är svaret på Barcas frågor. En kloker och en toker i backlinjen funkar eftersom dom kompletterar varandras egenskaper som Puyol och Pique gjorde. Två toker där bak däremot..
Barcelona NoGo™
2014-05-15 22:24
@Gabriel

Finns här.
Barcelona Krojf
2014-05-15 22:23
Nej "knoxxx", precis som du påtalar för "reporter" så var Pique ingen slipad diamant "när han gled rakt in i Barcas trippelsäsong". Däremot hade han en synnerligen slipad sådan vid sin sida som stöttepelare när han svajade som mest, nämligen en viss Puyol! Och det är ju faktiskt den senare som om (o) möjligt behöver ersättas, så som sakernas tillstånd kommit att se ut. Det vill säga en sanslöst stabil och ytterst brytsäker mittback. En tyglad (katalansk) urkraft, som nästintill alltid vet att befinna sig på rätt plats i defensiven och förmår styra spelet i försvarsområdet med ojämförlig auktoritet. Samt sist men inte minst, besitter förmågan att avväga när det är läge för att begagna sig av teknisk briljans, respektive sparka bort bollen så hårt och högt som möjligt; upp på hedersläktaren och rakt i huvudet på ordföranden om så behövs. "Sanningen" är ju den att Pique var en långt bättre mittback, så länge han fick den stora äran att kampera ihop med Puyol. Som kamouflerade den förstnämndes brister så som vacklande koncentration, med sitt resoluta agerande. Han höll alltid sin oslipade kollega på tårna, när situationerna så krävde. Även Bartra som i mångt och mycket visat sig vara en sämre kopia av Pique, skulle bli bra mycket mer trygg i sin roll OM den unika spelartyp som Puyol personifierar, nu går att finna för pengar. Tveksamt.... Ytterligare en ny upplaga av Pique - modellen, är hur som helst absolut det sista Barca behöver för att stoppa blödningen i försvarsspelet inför nästa säsong.
Barcelona Gabriel
2014-05-15 22:22
Har någon en video på Puyis avskedstal? Har varit upptagen hela dagen och tyvärr missade jag det live.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-05-15 22:17
Lejonet , krigaren och hjärtat i Barcelona lägger av, den största förebilden jag någonsin haft och kommer att ha. Det är en tyvärr udda spelare inom dagens fotboll där pengarna tagit makten framför hjärtat.

Det jag nu bara önskar är att laget slåss för Puyol , Valdes och Tito på lördag!! JAG VILL SE PUYOL LYFTA BUCKLAN EN SISTA GÅNG !
Barcelona Andresito
2014-05-15 22:15
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Kollade 3-0 från 10/11. Oj vad central Villa var, mellan mittbackarna hela tiden. Messi var bakom honom och Pedro hade en fri roll på högerkanten och agerade ibland som andra-striker när Alves tryckte upp.

Messi rättvänd med boll, en Barca-spelare felvänd som är redo för väggpass. Tiki-taka, 2-3 passningar och försvaret är borta, behöver inte vara svårare än så.

Även, en spelare löper i djupet, BOLLEN SLÅS, försvaret faller, misslyckas med rensningen, Iniesta, Messi, Xavi kommer i en andra våg och plockar upp bollen närmare motståndarnas straffområde.
Barcelona Sentuary
2014-05-15 22:06
Forza Puyol
2014-05-15 22:05
Kommer bli tufft att inleda nästa säsong utan så många tongivande spelare som varit så vitala och viktiga. Förhoppningsvis så ser vi några ansikten man känner igen bredvid Luis Enrique. En era vars spelare varit med och bygga upp som nu försvinner och en ny era vars nya spelare kommer hjälpa bygga upp, vi må vara lite nedstämda och ha en nostalgisk känsla över det hela men det kommer bättre tider, vi kommer tillbaka starkare och erövrar det som fråntagits från oss utan någon som helst nåd!
Barcelona the cameroonians
2014-05-15 22:04
Det är allt lite trist när man nu tittar tillbaka och ser hur ikoner som Abidal, Valdés och Puyol tvingats avsluta sina karriärer i Barcelona.

Abidal fick lämna via bakdörren (även om han blev avtackad och fick spela sista matchen)

Valdés väljer att inte ens bli avtackad och kan inte avsluta på plan.

Och nu Puyol...

Jag hoppas att Xavi får ett bättre avslut, han lär väl vara nästa man att gå om man inte räknar in Alves som ikon.
SoN_Un
2014-05-15 21:38
kan inte fatta att jag aldrig kommer se puyi i världens vackraste tröja på camp nou igen...blir fan tårögd av att tänka på det. ka inte fatta att det är sant:(

tack för allt världens bästa puyi
Barcelona Sir Alexis
2014-05-15 21:07
Om detta stämmer kommer Pepe och Alonso aldrig sätta sin fot på en fotbollsplan igen :) haha
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-15 20:46
Warning! Warning!
Innan du tittar på det här hämta servetter för att du kommer dregla och gråta samtidigt. :-)
Nostalgi när den är som bäst.

Minns ni hur snabbt vår spel bruka gå..

Ärligt talat jag har glömt det. Hittade de här godbitarna i FC Barcelonas hemsida. Jag kan inte sluta le när jag mindes hur vackert vi spelade den tiden..

Vilken dynamik laget hade..

Annons: