/spanien/barcelona/forum/4770.aspx/spanien/barcelona/forum/4770.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-05-20 16:56
Jag gillar verkligen Yaya men hans beteende äcklar mig. Varje säsong är det samma tjaffs som egentligen handlar om att han vill ha mer pengar. Det är bara att tacka Pep för att han kickade honom, Busquets har en helt annan karaktär.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona gulu
2014-05-20 16:52
barca_joe (Barcelona) Riktigt snygg om det blir den. Synd på reklamen bara :(
Barcelona Canaletes
2014-05-20 16:45
@petersays:

Madrid köpte en slut Kaká för €65 miljoner och skeppar honom sen tillbaka för €0 + att man betalade halva lönen.
Så visst är allt möjligt. United och Arsenal är desperata.
SoN_Un
2014-05-20 16:36
Sir Alexis # Eterno Tito3

hoppas verkligen han stannar...
Barcelona barca_joe
2014-05-20 16:32
Nya tröjan i länktips?
Länktips: t.co/AfUriE1H74
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito3
2014-05-20 16:20
@Barca Barca:

Han dominerade mittfältet i liverpool som busquets gjort senaste åren. Att han spela mittback hos oss i 3 år är en större konspirationsteori än Area 51
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-20 15:54
Detta verkar vara nästa års hemmatröja. Ganska snyggt och enkelt, den enorma Qatar loggan drar ner på betyget ;)
Barcelona knoxxx
2014-05-20 15:46
SoN_Un

Det handlar inte om vad jag eller du vill, utan om vad ledningen och Lucho vill. Och jag är ganska övertygad över att de behåller Pedro och säljer Alexis. Mycket på grund av Pedros bakgrund i Barcelona.
Barcelona petersays
2014-05-20 15:36
@Ride_The_Big_One(6) :

Inte en sulle att Cesc går för mer än 30. Han har ju sjunkit i pris sedan han dominerade mittfältet i Arsenal. Dessutom, vet klubbarna att Barca vill göra sig av med en spelare - ja då är det bara att ligga lågt tills priset dumpas. Lex-"varenda jäkla spelare dom senaste fem åren".
SoN_Un
2014-05-20 15:29
knoxxx

att du fortfarande tar pedro före alexis haha. släng pedro så långt d bara går.
Barcelona knoxxx
2014-05-20 15:22
fc__Barca

Nu har ju inte jag följt Roma eller Celta slaviskt under hans sejourer där. Men av det jag sett ställer han ofta upp med något som kan likna ett 4-3-1-2, där många av de offensiva positionerna är mer eller mindre fria. Han är en tekniktörstig tränare som kräver ett tekniskt lag där alla lagdelar bidrar i pressspelet (det var där han misslyckades i Roma i min mening, då få av Romaspelarna hade detta i ryggmärgen likt Barcelonaspelare har).

I Celta Vigo ställde han ibland upp med ett 4-4-2 med dubbla pivotes. Något som jag kan tänka mig bli hans plan-B i Barca. Denna formation är anpassningsbar och användes under Enriques sejour i Celta som både kontringsformation mot lag som Real Madrid eller som mittfältskontrollerande mot lag som Valencia.

En 4-4-2-formation i dagens Barcelona kan då under Enrique se ut ungefär på detta sätt (kom ihåg att många av spelarna har mer eller mindre fria roller. Så Messi, Iniesta och Neymar skulle kunna vara de som får göra lite vad de vill, sålänge de bidrar till pressspelet).

------------------------------------Ter Stegen------------------------------------
-------------------------Pique-------------------Benatia-------------------------
----Alves---------------------------------------------------------------Alba------
---------------------------Busquets----------Vidal-------------------------------
---------------------Messi-------------------------Iniesta------------------------
---------------------------Neymar------------Pedro-----------------------------

Svårt att rita upp såhär, kanske. Men kolla gärna länktipset för att se hur Roma ställde upp under Enrique. Där användes någon slags 4-2-2-2-formation.
Barcelona Canaletes
2014-05-20 15:15
Messis nya Gillette-reklam rullas ut på TV nu haha. Limited edition för VM så man kanske köper en.
Barcelona NoGo™
2014-05-20 14:54
Official: Barcelona announce that centre back Gerard Pique (27) has renewed his contract for four more years, until 2019 #fcblive Vill han vara säker på sin plats under Lucho så är det nog bäst han skärper till sig. Nu tycker ja att han vart bra denna säsong men vi vet hur han kan uppträda ibland.
Barcelona Krabban94
2014-05-20 14:52
@FC Tiki-Taka:

Helt rätt av klubben om man frågar mig, även mycket dåligt gjort att göra så där inför barn!
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-05-20 14:50
WTF?? Tillhörde hon Barca..fan va skämmigt.
Barcelona fc__Barça
2014-05-20 14:45
knoxxx Har varken följt Roma eller Celta avsevärt mycket så du får gärna berätta mer om hans 4-4-2 variant och hur vi skulle kunna ställa upp i så fall. Blir mer och mer positiv till valet av Lucho som tränare. Tror verkligen han kan få igång en ny generation med unga spelare.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-20 14:41
Bara jag som tycker retro Barca är snygga?
:P
Barcelona Barca Barca
2014-05-20 14:37
Javier Mascherano (29) has offers from several clubs, but both Barcelona and the player want him to continue at the club next season. [md]

Bra där, det var inte några timmar sen som jag skrev att Mascherano är en kandidat till en möjligen tredje kapten i klubben, verkar som våra egna spelare känner samma sak. En general helt klart denna Mascherano. Stannar han kvar en mycket räddad.

Välkommen Luis Enrique och Ter stegen. Än så länge jobbar ledningen bra, fortsätt så tack, ni har mycket att ta igen.
Barcelona knoxxx
2014-05-20 14:28
Vampiro,

Är benägen att hålla med om Delo. Samtidigt är jag nyfiken på vad han kan hitta på ute på sin högerkant. En bra Delo är ju ljusår före en dålig Pedro så att säga.

Däremot vittnar ju Delos återkomst om Alexis eller Pedros adjö. Någon av dessa kommer garanterat få lämna. Jag gissar på Alexis som säljs till Juve och Vidal. Därav har ledningen täckt gapet efter Alexis med Delo, och får in en mittfältare till. Jag tror förövrigt att Luchos taktik nästa säsong mer kommer likna ett 4-4-2, likt han ställde upp med Celta och Roma, och därmed behövs ytterligare en mittfältare.

Börjar bli spännande detta! In med Benatia/Musacchio och Laporte snarast, så man får koppla av kring mittbackspunkten. Därefter får alla FM-fans spekulera vilt kring Aguero, Suarez och Reus.
2014-05-20 14:22
@MabastB:

Om överskattade eng talanger kan gå för en massa pengar så ska vi kunna begära en massa för en etablerad stjärna. :P
Barcelona Vampíro
2014-05-20 13:58
Jag är nyfiken på Deulofeus roll i truppen, var är det tänkt att han ska få plats egentligen? Tello kommer lämna, förhoppningsvis på lån, då står vi med fem anfallare i truppen plus eventuellt en nr 9. Det känns som för många. Som sagt ett år till på lån hade endast vart positivt. Låt honom vara i ett lag där han får speltid varje vecka alternativt fortsätta samarbetet med Martinez. Är övertygad om att han hade fått en större roll i Everton under andra säsongen.
Barcelona Rambla~
2014-05-20 13:44
Vampiro Håller med om Deulofeu. Jag vill ha honom utlånad en säsong till. Han är för valpig och jag är dessutom rädd för att det kan skära sig mellan honom och Lucho om speltiden uteblir. Hur Lucho är som tränare och spelsätt? Jag hörde någon berätta, minns inte vem det var men jag tror det var på en podcast, att han varit och sett Luchos träningar vid minst 7 olika tillfällen. Lucho deltar i alla träningar. Han tränar alltså själv medans han "tränar" laget. Han är tydligen väldigt bra på att lära ut och ger tydliga instruktioner under träningarna. Spelarna tycker det är roligtr att träna under honom. Hans spelidé påminner mycket om Barcas fast Lucho gillar mer fysiskt spel. Spelarna lär få springa mycket och framför allt lära sig vinna andrabollar och närkamper. Något jag personligen välkomnar.
2014-05-20 13:42
@Bàckis:
Jag är inne på samma spår, förstärker laget försvaret är jag nöjd allt annat är bonus som du säger. Let the good times begin!
Barcelona MabastB
2014-05-20 13:39
Man United and Arsenal have been told they can sign Barcelona midfielder Cesc Fabregas (27) if they are willing to offer 55M. [daily mail]

Inte den mest trovärdiga källan men det känns ändå bra att Barca sägs sätta en hög prislapp.
Barcelona Dinho the artist
2014-05-20 13:15
Vampiro
Håller helt med dig. Han är alldeles för omogen i sitt spel imo.
Barcelona Bàckis
2014-05-20 13:10
Härligt att se hur allt snack och alla nyheter handlar om mittfältare och anfallare…. Det enda vi skall lägga krut på är att få in två mittbackar, nu när Ter Stegen är klar. Allt annat är bara bonus.
Barcelona koeman92
2014-05-20 12:51
Barcaclasico

Fast det där argumentet håller inte riktigt.. Pep var också väldigt ung när han tog över A-laget och spelarna på den tiden hade inte heller de enklaste personligheterna att hantera, inte stoppade det honom från att ta de alla i kragen?
Här har du en till video på Lucho under en match med Celta mot Valencia, nästan ingen skillnad alls på när han tränade Barca B
Barcelona Barca Barca
2014-05-20 12:49
Vampíro Tror att Delo skulle få minst lika mkt speltid i Barca som i Everton, om nu Alexis eller Sanchez säljs. Sen är det inte alltid lika nyttigt att skicka spelare på lån och ta tillbaka dom när dom är "mogna" risken finns att dom kollapsar totalt med tanke på hur stor pressen och trycket är på spelarna i barca, hellre slussa in han i lugn o ro som Jese i Real. Om du förstår vad ja menar :)
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito3
2014-05-20 12:47
Enligt El Mundo är vi ute efter 8 värvningar. 3 är check, Del och Rafinha var på lån. Vet inte om dem menar dem två som Ofensive mid. och Winger.
Barcelona Alvés - Por Que?
2014-05-20 12:41
Förstår inte hur folk tänker på mittfältare när vi fortfarande behöver minst 1 mittback till, känns som en till sommar där ledningen drar ut på mittbacksvärvningen och sen så väljer dom en krisvärvning de sista dagarna på fönstret.
Annons: