/spanien/barcelona/forum/4766.aspx/spanien/barcelona/forum/4766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-05-18 11:38
Tränare : Enrique Andretränare : Puyol Ut : Tello , S.roberto , alves , pedro , song , affelay , cuenca In : Laporte , David Luiz , Danilo , Rafinha , deulofeu ,Ter stegen , Reina ( andramålvakt i cupen) . Möjliga uppflyttningar : Denis Suarez och Adama. Masherano får ta songs roll. Reina in som andramålvakt och får stå i cupen. Kan vara smart att ha en stabil rutinerad andramålvakt som dessutom känner klubben och många spelare väl. Kan bli lite tunt där fram om Pedro lämnar som gjort en de mål iår, men ger chansen till klubbens talanger att slåss för den platsen.
Barcelona Dinho the artist
2014-05-18 11:10
Då var en frustrerande säsong till ända. Var oerhört ledsen igår men kunde samtidigt se det fina med att Atletico fick vinna, unnar det laget den glädjen.

Ang. Messis mål kan man väl säga att det skulle godkänts men det var en oerhört svår situation att se och jag noterade det inte under matchens gång (att den tog på försvararens ben).

Hoppas vi får se förändringar i klubben, om än i måttlig utsträckning. Att värva 7 spelare tror jag inte på, men 2-3 st skulle nog göra klubben gott.

Gratulerar Barca B till en fin säsong, de har gjort det riktigt bra, speciellt under våren. Kul!
RedemptionMn
2014-05-18 10:21
@Diar Shekha:

Jag håller med om allt det du säger. Otroligt bra sammanfattat!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-18 10:19
Nemesis10

Word. Fascinerande att vi inte har en fullblodad striker. Fascinerande att vi startar för högt upp i utgångspositionerna med våra 3 man längst upp (de kommer inte med fart). Fascinerande att Cesc spelar från start. Fascinerande att Sanchez hur mycket han än ger laget så skiter han ned lika mycket för sig och laget. Fascinerande.

Håll tummarna för en revolution i sommar.
Barcelona Nemesis 10
2014-05-18 10:12
Förkrossande att inte vinna igår men samtidigt så var jag väl förberedd. Vi är inte bättre än såhär just nu. Vi kan inte vinna över Atletico för dom är bättre som lag än vad vi är då vi måste förlita oss på en individuell prestation för att ens kunna göra mål.
Atleticos taktik får Barca att se ut som att det inte ens finns någon match idé när vi spelar. Det spelar ingen roll vilka spelare dom har inne på plan för alla kämpar exakt lika hårt så det märks inte.
Nu när man verkligen kan säga att en era är över så är det väldigt intressant att se hur planerna för framtiden ser ut, kommer man fortsätta med falsk 9:a? Det hoppas jag inte för vi behöver göra stora förändringar.

Bara att Gratulera Atletico!!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-18 10:09
@100% AntiMadridista!:

Försöker du trösta dig med att Alexis gjorde en bra insats i din världsbubbla? Sanchez gjorde ett mål som han aldrig mer kommer göra i karriären. Men det var inte ett avgörande mål och hans andra halvlek var USEL liksom hela laget. Duktig på att schabbla bort bollen och att inte kunna göra sin gubbe. Det är Sanchez styrkor. Där har du betyget på hans insats.
Barcelona Diar Shekha
2014-05-18 10:02
Varning för ett långt inlägg.

Jag tycker väldigt synd om Tata Martino och han förtjänar verkligen inte det här. Han sa här om dagen att allt förutom spelet har överraskat honom i FC Barcelona och man behöver inte vara Albert Einstein för att förstå det här, han menar ju självklart den smutsiga politik som pågått utanför planen. Efter Sandro Rosells avgång fick vi se ett nytt Barcelona, ett mycket mediokert Barcelona. Nästa smäll var Neymar's förbannade övergång/kontrakt, och här förvandlades även Neymar till en helt ny spelare för under hösten var han väldigt vass men efter vintern har han bara yrat runt. Sist men inte minst, FIFA's avstängning som skakade hela klubben och även oss andra.

Som ni ser så är det väldigt mycket skit på kort tid och förlorarna i det här har varit Tata och spelarna. Vi hade ju exakt samma spelare under hösten och då förlorade vi två matcher från augusti till julen om jag inte minns fel. Spelarna kan ju omöjligt ha försämrats under ett par veckor för det går bara inte. Nu är det tränaren som lämnar plus några spelare samtidigt som clownerna i styrelsen blir kvar..

Visst, man kan även skylla på att vi hade mycket skador under våren men jag tycker inte att det är hela sanningen. Messi var ju borta nästan hela hösten och ändå var vår bästa period just hösten tex. Jag tror att majoriteten av spelarna är för trötta på styrelsen och har gett upp hoppet. Igår sa Javier Mascherano att vi måste se verkligheten samt förändra laget, han har ju självklart rätt men problemet är att våra spelare råkar vara klokare än clownerna i styrelsen.

En styrelse som inte kunnat köpa en mittback på tre(!) säsonger. En styrelse som sålde David Villa för typ 2 miljoner euro till Atletico Madrid som nu tog ligan och ska spela CL-final. En styrelse som ger alla Katalaner fria tyglar även om vissa av de råkar vara värdelösa. En styrelse som lovar halva B-laget plats i A-laget trots att majoriteten av de inte ens håller. En styrelse som inte värvade ersättare för Eric Abidal och Thiago Alcantara. En styrelse som mot alla odds lyckats behålla Jonthan Dos Santos i hela två säsonger nu trots han för det mesta är skadad eller sitter på läktaren och kollar när fåglarna kvittrar sen får han fina siffror på kontot.

Och det roliga är att det finns folk på fullaste allvar som menar att Rosell är hjälten samtidigt som Joan Laporta är skurken. Samma Rosell som försvann som en råtta genom bakdörren och samma rosell som skulle förbättra ekonomin. Vi ser ju verkligen resultatet av hans "fina" ekonomi, det är kanske därför vi inte har lyckats köpa en mittback på tre säsonger samtidigt som bara gud vet vad Neymar's övergång gick på.

Många här inne har gått bananas nu när det är silly season. Vissa vill ha Vidal, Suarez, Aguero tex och vissa andra vill ha 5-6 nya spelare. Jag är ledsen att säga det här, men ni måste komma ner på jorden. Tror ni på fullaste allvar att dessa clowner kan ordna det vi behöver just nu? Ni får bara falska förhoppningar och blir förbannade i onödan i slutändan. Jag har absolut inga förhoppningar den här sommaren för att de har tagit kål på oss alla och det finns inte så mycket hopp kvar för en styrelse som inte köper en mittback efter 7-0 men går istället och köper en 21 åring med ett år kvar på sitt kontrakt för absurda summor. Det är bara hålla ut tills 2016.
100% AntiMadridista!
2014-05-18 09:59
Och vad gällande matchen så är det bara att applådera Atletico, hylla den som bör hyllas. Sen att Tata fick lämna så var det trist att han aldrig fick ett fullt förtroende, synd att han icke var en katalan.
100% AntiMadridista!
2014-05-18 09:55
Den ökände Alexis-hataren KarmalsAKaranka söks för att kommentera hur "dålig" chilienaren var igår...

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-18 04:04
@God is a five letter word - Messi:
Jag såg matchen och jag kan bara hålla med sicken gigant!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-05-18 03:46
Såg någon av er Bayern-BvB? Hummels är en jäkla gigant, vilken mittback! Skit i David Luiz nu och satsa helhjärtat på Hummels.
Barcelona Sentuary
2014-05-18 03:31
Krojf Oj internetgangstern slår till, döp också din sambo till Sentuary när du väl är inne på det
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-18 03:12
Vill bara säga det här, att bedöma tata efter Barcelonas säsong är inte rätt!! Kopierar en som skrev på sverige FC Barcelona eftersom jag inte kunde ha sagt bättre själv!

Han har inte fått en rättvis bedömning, hade massa skador, fick inte köpa en enda spelare, tunn trupp förutom två-tre spelare på bänken. Tack för allt Martino, du förtjänar egentligen inte det här! Nobelt av dig att ta hela skulden på dig, när det är tydligt att det är spelarproblem också, inte bara tränarproblem.
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-18 03:12
Vill bara säga det här, att bedöma tata efter Barcelonas säsong är inte rätt!! Kopierar en som skrev på sverige FC Barcelona eftersom jag inte kunde ha sagt bättre själv!

Han har inte fått en rättvis bedömning, hade massa skador, fick inte köpa en enda spelare, tunn trupp förutom två-tre spelare på bänken. Tack för allt Martino, du förtjänar egentligen inte det här! Nobelt av dig att ta hela skulden på dig, när det är tydligt att det är spelarproblem också, inte bara tränarproblem.
Barcelona Krojf
2014-05-18 02:55
Sentuary. Vi två verkar vara på samma våglängd om frånvaron av ett liv definieras av att man sitter och skriver på forumet mitt i natten. "Stalka" skriver du. Paranoia (förföljelsemani) kan faktiskt i värsta fall vara ett symtom på att att man fått alldeles för lite sömn. För övrigt har jag ingen hund, men väl sambo och en katt vid namn Messi. Till mitt försvar ska sägas att katten döptes för drygt 3 år sen. Men skaffar jag en jycke nån gång så får det väl bli en mops. Och vad vore då mer passande än att döpa den till Sentuary. Gör som jag, gå och lägg dig nu.Sov gott.
Barcelona grande puyol y pep
2014-05-18 02:39
Är stolt att många barcafans kan hylla atletico efter matchen, de förtjänar egentligen detta. Det enda jag känner är frustration och är förbannad att messis mål blev bortdömt! Tyvärr så tror jag att de stora förändringarna som kommer behövas göra kommer leda till en eller två mellan säsonger där det kommer att vara mycket frustrerande att vara cule, bara för att man inte har utvecklats stegvis utan bara har försökt klämma ut de allra sista dropparna ur den grund Guardiola lade. Mot VM!
Barcelona Krojf
2014-05-18 02:32
Med tanke på att Messi varit så otroligt dålig den här säsongen att många här inne inte finner några andra ord än diverse nedsättande tillmälen, så måste man väl ändå låta sig imponeras åtminstone lite grann av att han faktiskt gjorde 28 mål (trots skadefrånvaro).

Bara Ronaldo mäktade göra fler, närmare bestämt tre (31). Och med sina 11 assists fick den totalt värdelösa sopan Messi bara Fabregas framför sig i säsongens upplaga av FC Barcelona vad gäller framspelningar till mål.

Inte illa pinkat av en trähäst i ponnystorlek, som står och sover i sin spilta utanför straffområdet och helst borde sågas i bitar, tills bara sågspån återstår.

Mocka hans plats i stallet och sälj skiten.

Barcelona Sentuary
2014-05-18 02:28
Krojf har du inget liv eller? En lördagkväll och du sitter och stalkar mig, gå ut och ta en promenad med hunden din enda kompis
Barcelona >The Reporter<
2014-05-18 02:13
Tycker synd om Tata. Han var bra i början tills Xavi började öppna munnen och ville ha mer bollinnehav igen. Antar att han inte orkade jaga boll så mycket
Barcelona AndreD
2014-05-18 02:03
Sir Alexis Reglerna ändrades för fem år sedan och det är bara fyran som kvalar nu.
Barcelona LeoMessi
2014-05-18 01:03
IlTriplete (Barcelona) Håller med dig! Han är en bättre tränare än många tror. Det spelet han visade upp under hösten var riktigt underhållande. Det var ett snabbt spel med få tillslag. Samtidigt som vi släppte in färre mål. Jag tror att Tata hade gjort det mycket bättre om han hade gått chansen att köpa in spelare och även få spela på det sättet han vill. Jag önskar honom all lycka i hans nästa klubb.
Barcelona Lion24
2014-05-18 01:00
Domaren, DOMAREN? Haha. Nej culés, vi har så mycket större problem än domarna. Mycket större och djupare problem. Dags för DIG culé att tänka riktigt ordentligt på vad som är fel. Förutom styrelsen då, det är självklart för 95%. Haha, att vissa skäller på domaren. Visst, domaren gjorde kanske ett fel men det var inte ett solklart fel. Det var en 50-50 duell där det är omöjligt att döma/se. Nu hade vi oturen att de domslutet inte gick med oss. Det är lätt för dig att döma med repris i slowmotion. Snart kommer det några snillar in hit också som ska inge hopp i oss allihopa och ska mana oss till att vara stolta och ha hopp inför nästa säsong. Pinsamt.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-05-18 01:00
IlTriplete (Barcelona) Bra skrivet
Barcelona IlTriplete
2014-05-18 00:51
Är det bara jag som tycker otroligt synd om Tata Martino? Okej, resultaten har absolut inte gått vår väg och han är inte felfri. Men han fick komma in efter Vilanovas canceråterfall och fick inte chans att göra egna värvningar alls.

Han försökte komma med nya idéer och gjorde en fantastisk höst men på grund av press från media, spelare och tränare gick vi tillbaka till samma fantasilösa spel. Han hade i princip samma urvattnade trupp som Vilanova-Guardiola hade under sin tid. Spelare som Song, Tello, Roberto som inte håller måttet och spelare som rent allmänt bara är slut (Xavi, Alves etc).

Han tog oss till en cupfinal, en ligafinal och i CL åkte vi ut lite för tidigt men jag har inget annat än beundran för den här mannen. Vi piskade Madrid två gånger och han var alltid en "classy gentleman", oavsett vad.

Tata Martino lämnar Barcelona med huvudet högt och mycket respekt och kärlek från många fans, trots denna säsong. Önskar dig all lycka Martino! Tack för allt.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-18 00:12
@Yaya24:

Vi kvalade till champions league 2008/09 när vi kom trea i ligan 200708. Vi möte Wisla krackow som vi besegrade med 4-1 sammanlagt.
Jeffson
2014-05-18 00:06
Yaya24

Ja dom får passa på att njuta nu, det där verkar ju ske i 12års-intervaller nu för tiden.
Barcelona Migueli
2014-05-18 00:03
fc_Barca Han tackade alla för det dem gjort. Inte bara spelarna. Detta är ifrån klubbens hemsida. “I announce the mutual decision with the Club to no longer manage FC Barcelona,” he started. He continued by thanking, “regardless of today’s result,” the Club for the support he received throughout the season. “I thank the Club for everything its given me, I thank President Bartomeu, Football Director Zubizarreta and Sandro Rosell for having confidence in me.” He added: “I also thank the fans for their respect, and I thank everyone that worked with me and my staff, and I especially thank the play
Barcelona Krojf
2014-05-18 00:01

Sentuary spydde sin galla över Barcas koppling till Quatar ikväll. Han vill ha in våldsglorifierande högerextremister på Camp Nou, för att höja stämningen.

I ett tidigare inlägg önskar han se någon rusa in på plan och tackla Messi bakifrån, på det svinaktiga sätt som en viss Thomas Gravesen gjorde sig ökänd för, om Lionel inte presterar i nivå med sig själv.

Thomas Gravesen var inte bara känd för sina extremt fula "tacklingar" vare sig han "spelade" i Real Madrid eller Everton (överfall kallas det till vardags)

Gravesen blev också anklagad för att vara rasist då han vägrat ställa upp på en intervju, efter att ha frågat vilket TV - bolag reportern representerade och detta då visade sig vara arabiskt. Han vände omedelbart reportern ryggen på ett korthugget och nedlåtande sätt.

VAKNA MOD! Hur många pusselbitar behövs egentligen för att lägga ihop det "hele".

Slå på nickname: Sentuary. Den som söker ska finna bl a följande:

"Stänga av Boixos Nois lite supportrar med hjärta som hörs iallafall till skillnad från de idag till att ersätta det med Qatar Airways fittloggan..."

"Spelar Messi loj som en gris dessa två sista matcher hoppas jag någon sprindger in på plan och glidtacklar han med en Gravesen tackling bakifrån"

"Du sa tidigare att Azpi var ett psykfall, du hade fan rätt haha killen måste ha ADHD så som han beter sig"

Likväl som Neymar11 blev avstängd efter att ha fått frågan vad han hade emot personer med en kromosom för mycket, efter att denne sannolikt överilat sig i en dispyt och som en konsekvens onekligen gått över gränsen, så vore det väl verkligen på sin plats att fråga sig om Sentuary inte gjort sitt på Les Rambles.

I all synnerhet som det inte rör sig om en enstaka kromosom, utan snarare ett återkommande och "genomtänkt" mönster. En värdegrund som verkligen inte hör hemma i FC Barcelonas forum för fans till en klubb, som inte tillåter den sortens "supportrar" på sin arena.

Boixos Nois är som bekant bannlysta på Camp Nou till Sentuarys uttryckliga förtret. Trots att dessa "ultras" bl a lär ha mordhotat Laporta. Say no more. Bannlys!

Barcelona Yaya24
2014-05-17 23:56
Ja fast nu spelar dem i Champions Leauge final men inte vi!
Jeffson
2014-05-17 23:55
Yaya24

Jaha...Ändå fascinerande att "världens bästa lag" är tredje bäst i Spanien. Och näst bäst i Madrid =)
Annons: