/spanien/barcelona/forum/4761.aspx/spanien/barcelona/forum/4761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-05-22 22:01
westinho - Sergio #16 Forumet under en pedro vs Alexis diskussionen. Är som rivaliteten mellan crips and bloods (blått&rött slumpen)? Haha Diskussionerna är ju okej att ha, men det som inte är okej att man måste håna den man vill ha bort istället för att enbart hylla den man vill ha kvar. Sen finns det väl inget att diskutera då det ser ut som att Alexis lämnar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-22 21:56
Finns ingen bättre spelare att ha i truppen än Pedro. Han ska ingenstans, vi vet hur bra han kan vara. Och om han inte levererar får han sitta på bänken helt enkelt. Han är inte den som tjurar, utan han ger 100 procent om han blir inbytt.
Älskar denna spelare. En förebild för mig som spelare.

Denna Alexis vs Pedro-diskussion har pågått hela säsongen. Tröttnar ni aldrig? KarmaIsKaranka jag tror alla är väl medvetna om vad du tycker i frågan, du behöver inte fortsätta älta samma sak dag ut och dag in. Det är så tråkigt att gå in och läsa samma diskussion varje dag.

Vissa tycker Pedro andra tycker Alexis, låt folk tycka som de vill.
Barcelona Rambla~
2014-05-22 21:47
Det verkar som om vissa här har missuppfattat det här med Alexis till Juve. De vill knappt lägga €20m för Alexis utan att inkludera Llorente. Varför tror ni då att de skulle inkludera Llorente och dessutom betala 20m? Nej, Llorente värderar de till minst 15m skulle jag tippa. Släpper de Llorente mot Alexis tror de på fullaste allvar att de ska komma undan med att betala 2-3m i mellanskillnad.

Jag begriper inte hur ni kan underskatta Pedro som vissa här gör. Har ni glömt hur jävla bra han kan vara? Pedro i ett fungerande lag, är en tillgång för vilket lag som helst i världen. Självklart ser han ut att vara värdelös när resten av laget är medelmåttigt.
Barcelona Gabriel
2014-05-22 21:37
Ride Haha, läste ett par citat här inne förut från Willy som ngn hade klistrat in. Om du scrollar ner så kan du hitta det, för jag antar att det var Caballero ryktet du syftade på?
Barcelona Blaugrana91
2014-05-22 21:36
Pedro ska absolut inte vara kvar i klubben, han har fått flera chanser men sumpat det varje gång. Pedro för några år sen var grym, men den Pedro vi ser idag håller inte för Barca, tyvärr. Sanchez har visat framfötterna betydligt mer, så om någon av dem ska säljas så är det Pedro.
Barcelona -SAMI-
2014-05-22 21:32
Enrique är duktig på snacka hoppas han visar det också.
Barcelona J.Gamper
2014-05-22 21:31
Tillhör också skaran som föredrar Alexis framför Pedro i dagens Barca. Sälj Alexis ifall man får en bra deal dock..

Sen är jag sjukt trött på klenheten. In med lite fysiska spelare!
Barcelona Mido
2014-05-22 21:20
Behåll Alexis å sälj Pedro
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-22 21:09
@Gabriel:

Har jag missat något?
Dont tease im at a fragile state :s
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-22 21:05
@Leo y Cesc:

Du har faktist en bra poäng som många andra kring Pedro och Sanchez, personligen vill jag ha kvar Chilenaren som är en bättre spelare och gjort bättre ifrån sig. Allt har självklart med hur Luis Enrique väljer att spela.

Spännande tider framöver!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-05-22 21:03
Peshmarga

Pedro har varit värdelös de senaste 3 säsongerna, Tito och tata har bägge två misslyckad med att få honom igång och nu ska plötsligt Lucho få igång honom? Är Lucho Gud eller? Det är bara o inse att Pedro är värdelös i dagens Barca och ju snabbare vi säljer honom desto bättre för honom och oss. Deulofeu & Cuadrado lär bänka honom ändå...

Pedros tid i Barca är över.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-22 20:58
Äntligen. Nu kommer alla få springa och inga sparka boll och basket längre på träningarna. Luis Enrique: "I like seriousness during training session. Players should be tired when training ends, and motivated to play the next game""
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-22 20:51
Man hoppas att dessa rykten inte stämmer om Alexis. För mig är det inte logiskt att sälja en spelare som har haft en fantastiskt säsong när laget har underpresterat, då undrar man hur bra kan det bli nästa säsong för Alexis när vi förhoppningsvis är bättre och mer motiverade i hela truppen? Att vi ska sälja Alexis för 20 milj € plus Lorente som utbyte, då undrar ju man vad Pedro är värd? 2 milj € ? Pedro har varit tyvärr rent ut sagt värdelös och här vill man sälja Alexis? PS. Ni som inte delar samma åsikt börja inte med personliga påhopp, då kan ni skicka ett PM istället.
Neymar11
2014-05-22 20:33
Eh skeppa iväg bägge så slipper vi tjafset här inne! Den här diskussionen har vart igång hela säsongen och tycks aldrig ha ett stopp utan tillfälliga pauser Pedro kommer att vara kvar Sanchez kommer att säljas, det är väl mer eller mindre klart. Det vi kan hoppas på är att klubben gör rätt, men det får tiden utvisa.
Barcelona Gabriel
2014-05-22 20:32
Caballero som andremålvakt? Go, go, go!!!
Peshmerge - AS9
2014-05-22 20:26
Barca gör största misstaget om dem säljer Pedro. Förstår fan inte vissa här inne som vill få bort honom. Sjukt! Enrique kan få igång Pedro och när Pedro är som bäst, jadu, då slaktar han!

#låtpedrostanna
Barcelona LeoMessi
2014-05-22 20:26
Caballero är en perfekt andremålis! Om vi skulle köpa honom så har vi en så pass bra reserv att man faktiskt utan problem skulle kunna låta honom spela i en CL-final. En av dom mest underskattade målvakterna därute.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-22 20:22
"@barcastuff: Caballero (Malaga): "Barça want experienced keeper? That's what I'm reading, but many have that profile. If they call, we'll think about it"" Jag gillar Caballero han påminner om Pinto i den aspekten att han är äldre och trygg med sig själv och verkar vara en kanon person att ha i laget.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-05-22 20:10
Caballero (Malaga): "I'm reading a lot of things, it would be an honour to play for Barça, but there has been no contact for now." [ser]
Barcelona papillon
2014-05-22 19:54
Många vill ha bort Pedro, Fabregas, mm. Det ni inte verkar förstå är att dessa är spanska landslagsspelare, de kommer inte bli sålda för så där. Det är väldigt viktigt för Barca, likaså för real madrid, att ha med så många spelare som möjligt i spanska landslaget och därför kommer tex Alexis ryka först.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona B-Guden
2014-05-22 19:50
@haeger:

Han har varit bättre än Alexis dom 2 förgående säsongerna och jämbördig i år, Alexis har dock dragit ifrån lite på slutet men knappast så mycket som folk vill få det till.
Barcelona Yaya24
Sälja pedro? stort JA
Barcelona FC Tiki-Taka
@Neymar11:

Haha Exakt, så mycket bättre än Pitbulls låt.
Neymar11
2014-05-22 19:44
FC Tiki-Taka Haha fan vad bra det var! Inga jävla "amerikaner" som kallar fotboll för soccer ska få göra vm-låten Dena låten kommer fansen ta till sig
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-05-22 19:23
Shakiras Vm - låt.

Messi,Neymar, Pique, Abidal och Fabregas är med :)
Barcelona haeger
2014-05-22 19:22
Pedro har inte varit bra på ett par år, varför ska man gå efter gamla meriter för? Alexis blir bara bättre och bättre och han visar upp mycket större kvalité på plan just nu. Det känns som att Pedro redan har stagnerat medan Alexis utvecklas, han bidrar med så mycket mer än Pedro på plan.
Det vore orättvist att behålla Pedro istället för Alexis, sluta kolla bakåt utan blicka framåt istället.
Barcelona Gabriel
2014-05-22 18:48
Ber om ursäkt för alla stavfel osv, skriver från Iphonen.
Barcelona Gabriel
2014-05-22 18:47
Det vore fullkomligt idiotiskt att acceptera ett 20M€ + Llorente bud för Sanchez. Llorente fyller snart 30 och Sanchez är bara 25 och en mycket bättre fotbollspelare dessutom. Hans marknadsvärde är betydligt högre än Llorentes. Sanchez har kanske inte riktigt kommit till sin rätt hos oss pga vårat sätt att spela fotboll men då har han ändå den här säsongen stått för flertalet viktiga och matchvinnande mål. Sanchez är egentligen en världsklass spelare och i ett lag som spelare en annan typ av fotboll kan han mycket väl komma att blomma ut till en av världens bästa spelare. Man säljer inte en sådan spelare för så billigt, framför sllt inte när det vankas VM. Varför så brottom? Chilla lite nu för fan. Man ser ingen annan klubb sitta på deras ess och kasts fram dem på bordet på det sättet, det ska inte vi heller göra. Sanchez är en förbannat bra spelare, egentligen vill jag inte alls göra mig av med honom men jag kan tänka mig att inkludera honom i en möjlig Pogba affär - det är det enda som skulle kunna få mig att vilja sälja Sanchez. För övrigt säljer jag mycket hellre Pedro än vad jag säljer Samchez. Sure, Pedro har EN GÅNG I TIDEN varit en världsklass spelare och bidragit med vunnit titlar men den spelaren han var 2010-2011 har jag inte sett på flera år.
Barcelona Krabban94
2014-05-22 18:46
Jan Tauer in ännu bara så är truppen komplett! ;)

Haha nej, tycker man i Barca för engångsskull verkar veta vad man handlat då man köpte Ter-Stegen. Det kändes faktist så på presskonferensen och Zubi sa tycker jag vettiga saker också haha! Nu väntar man bara på resten av förstärkningarna!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-22 18:26
Angående Alexis, Pedro diskussionen måste jag säga att det egentligen kvittar vem av dem det är som lämnar. Jag ser helst att båda stannar för truppens skull, då båda bidrar med extremt mycket och dessutom är de förebilder för sina lagkamrater och ger allt i varje match.

En sak som dock oroar mig är att om vi nu säljer Alexis eller Pedro (troligtvis Alexis), kommer de att gå för kaffepengar. Låt oss ta Juventus jakt på Alexis. Juve kommer aldrig att betala över 25-30 miljoner för honom. Att det ryktas om ett bud omkring 20 mille + Llorente är för mig skamligt om vi accepterar det. Dessutom borde ledningen inte ha någon brådska med att sälja dessa stora namn innan VM, för tro mig, priserna kommer att höjas rejält efter turneringen och fler bud kommer rulla in.

Dessutom vill jag ta tillfället i akt och för en gångs skull berömma KarmalsAKaranka för de inlägg han skrivit på sistone. Du har använt en god ton och det blir lättare att läsa inläggen utan pajkastning. Fortsätt så och kul att se att du vågar ta åt dig kritik :)
Annons: