/spanien/barcelona/forum/4771.aspx/spanien/barcelona/forum/4771.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-05-19 22:16
@Blaugrana91

Ja precis man gjorde ju så förra säsongen med Neymar. Får la se om och vem det blir denna gång isf.
Barcelona Den vise mannen
2014-05-19 22:12
Vill tacka dig Emily Ottosson för alla din rader du skrivit under säsongen. Alltid läsvärt och välskrivet. Tack. Keep up the good work!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2014-05-19 22:11
Haha, så jävla roligt nu är smekmånaden över för spelarna i A -laget. Dom har sett so sjukt otränade ut våra spelare, dom har glidit på en framgångsvåg ganska länge. Ska bli kul o se om Pique vågar underprestera eller om Iniesta, Messi eller någon annan vågar se loj och ointresserad ut, Luis Enrique är inte och leka med. Var det inte han som, under sin tid i b-laget, åkt upp till bergen och sprungit ihjäl B-lags spelarna ? Med all respekt för Tata, men så otränade har spelarna inte sett ut sen Rijkaard sista säsong.

Smekmånaden är över !!

Säsongens enda "titel" var vinsterna i båda el classicon.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-19 22:10
NoGo™ (Barcelona) Var ju lite det jag spekulerade i inlägget under, ett bra sätt att flytta fokus från CL-vinnaren hade ju varit att presentera en bomb. Hoppas det stämmer.
Barcelona NoGo™
2014-05-19 21:53
Bättre bild på den nya hemmatröjan. Finns mer bilder på Sport.es Tjusiga! Det ryktas förövrigt om att klubben kommer offentliggöra en till värvning innan CL finalen, får se om de stämmer.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-19 21:50
Även om samtliga värvningar var ganska väntade så blev det ju en liten bomb när alla presenterades samtidigt. :) Väldigt spännande med Ter Stegen, där har vi en målvakt som kan bli äckligt bra. Rafinha har bevisat denna säsong i Celta vilken diamant han här. Att Deulo anländer redan nu var lite oväntat för mig faktiskt, men där har vi en kille som inte är rädd för att våga ta plats. Enrique tror jag kan bli bra, han verkar ha pondus och kan nog motivera spelarna. Hur som helst bra att klubben börjar så snabbt med värvningarna. Men fortfarande mycket kvar att göra, 2 mittbackar behövs hoppas på Hummels och Benatia/Laporte. En till mittfältare, en 2a målvakt nu när Pinto lämnar och en anfallare. Kanske kommer en ordentlig bomb lagom till CL-finalen bara för att flytta fokus från vinnaren?
Barcelona fc__Barça
2014-05-19 21:35
Man blir ju ganska fundersam på hur det blir med Xavi nästa år om det nu har sant att han måste ha ett samtal med Lucho innan han vet om han blir kvar. Det känns ju självklart att Xavi måste bli ersatt på sin position i startelvan men man undrar ju vad han ser som okej för att fortsätta i laget. Den minsta möjliga rollen han skulle kunna få i laget är ju om han skulle få mindre speltid och bli en sorts pappa i laget där han hjälper ungdomarna. Men den känns också som en ganska rimlig roll så man hoppas ju att han blir kvar hur det en blir. Nu kan ju alla dessa rykten vara helt tagna ur luften men det känns ju lite som att Xavi vill spela mycket. Får hoppas att han accepterar den rollen Lucho har tänkt för honom och att han avslutar sin karriär i Barcelona!
Barcelona Krabban94
2014-05-19 21:30
Vissa har jag hört säga att Rafinha har bättre potential.!

Personligen skulle jag säga ganska lika, hoppas han får förtroende denna säsong! :) det tror jag då Lucho e coach
Barcelona LeoMessi
2014-05-19 21:30
Sir Alexis

Jag tycker att han har minst lika stor potential som sin storebror, fast inte som en spelfördelare. Rafinha är lite mer rakt på och offensivare, större och starkare samt att han är bättre i det defensiva. Thiago är mer en skönlirare, han fin blick för spelet och en underbar teknik.

Själv tycker jag att det är ganska svårt att jämföra dom eftersom dom inte är samma typ av spelare.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-19 21:26
Tycker ni att Rafinha har samma potential som thiago? Intressant att läsa vad ni tycker.

Äntligen kommer vi igång nu behövs backar och en nia
Barcelona LeoMessi
2014-05-19 21:20
Har Lucho och xavi något otalt med varandra?
Barcelona Diar Shekha
2014-05-19 21:15
Nu har vi en hel sommar för fixa en ny mittback. VAMOS!
Barcelona Abbe.
2014-05-19 21:13
Skönt att ledningen förstått att det krävs radikala förändringar med det här laget för att fortsätta nå framgång. Hittills supportar jag besluten man tagit och annonserat idag.

Montoya kanske tycker det är lite jobbigt dock. :-)
Barcelona Alvés - Por Que?
2014-05-19 21:09
Får vi in Luiz eller Benatia och Cuadrado så är jag nöjd. Alternativt någon annan högerback då det är nästan säkert att Alvés kommer att tacka för sig nu. Vi har sett hur Rafinha har briljerat i Celta Vigo, så han kommer garanterat agera backup till iniesta / Cesc. Potentialen finns och han verkar ha mer tålamod än sin äldre broder.
Barcelona Diar Shekha
2014-05-19 20:45
IN ZUBI WE TRUST HAHA :)
Barcelona Andresito
2014-05-19 20:38
Fyra nya in på en gång alltså. Dags för en välförtjänt semester för Zubi och ledningen fram tills juli.
Barcelona Diar Shekha
2014-05-19 20:29
@barcastuff: Official: Vilanova assistant coach Rubi (44), who stayed with the first team this season, will not continue at the club #fcblie @barcastuff: Former Vilanova assistants Jordi Roura and Aureli Altimira will become director and assistant director of Barcelona's academy. [md rac1] Även det här.
Barcelona Acrobat
2014-05-19 20:28
Haha här sparar man inte på informationen. Bra att någonting händer för en gångs skull! Nu får man hoppas att det blir bra aktivitet under sommarens transferfönster också!
Barcelona NoGo™
2014-05-19 20:28
Leo skrev detta tidigare idag på Weibo. “The truth is things didn’t work out like we had hoped, it was a very difficult year both personally and overall. We still had the chance to achieve our objectives at the final game but we couldn’t accomplish it. I ask forgiveness from all barcelonismos and I promise next year this club will be back on top.” Läs hela inlägget i länktips.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-19 20:23
Det händer saker Katalonien hahah! Välkommen stegen! Välkommen hem Lucho, Deulofeu och rafinha ! Tack för allt pinto
Barcelona NoGo™
2014-05-19 20:17
Official: Luis Enrique will be presented as new Barcelona coach on Wednesday at 13:00 #fcblive
Barcelona Alvés - Por Que?
2014-05-19 20:16
Jag hoppas innerst inne att dom gör klart med värvningen utav mittbackarna före VM, så det inte dras ut på tiden tills sista dagen som alla tidigare transfer fönster.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-05-19 20:14
Jag tror vi får se ytterligare 1 eller 2 värvningar innan VM drar igång. Ledningen vill nog rikta bort uppmärksamheten ifrån vår fiaskosäsong.
Barcelona NoGo™
2014-05-19 20:13
Pinto lämnar :/ Tack för allt! Official: The contract of Barcelona goalkeeper Jose Manuel Pinto (38) won't be renewed, he has been informed this morning #fcblive 2:a
Barcelona The Octopus of Badia
2014-05-19 20:13
Official: The contract of Barcelona goalkeeper Jose Manuel Pinto (38) won't be renewed, he has been informed this morning #fcblive
Barcelona NoGo™
2014-05-19 20:10
Official: Luis Enrique (44) will sign a contract for two seasons at Barcelona #fcblive Välkommen Lucho! Styr upp detta sjunkande skepp nu! Official: Barcelona announce the signing of Borussian Monchengladbach goalkeeper Marc-Andre ter Stegen (22) #fcblive Ter Stegen med!!! Official: Barcelona players Deulofeu ((20) and Rafinha (21), on loan at Celta and Everton this season, return to the club this summer Härligt!!
Barcelona Diar Shekha
2014-05-19 20:09
@barcastuff: Official: Barcelona announce the appointment of Luis Enrique (44), who was Celta coach this season, as new Barcelona coach #fcblive Klart!
Barcelona CuleAK
2014-05-19 20:08
@barcastuff: Official: Barcelona announce the appointment of Luis Enrique (44), who was Celta coach this season, as new Barcelona coach #fcblive
Barcelona Neymar N11
2014-05-19 20:02
Barcelona will announce today that Luis Enrique will be the new coach. He will be officially presented on Wednesday. #fcblive [rac1]
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-19 19:46
Mäktiga Messi Giggs vann 13 ligatitlar (!) för att vara specifik. Fantastiskt facit av både Giggs och Pep o Co.
Annons: