/spanien/barcelona/forum/4759.aspx/spanien/barcelona/forum/4759.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2014-05-23 11:18
@Blaugrana91:

Både Reus och Hummels har bekräftat att de inte tänker lämna. Det har de gjort i tyska tidningar de senaste veckorna/månaderna.
Neymar11
2014-05-23 11:16
Gabriel Ryktas om en anfallare som kan spela centralt och på kanten och har europeiskt ursprung Benatia verkar inte vara bara ett rykte utan förhandlingar pågår. Dock så är city med i bilden Jävla sjusovare :P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Krabban94
2014-05-23 11:14
@Gabriel:

4 anfallare som ryktas till Barca, eftersom vi är ute efter en. Mandzukic, Llorente, Reus och Suarez är de som det ryktats senast om.

Benatia har ja inte koll på men verkar som att han årminstone varit en av de bästa mittbackarna denna säsong!
Barcelona Gabriel
2014-05-23 11:08
Vad har jag missat? Benatia? Help a brotha out. För övrigt så säger mina vänner som följer Serie A varje vecka att Benatia varit världens bästa mittback den här säsongen. Sen, vilket Twitter rykte? Hittar nada. Känns som jag missat en hel del under sömnen. Ni pratar om Agüero, Reus och Suarez, plz do explain.
Barcelona Rambla~
2014-05-23 11:07
Det är väl bara jag numera, ja eventuellt Vampiro också, som fortfarande ställer mig i Tellos hörna och står upp för honom. :)

Jag hoppas inte han säljs, utan istället lånas ut 1-2 säsonger. Gärna till Real Sociedad som verkar vara intresserade.
Neymar11
2014-05-23 11:05
Andresito Haha skämta inte om bojan!
Barcelona Andresito
2014-05-23 10:58
Blaugrana91

Samtidigt så var det han som försäkrade om att han skulle stanna kvar i BvB åtminstone ett år till. Har för mig att det är 2015 hans utköpsklausul aktiveras i kontraktet.

Annars är ju Bojan ännu en som passar in i beskrivningen! ;)
Neymar11
2014-05-23 10:56
Nu får ledningen börja agera när det gäller försäljningar av spelare som inte håller. Lika bra att få det gjort omgående Bojan Dos santos Cuenca Affelay ( synd att han är så skadebenägen hade kunnat få sitt internationella genombrott) Tello kan vi skeppa iväg till öarna
Barcelona Blaugrana91
2014-05-23 10:49
Andresito Då är det nog Reus med tanke på att det ryktades kraftigt förut att han var Zubis "bomb". Nåja vi får se.
Neymar11
2014-05-23 10:48
Rambla~ Låter underbart, han har verkligen hållt sig under radarn fram tills denna säsongen. Om vi verkligen ger oss in för att värva honom så tror jag city är chanslösa. Vi betalar ut rätt så saftiga löner vi med om han inte är för girig. Jag tror att Laporte blir vår första mittbacksvärvning. Snackades intensivt angående honom sen dog det ut helt och nu tickar bomben så blir han officiell
Barcelona Blaugrana91
2014-05-23 10:46
Rambla~ City kommer nog inte kunna agera lika starkt på transfermarknaden i år, deras straff om böter och begränsningar i löner och antal spelare i Cl nästa år gör nog att dem håller extra hårt i pengarna. Dessutom tror jag Benatia föredrar Barca faktiskt.
Barcelona Rambla~
2014-05-23 10:40
Neymar11 Stark som en oxe (tror han är 1.90), bra i luftspelet, nästan omöjlig att ta sig förbi honom axel mot axel. Hans snabbhet i djupled är helt okej och med tanke på hans grymma positionsspel så behöver han nästan aldrig oroa sig för det. Dessutom är han överjävlig med sina brytningar, inte bara glidtacklingar. En perfekt ålder 27. Vi borde som sagt tagit honom redan förra säsongen då han varit fantastisk i Udinese men då var han fortfarande relativt okänd. Alltid en risk med sådana spelare men då får man också betala extra i dagsläget.
Barcelona Andresito
2014-05-23 10:40
Läste nyss om spelaren som kan spela som både 9a och ytter. Cavani, Suárez, Agüero, Eto'o är uteslutna med tanke på att han sägs vara europé.

Hyfsat möjliga alternativ jag kan komma på är Reus, Müller och Cerci.
Neymar11
2014-05-23 10:35
Benatia har jag faktiskt inte sett en enda match av, dock bara hört lovord om han överallt Vad är det för spelartyp? Är han bra eller är han one season wonder? Med tanke på hans ålder så ska han in och leverera direkt Så närmaste dygnet ryktas en värvning bli klar intressant minst sagt
Barcelona Rambla~
2014-05-23 10:28
Jag kan ej arabiska, ni som kan, lyssna på denna tidiga sportsänding från Marocko Tv. Under intervjun (på franska) får vissa intrycket av att han troligtvis lämnar i sommar.

Jag vet att man inte ska lita för mycket på twitter-flöde, men det ryktades att värvningen skulle bli officiell redan i morgon.

Jag har dock svårt att se Zubi ro i hamn denna värvning så här fort. Tydligen är City också väldigt intresserade, och då vet vi att det kommer kosta i både överångsumma och lön.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-23 10:21
Benatias senaste uttalanden tyder på att en affär är mycket möjlig. Intressant också att han säger att "Nyheter bör komma snart". Jag tror vi kan påstå att Benatia mycket väl kan bli vår första mittbacksvärvning. Sen köper man Hummels (hoppas jag) och försvaret är ordentligt förstärkt. Intressant gällande ryktet från twittraren på MD, visst hade det kommit från nån random person på twitter hade det med all säkerhet varit BS, nu däremot kanske det ligger nåt i det. Spontant tänker jag på antingen Aguero eller Reus. Spelar ingen roll vem av dem, båda hade gjort oss otroligt mycket bättre.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-23 10:21
@jonis:

Hehehe, hoppas Zubi hittar honom ...

Ääh, låt mig vara, kom hem efter en lång lång dag, att jag lyckades sätta ihop två meningar var en stor bedrift när jag tittar tillbaka vad jag skrev igår ikväll.. :-)
Barcelona Ali G
2014-05-23 09:23
Benatia (Roma): "I'm fine at Roma but a renewal isn't possible and I'm 27, an age at which offers from big clubs make you think"

English club Arsenal, who have first refusal, are preparing a 43M bid for Barcelona midfielder Cesc Fabregas (27). [sun]
Barcelona Mido
2014-05-23 09:17
Jag börjar f*n sakna tjafset om Messi vs Ronaldo,,, sååå trött på Pedro Alexis snacket,... Vad tycker ni Neymar eller tello? :p
Barcelona Andresito
2014-05-23 08:32
Ett litet tips till de som känner sig träffade: det ser trovärdigare ut om ni stavar rätt på namnet när ni skriver att en spelare är bra/dålig, blir nästan som ett bevis på att man har sett spelaren istället för att ha hört namnet och dragit till med talspråks-stavning och sen att han är kass/världens bästa.

Till er som har sett Cuadrado.
Hur är han som spelare egentligen? Har han något annat i sitt register än dribblingarna? Vad ska han tillföra på en högerkant när man har Neymar och Messi som är bollmötande spelare i anfallet? Tar han uppoffrande löpningar i djupet likt Alexis/Pedro/Villa?
Barcelona jonis
2014-05-23 08:05
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Skön blandning mellan Guardado och Cuadrado! Tror denne "Guardrado" hade varit en intressant spelare faktiskt :)
Barcelona jonis
2014-05-23 08:04
åh trippel..
Barcelona jonis
2014-05-23 08:04
dubbel
Neymar11
2014-05-23 07:13
AndreD Jupp, Sanchez agent vettu! Förra året när han ryktades bort så dementerade han det själv under en presskonferens inom 48h det har han inte gjort iår Alla dessa rykten är inte tagit för tomma intet Det är en kille som valde bort pengarna och status för att uppfylla sin farfars dröm, som alltid ger 100% och aldrig gnäller. Oerhört synd då man lätt kan sympatisera med honom. Hoppas han gör ett underbart vm och skickar ut Spanien (så kan våra lirare vila) Dock hade jag velat att Valencia med sin nya miljardär pumpar upp pengar och gör Sanchez till den stora stjärnan, vill inte att han ska lämna ligan
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-23 06:34
Krojf Att försvara Pedro och Alexis mot hån från mindre intellektuella i forumet är relativt enkelt och jag ser det således inte som en bedrift från min sida. Båda två är den typen av spelare som ger 100% varje gång dom kliver ut på gräset för att försvara Barcelonas vackra färger och det blir bara löjligt när folk börjar förolämpa dom. Att man diskuterar deras egenskaper sakligt och med god ton har jag förståelse för men att man snöat in sig så pass mycket i diskussionen att man går till fullständig överdrift och börjar ta till glåpord för att få fram sin poäng är aldrig acceptabelt i min bok iaf. Det går således att snacka om deras kvaliteer och form men eftersom dom ger allt på plan blir det svårt att kritisera dom ibland. Det betyder dock inte att dom inte kan kritiseras förstås, men då ska det vara fullt befogat och inte bara för sakens skull som hälften här inne gjort till en fjantig trend. Messi / C. Ronaldo är gammalt, det är Pedro / Alexis som är inne nu ;) Men det blåser förbi snart och försvinner likt Gagnam Style och Harlem Shake. Nya intriger är redan bound to happen - i höst misstänker jag tex att det blir ett jävla tjöt om vem som är bäst av Fabregas och Rafinha om vi nu inte gör någon storvärvning på mitten. Folk älskar att jämföra och en "bäst" eller "sämst" måste utses, annars får man abstinens. Någon måste vara hjälten och någon måste vara en flopp. Å andra sidan, vad är ett forum till för om inte diskussioner? Btw, när man läser dina inlägg får man känslan av att du skrivit med fjäder och bläck snarare än med ett tangentbord, vilket är sällsynt vackert. Hatten av för det!
Barcelona Videxis
2014-05-23 05:56
Alexis bäst i Barca denna säsong, ingen får säga emot.
Barcelona Videxis
2014-05-23 05:50
Barcelona CuleAK
2014-05-23 02:49
@barcastuff: Benatia (Roma): "Clubs like Barça, Bayern, Man City, make every player dream. My agent is dealing with things, I think we'll have news soon"
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-23 01:47
KarmaIsAKaranka Svarat som en sann narcissist! :D Varför är jag inte förvånad över att du vänder kritik till något positivt, du är ju perfekt, guds gåva till folket! :) Det enda jag gjorde var att fråga varför du måste blanda in Sanchez hela tiden, tydligen måste det ha känts nu när du än en gång helhjärtat ger dig in i ett försök att förolämpa dem som ifrågasätter dig. Låter denna beskrivningen bekant, förresten?:) Nej jag hatar inte dig min vän, jag finner bara ditt sätt argumentera extremt barnslig och ditt diktatorliknande sätt att resonera där det är fel på alla som inte tänker som du. Eller kommer du ihåg när anledningen till varför man gillade Sanchez var för att man är chilenare? :) EDIT: Ser att du än en gång ändrat i ditt inlägg, är du äntligen nöjd nu, känner du dig äntligen bättre?
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-23 01:23
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Håller med dig, vi behöver spelare på kanten som motståndarna har respekt för, inte pedro och Alexis som inte ens skrämmer Arbornoz, han som lirar i Malmö.
Annons: