/spanien/barcelona/forum/4750.aspx/spanien/barcelona/forum/4750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-23 19:07
@NoGo™:

Vi får hoppas att Xavis mamma tar tag i saken och tvingar honom att stanna!
Barcelona Nemesis 10
2014-05-23 19:07
Verkar som att våran andra keeper också är klar, Chiles landslags målvakt Claudio Bravo enligt MD.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-23 18:53
Rambla Jaga har sett lala eller vad han nunna heter spela och det är en bra spelare men som du säger inget märkvärdigt. En helt okej spelar för en mitten klubb i europa league. Tror inte han blir bättre ens vad han är nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nemesis 10
2014-05-23 18:51
Barcelona NoGo™
2014-05-23 18:47
Xavi Hernández has decided to leave Barcelona and Iniesta is trying to change his mind. Info comes from an acquaintance of Xavi's family. It's all getting complicated for him to stay. hmmm, väldigt tråkigt isf. Har ju sagts att Xavi o Lucho inte kommer överens men ja vet inte varför. Nån som vet?
Länktips: @RafaelH117
Barcelona Rambla~
2014-05-23 18:32
Liverpool försöker värva Lallana, Southampton, men det går tydligen inget vidare. De kräver £25m för honom. Heh, innan den här säsongen, var det någon tror ni som ens hade hört talas om denna Lallana? Jag har sett honom, ok en helt okej spelare men knappast något märkvärdigt. Och nu ska han kosta ca €30m? Vad har han uträttat i sin karriär för att rättfärdiga den prislappen? Sersiöst, brittiska övervärderade spelare till absurdum. Då ska vi alltså släppa spelare som Alexis för £18m till PL tror engelsmännen, eller Pedro för någon liknande. Vad fan tror de egentligen?
SoN_Un
2014-05-23 18:23
grande jw

danilo vore dröm
Barcelona Rambla~
2014-05-23 18:22
Song + pengar för Marquinhos? Tja, gärna för mig. :) Song ska ju ändå bort och Marquinhos lär ju ledsna på PSG och deras mittbacksjakt över hela världen. Vi slår två flugor i en smäll. Blir av med Song och slipper betala för mycket cash för Marquinhos.
Barcelona grande jw
2014-05-23 18:13
@westinho - Sergio #16:
Missade det. Jag som är lite trött i värmen. Aja nu fick du statistik på de spelarna iallafall :P På högerbacksplatsen är dessa intressanta: Ivanovic: 188 cm Danilo: 184 cm Piszcek: 184 cm Joker: Arbeloa (184 cm) ;)
2014-05-23 18:11
@grande jw:

Full back är ytterback dock.
Barcelona Krabban94
2014-05-23 18:10
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

Jag hade gärna sett. Montoya eller åtminstone en renodlad HB, Marquinhos har väl spelat HB men han är väl MB egentligen? Är han HB är han välkommen men troligen dyr, orkar inte med att man bärjar skola om en massa spelare...
SoN_Un
2014-05-23 18:07
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]

håller absolut me dig..likt abidal tiden...men jag vet ej vrf jag vill behålla alves, kanske för att han e legend haha
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-05-23 18:05
Bara jag som anser att vi borde köpa Marquinhos och spela honom som HB? Vi behöver en defensiv HB medan vi har Alba på vänstra kanten som är...jävligt offensiv? På så sätt skulle det balanseras. Let's face it, de flesta målen kommer från Alves' sida.

Marquinhos - Benatia - Pique - Alba

Ifall någon mittback skulle skada sig så kan vi spela Marquinhos som mittback och Montoya som HB. Tankar?
Barcelona grande jw
2014-05-23 18:01
@Barieta:
Fazio: 198 cm Hummels: 192cm Agger: 191 cm Benatia: 190 cm Javi Martinez: 190 cm Laporte: 189 cm Luiz: 189 cm Mangala: 188 cm Thiago Silva: 183 cm Marquinhos: 183 cm Värva Hummels bara för guds jävla skull! Då får Ter Stegen en tysk lekkamrat också.
2014-05-23 18:01
@Barieta:

Kolarov! Använd honom istället för Alba mot stora lag.
2014-05-23 17:59
Detta är mittbackarnas transferfönster.
Barcelona Barieta
2014-05-23 17:56
Barcelona sports director Zubizarreta said during the board meeting on Monday that they plan to sign a tall full back this summer. [weloba]

bra Zubi!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-23 17:53
TheReporter:

Du sätter ordet 'silly' i begreppet Silly Season. Skönt med självutnämnda insiders som dig. Lär bli en härlig sommar på forumet då klubben verkar efterlysa halva världens befolkning. Fortsätt!
Barcelona Krabban94
2014-05-23 17:51
Det är ju väldigt lovande trots att det är tidigt och transferssäsongen inte officiellt börjat, men redan börjar det kännas osäkert. Ena dagen är Luiz klar för oss tydligen några veckor sedan, kommer inte ihåg tidningen. Nu är han klar för PSG eller så gott som, Hummels säger att han stannar, Laporte är osäker pga utköpsklausulen. Benatias pris kommer pressas upp av City, Mangala känns inte som ett alternativ för styrelsen i det här läget, han är dyrare än Benatia.

Jag hoppas verkligen det händer något innan det blir som tidigare år, till slut har vi Fellaini/Javi martinez som mittback och då har ja slut på ord!

Benatia hoppas jag verkligen väljer oss för vi vet att är han ute efter pengar dåör haninte i barca nästa säsong om City är på jakt efter honom, det är ganska simpel matematik...
viccc
2014-05-23 17:51
l
viccc
2014-05-23 17:50
vad behöver vi då? Spelare som Roberto, Song, Tello, mm är kanske inte heller något vi behöver? får lön för ingeting typ
viccc
2014-05-23 17:50
Barcelona Losculés
2014-05-23 17:43
knoxxx Ja, du kanske har en poäng med att våra ungdomar nowadays inte håller samma klass som det gjordes förr. Busquets kom dock till Barcelona som en 17 åring om jag inte minns fel. Pedro kom till Barcelona när han var 15-16, och Messi typ när han var 13 ungefär. Men stora värvningar som det ryktas till är inte vad Barcelona behöver.
Barcelona Rambla~
2014-05-23 17:35
Jag fattar inte det här med PSG och City. De har ju redan blivit straffade. City tex, får max värva för 60m denna sommar. Då borde PSGs straff vara ännu strängare kan jag tycka.

50 mille för Luiz? PUND dessutom. Det är ju för fan galenskap! Vilket innebär att Chelsea som också har FFPs lupp över sig nu kan slänga iväg en massa pengar på värvningar de också.

Denna förb.......oljevärld
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-23 17:20
CuleAK och Junior

Nu när vi vart inne lite på gulla med spelare, det där är en sak, men att gulla med andra klubbar? F that! Jag vill inte se en ny Villa eller Bojan affär. Vill dom ha våra spelare så ska dom pröjsa upp. Å andra sidan kanske det är svårt att spela hard balls när man annonserar att spelare inte är önskvärda eller gå ut med "vi har 1,5 miljarder att spendera".
Barcelona CuleAK
2014-05-23 17:09
Om det är PSG som vill ha honom så tycker jag att man bör värdera honom till 20-25 MEu. På så sätt så kanske man till och med kan få till ett byte mellan han och Marcos.
Barcelona Júnior.
2014-05-23 17:06
Nu när David Luiz ryktas bli den dyraste mittbacken genom tiderna då PSG förmodligen lägger ut 50M€ för brassen så undrar jag vad vi, generösa Barcelona, kommer sälja Alves till samma klubb för. Vågar man tippa på hela 15M€?
Barcelona knoxxx
2014-05-23 16:54
Loscules

Är benägen att hålla med. Folk här inne går bananas så fort det ska köpas och glömmer således Barcas värderingar. De tänker inte på att spelare som Balotelli eller Suarez har alltför lite Barca i sig för att värvas hit. Håller även med dig om Fabregas. Han ÄR barcelona och bör därför vara kvar.

Däremot får du komma ihåg två saker:

1. Vi kommer förmodligen inte få värva de kommande två fönstren. Därför bör vi värva mycket när vi har chansen.

2. La Masia är inte vad det var för 7 år sedan. Årskullarna är helt enkelt inte så bra att de går direkt in i startelvan, likt Busquets, Messi, Pedro etc.
Barcelona >The Reporter<
2014-05-23 16:52
När har jag sagt att Reus och Suarez är klar? Jag relaterar till personer från Twitter? Gör om, gör rätt!
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-05-23 16:50
David luiz är en spelare som föredrar plastklubbar, spelat i Chelsea och snart kanske PSG. Så vi kan glömma honom. Fortfarande inga förhandlingar om en back? Börjar bli orolig
Annons: