/spanien/barcelona/forum/4769.aspx/spanien/barcelona/forum/4769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-05-21 00:01
Orkar vi med en ny "Cesc ska säljas/Cesc ska inte säljas"- debatt här inne? Nej. Forumet är uppdelat, halva forumet vill sälja honom, halva vill inte det. Argumenten för båda delarna har vi hört förut. Är det bara jag som sitter och uppdaterar alla möjliga Barça sidor flera ggr om dagen? Känner mig som en liten pojke som väntar på julafton...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2014-05-20 23:57
Helt sjukt. Kolla pappa Mazinho och Rafinha. Ser ni någon likhet...? Sjukt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-20 23:52
Såg nyss den äckliga kärringen som apade sig mot den afrikanska killen.

Såna människor och sättas in i straffarbete. Fy Faaan, det som ser ännu värre ut är hur de andra skrattar eller bara glor medan hon håller på. Nog om detta

Angående om Vidal?
Va fan ska vi med Vidal när vi har den här säsongens bästa mittfältare Rakatic i vår liga som vi kan klippa..

Jag prioriterar 2 mittbackar av klass först. Sen kan vi klippa Rakatic och Pizzaro i Bayen, han är nog den mest underskattade forwarden just nu.. Sjukt bra. Eller varför inte 9.an i Sevilla. Vad heter han?? Den killen vet hur man hittar målet.

Om Alves drar vill jag ha Coleman från Everton till oss.
Vi har ju lite kontakter där nu. Varför inte gå all in, landslagsman i England. En helsikes jävla back.

Pogba kan vi glömma grabbar. Juventus kommer sikta hårt mot Cl nästa säsong och de vill inte förlora en sån spelare.

Oj, jag glömde Reus. Fast, jag kan vänta en säsong till. Jag längtar efter Reus.
Barcelona >The Reporter<
2014-05-20 23:47
Cesc är en klasspelare. Han ska inte lämna.
Barcelona Yaya24
2014-05-20 23:37
Hoppas han säljs först
Barcelona Blaugrana91
2014-05-20 23:01
Cesc ska inte säljas punkt.
Barcelona LeoMessi
2014-05-20 22:56
Var det inte om cesc såldes för mer än 35 mille så skulle dom få 50 procent av mellanskillnaden eller vad man ska säga. Tex om vi säljer honom för 40 mille så ska Arsenal ha 2,5 miljoner.
Barcelona Gabriel
2014-05-20 22:47
Minns inte heller alla detaljer kring en eventuell försäljning av Fabregas ser ut, men det forumet (med hjälp av den skribenten) kom i underfund med var att ryktet gällande 50% av transfersumman till Arsenal INTE stämmer.
Barcelona Barca Barca
2014-05-20 22:39
@Dinho the artist:

Nej nej, detta med 50% vid en eventuell försäljning stämmer inte, det var för någon månad sen som någon här på forumet tog fram hur arsenal skulle tilldelas vid en försäljning av Cesc. Komplicerat var det, men inte alls 50 procent som det sägs :)
Barcelona LeoMessi
2014-05-20 22:32
Har för mig att jag läst att det var Pep som uppmanade cesc till att flytta, han sa att han typ skulle ta första bästa klubb som gav honom ett erbjudande och sedan lovade han att om han blev tränare för Barcelona så skulle han hämta hem honom igen. Tror det var under en tid då cesc mådde väldigt dåligt eftersom hans föräldrar skulle skilja sig eller något sånt så Pep ansåg att det bästa för honom vore att komma bort. Kan inte garantera er att jag minns korrekt eller hur hög sanningshalten var i detta.
Barcelona Dinho the artist
2014-05-20 22:31
Capitan
Haha det där reder ut mycket grubbel för mig! Alltid tänkt: "Inte i helvete kan Barca vara så korkade att de går med på en sådan klausul, det är ju typ som att deläga honom"..

Men okej! Dock kvarstår min åsikt, behåll Cesc.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-20 22:29
Dinho the artist Om man ska vara petig så gäller den där 50% klausulen endast om han säljs för över 35€ milj. Dvs om t.ex Manchester United budar 40 miljoner får Arsenal 50% av de 5 miljoner som överskridit gränsen, alltså får de 2,5 miljoner euro och vi får 37,5. Ett till alternativ som finns i klausulen var (om jag inte minns fel) att Arsenal får komma med samma motbud och köpa loss Cesc. Liksom en förtur på honom.
2014-05-20 22:20
Barca Barca
Tycker det är oerhört orättvist att ifrågasätta en spelares lojalitet baserat på hans beslut som 16-åring. Han lockades uppenbarligen av de lukrativa kontrakten som en tonåring i Spanien bara kan drömma om.

Om jag inte missminner mig har Arsenal en liten deal i vårt ägande av Cesc som säger att de får 50% av en eventuell flytt. Att endast få in ungefär 200m på en ev. försäljning skulle ju vara ganska pyton, om du frågar mig.
Barcelona the cameroonians
2014-05-20 22:18
I morgon är det dags för final i Copa Cataluyna uppe i Girona.

Det blir föga oväntat B-laget som får äran att försvara Barcelonas färger mot ärkerivalen Espanyol.

Truppen;

Masip; Ortóla
Patric, S. Gomez, Bagnack, Roger Riera (U19), Lucas och Grimaldo
Babunski, Denis Suarez, Ilie, Samper, Espinosa och Kaptoum (U19)
Adama, Munir, Sandro och Dani Nieto

Motståndarna kommer med A-truppen förutom Hector Moreno, Suani och Torje som är på landslagsuppdrag. Blir en bra värdemätare i en match som blir tränare Aguirres sista innan han lämnar los Pericos.

Avspark 21.30 i morgon, stream kommer att finnas. Håll utkik här på forumet.
Barcelona Barca Barca
2014-05-20 21:57
@Dinho the artist:
Med all respekt för din åsikt. Men om Cesc älskar klubben så mycket varför valde han att sticka till Arsenal som ung ? frågan jag just nu ställer till mig själv är, om han hade stuckit om vi har lika framgångsrika som åren mellan 2008-2013? Den tiden han stack var klubben mitt i blödande kris. Tror han älskar klubben, men precis som han tänkte på pengarna och sig själv en gång i tiden, så tror jag att klubben har rätt att tänka på pengarna och sig själv den här gången, får vi in bud över 45€ miljoner för att investera på en Pogba typ så är det inte alls hej vilt beslut. Jag är för en försäljning av Cesc, sen han har kommit så har han underpresterat, visst tjatet om hans riktiga position låter jag vara osagt. Hela köpet av Cesc har gjort allt så komplicerat, vi gjorde om en vinnande taktik för honom, vi skrämde iväg Thiago och att köpa tillbaka en spelare som lämnat oss är inget gott tecken för våra ungdomar i B-laget och neråt.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-20 21:38
Klockrena inlägg. Xaviesta och Dinho the artist!
2014-05-20 21:29
ElRaval
Det har han ej sagt. Han har inte varit lika tika taka-baserad i sitt spel med Roma/Celta (av helt förståeliga skäl) och därför tolkar några det som att han inte kommar använda nätta spelare.

Får man in Fabregas mer i Barcelona blir jag nöjd. Förstår inte hur vissa vill sälja honom, han älskar denna klubb, tycker man kan visa lite ömsesidig respekt och lojalitet mot sådana spelare.
Barcelona ElRaval
2014-05-20 20:42
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

När har Lucho sagt detta?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-20 20:31
Diar Shekha Messi och Piques förlängningar var självklara rutiner, Deu och Rafinha tillhör klubben och var bara ute på lån och Ter Stegen har i stort sett varit förra sommarens "arbetsinsats" och har bara bekräftats först nu, av förklarliga skäl. Allt det här ser förvisso jättebra ut tills man tittar lite närmare på vad dom egentligen gjort. Det enda riktigt konkreta är väl Lucho vilket var viktigt att få bukt med direkt med tanke på acklimatisering och försäsong eftersom Tata lämnade lika hastigt som han kom. Jag kommer aldrig att ge beröm till den här ledningen oavsett hur dom arbetar framöver.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-20 20:31
Tycker att klubben bör se över Costel Pantilimon som en eventuell värvning för andramålvakts posten. Stabil målvakt, lång villet kommer att hjälpa oss vid fasta situationer både offensivt och defensivt. Costel petade även Hart ett tag denna säsong.
SoN_Un
2014-05-20 20:21
in med caballero fan...andra målis som kommer ge stegen match om platsen
Barcelona Rambla~
2014-05-20 20:14
En åldrande Yaya som bara kommer bli långsammare med tiden, är det verkligen den vägen vi borde gå? Han gör sig dessutom bättre i PL än i Spanien gissar jag.
Barcelona Rambla~
2014-05-20 20:12
Keylor Navas sägs vara favoriten som reservmålvakt. Ett mycket bra val enligt mig. Han skulle lätt klara av att vara förstamålvakt i flera stora klubbar.
Barcelona Diar Shekha
2014-05-20 19:56
Messi - Nytt kontrakt. Pique - Nytt kontrakt. Luis Enrique, Rafinha , Deulofeu & Ter Stegen är klara. Pinto får inte förlängt. Några i tränarstaben har lämnat. Masip fick förlängt. Jag och majoriteten av folket här må ogilla styrelsen som fan men man måste ändå ge de lite beröm för att ha fixat så här mkt trots att vi fortfarande är i maj månad. Det är verkligen bra jobbat, nu har vi mycket tid för de stora fiskarna tex en mittback & en andra målvakt ala Caballero/Reina. In Zubi we trust. :)
Barcelona -SAMI-
2014-05-20 19:47
I want Hummels!!!!!
Barcelona Abbe.
2014-05-20 19:02
Masip har förlängt sitt kontrakt med tre år. Han flyttar upp till A-laget och blir troligtvis tredjemålvakt.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-05-20 18:58
Yaya har verkligen inte 'allt'. Offensivt är han bra, men defensivt lämnar han stora hål och han har svårt att följa med spelare. Lite som Xavi och Iniesta. Jag är inte för att värva honom och då framför allt när han har den agenten som han har. Däremot så tror jag att han kan bli en spelare man tittar på om andra centrala mittfältare inte blir tillgängliga.

Yaya är 31 år med ett monsterkontrakt. Han behöver gå ner i lön avsevärt för att komma tillbaka.
Barcelona DM1982
2014-05-20 18:54
Yaya är en bra spelare men han och hans agent tjaffsar för mycket. De tänker bara på pengar hela tiden, nej tack till de problemen. Yayas dagar i Barcelona är över, så är det.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-20 18:53
Nu när vi ändå håller på och diskutera transferplaner har jag själv en del personliga önskemål. Prio nr 1 är för mig 2 mittbackar och 1 andremålvakt. Dessa kan vara Benatia och Laporte. Fantastiska försvarare som inte bara bidrar med fysik och går in ordentligt i närkamper. De kompletterar också våra andra två nuvarande mittbackar, Pique och Bartra. Målvakten utöver Ter Stegen ska vara rutinerad och ha erfarenhet av den spanska ligan. Här tycker jag att Willy Caballero (Malagá), Keylor Navas (Levante) och Casilla (Espanyol) är utmärkta kandidater till posten. Alla tre har skaffat sig en del erfarenhet och passar in i den profil Barca söker. Prio nr 2 är en äkta striker, alltså en nummer 9, som är duktig nog att ta en startplats och samtidigt acceptera lite mindre speltid. Åldern här spelar inte roll, utan jag vill se någon med riktig personlighet och spelar för laget. Kandidater till denna positionen är Llorente och Soriano. Inga stora FM-namn som Suarez etc, men väldigt underskattade och nyttiga spelare. Som slavisk följare av Serie A är Llorentes spelstil något som skulle passa Barca. Väldigt teknisk och smart spelare som nästan alltid är markerad av 2 spelare på grund av sin fysik. Måltjuv som alltid finns i boxen och besitter ett huvudspel som är en fördel både offensivt och defensivt. Soriano är lite av en joker här, men är väldigt underskattad. Spottade in mål titt som tätt i Barca B och gör detsamma i Red Bull Salzburg. Fick inte nån riktig chans i A-laget och tycker att han minst sagt gjort sig förtjänt av det nu. Skulle vara fantastiskt att kunna slänga in en sån måltjuv. Och slutligen är prio nr 3 en mittfältare (Pogba) OM Cesc säljs.
Barcelona FCB_Messi
2014-05-20 18:45
Vi borde gå all in på yaya . Han har allt , precis allt som vi behöver i dagsläget . Busquets , yaya, iniesta .. Vilket mittfält !!
Annons: