/spanien/barcelona/forum/4773.aspx/spanien/barcelona/forum/4773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tito Vilanova
2014-05-20 11:42
Luis enrique och Ter stegen Välkomna till världens finaste klubb
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-20 11:39
@Gabriel:

Rätt ska vara rätt!
:P

Nä men jag håller med om att spelstilen hade varit välbehövt, men tänker man långsiktigt så vore Pogba en dröm. Skönt med lite positiva rykten mer av det goda bra för hälsan det :)
Barcelona Nesto
2014-05-20 11:37
Alexis är en av de som springer och krigar mest på planen. Svårt att se att Lucho vill sälja honom. Får vi pogba (+cash till Juve ) i utbyte så måste vi få in en forward också. Inte kan vi lira med Pedro-Messi-Neymar. Och Tello som backup med eventuell Gerard? Mittfältet kommer även bli tight med xavi, Fabregas, iniesta och rafinha. Pogba får komma om Fabregas lämnar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-05-20 11:33
Haha okej Vidal är 26 i 2 dagar till, my bad.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-20 11:30
Helt jävla sjukt hur mycket tidningarna kan påverka. Den förlorade sonen Cesc Fabregas som de dog för är på försäljningslistan. Fabregas passar helt klart i ett rakare spel med löpande spelare framför sig. De passningarna han egentligen lägger är galna. Han slår flest djupledsbollar än någon annan spelare i topp 5 ligor.
2014-05-20 11:24
"@InsideLaLiga: Marotta: I won’t hide the fact that Juventus wants Alexis http://t.co/4kXfSrPbB1 #Alexis #Juventus #Barca #LaLiga" Alexis plus pengar för Pogba!!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-20 11:22
@Gabriel:

Han är 26 år :)
Barcelona Gabriel
2014-05-20 11:19
Jag är helt emot en försäljning av Sanchez för att få in Vidal. Vet inte hur ni andra tänker men Vidal har en otroligt krävande spelstil och jag tvekar starkt på att han kommer kunna hålla samma nivå under en längre tid. Vad är han 27-28 år gammal? Tror man får ut absolut max 2 bra säsonger av honom. Jag tänker längre än så, det finns en anledning varför Juventus hellre vill göra sig av med Vidal än Pogba. Hoppas vi inte går i den fällan.
Barcelona Barca Barca
2014-05-20 11:11
Från min egen åsikt och synvinkel, så förtjänar Mascherano kontraktsförlänging och löneförhöjning. Den här säsongen har varit den sämsta sen 2008 och han är den ända som har kämpat och krigat mest i matcher, precis som Puyol gjort/gjorde när vi var i våran sämsta tid och värsta kris. Mascherano bör vara kanditad till en eventuell kapten, efter Xavi/Iniesta.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-20 11:01
@barcastuff: If Mascherano stays, he will be back-up for Busquets next season, as Barcelona plan to sign two centre backs this summer. [el esportiu] @barcastuff: If Barcelona get a good offer for Cesc Fabregas (27), they could consider to let him go this summer. They think they can get 40M. [marca] Oh herregud, börjar få upp hoppet igen om att vår ledning kan tänka.
Barcelona Barieta
2014-05-20 11:00
Bästelona y M3ssi y BernaLeo Ganska bra, spela in Montoya, läs om läs rätt
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-20 10:57
@barcastuff: Alexis Sanchez has approved a possible transfer to Juventus. The teams are talking. Juventus midfielder Vidal could be part of a deal. [gds]
Barcelona NoGo™
2014-05-20 10:57
Lite updates. Jag hoppas verkligen att man gör sig av med J2S och Roberto! Har klubben äntligen fattat att Masken inte är MB nu.. Hoppas han stannar, han är nog en spelare som Lucho gillar, en krigare! Alexis Sanchez has approved a possible transfer to Juventus. The teams are talking. Juventus midfielder Vidal could be part of a deal. [gds] Despite some rumours, Xavi (34) plans to continue at Barcelona. He's a friend of new coach Luis Enrique and they will talk. [ser] Barcelona midfielder Jonathan dos Santos (24), who is recovering from a knee operation, wants to start the preseason at Barcelona. [md] If Barcelona get a good offer for Cesc Fabregas (27), they could consider to let him go this summer. They think they can get 40M. [marca] If Mascherano stays, he will be back-up for Busquets next season, as Barcelona plan to sign two centre backs this summer. [el esportiu] Luis Enrique will decide if Barcelona midfielder Sergi Roberto (22) stays or not. If he leaves, the club prefers a loan. [md] Barcelona want Mascherano to continue at the club next season. They will talk with the midfielder to hear what he wants. [md]
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-20 10:51
En återkomst för Yaya vore episkt. Synd bara att han börjar bli gammal och är dyr men än visar han inga tendenser på att mattas av
2014-05-20 10:50
Deulofeus återkomst betyder en sak bara. Att Sanchez eller Pedro kommer säljas den här sommaren. Masken gick ut och sa att vissa spelare kommer lämna den här sommaren och de vet vilka de är.

Pep ville göra den här utrensningen mycket tidigare.
Barcelona NoGo™
2014-05-20 10:48
Yaya Toure is considering leaving Manchester City as the club didn't wish him happy birthday. [Telegraph]

Hahaha på riktigt??

Grattis i efterskott Yaya! Kom till oss nu!!
Barcelona Gabriel
2014-05-20 10:47
Jag tänker ta det lugnt med att hylla ledningen för att "inte ligga på latsidan". Förra sommaren gjorde vi klart med Neymar sjukt snabbt, redan i maj månad och alla trodde att "nu jävlar", sen efter det hände inte ett skit. 2 mittbackar ska in, en högerback om Aöves lämnar, en världsklass mittfältare och en anfallare samt att många spelare ska säljas. Återstår jävligt mycket för ledningen att göra. De kan börja med att köpa en av de två första mittbackarna redan nu, finns ingen tid att förlora.
2014-05-20 10:40
Rafinha är den sjätte spelaren i La liga som har gjort först dribblingar. Hela 76 st! källa Barca stats på twitter.
Barcelona Mido
2014-05-20 10:29
culé10 (Barcelona) Yaya är mer än välkommen. En sak funderar jag på,, abidal, kommer han fortsätta spela eller kommer han återvända å får en roll i klubben?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-05-20 10:28
Alves gjort det bra? Dagens!
Barcelona Barieta
2014-05-20 10:07
Gabriel

Ska man sälja Alves som bör man ju värva en ny högerback. Jag tycker Alves ska stanna då han gjort det ganska bra denna säsong, det är däremot dags att börja spela in Montoya på hb positionen..
Barcelona culé10
2014-05-20 09:58
Seluk (agent Yaya Toure): "City have treated him with disrespect. This isn't about money, he would take less to return to Barcelona." [sun]

Vad säger ni?
Jag tror det är ytterst liten chans att vi värvar tillbaka, men skulle vi fått han för en bra summa så varför inte. Gillar Yaya starkt.
2014-05-20 09:52
Skrev från luren så sry ifall det blev några fel nånstans.
2014-05-20 09:52
Positivt detta med LE och att han tar ut den elva som förtjänar att spela. Men helt ärligt, hur mycket kommer han ha att säga till om? Styrelsen styr ju det mesta just nu. Kolla bara hur de gjorde med Tata. Han ville spela ett rakare spel men blev tillsagd att att inte göra det och spela "bollinnehav", för tiki takan såg jag oerhört lite utav denna säsongen. What if Messi ser helt loj ut på träningarna medan neymar,sanchez och pedro springer ihjäl sig och nästintill dör på planen. Vågar han bänka Messi? Jag längtar tills vi får en ny styrelse som enbart ägnar sin tid åt att göra sitt jobb, och inte tränarens. Först då kan vi börja slåss om samtliga titlar igen. Missförstå mig inte nu, tvivlar inte dugg på LE men har svårt att de hur han ska lyckas pga styrelsen som vi har...
Jeffson
2014-05-20 09:51
Mycket trevliga besked som kommer nu. Här vill jag faktiskt berömma klubbledningen som inte ligger på latsidan och tar tag i grejerna med en gång. Man kan också se det som ett försök att flytta fokus från sig själva efter en miserabel säsong men denna gång ser jag det faktiskt mer från den ljusa sidan. Dessa besked ger mig en viss tröst efter denna tunga säsong. Detta är en bra början, om än väldigt väntade besked, men kan man fortsätta sommaren på detta viset så ser det väldigt lovande ut. Jag väljer än så länge att se det så.
Barcelona Gabriel
2014-05-20 09:48
Luis Enrique klar Ter Stegen klar Rafinha och Deulofeo tillbaka Halilovic klar (B-laget) Återstår: En reservmålvakt (önskar Willy Caballero) 2 av dessa mittbackar: Hummels, Benatia, Mangala, Laporte En ny mittfältare: Pogba En ny anfallare: Reus, Luis Suarez, Agüero Sammanlagt: 6 köp och 2 spelare som återvänder på lån. Detta är min personliga önskelista. Finns det sedan utrymme för mer så tackar jag inte nej till att undersöka en Rakitic värvning och ytterligare en anfallare likt Llorente (men dessa är ingen prioritering). När det kommer till spelare jag vill sälja så ser det ut så här: Song, Alves, Sergi Roberto, Dos Santos, Cuenca, Tello, Afellay, Bojan och Pedro. Joker: Sachez BARA om man kan inkludera honom i en Pogba affär, annars vill jag ha kvar honom. Joker 2: Fabregas beroende på vilka möjligheter som finns. Dels på hur mycket United är villiga att betala för honom (50 är okej), dels om vi lyckas köpa Pogba. Vill se oss gå nuts out den här sommaren, vi måste ta tillbaka flera sommars slapphet på marknaden och komplettera det den här sommaren, dessutom vet vi inte riktigt vad som händer med FIFA's transferban. Det är lika bra att köpa allt som behövs redan nu innan vi helt plötsligt får en transferspärr. Verkar som att Lucho är sugen på Mathieu. Vad är det alla verkar se i honom som jag inte gör? Jag bara hoppas isf att det inte är tänkt att han ska spela som mittback utan som vänsterback och rotationsspelare för Alba. Det har inte varit så mycket snack om det här inne men klubben funderar faktiskt på att sälja även Adriano. Så om Mathieu är tänkt som Adrianos ersättare har jag inget emot det men om han är tänkt som en mittbacksvärvning sliter jag seriöst av mig håret.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-20 08:49
Först gårdagen. Nu ryktas Yaya vilja återvända dessutom. Njuter!
Barcelona Barcadinho.
2014-05-20 08:47
Jag är super nöjd med alla citat som kommer nästan dagligen om LE höga krav på hårt arbete. Jag vill inte se nonchalant på plan och jag vill veta att träningarna är ordentliga. Det räcker inte med bara en talangfull trupp, spelarna måste jobba hårt.

Och det är viktigt när laget kommer nu få en del nya ansikten. Viktigt att de nya inte faller till samma svalna attityd som en del rutinerade har visat på plan.

Och om man tänker på det så vill jag absolut ha Mascherano kvar i laget. Han har alltid glöd och klagar aldrig när han får vänta på bänken. En exemplarisk spelare. Kan vara dessutom super nyttig som en backup båda på mittfältet och backlinjen ifall Song försvinner och nya backar kommer in.
Barcelona AndreD
2014-05-20 03:22
Van Gaal (new coach Man United, ex-Barcelona): "Mourinho was among the first to text me. He said he was jealous of my list of clubs.." [rtl] Klart Mourinho är avundsjuk. Han fick ju aldrig träna sin enda kärlek här i livet, FC Barcelona :)
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2014-05-20 03:01
@Zamboza:
Varken Reus eller Hummels kommer lämna Dortmund. De har de själv mer eller mindre bekräftat i intervjuer med tyska tidningar. Så du kan nog rikta in dig på andra spelare än just de två.
Annons: