/spanien/barcelona/forum/4774.aspx/spanien/barcelona/forum/4774.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona messimal19
2014-05-22 01:44
Enligt mundo Deportivo så är en övergång av Cuadrado nära och att Udinese är redo att sälja deras andelning av Cuadrados kontrakt för 5.5 miljoner Euros och att Fiorentina ska betalas dubbelt det Udinese får så att en övergång blir av... Tar det dock med en nypa salt med tanke på att Fiorentina vill köpa den där andelen Udinese äger av Cuadrado så är Juventus också ute efter honom precis som alla andra lag i Serie A. Jag personligen hoppas att en värvning av Cuadrado blir av för han kan ge Barcelona den dimensionen Barcelona saknat senaste tiden och det Dani alves brukade göra som bäst in med full fart mot straffområdet så fort någon mittfältare är rättvänd. Dessutom så är Cuadrado mycket snabbare än Alves och är jävligt bra en mot en. Jag hoppas på dessa värvningar i helhet: Cuadrado, Benatia, Drogba som våran 9:a (fri transfer), Mangala och Sneijder till mittfältet Ganska billig men jävligt bra. sen om man vill ha längd och speed på 9:an så ska man satsa på Aubameyang som lär vara aningen svårare att värva med tanke på att han har 3-4 år kvar på sitt kontrakt med Dortmund. Alla kan drömma, men helt ärligt så spelar inte värvningarna någon roll bara laget hittar intensiteten och viljan att spela fotboll tillbaka med den där fantasin och trianglarna så är jag glad, i höstas så var jag i stort sett imponerad av det Tata hade uppnått, tyckte att spelet flöt på som fan med Neymar som center antingen är det fel på taktiken som Tata satte upp när Messi var på plan då han agerar som falsk nia istället för en center. Om Messi spelar som center och tar löpningarna in i boxen som han ska istället för att ta emot bollen med ryggen mot motståndare och försöka dribbla 3-4 stycken så kan möta och sticka så det blir mer ytor att spela på, ingen tar löpningarna i djupled och ingen fyller på längre i boxen... Sanchez är ett monster om man säljer honom är det som att sälja en del av Barcelonas själ fan vad jag diggar hans inställning han ger aldrig upp han kör på och krigar för laget, när han inte får speltid och folk tvivlar på honom så motbevisar han allihoppa, vi har en mycket bra trupp fast vi använder oss av det vi har på fel sätt. Visca El Barca y Visca Catalunya.
Barcelona LeoMessi
2014-05-22 01:33
VizzlA-"Tots Units Fem Força" (Barcelona) Jag undrar samma sak faktiskt. Varje gång jag tänker på hans nick så accosierar jag det med någon som skrev seriösa inlägg för ett tag sedan. Vet inte om det är samma person eller inte, tycker bara namnet låter väldigt bekant.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
2014-05-22 01:06
@The Reporter:

Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-05-22 01:02
Spärra den här fjanten "The Reporter".. Hade man blivit road så hade han fått vara men ganska tradigt när han skriver liknande bajs om å om igen. Edit Har någon stulit The Reporters konto..För har för mig att han var seriös för något år sedan (Om det ens är samma konto..kanske bara snott namnet) kontakter lite här å där kiss my ..
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-05-22 00:58
The Reporter

Länka gärna källa, inte första gången du säger saker som ej stämmer...
2014-05-22 00:45
Eusebio (coach Barcelona B): "It's true that I have accepted the club's offer to renew for another season." [esport3]

Säg vad man vill om Eusebio men något rätt har han gjort i år..Lite kontinuitet skadar inte.
Barcelona LeoMessi
2014-05-22 00:41
>The Reporter< (Barcelona) Om det vore så väl min vän;)
Barcelona >The Reporter<
2014-05-22 00:39
Laporte är klar för oss :)
Barcelona AndreD
2014-05-22 00:21
@LeoMessi:

Fan, det tänkte jag inte på :(
Barcelona NoGo™
2014-05-21 23:46
De blev trippeln trots allt ;P Gamper trofén, Spanska Supercupen mot Atleti och Katalanska cupen..Yeahh Verkade som att Jordi Moix tyckte de var en underhållande match iaf haha.
Barcelona LeoMessi
2014-05-21 23:42
AndreD (Barcelona) Men tänk om spelarna blir trötta och svettas?:(
Barcelona Júnior.
2014-05-21 23:42
Säsongen är räddad! :)
Barcelona NoGo™
2014-05-21 23:37
3-2, Munir med den avgörande straffen! 2a heh
Barcelona AndreD
2014-05-21 23:35
@NoGo™:

Tack :)

Luis Enrique: "Intensity must be there. If you dont have intensity in training sessions you are on wrong path. We will have that this year”

Meanwhile Tata med sina dagisträningar och barbecues..........
2014-05-21 23:34
Munir satte den avgörande straffen :)
Barcelona NoGo™
2014-05-21 23:20
@AndreD:
0-0 med 5 min kvar. edit: Slut! Straffar avgör.
Barcelona AndreD
2014-05-21 23:18
Någon som vet vad matchen blev?
Barcelona LeoMessi
2014-05-21 23:05
the cameroonians (Barcelona) Ja juste, det har jag faktiskt inte tänkt på.
Barcelona LeoMessi
2014-05-21 23:04
Adamas största svaghet måste vara att han springer snabbare än bollen rullar! Han trampar nästan på den när han springer haha!
Barcelona Ali G
2014-05-21 23:03
Liverpool are preparing a bid for winger Pedro (26) after they have been told by Barcelona that he is available at the right price
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-21 23:00
@barcastuff: note: journalist says evidence pedro needed that he is no longer wanted came when he was missing from new kit photos http://t.co/ItNn4b4mki"
Barcelona the cameroonians
2014-05-21 22:21
@LeoMessi:

Tror de tillåter upp till 6 byten i cupen.
2014-05-21 22:17
A-lagets passningsspel går i slowmotion nu för tiden....om man jämför med b-laget.
Barcelona LeoMessi
2014-05-21 22:09
Adama, Munir och kamptoum in för espinosa, nieto och babunski. Väldigt tidiga byten ändå.
Barcelona the cameroonians
2014-05-21 21:54
Barcelonas startelva i cupfinalen;

Ortóla
Patric, S. Gomez, Bagnack, Lucas
Babunski, Ilie, Espinosa
D. Nieto, Sandro, D. Suarez

Eusebio verkar spara en del av krutet till ligamatchen mot Gijon på lördag.
Coach Pep.
2014-05-21 21:37
De nya stilrena tröjorna och Luis Enriques uttalanden har väckt mer liv i mina Barca-ådror än vad jag känt under hela säsongen, och det säger ganska mycket. Jag har nog aldrig varit så likgiltig och omotiverad i mitt supporterskap som under detta år. Det av olika anledningar, men mest p.g.a att jag inte orkar lägga ner kraft när klubben i ens hjärta förvaltas värre än en 12-åring som spelar FM hela nätterna och lever på Coca Cola.

Med så pass mycket irritationsmoment och tråkigheter runt Barca senaste åren har bägaren till slut tippat över för min del, och jag har i sanningens namn blivit avtrubbad. Katastrofala transferfönster, försäljningen av Abidal, Titos bortgång.. Det är för mycket att ta in. Jag är ingen fanatiker utan vill ärligt talat bara njuta av bra fotboll, glada spelare och fans. Om inte klubben sköts på rätt sätt och man inte får tillbaka någon positiv energi på all den passion man lägger ner så är det lika bra att distansera sig i mina ögon.

Det här var på alla sätt en varken-eller-säsong och bör kommas ihåg som en sådan. Ingen idé att dra för stora växlar och döma ut spelare på måfå efter all jävla tumult. Jag menar, bara att man tvingats läsa rader här inne om att man bör sälja Messi tyder på att de flesta cules behöver ta sommarlov. Det bästa i nuläget är att varva ner, sörja Tito och ta oss an nästa säsong i våra sinnens fulla bruk. Jag tror att Luchos karaktär är precis vad som kan tända gnistan i det här laget igen.

I nuläget tänker jag dock mest på vad La Pulga kan komma att uträtta i VM, och jag är nog mer nervös än han själv. Denna sommar kan bli "the icing on the cake" för hans del, och jag förstår att han försökt skydda sin kropp och komma i toppform till Brasilien. Messi förtjänar alla cules nåd efter alla framgångar och speciellt i det här fallet då han ska bära hela sin nation på sina axlar. Barca är hans själ men Argentina är hans blod.
Barcelona messimal19
2014-05-21 21:34
Någon som vet vilken kanal copa catalunya sänds på?
Barcelona Júnior.
2014-05-21 21:34
Finalen i Copa Catalunya börjar nu. Espanyol står för motståndet.

Stream i länktips.
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-05-21 21:30
haha årets lag i la liga är var lite för sympatisk med atletico. 8a spelare?? dem har varit bäst helt klart men 8 spelare från dem var lite extremt. Inte en enda spelare från oss? Alexis borde ta en plats atleast och Messi har inte varit sig själv men har ändå gjort 28 mål. Men kanske det bara är jag
Barcelona LeoMessi
2014-05-21 21:13
Man vet att vi har spelat skit när vi inte har med en enda spelare i la ligas bästa lag som dom har tagit ut. Messi finns med på bänken dock:)
Annons: