/spanien/barcelona/forum/4754.aspx/spanien/barcelona/forum/4754.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2014-05-23 12:56
Ska erkänna att jag har dålig koll på Benatia men kollar man på YouTube så ser han hysteriskt bra ut. Å andra sidan kan ju valfri spelare också bli det på YouTube.

Ni som har sett honom mer frekvent, är han så bra som hypen säger? Beskriv gärna varför ni tycker som ni tycker.
Barcelona LeoMessi
2014-05-23 12:55
Jag tror att vi helt ärligt skulle kunna skola om bartra till en defensiv högerback. Jag tror att han skulle ge oss bättre balans då han kan vara den som hjälper mittbackarna med Alba går på sina offensiva ruscher. För om vi köper in två mittbackar så kommer han nog inte få mycket speltid och det bästa vore att skola om honom lite
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-05-23 12:52
Strong vibes that Benatia is Barcelona's rumoured Saturday announcement, but that's only speculation.

Benatia spoke to Moroccan Sports Site Arryadia, revealed he's not renewing with Roma and thinks he'll have news about his future soon.

Dags o gå all in Zubi, gör oss inte besviken som du redan har gjort flera gånger. Sedan välkomnar jag Marquinhos eller Laporte!!
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2014-05-23 12:51
Kan inte det nya ryktet om en spelare som både kan vara 9:a och ytter, handla om transfercirkusen från 2011 Guiseppe Rossi? Känns som att det är en värvning som Zubi skulle kunna ro i hamn eftersom vi uppenbarligen redan har kontakt med Fiorentina angående Cuadrado, plus att vi borde ha bra relation med spelaren och agenten sedan tidigare.

Rossi är ju faktiskt riktigt bra när han är skadefri. Trots det är jag skeptisk. Främst för att jag hellre ser en större centertank att kasta in i slutet, a´la Klose eller Mandzukic. Men även för att Rossi inte känns som någon tydlig förbättring jämfört med Pedro och Alexis.
Barcelona DM1982
2014-05-23 12:46
Det verkar hur som helst att minst en riktigt bra back kommer köpas in, bra. Barcelona ska möta Helsinki i augusti, det är ju inte så långt bort.
Barcelona Andresito
2014-05-23 12:46
Känns lite overkill om det värvas två stycken av Benatia, Laporte och Marquinhos. Med tanke på alla 3 kommer kosta minst €25M kommer LE känna sig tvungen att spela med dem. Piqué känns given, Bartra behöver speltid. Känns inte som att det kommer bli speciellt mycket stabilitet om man kommer spela med olika mittbackspar varannan vecka.

Med tanke på att Marquinhos kan spela högerback och få speltid där också så är det nog han som det bästa "andra-alternativet" till mittback.

Alba/Adriano - Piqué/Bartra - Benatia/Marq - Montoya/Marq

Kanske inte realistiskt att PSG ska sälja Marquinhos, men i teorin är detta nog den bästa uppsättningen kvalitetsmässigt och att alla blir nöjda med speltid.
Neymar11
2014-05-23 12:45
Ride_The_Big_One(6) Nope! En till, tänkte mer när gäller dom två
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-23 12:43
@Neymar11:

Laporte bara?

Gabriel
Benatia i laget är next level grejer!
:P
Neymar11
2014-05-23 12:40
Hur dumma är vi inte nu om vi värvar marq. Vi kunde ha värvat honom förra säsongen för en relativt billig peng nu ska vi värva från psg istället. Gissar isåfall på dom 50 miljoner € som dom värvar luiz för kommer från Barcelonas kista All in för laporte
Barcelona Gabriel
2014-05-23 12:34
Hoppas inte att en Benatia värvning hämmas av en en Marquinhos eller Laporte värvning.
Barcelona LeoMessi
2014-05-23 12:33
Jag tror att Laporte skulle vara billigare än marquinhos att lösa ut. Vem av dom som är bäst vet jag inte. Laporte känns som en större och starkare mittback, medan marquinhos känns som den snabbare och rivigare jäveln haha.
Barcelona Tiki-Taka
2014-05-23 12:29
Hoppas dem köper två av d backarna, för det är väl tänkt att två mittbackar ska köpas ju !
Barcelona Zamboza
2014-05-23 12:17
Enligt fcbjulian kommer någon av Laporte, Benatia eller Marquinhos att anlända.
Barcelona DM1982
2014-05-23 12:13
Reports are Marquinhos is set to join Barcelona, as David Luiz is on the verge of joining PSG. källa = epscore. Det vore ett fint byte.
Barcelona Vampíro
2014-05-23 12:01
@Rambla~:

Hehe ja det verkar så. Jag hoppas som du att han lånas ut till nån klubb där han får spela varje vecka. Vill inte se han ruttna bort i Tottenham eller Liverpool, för får han välja själv så lär han ju hamna i PL.

Vet inte vad det är med dessa unga spanjorer, de verkar helt besatta utav England. Bortsett från Fàbregas har någon annan yngling lyckats i den ligan? Nej utan de hamnar på läktaren alternativt blir utlånade till nått brunkargäng i de lägre divisionerna. Släpp inte Cristian Tello så lätt!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-23 11:49
Neymar11:

Ja! Balotelli! Precis den spelare vi behöver för att harmonin ska återställas i truppen. ^^
Barcelona Barca Barca
2014-05-23 11:48
DM1982 Bra!!! Då tar vi Marquinhos från dom :D
Neymar11
2014-05-23 11:42
DM1982 Financial fair play regeln tycks gälla fortfarande... 50 miljoner för Luiz är jävligt löjligt, 20 är Max
Neymar11
2014-05-23 11:40
Någon som kan översätta länken? Verkar som Lucho har gett sitt godkännande av en värvning för cuadrado!
Barcelona DM1982
2014-05-23 11:38
Mamma mia! Sky Italy confirms deal between Chelsea and PSG for David Luiz is close for approx 50m€! Wow....PSG verkar gå all in på Luiz.
Neymar11
2014-05-23 11:25
KarmaIsAKaranka Haha balotelli!
Neymar11
2014-05-23 11:21
Gabriel Vissa har det bra! Läste en intervju med benatia, länken finns i Romas Forum. Den gjorde mig lite skeptisk Verkar som benatia inser att det blir hans "sista" kontrakt och tycks vilja mjölka ut så mycket pengar som möjligt.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-23 11:20
Neymar11:

Georgios Samaras! Jaaaaaaa! :D
Barcelona Andresito
2014-05-23 11:20
Benatia:
Många klubbar rycker i honom. City, Barca, även Bayern, de främsta. Rudi Garcia sa för någon dag sen att han har 4-års kontrakt, ingen klausul och att han inte ska gå någonstans. (Såklart för att höja priset)

Någon dag senare sa Benatia att han var smickrad över intresset. Han sa att han är 27 och att det i princip är nu eller aldrig han ska gå till en storklubb då han inte kommer skriva på nytt kontrakt.
Lämnar han i sommar? Ja. Blir det Barca? Inte omöjligt.

Twitterryktet:
Fran Aguilar från EMD som sägs vara en trovärdig källa (som så många andra) säger att Zubi har jobbat på en spelare som kan spela både centralt och på kanten i anfallet. Många har frågat honom om vem det kan vara, det enda han avslöjar är att spelaren ifråga är från Europa.
Min personliga reaktion: Bullshit. Finns inte många bra spelare som passar in på kriterierna.
Barcelona Gabriel
2014-05-23 11:18
Neymar11 Det låter ju som Reus. Mums! Haha, ledig idag då passar jag på :D Benatia under förhandlingar med oss? Denna morgonen började riktigt bra.
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2014-05-23 11:18
@Blaugrana91:

Både Reus och Hummels har bekräftat att de inte tänker lämna. Det har de gjort i tyska tidningar de senaste veckorna/månaderna.
Neymar11
2014-05-23 11:16
Gabriel Ryktas om en anfallare som kan spela centralt och på kanten och har europeiskt ursprung Benatia verkar inte vara bara ett rykte utan förhandlingar pågår. Dock så är city med i bilden Jävla sjusovare :P
Barcelona Krabban94
2014-05-23 11:14
@Gabriel:

4 anfallare som ryktas till Barca, eftersom vi är ute efter en. Mandzukic, Llorente, Reus och Suarez är de som det ryktats senast om.

Benatia har ja inte koll på men verkar som att han årminstone varit en av de bästa mittbackarna denna säsong!
Barcelona Gabriel
2014-05-23 11:08
Vad har jag missat? Benatia? Help a brotha out. För övrigt så säger mina vänner som följer Serie A varje vecka att Benatia varit världens bästa mittback den här säsongen. Sen, vilket Twitter rykte? Hittar nada. Känns som jag missat en hel del under sömnen. Ni pratar om Agüero, Reus och Suarez, plz do explain.
Barcelona Rambla~
2014-05-23 11:07
Det är väl bara jag numera, ja eventuellt Vampiro också, som fortfarande ställer mig i Tellos hörna och står upp för honom. :)

Jag hoppas inte han säljs, utan istället lånas ut 1-2 säsonger. Gärna till Real Sociedad som verkar vara intresserade.
Annons: