/spanien/barcelona/forum/477.aspx/spanien/barcelona/forum/477.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Iniesta70
2016-12-13 21:27
Ja, själv satt jag här och höll på med min "önskelista" innan Kröjff "avbröt" mig . Ja, jag för ju skylla mig själv när jag håller på med två saker samtidigt. Enligt en annan person som även rankas högre i " hierarkin" under detta gemensamma tak så bör jag knappt hålla mig till en sak om jag ska lyckas slutföra den. Men en "önskelista" till tomten vill man ju gärna hinna få iväg i tid. Så, vad önskar man sig, en man som "har allt" ? Snälla barn, fred på jorden, god hälsa och friskhet åt familjen,? Visst, vi säger väl det, den gamla klyschan har ungefär samma betydelse som den "feta lögnen" man brukar dra för chefen under ett medarbetarsamtal: "Vad jag vill ha ut av det här jobbet? Åh , en harmonisk arbetsplats där vi alla kan växa tillsammans..Sure , " Ge mig en fetare lönecheck din snåle fan"! Skulle man vilja säga samtidigt som man gnisslar sina "Denevit" vita tänder. Nåja, har jag ens varit snäll? Tja, själv tycker jag att jag varit en exemplarisk "unge" . Frågar ni min bättre hälft så tycker hon nog att jag mest betett mig som en "unge". Jag har fått "dataförbud", jag har brutit mot " dataförbudet". Jag har fått alkoholförbud, jag har brutit mot alkoholförbudet. Men "dataförbudet" håller jag forumet som ansvarig för, jag menar, om dom får vara ute och leka efter elva så vill väl jag också vara ute och leka efter elva? Eller hur? Alkoholen håller jag, ja, de flesta vet vem eller vilka jag håller alkoholen ansvarig för. Inte Iniesta och inte Messi...resten får ni räkna ut själva. Okej, vad önskar jag mig på riktigt, jag menar inte den där officiella önskelistan utan den där RIKTIGA listan. Ni vet, den där lite barnförbjudna listan man aldrig visade morsan när man var femton. Den där listan när man önskade att "Stina" skulle glida fram till dig i plugget och fråga "chans" på dig inför hela skolan. Nja, lite mer barnförbjudet önskade jag mig nog men vi stannar vid den verisionen. Nej, nu kommer vi till själva fotbollsbiten. Nu tror ni alla att jag önskar mig skadefria spelare, reklamfria tröjor, en ny styrelse. Nej, inget sånt skit. Jag önskar mig en älskarin....nej, fy tusan fel önskelista. Jag önskar mig nåt elakare. Jag önskar att Ramos står och räknar matcher han avgjort i 93:e minuten och hur han än dividerar och multiplicerar och adderar så räcker inte målen till. Vi blir mästare i ligan, Jag önskar mig ett avgörande mål på huvudet av Umtiti i den 93:e minuten i Champions league som skickar Madrid låååångt ut ur turneringen. Framförallt så önskar jag mig att VI torkar flinet från en viss spelares "fejs" med en parad i Kataloniens huvudstad där vi firar trippeln i tiki takans tecken. Kom igen tomten, om jag får det så lovar jag att vara riktigt snäll nästa år. Jag tror jag talar för hela forumet. Vi kommer vara snälla hela året, i alla fall till nästa match....
Barcelona Iniesta70
2016-12-13 20:02
Kröjff Ska läsa inlägget en gång till. Man måste nästa göra det när du skriver om man nu inte vill missa något och det vill i alla fall inte jag göra. Nja, jag förstod sanningen i din alster om ärkerivalen, och i din text så var varje ord mer eller mindre sanning. Det är nog sanningen i sig som är satirisk. Eller snarare en parodi. Va fan, vi kan kalla det vid sitt rätta namn...en tragedi. Jag uppskattar också vinklingen av problemet/ämnet. Lite "nytänk" som jag tycker breddar forumet. Samtidigt så håller jag med Bosketts och Katalano om att det inte är speciellt kul att läsa trehundra " one liners" om samma sak. Men för mig så infaller ditt inlägg definitivt inte under den kategorin. Ditt inlägg infaller under en egen kategori: originalitet. Så var inte blyg, ta dig gärna an ett nytt spännande ämne:)
Barcelona Kröjff
2016-12-13 19:16
@Katalano:
Med all respekt för er båda som skribenter. Men om jag nu får tala för mig själv så tillhör jag vare sig den ena eller andra nämnda kategorin. Skälet till att jag skriver mitt i frågan, är vare sig att försöka övertyga medlemmar på andra forum och om möjligt än mindre att provocera Reals Fans. Jag är helt enkelt tillräckligt pubertal för att ta fotboll på så blodigt allvar, att jag bli riktigt irriterad över att en sådan genomsjälvisk skyttekung återkommande prisas som världens bäste i lagsporten fotboll; som förvisso går ut på att göra mål men som behöver "stigfinnare" för att hitta vägen dit. Bara ett fåtal spelare har förmått vara både framspelare och målskyttar i yppersta världsklass parallellt över tid och Ronaldo är definitivt inte en av dem. Det är däremot Messi. Där och Då. Här och Nu. Så jag blir alltså frustrerad när en endimensionell målskytt, får officiellt erkännande som den bäste av dem två. Och det så till den grad att jag är tvungen att göra mina invändningar för mitt eget välbefinnandes skull. Vilket jag också gjorde i ett inlägg igår, som Iniesta 70 tycktes verka uppskatta. Men också uppfatta som satir. Men om han trodde sig se satiriska inslag i vad jag skrev, så missuppfattade han mig. Tvärtom var jag lika gravallvarlig som när en viss vetenskapsman fick för sig och påstod sig ha funnit belägg för att jorden var rund och inte platt som man tidigare trott (det fick han lida pin för och hade jag varit i hans kläder hade jag nog omgående erkänt att Ronaldo "äger" globen). Men igår försökte jag helt enkelt så objektivt jag kan och förmår under rådande förhållanden bara redogöra för vad jag faktiskt ser med mina egna ögon, när jag tittar på Cristiano Ronaldo och hans såväl bildligt som bokstavligt talat, överdrivet uppskattade "fotbollskonst". Som en f d boxare med bla SM-final, landslagsläger och delaktig i OS - satsning som sparringpartner i bagaget, tror jag mig kunna känna igen en bluffboxare. Det vill säga en atlet som alltid försöker få ut mesta möjliga av varje insats, genom att vara överaktiv på ett sätt som syftar till att vilseleda en och annan lättbländad domare (den som vågar påstå att Klitschko är en bättre boxare än Mohammed Ali för att han knockat fler lär få med min frustration att göra fast då i något annat forum). Ronaldo är i mina ögon en direkt motsvarighet inom fotbollen med sina utstuderade "finter" och kraftfulla kroppsspråk som kan se majestätiskt ut, men som förvånansvärt sällan leder någon vart. Och vad jag ser är inte en spelare som ens är i närheten av att på en saklig grund, kunna bli klassificerad som världens bäste i en lagsport. Och jag lär nog för alltid komma ihåg vad Villa Reals lagkapten Marcos Senna sade för flera år sedan, när han som så många andra fick frågan vem av Cristiano Ronaldo och Leo Messi han själv ansåg vara bäst. Senna som i likhet med mig och många andra inte alls undvek att ge sig i kast med det kontroversiella spörsmålet, svarade att eftersom fotboll är en lagsport, kunde svaret inte bli annat än Messi. Och det är inte bara pubertala culés som kommer till tals i sammanhanget, när det handlar om FIFA:s än mer prestigefyllda omröstning vars utfall offentliggörs under pompa och ståt i januari varje år. Utan även fullvuxna professionella fotbollspotentater i form av bland andra förbundskaptener och lagkaptener, i till organisationen anslutna landslag. Frågan om vem som är bäst engagerar med andra ord en hel fotbollsvärld varje år och följaktligen inte bara "haters" på ett nätforum för slynglar till fans, som får veta att det är småaktigt att över huvud taget bry sig om ämnet som sådant. Den som på ett trovärdigt sätt kan förklara varför Christiano Ronaldo är att se som en bättre SPELARE än Messi, Iniesta, Modric m fl, borde föräras ett nyinstiftat Nobelpris i fenomenal uppfinningsrikedom. Och om internationella titlar väger så tungt som en del härinne hävdar, så kan vi väl en gång för alla få den saken ur världen och slå fast att Pelé är den absolut bäste fotbollsspelaren någonsin, utan någon som helst konkurrens än så länge (att Romario sagt att "en tyst Pelé är en poet" förändrar inte detta "faktum"). Tre VM -titlar med sitt landslag plus ytterligare tre titlar som härförare för sitt Santos som blev världens bästa klubblag via en trippel interkontinentalsegrar. Där står sig Diego Maradona vid en jämförelse slätt, med en VM -titel samt ett silver utöver bl a två nationella titlar med Napoli. Messi som är helt tomhänt på pokaler när det kommer till landslagsnivå om man nu bortser från dennes föga prestigefyllda OS - guld, borde väl i så mening snarare likställas med Neymar JR än de nyss nämnda giganterna på basis av dylika kriterier. Vidare kan vi på grundval av titelsjukan slå fast att även Gerd Müller var en bättre spelare än Messi, trots att han förlorade sitt målrekord för ett kalenderår till vår argentinare, eftersom också tysken har en VM - titel utöver vinster i Europacuper med Bayern München och en hel del målrekord i internationella turneringar. 15 mål i ett och samma VM trots färre matcher än dagens motsvarighet, säger det mesta om än inte riktigt allt. För en stor skyttekung är inte liktydigt med en stor SPELARE; Franz Beckenbauer var bättre liksom en viss Johan Cruijff vid den då aktuella tidpunkten. För om så vore fallet så skulle AC Milans legendariska målmaskin Gunnar Nordahl med sitt OS-guld, vara en starkare kandidat till titeln som Sveriges bäste fotbollsspelare genom alla tider, än självaste Zlatan. Ty elva inhemska Guldbollar under ett dåligt decennium för blågult, kan väl aldrig väga lika tungt som en OS - medalj med landslaget, av samma valör som den Messi och Neymar har? Och vad är väl fem Ballon´dor mot ett vunnet guld i EM i "kavaj", om det nu är de största internationella titlarna på plan och inte vid sidan om, som ska fälla avgörandet? PS. Analysera nu matchen ni nyss sett inte istället för att fortsätta på detta i sak enkelriktade spår. DS.
Barcelona Lionel12
2016-12-13 19:07
Xavi spelar i al-sadd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-13 18:52
Aleña skadad?!
Barcelona Soko
2016-12-13 18:28
Ronaldo hävdar att han skulle vunnit fler guldbollar än Messi om båda spelat i samma lag .

Sen fortsätter han och hävdar att två första mål att vinna denna säsong är VM för klubblag och ligan !! Det som han har nu fördel så säger hycklare att de är hans mål.

Ligan och VM som Messi alltså vann senast men som ingen räknar.
Barcelona Barclasico
2016-12-13 18:25
Barcelona Barclasico
2016-12-13 18:25
4-1, Paco,
Det var ju på tiden
Barcelona Kom tillbaka Xavi
2016-12-13 18:01
Angående Balo n Dor. Tror även madridistas vet innerst inne att Ronaldo inte ska ha något med top 3 att göra. För mig är det 1. Messi . . . 2. Luka Modric 3. Griezeman Om det är någon från Real Madrid som förtjänar det så är det väl fan ändå Modric som varit makalös i 3 år nu? Real Madrid klarar sig utan Ronaldo men dom klarar sig inte utan Modric. Ronaldo är inte ens bäst i sitt eget lag och även Pepe eller Ramos hade förtjänat den mer än honom. Nu såg jag också att Pogba är före Busquets, Kroos, Modric m.fl och jag insåg direkt att det priset är det största skämtet någonsin. Pogba? Hahahahahahha.
Barcelona Barca4life98
2016-12-13 17:59
Neymar N11 Ja faktiskt, gillar också vad jag har sett utav Emre Mor
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-13 17:57
Suarez ser så bulkig ut. Higuain who?
Barcelona Iniesta70
2016-12-13 17:56
Hoppas Paco får spela, hoppas Paco får göra mål!!!
Eller han kanske inte får spela? Ja, menar, enligt "minuter per stjärnspelare kontraktet" :)
Barcelona FCB_Messi
2016-12-13 17:54
MSN skulle spela 30 min bara . Ändå hann alla göra varsitt mål haha. Vettefan om det var uppgjort på något sätt men aa...
Barcelona Barclasico
2016-12-13 17:40
MSN utbytt
Barcelona Neymar N11
2016-12-13 17:29
Hoppas Barca håller ett öga på Emre Mor, han har klass och passar utmärkt i Barca system. Såg hans match mot real i Cl, blev mycket imponerad av hans spel.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2016-12-13 17:27
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Oj haha. Tvåa på bollen, men frågan kvarstår.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2016-12-13 17:26
Spelar inte Xavi i Al Ahli?
Barcelona neymar JR
2016-12-13 17:24
Det avslutet borde Neymar ha hittat i el classico...
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2016-12-13 17:24
Spelar inte Xavi i Al Ahli?
Barcelona Barclasico
2016-12-13 17:23
3-0, Neymar
Barcelona DM1982
2016-12-13 17:22
[QUOTE=JUSSI BJÖRLING]Jag kom på mig själv nu. Förmodligen är det så att Enrique är tvungen att spela ett visst antal stjärnspelare ett visst antal minuter, står väl i kontraktet med Qatar. [/QUOTE] Det vara väldigt klara regler kring vilka som skulle spela den här matchen, Qatar ville inte ha något b-lag.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2016-12-13 17:21
Jag kom på mig själv nu. Förmodligen är det så att Enrique är tvungen att spela ett visst antal stjärnspelare ett visst antal minuter, står väl i kontraktet med Qatar.
Barcelona Barclasico
2016-12-13 17:15
2-0, Messi
Barcelona Barclasico
2016-12-13 17:14
1-0, Suarez
Barcelona neymar JR
2016-12-13 17:11
Eh dessa 2 matcher är slutet på Qatar kontraktet samtidigt som spelarna kan få ha lite kul mitt i en brinnande säsong. Allt i livet är inte negativt :).
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2016-12-13 17:03
Visst. Inte det allra bästa laget, men MSN är ju med och det tycker jag tråkigt. Visst, PR och reklam och allt det där, men det är ju för bövelen mitt under brinnande säsong!
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2016-12-13 17:01
Varför man spelar med det bästa laget i denna jippo-match är bortom mitt förstånd...
Barcelona Barclasico
2016-12-13 17:00
matchen
Barcelona Lionel12
2016-12-13 16:57
Länk till matchen så man kan se på jobbet
Barcelona Soko
2016-12-13 16:35
Barca startar med stark lag, MSN .Pique , Iniesta , Mascherano, Rakitic, Digne, Gomes Vidal och Rafinha.
Annons: