/spanien/barcelona/forum/4764.aspx/spanien/barcelona/forum/4764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-22 12:32
@LeoMessi:

Messi får gärna flytta tillbaka till högerkanten och trilla boll med Dani Alves. De har en utomjordisk samarbetsförmåga. Neymar stannar till vänster och centralt får vi värva en anfallare av rang. Ingen omskolad pajas. Ingen "falska 9:a". Nej. En RIKTIG anfallare som dessutom kan hota i luften. Pedro får sitta på bänken och ersätta kanterna vid eventuella skador eller när spelare behöver vilas. Pedro är en supersub och har dessutom inte 35 miljoner euro på nacken eller hög lön (vilket Sanchez har). Det vore min lösning längst fram OM vi fortsätter med 4-3-3.
Barcelona DM1982
2014-05-22 11:48
Jag vill passa på och välkomna en del här till Silly Season. Ni kommer få höra en hel del konstiga rykten om spelare som ska köpas och säljas, tro inte på allt. Kort, stay calm.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-05-22 11:42
Om Alexis drar så betyder det att pedro får spela på högerkanten där han är totalt värdelös!!! Llorente kommer inte att ta en startplats i mitten och dom kommer inte att flytta på Messi till en kant!
Barcelona Júnior.
2014-05-22 11:37
Vill bara snabbt klämma in en kommentar angående Laporte ryktet som dök upp här under natten. Nyheten kommer från @Laporteriabtv på twitter. Tror dock att det är ett rykte taget ur luften. Något som förmodligen skulle uppskattas av oss alla här inne på forumet skulle vara om man i framtiden alltid försökte få med källan där informationen är taget från.
Barcelona Gabriel
2014-05-22 11:36
Juventus rånar oss, vilket knappast år något svårt med tanke på vår ledning. Årets skämt, vi skämmer ut oss ännu en gång.
Barcelona messimal19
2014-05-22 11:25
Ride_The_Big_One(6)

Med tanke på att LE inte enbart tänker spela 4-3-3 och spela 5-3-2 också vet inte riktigt ifall detta med att han ska ändra formation stämmer men ändå så skulle det bli någon sorts balans i laget vare sig vi har eller inte har Cuadrado som HB då kan både Alba och Cuadrado hänga med i anfallen... Jag har följt Cuadrado en hel del så han klarar av att spela högerback sedan tidigare det kan mycket väl vara så att han inte har mycket rutin just på den positionen men det kommer med tiden ifall det inte blir av med Cuadrado så hoppas jag på Ivanovic då han är en rotationsspelare och kan spela mittback ifall någon av våra mittbackar är skadade... Jag tycker vi ska behålla Adriano trots att han inte spelar så mycket, när han väl spelar så känns det som att vi är farliga utanför straffområdet också med tanke på hans grymma avslut, han bringar och en helt ny dimension till spelet, mycket bra back up.

Övergången av Alexis till Juventus för 20-25M är strunt prat, det ligger något annat bakom det, dessutom så är det många som vill ha honom så det lär bli budkrig och man bör inte sälja honom för mindre än 35-40M med tanke på hans säsong 18 mål är inte lite direkt... Man bör behålla Sanchez och dumpa Pedro han har varit jävligt ojämn och har en jävligt låg lägsta nivå, hans högsta nivå är inte heller direkt Wow han suger på 1 mot 1 han springer full fart mot motståndarna och så stannar han och slår passningen tillbaka till Xavi och så knullas varje anfall. Bort med Xavi och Pedro nya och fräscha spelare behövs... Ni får ursäkta mig för språket jag tycker att många av våra spelare inte förtjänar att spela i vår klubb för de inte visar hjärta och inte går in i varje duell 100% slappar i defensiven och skit...

Hoppas det blir stora förändringar, inte bara i truppen utan i ledningen också Laporta skulle aldrig acceptera ett sånt nederlag som i år, saknar Txiki Begiristan och Co som är i City nu i Barcelona allting fungerade bättre med Laporta och Co. I ledningen. Hur som helst jag längtar till säsongens start för att se förändringarna LE lovat....

Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-05-22 11:24
20 miljoner + Llorente, ja tack. Folk underskattar llorentes värde, Juve hade lätt kunnat sälja honom för 15. Vi söker en Box spelare och i Fernando har vi det. Visst hade vi kunnat mjölka ut några miljoner till men, detta är ingen dålig affär som vissa här inne får det till.
Jeffson
2014-05-22 10:29
Så länge det bara är rykten så orkar jag inte riktigt hetsa upp mig men det känns ju ändå oroväckande när man vet vilka skitaffärer denna (och förra) ledningen är kapabla till. Jag blir inte förvånad om Sanchez lämnar för 20-25 miljoner i sommar.
Jag undrar lite vad som hände med Pedro-till-PSG-för-40m-ryktet? Det vore nåt det.

Men som sagt, jag försöker hålla igen lite med neggotankarna när det dyker upp mindre roliga rykten. Jag orkar inte grina mer, det har redan varit för mycket av den varan denna säsongen.
Barcelona Barca Barca
2014-05-22 10:24
@NoGo™ :

Ta allt just nu med nypa salt. Luis Enrique skrev på förr igår, tror inte han skulle gå med hej vilt på att sälja spelare två dagar efter.
Barcelona NoGo™
2014-05-22 10:17
A 20M deal on transfer of Alexis Sanchez (25) to Juventus is close. Barcelona have asked to include Fernando Llorente (29) in deal. [gazz] Vilket skämt! Som vanligt skämmer vi ut oss med att bara ge bort spelare... !
Barcelona koeman92
2014-05-22 10:03
@The Reporter:

Jag hatar dig.. Inte skämta om sådant i sådana här tider!!
Barcelona Gabriel
2014-05-22 09:17
Fan vad jag ogillar dessa Llorente plus pengar för Sanchez ryktena.
Neymar11
2014-05-22 08:51
Ride_The_Big_One(6) Nej jag håller med dig, men jag förstår resonemanget kring den värvningen ifall den blir av. Jag tror inte att det är fel på spelartypen, och att vi blir obalanserade. Utan tror enbart att det är pga spelare i frågan, som gör att vi känns så dåligt balanserade. Han har inte fysiken för att klara den rollen längre, och en hel del mittfältets fel att vi blir så öppna. Nackdelen med att spela med en pivote, han kan inte täcka all yta på planen Sen är det ganska uppenbart att vi tappade form samtidigt som busi tappade formen. Killen behöver konkurrens och mittfältare som hjälper honom Mattia De Sciglio är någon jag själv vill se i klubben, och tror inte han hade vart så dyr för den delen heller. Men tror inte han vill lämna Milan tyvärr
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-22 08:36
@Neymar11:
Gillar inte den lösningen alls, som sagt han har inte lirat ytterback på bra länge och verkar även oslipad. Vi borde gå för: De scieglio från Milan som missar all typ av Europa spel Zabaleta från City som verkar ro hem Sagna Ytterbackar som jag tror hade bildat en bra balans.
Neymar11
2014-05-22 08:05
Ride_The_Big_One(6) Let's be honest! Alves har aldrig vart känd för det defensiva heller utan för det offensiva. Likheterna mellan dessa två finns, snabba, ettriga, oberäkneliga och kreativa offensivt. Bägge är aggressiva typer och vinner boll pga deras inställning och inte kvalitéer defensivt. Och en jävla löpvilja som bägge besitter. Skillnaden med Alves nu och förr är ju åldern,snabbheten och håller inte fysiskt längre. Det skyller vi strandfotbollen/grillningen dom sysslar med på träningarna På så sätt skulle cuardado kunna lösa högerbacksplatsen. Men vi borde ändå värva någon annan, som är mer defensiv inriktad
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-22 07:51
Vad tycker vi om denna affär som består utav 20 euro plus LLorente för Sanchez? Källan hittar ni längre ner. Messimal19 Menar du att yttermittfältaren Cuadrado är tänkt som en ersättare till Alves som spelar ytterback, har du följt Cuadrado något hade du vetat att han inte har något med ytterback att göra utan är en mittfältare som har sin styrka i det offensiva inte det deffensiva, han är inte någon ytterback och har aldrig varit det förutom några enstaka matcher som junior i Lecce. Även om klubben vore dumma nog att skola om honom skulle det skapa stora balans problem, vi har redan idag för offensiva ytterbackar, ska vi skola om en mittfältare till ytterback och skapa ännu större obalans? Om något ses han som Sanchez ersättare då det är samma typ av spelare i stort sett bara det att Alexis har flera vapen!
Barcelona Videxis
2014-05-22 02:21
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/10378316_854144137947603_1598526350618601134_n.jpg
Barcelona messimal19
2014-05-22 01:44
Enligt mundo Deportivo så är en övergång av Cuadrado nära och att Udinese är redo att sälja deras andelning av Cuadrados kontrakt för 5.5 miljoner Euros och att Fiorentina ska betalas dubbelt det Udinese får så att en övergång blir av... Tar det dock med en nypa salt med tanke på att Fiorentina vill köpa den där andelen Udinese äger av Cuadrado så är Juventus också ute efter honom precis som alla andra lag i Serie A. Jag personligen hoppas att en värvning av Cuadrado blir av för han kan ge Barcelona den dimensionen Barcelona saknat senaste tiden och det Dani alves brukade göra som bäst in med full fart mot straffområdet så fort någon mittfältare är rättvänd. Dessutom så är Cuadrado mycket snabbare än Alves och är jävligt bra en mot en. Jag hoppas på dessa värvningar i helhet: Cuadrado, Benatia, Drogba som våran 9:a (fri transfer), Mangala och Sneijder till mittfältet Ganska billig men jävligt bra. sen om man vill ha längd och speed på 9:an så ska man satsa på Aubameyang som lär vara aningen svårare att värva med tanke på att han har 3-4 år kvar på sitt kontrakt med Dortmund. Alla kan drömma, men helt ärligt så spelar inte värvningarna någon roll bara laget hittar intensiteten och viljan att spela fotboll tillbaka med den där fantasin och trianglarna så är jag glad, i höstas så var jag i stort sett imponerad av det Tata hade uppnått, tyckte att spelet flöt på som fan med Neymar som center antingen är det fel på taktiken som Tata satte upp när Messi var på plan då han agerar som falsk nia istället för en center. Om Messi spelar som center och tar löpningarna in i boxen som han ska istället för att ta emot bollen med ryggen mot motståndare och försöka dribbla 3-4 stycken så kan möta och sticka så det blir mer ytor att spela på, ingen tar löpningarna i djupled och ingen fyller på längre i boxen... Sanchez är ett monster om man säljer honom är det som att sälja en del av Barcelonas själ fan vad jag diggar hans inställning han ger aldrig upp han kör på och krigar för laget, när han inte får speltid och folk tvivlar på honom så motbevisar han allihoppa, vi har en mycket bra trupp fast vi använder oss av det vi har på fel sätt. Visca El Barca y Visca Catalunya.
Barcelona LeoMessi
2014-05-22 01:33
VizzlA-"Tots Units Fem Força" (Barcelona) Jag undrar samma sak faktiskt. Varje gång jag tänker på hans nick så accosierar jag det med någon som skrev seriösa inlägg för ett tag sedan. Vet inte om det är samma person eller inte, tycker bara namnet låter väldigt bekant.
Barcelona AndreD
2014-05-22 01:06
@The Reporter:

Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-05-22 01:02
Spärra den här fjanten "The Reporter".. Hade man blivit road så hade han fått vara men ganska tradigt när han skriver liknande bajs om å om igen. Edit Har någon stulit The Reporters konto..För har för mig att han var seriös för något år sedan (Om det ens är samma konto..kanske bara snott namnet) kontakter lite här å där kiss my ..
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-05-22 00:58
The Reporter

Länka gärna källa, inte första gången du säger saker som ej stämmer...
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-05-22 00:45
Eusebio (coach Barcelona B): "It's true that I have accepted the club's offer to renew for another season." [esport3]

Säg vad man vill om Eusebio men något rätt har han gjort i år..Lite kontinuitet skadar inte.
Barcelona LeoMessi
2014-05-22 00:41
>The Reporter< (Barcelona) Om det vore så väl min vän;)
Barcelona >The Reporter<
2014-05-22 00:39
Laporte är klar för oss :)
Barcelona AndreD
2014-05-22 00:21
@LeoMessi:

Fan, det tänkte jag inte på :(
Barcelona NoGo™
2014-05-21 23:46
De blev trippeln trots allt ;P Gamper trofén, Spanska Supercupen mot Atleti och Katalanska cupen..Yeahh Verkade som att Jordi Moix tyckte de var en underhållande match iaf haha.
Barcelona LeoMessi
2014-05-21 23:42
AndreD (Barcelona) Men tänk om spelarna blir trötta och svettas?:(
Barcelona Júnior.
2014-05-21 23:42
Säsongen är räddad! :)
Barcelona NoGo™
2014-05-21 23:37
3-2, Munir med den avgörande straffen! 2a heh
Annons: