/spanien/barcelona/forum/4767.aspx/spanien/barcelona/forum/4767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jawwa
2014-07-02 16:22
Hur är en spelare som Cuadrado egentligen tänkt att användas? Har LE någon ny formation i åtanke? och i sådana fall hur kan den tänkas vara utformad? Cuadrado har visserligen imponerat stort såhär långt in i mästerskapet men man bör inte glömma att Colombia spelar med en jäkla fart, köps han in och är tänkt att används som alexis vilket är det mest logiska blir det tyvärr ytterligare ett nyförvärv som går åt skogen. Jag har svårt att se och ännu svårare att begripa varför han själv skulle vilja bli Alves ersättare som högerback. Värvas nu Cuadrado samtidigt som pedro och alexis behålls och suarez dessutom hämtas in blir det problem och då kan man fråga sig varför Delofeu överhuvudtaget hämtades hem från lån. Många frågor, inga eller väldigt diffusa svar gör det här transferfönstret till en riktig nagelbitare och jag måste uppriktigt sagt säga att magkänslan inte är den bästa.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Conejito
2014-07-02 16:19
@Vampíro:

Nog det viktigaste Barca kan göra till nästa säsong, förutom att fixa backlinjen.
Barcelona Lion24
2014-07-02 16:17
Gabriel

Frågan är vem som ska leda backlinjen om Marquinhos och Mathieu (som det ryktas så intensivt om) kommer. Piqué? Vi har sett i 6 säsonger att Piqué behöver bli ledd för att prestera, han kan inte styra en backlinje. Mascherano tog mer ansvar än Piqué, det säger allt. Bartra har potential men han vill för mycket och är ingen ledare, det är främst hans vilja som utmärker sig och sen är han alldeles för grön. Samma med Marquinhos. Mathieu är inte ens i grund och botten en mittback. Så vem ska leda det här försvaret? Enligt mig så behöver alla lag en ledare där bak. En som bestämmer när laget ska flytta upp eller sjunka. Den ledaren måste vara en spelare på den absolut högsta nivån och ingen av ''våra'' 4 mittbackar är på den nivån. Det är en skandalöst scoutande av våran klubb.

neymar JR

Skönt att någon har lagt märke till detta. Messi har verkligen tappat hungern för fotboll och lägger enormt mycket tid på annat, bl a familjen. Nästan i varje intervju jag läser med Messi så dyker Messis familj upp, hur hans papparoll har förändrat honom, hur familjen har förändrat han. Egentligen är inte detta dåligt, men då får Messi räkna med kritik. Fotbollen är så krävande idag att om man vill vara på den absolut högsta nivån så räcker inte din talang, den mentala biten är ännu viktigare idag. Varenda steg som en spelare tar ska vara genomtänkt för fotbollen innan man tar det steget. Kanske överdrivet men ni förstår min poäng.

Sen så stör jag mig enormt mycket på denna girighet som verkar finnas bland Messis familj/entourage. Varje vecka så medverkar Messi i nå reklam. Är det inte för Gillette så är det för nå chips företag, eller schampoo, reklam i Japan o.s.v. Det syns på långt håll att Messi har tankar på annat håll. Tyvärr, och alla verkar vilja suga ut nånting från Messi.
Barcelona El Conejito
2014-07-02 16:16
Alexis måste seriöst lämna! Han är anledning till Barcas fall! Hoppas vi kan få in Hazard till nästa säsong, då är vi kandidater till CL-titeln!! :D
Barcelona Barclasico
2014-07-02 15:57
Xavi will make a decision on future after holidays. Because of problems with options in Qatar and USA, he no longer rules out staying. [as]
Barcelona Barclasico
2014-07-02 15:57
Barcelona are preparing a bid for Fiorentina right wing player Juan Cuadrado (26), who is a priority for the coaching staff. [md]
Barcelona neymar JR
2014-07-02 15:38
Rambla~ En sak som jag är helt säker på är följande; Messi får vad han vill oavsett vad det är! Kan vara så enkelt att Messi inte vill lägga ner tid på extra träning längre. Han måste ju ha tid för all reklam han gör och vara hemma med ungen. Han är inte den unge blyge killen som äskade fotbollen och endast tänkte på fotbollen. Han har en familj nu som han måste tänka på Jag hoppas Lucho kan väcka fram Messis passionen och kärlek för sporten igen Det är mycket vi kan klandra ledningen för, men inte för allt! Spelarna måste börja ta ansvar för det gör dom verkligen inte
Barcelona Gabriel
2014-07-02 15:23
Inte för att Marquinhos är en dålig back (jag skulle bli överlycklig om vi tillslut värvade honom framför allt med tanke på att jag inte tror att någon mittback värvas) men jag undrar lite varför Lucho just fastnat för honom? Det finns ju en drös med skickliga mittbackar där ute, men han har alltså fastnat just för Marquinhos som knappt ens fått spelat något under denna säsongen?

Det låter lite små mysko för mig, snarare tror jag det är Zubi som envisas med Marquinhos.
Barcelona Vampíro
2014-07-02 15:18
Rambla~ För att Barto, Zubi och gänget inte bryr sig om klubben lika mycket som vi gör. ;) Det är viktigare att fixa in sponsorer på utsidan och insidan av tröjorna och vara stora på sociala medier.
Barcelona Barclasico
2014-07-02 15:15
Marquinhos wants to join FC Barcelona ,He is Luís Enrique's priority to reinforce the back line. [Le Parisien]
Barcelona Rambla~
2014-07-02 15:14
@neymar JR:

Helt rätt. Och är man en professionell storklubb i fotboll, så ser man till att spelarna är i fysisk toppform oavsett vad namn de har på tröjan där bak. Det finns tyvärr för många bekväma spelare i dagens trupp. Vi såg förfallet komma även under Rijkaard. Varför är det ingen som inser/upptäcker detta i tid och gör något åt saken?
Barcelona neymar JR
2014-07-02 15:09
Rambla: När man är professionell fotbollspelare så borde man se till själv att vara i fysisk form. Speciellt om man är så erfaren som Messi är. Tror faktiskt mer att det har göra med att han prioriterar familjelivet och inte lägger ner den extra tiden för träning som han behöver Om Brau är så bra som det sägs att han är så tror jag själv att han ville ha en större roll inom klubben. Istället för att vara Messis personliga tränare dygnet runt.
Barcelona B-Guden
2014-07-02 15:04
@ElRaval:

Mycket möjligt, men ibland när han tappar bollen så är den 4-5 meter ifrån han och han tittar ner och går, väljer hanatt springa dom där metrarna så kan inte försvararen prickskjuta bollen till en anfallare utan måste stressa iväg den.

Alltså Messi är den bästa spelaren jag nånsin sett, såna dribblingar, såna passningar, sån precision i avsluten, det är hemskt sällan nåt av han skott sitter 5 meter över, dom är allt i närheten av målet, jag har har bara njutit lika mycket av en spelare tidigare och det var Ronaldinho, han var inte lika duktig men showen han bjud på var klass.

Men för Barcas skull måste dom gå vidare, det är inte en slump att ett lag inte lyckas vinna CL 2 år i rad, man kan inte ändra på bönderna, man måste byta ut kungen och drottningen (Messi och Xavi) (Ronaldinho och Deco)

Det tror jag iaf, men jag tror inte Messi lämnar på ett bra tag och hoppas därför vi får igång även Alexis och Neymar i Barca, men jag tror det blir svårt.
Barcelona Rambla~
2014-07-02 14:59
@ElRaval:

Det största misstaget Barca gjorde var när de gav Juanjo Brau andra arbetsuppgifter, istället för att vara Messis personliga fysterapeut. Han såg till att Messi aldrig var skadad och alltid i fysisk toppform.

När tom en amatör som jag kan göra den slutsatsen så undrar man vad fan de sysslar med nere i Barcelona?
Barcelona Vampíro
2014-07-02 14:58
@B-Guden:

Brace yourself, fanboys are coming! Jag förstår absolut din poäng med att man inte kommer få ut max av andra spelare så länge Messi är kvar. Det spelar ingen roll om det är Neymar, Suàrez, Reus, Batistuta eller vem det nu handlar om. Har tjatat om detta ett bra tag nu.

Jag håller dock inte med om att Messi ska säljas, han är för bra för det helt enkelt. Det man dock måste göra enligt mig är att ge honom en helt annan position i laget, det är inte längre gynnsamt att ha honom som ensam referenspunkt i laget.

Frågan är bara om han själv accepterar det. Om han är ödmjuk nog och är villig att ge upp sina mål för lagets bästa. Är inte så övertygad om det faktiskt. För visst måste det vara nice att kunna gå på halvrulle och ändå få göra 2-3 mål i veckan.
Barcelona Rambla~
2014-07-02 14:56
@Barclasico:

Tro inte på vad den ormen säger. Värvas Suarez, you can bet your ass, att Alexis kommer personligen be om att få lämna. Hur tror du förutsättningarna för speltid då ser ut för honom? Lär ju bli bänknötande hela säsongen. Barto är smart, han vet detta. Lätt sen att säga att det var Alexis själv som ville lämna.
Barcelona Barclasico
2014-07-02 14:53
Bartomeu (president): "We have several offers for Alexis, clubs are very interested, but we count on him for next season." Bartomeu, nu är vi kompisar igen !
Barcelona ElRaval
2014-07-02 14:48
@B-Guden:
Jag vill inte att Messi ska lämna men hans lunkande stör även mig enormt. Men det sagt så tror jag att det är ett direktiv han har fått för att hans kondition inte är något vidare längre. jag vet att zlatan av Capello (eller var det i ajax?) fick instruktioner om att han skulle spara sig i det defensiva spelet för att istället kunna explodera varje gång han fick chansen, så han inte skulle vara seg i benen. Är det möjligt att messi har fått något liknande så får man ju hoppas på att Lucho kör en enorm försäsongsträning med truppen och säger åt alla att SPRINGA. Det känns som att Konditionen i hela truppen är under all kritik under föregående två säsonger!
Barcelona Rambla~
2014-07-02 14:47
"Flera spelare i 'advanced negotiations' enligt Bartomeu.
Han säger även att pga VM så har man inte kommit så långt som man hade hoppats med värvningarna."

Jaha, så de visste inte om att det var VM i Brasilien denna sommar? Åh fan, det visste tom min gamla mor. :P

Jävla lama ursäkter. Planera bättre gubbe!
Barcelona B-Guden
2014-07-02 14:43
Jag tror tyvärr barcelona aldrig kommer få ut max eller ens i närheten av vad Neymar och Sanchez presterar i landslaget i barca så länge messi är kvar.

För att vara ärlig vill jag att Messi lämnar. Ser inte glöden i honom längre, hans lunkande stör mig nå enormt.
Barcelona Vampíro
2014-07-02 14:39
Visst tjanar han in mycket pengar men tror du han själv är så sugen på att spendera hela sin prime i en klubb där han inte får utrymme? Han är en av världens absolut bästa offensiva spelare och får ut ca 70% av det i Barça. Det är bara en känsla jag har. Tror han kommer tröttna om det inte sker en STOR förändring nästa säsong. Som sagt han är för bra för att spela som en random ytter.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-02 14:35
@Vampíro:

Inte en chans. Förstår du hur stort varumärke Neymar är för klubben? Han är en guldgruva.
Barcelona Vampíro
2014-07-02 14:25
Jag tror att Neymar lämnar nästa sommar. Han är alldeles för bra för att agera vattenbärare i Barcelona, lite synd att man väljer att lägga så stora pengar på en spelare man inte har någon plan för. Samma sak även i år.
Barcelona the cameroonians
2014-07-02 14:20
Ja, som vanligt blev inte många frågetecken uträtade, det kändes mer som att Bartomeu sa det uppenbara och ville framstå som väldigt säker och avslappnad inför klubbens framtid.

Vad det gäller Lucho och hans "val" av spelare så är det solklart att han hellre vill ha namn som han vet har rätt inställning till fotbollen än de som kanske har bättre kompetens på pappret. Jag är därför inte så förvånad över att Mathieu kommer upp.
Däremot vet jag inte om han och Zubi/Bartomeu har samma åsikt kring detta, och det är ett orosmoment i sig. Hur mycket kommer LE egentligen ha att säga till om när det gäller värvningar.
För en sak ska vi komma ihåg, det handlar om att bygga ett LAG och hitta harmonin mellan spelare och lagdelar - inte att nödvändigt hitta det bästa på pappret.

Angående "many talksongoning" så har detta givetvis även med försäljning att göra. Det finns ett antal spelare som måste lämna, och här går det alldeles för trögt. Alla verkar vilja starta försäsongen för att försöka imponera på Lucho. Här önskar jag att klubben satte ner foten lite hårdare och bad dem ta ett beslut innan försäsongen drar igång. Om LE ska jobba med dynamiken kan han inte ha en massa leftovers som bidrar med det motsatta.
Barcelona Lion24
2014-07-02 14:19
Det är precis som el Flaco säger. Det är alltid mycket struntprat från den här juntan, speciellt när det gäller spelare som ska lämna och inte lämna. Bara för att Barto säger att Alexis kommer stanna så betyder det inte att det kommer ske. De som följt fotbollen tillräckligt länge vet att det är en taktik för att få spelarens värde att öka. Många klubbar håller på med den här taktiken.

Jag tror på allvar att Messi är på väg bort från den här klubben. Eller man håller på och tvingar bort Messi. Personligen så har jag misstänkt det ett tag nu, att han går till City nästa år, kanske i år t.o.m. Det är väldigt tragiskt hur den här klubben sköts.

I början av juni när vissa var tokiga över mittbackar och att nyförvärv inte har anlänt så skällde andra ut dessa. ''Det är ju bara 1 juni'', ''transferfönstret har inte ens öppnat'', bla bla bla. Nu står vi här i början av juli och har inte gjort färdigt med nån mittback samtidigt som klubben går all-in på en anfallare. Snart börjar försäsongsträningen för väldigt många klubbar och då vill de flesta lagen ha sina trupper spikade inför kommande säsong så att spelare inte halkar efter i programmen. Klubben borde för längesen ha gjort klart med mittbackar för att sprida lugn och säkerhet bland fansen och även inom klubben. Hur ska man uttrycka sitt missnöje till dom!?
Barcelona Zyzz
2014-07-02 14:06
Är det någon som vet hur länge Aguero är borta? Är det resten av VM?
Barcelona Gabriel
2014-07-02 14:02
Det är viktigt att inte missuppfatta vad Bartomeu sa gällande mittbackar. Det han sa var i princip att det är ett VM år och att det därför dröjer lite längre än normalt med att köpa in spelare, och i det här fallet mittbackar. Det där behöver inte alls innebära att vi är ute efter en mittback som spelar i VM (folk börjar genast att drömma om Hummels), utan det kan lika gärna innebära att klubbar vi vill köpa ifrån är ute efter spelare som deltar i VM och att den säljande klubben (se PSG och Marquinhos) inte ens vill förhandla förens man gjort klart med någon ersättare till den positionen.
Barcelona el Flaco
2014-07-02 13:58
1.70-ligan/

Det enda hoppet jag hade var att det skulle hållas nyval till sommaren, men med tanke på att det inte kommer hända har jag inte några höga förväntningar på nästa säsong. Befarar att oredan i försvarsspelet och den allmänna anarkin inom klubben kommer fortsätta. Det enda ljusglimten är vad Luis Enrique han bidra med. Får hoppas att han lyckas inpränta samma jävlar anamma i spelarna som ha själv hade under sin aktiva karriär.

Men även till Lucho ställer jag mig tveksam till efter allt man har fått läsa om. Tycker inte att de spelarna som klubben ryktas vara ute efter och som Luis Enrique ska personligen ha bett om låter särskilt övertygande. Ska man verkligen behöva bita ihop till 2016 innan klubben hamnar på rätt köl?
Barcelona B.BOSS
2014-07-02 13:57
Tidningarna hittar på mycket skit och många blir oroliga. Presidenten har sagt sitt. Många affärer är redan klara och det är bara detaljer som återstår. Suarez verklar bli en av våra värvningar. Hahah!!!!

@barcastuff: Bartomeu (president): "We lack some defenders and a forward. We think we're well-covered in midfield." #fcblive
Barcelona MabastB
2014-07-02 13:56
Bartomeu (president): "I cant talk about transfer negotiations, but there are many talks ongoing and many deals closed." #fcblive Låter som om vi ska köpa alla spelare i Europa haha
Annons: