/spanien/barcelona/forum/4756.aspx/spanien/barcelona/forum/4756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2014-05-23 16:04
Sluta leva i förnekelse grabbar. Alla vet innerst inne att det är Arbeloa på mittbackspositionen som saknas i dagens Barca..
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-23 16:02
Solsting kan drabba alla märker jag :)
Nej men skämt åt sidan, jag tar en paus från forumet tror det är hälsosamt då jag konstant letar efter nyheter om laget.

Ha en trevlig sommar på er!
Lennart
2014-05-23 16:00
På Les Rambles så diskuteras huruvida om Laporte, Cuadrado, Benatia o.s.v. som eventuella förstärkningar till oss inför nästa säsong. Med all respekt för trion som jag exemplifierade men det finns endast EN spelare som är tillräckligt spelskicklig för att bära den vackra blåröda tröjan med stolthet:

Jan Tauer
Barcelona >The Reporter<
2014-05-23 15:58
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Fan så rolig du är med dina inlägg!!!! Fortsätt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-23 15:55
Georgios Samaras som högerback. Petar Dani Alves lätt med sitt grekiska brasse-steg.
Lennart
2014-05-23 15:54
@Lion24:
Den där 29-åringen som du pratar om har redan CL-guld i sin meritlista... Självklart så kommer denne att vara jävligt sugen på VM-guldet som 26-åringen...
2014-05-23 15:52
*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack! : Är också övertygad om att det finns en slags intern rankning. Spelare som lever lite på gamla prestationer. Måste finnas, som du säger, en daglig uppföljning. Disciplin. Alla ska behandlas lika. Lättare sagt än gjort kanske. Men det är väl därför tränaren och staben får sina löner. De ska ha koll helt enkelt för klubbens bästa.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-05-23 15:52
@The Reporter:

Richards också, men han har slutat. Så jag tror att Sagna kommer fungera som en backup för Zabaleta.
Barcelona ElRaval
2014-05-23 15:51
Herre gud vad Koke hade varit en perfekt värvning.

Han jobbar HÅRT över hela planen. Skulle vara sjukt nyttig för oss med sin fysik.
Barcelona >The Reporter<
2014-05-23 15:49
Zabaleta är högerback.
Andy Carroll som mittfältsmotor är en våt dröm.
Barcelona FC Tiki-Taka
@FC Tiki-Taka:

Högerback*
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
Karmals Men man också säga att konkurrens sporrar spelarna, det behöver inte nödvändigtvis vara något dåligt. Men däremot gäller det att man som tränare, fullföljer "dagsformen bestämmer" och inte har en intern rankning där spelare går före andra tex Xavi/Iniesta före Cesc och Cesc före Pedro/Sanchez. Det är isåfall det sistnämnda som kan förstöra självfötroende för Pedro, när en mittfältare som helt klart inte borde vara där upp när vi jagar mål, får spela istället. Nu låter jag kanske extrem med min konspirationsteori om den interna rankningen, men det är den känslan man fått som utomstående EDIT: den här diskussionen är egentligen oändlig då ingen av oss sitter på konkreta och avgörande fakta huruvida Pedro påverkats etc. Men jag ber verkligen till fotbollsgudarna att Lucho har vad som krävs för att fixa detta
2014-05-23 15:48
@BAGNACK & DONGOU:

Föredrar Ashley Cole som mittback.
Barcelona >The Reporter<
2014-05-23 15:47
Richards som vänsterback?
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-05-23 15:46
@The Reporter:
Sagna som mittback? Tror verkligen inte han tänkt som en mittback, utan att han ska ersätta Richards som högerback
2014-05-23 15:46
@Neymar11:

Vi får väl se. Lucho säger att spelarna ska förtjäna sin plats. Hoppas han är rättvis mot samtliga. Har en känsla att det inte var så under Tata. Fan. Tata grillade med vissa spelare i truppen. Lite skevt i mitt tycke. Dessutom får vi lite hårdare arbetsmetoder. Laget är inte särskilt piggt som det brukade vara rent fysiskt.
Neymar11
2014-05-23 15:45
BAGNACK & DONGOU Hahaha! Dagens den gav mig ett gott skratt
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-23 15:45
>The Reporter< (Barcelona) Då köper vi zabaleta och kör han som mittback
Barcelona >The Reporter<
2014-05-23 15:44
Benatia går inte till City. City har köpt Sagna som dem kmr använda som mittback
2014-05-23 15:40
@LeoMessi:
Det håller jag med om. Det är det jag försökt komma fram till. Sanchez och Pedro mår bäst när de får spela regelbundet och HELA matcher. Tack vare vår ledning får de istället dela på minuterna i.o.m. Sanchez' intåg. Vi köpte oss två problem sommaren 2011 med Cesc och Sanchez. Pedro's form (och självförtroende?) har gått ned sedan dess då han inte längre var given i startelvan. Undrar vad Pep tänkte där efter att Pedro gjorde sitt livs bästa säsong 2010/2011. Med Cesc i truppen får Sanchez/Pedro ännu färre minuter då Cesc ska få sina minuter för att inte grina (då måste Messi ut på kanten = bänken för Pedro/Sanchez). Det är för trångt i laget i dagsläget på centrala mittfältet och de offensiva kanterna. Ett enda stort jävla bekymmer Lucho har att handskas med. Mittbacksfrågan är ganska enkel i jämförelse. Under sommaren lär vi få se vad för slags egon spelarna har i truppen. Vilka som ryker och vilka som vill stanna kvar till varje pris.
Neymar11
2014-05-23 15:37
KarmaIsAKaranka Hade cesc varit tillräckligt bra för att peta xavi&iniesta så hade han gjort det. Så att skylla cesc misslyckande pga xavi&iniesta har spelat är fel Sen att tränarna/klubben har gjort allt i sin makt för att få in honom i startelvan har förstört allt. Inte hans fel men det är pga honom
2014-05-23 15:36
@Neymar11:

Luis Enrique är vårt enda hopp. Det är han som får tänka åt ledningen. Hoppas han kan sätta ned foten och motarbeta infekterade odugliga spelarköp presenterade av Zubi & Co. Annars kan vi förvänta oss ännu en skitsäsong. Får vi ännu en spelare som ska "omskolas" kommer jag bli en samhällsfara.
Barcelona LeoMessi
2014-05-23 15:35
KarmaIsAKaranka (Barcelona) På köpet så har man också försämrat pedros och sanchez (även om du inte är hans största fan) självförtroende när dom har blivit bänkade i alla stormatcher för att dom illa tvunget måste spela med Fabregas.
2014-05-23 15:32
Det har skitit sig för Fabregas av 2 anledningar:

Dels för att Iniesta och Xavi oförtjänt spelat när de inte varit i form. Man får alltså intrycket av att de är ordinarie - till varje pris. De har garanterade platser vilket skickar märkliga signaler. Jättebra för Cesc's självförtroende.

Dels för att man matat in Fabregas i en central anfallsposition. Köpte vi honom för att han skulle vara en falsk nia, eller? Vet inte vad det är för idioti som pågår nere i den katalanska staden men är trött på dessa halvtaskiga lösningar och låtsas att det går problemfritt. Cesc verkar få spela som falsk nia för att man vill vara snäll mot honom och kunna rättfärdiga hans pris. Vilket har gått åt fanders så långt.
Neymar11
2014-05-23 15:30
Man måste älska årets SS, riktigt underhållande faktiskt. För första gången så känns det nästan som att ledningen tänker som vi fans gör
Barcelona Gabriel
2014-05-23 15:22
Koeman92 Du var inte ensam om att vilja sälja honom. Det är dags nu.
Barcelona koeman92
2014-05-23 15:19
När jag dessutom ville att vi skulle sälja honom för ett år sedan och gav konkreta förklaringar till varför jag tyckte så så hoppade många på mig och anklagade mig för att spela för mycket FM, och nu helt plötsligt vill de flesta härinne sälja honom och man har redan börjat lyssna på bud från olika klubbar. Snabbt det vänder här..
Barcelona koeman92
2014-05-23 15:16
Messidinho_ 10

Fel. Han har haft 3 säsonger på sig och har inte imponerad särskilt mycket. 27 år gammal och redan nu segare än en finladsfärja i vändningarna, då vill jag inte ens tänka mig hur seg han lär bli när han blir 30. Ett bud på 50+ miljoner för en spelare som Cesc går verkligen inte att säga nej till, speciellt när det finns spelare som Pogba och Koke som kan ersätta. Cesc passar helt enkelt bättre i ett PL lag och jag tycker att det vore smart att sälja honom nu medan hans marknadsvärde fortfarande är högt.
Barcelona Messidinho_10
2014-05-23 15:11
Grabbar vi ger Fabregas en sista säsong och sen får vi se vad som händer. Jag tycker han är en gudomlig spelare och vill verkligen han ska lyckas hos oss. Jag tror Lucho kommer lyfta honom.
Annons: