/spanien/barcelona/forum/4747.aspx/spanien/barcelona/forum/4747.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-05-24 19:54
Vilka ska man hålla på ikväll? Elr är det en dum fråga?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2014-05-24 19:53
Konstigt att turan inte är med!? Var det inte han som var mer säker att spela denna match än costa. Tungt avbräck!!!
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-24 19:52
Marquinhos was In January 2014 named by The Guardian as one of the ten most promising young players in Europe.[1]
Barcelona IlTriplete
2014-05-24 19:47
Grattis Real Madrid till Champions League-guldet 2013-14. Kommer inte orka skriva det 22.30-tiden för jag kommer vara för sur för det så grattar redan nu.
Barcelona LeoMessi
2014-05-24 19:46
Smogen (Barcelona) Vill inte vara allt för petig, men Laporte fyller 20 år den 27:e maj :P
Barcelona Smogen
2014-05-24 19:44
Det vore väl dessutom helt obegripligt att inte köpa Laporte för utköpsklausulen 36m? Passar ju perfekt in i beskrivninge av en mittback som vi söker, en av la ligas bästa backar denna säsongen, samt endast 21 år gammal.
Barcelona grande jw
2014-05-24 19:42
Alla som skriver svordomar om Zubi och ber ledningen dra åt helvete kan väl lugna sig lite innan någonting är officiellt? Det är ett rykte och vi kommer få höra typ 100 rykten om dagen, varje dag, hela sommaren.
Barcelona barca!54
2014-05-24 19:41
Barce måste lyckas inkludera Alves i Marquinhos affären.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-24 19:39
Marquinhos och Benatia har samma agent enligt uppgifter jag läst, kom ihåg att Benatia så sent som igår sa att nyheter om hans framtid kommer mycket snart. Mitt tips är att klubben köper båda två, är allafall min förhoppning, men känns logiskt. Kanske man går ut med det officiellt efter CL-matchen för att flytta fokus från vinnaren, så gjorde vi ju förra året med Neymar. Spännande tider. €40m för Marquinhos är dock inte acceptabelt, isåfall var det i princip vi som finansierade PSGs värvning,av Luiz....
Real Madrid Hashomi
2014-05-24 19:38
Marquinhos är en spelare Roma värvade för 2 miljoner euro, alltså var han inte ens ansedd som någon större talang av sin brasilianska klubb. Han gör en bra säsong i Roma, inget mer. PSG som är världens dummaste klubb vill ju värva mittback och blir lurade. Dom pungar ut 36 miljoner euro för honom. Han har hela säsongen varit en bänknötare och när han väl spelat har han varit alldeles för ojämn. Det är knappast någon större potential i honom, han kan bli en bra back men jag ser ingen världsback i honom, han har varken styrkan eller intelligensen för det.

PSG betalar 50 miljoner för David Luiz, alla skrattade, men tänk efter vad dom får? En spelare som gjort det fantastiskt med Silva i landslaget. Vad får vi? En bänkad och överskattad mittback för 40 miljoner euro, lol.
Barcelona NoGo™
2014-05-24 19:34
40M?? Herregud aldrig i livet! Zubi alltså...
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-05-24 19:33
Vad kommer det här skicka för signaler till Bartra när man köper en helt oprövad mittback för cirkus 40 milj? Jag har inte sett mycket av Marq men kan nästan lova er att Bartra skulle minst göra det lika bra. Jag hoppas verkligen inte att det här stämmer och att det handlar om Benatia istället, för annars har vi fått silly seasons första stora dick. Pantade jävla Zubi.
Barcelona dinobarca
2014-05-24 19:27
Tycker Marquinhos är en helt klart lovande backtalang men som många andra säger behöver vi en start-back och inget annat! Kan det vara så att man vill göra klart med Marq nu för att gå för Benatia så fort dealen e klar? Tycker även £40M e alldeles för högt han värderas ju till 22 mil
Barcelona Smogen
2014-05-24 19:27
Man mår ju seriöst dåligt under varje silly season med Zubi som förhandlare. Hade jag gett min kära mormor en mille och skickat henne till stans värsta skumraskare till bilförsäljare så hade hon ändå gjort en bättre deal än vad Zubi lyckas åstadkomma. Man ser det liksom framför sig, hur övriga sportdirektörer slickar sig runt munnen varje gång Barca hör av sig och vi skickar Zubi att förhandla. "Fire up the oven! A blind rabbit just enterd the kitchen!"
Neymar11
2014-05-24 19:26
Den här efterblivna ledningen kan dra åt helvete nu Vi kunde ha värvat marq. För 30 miljoner förra året. Istället ska vi värva honom detta året för 40 miljoner € så jävla pantade att det inte är sant Sa ju igår att dom 50 miljoner € psg köpte luiz kommer från vår kista. Kriminellt idiotiskt är detta, och det är säkert inte ett rykte bara
Barcelona grande jw
2014-05-24 19:21
Att köpa Marquinhos som var glödhet på marknaden och gick för 36M förra året och bara suttit på bänken detta året. Borde man inte kunna få honom billigare än vad PSG värvade honom för?
Barcelona Nesto
2014-05-24 19:19
40 m är way to much. Vi behöver inte en superung kille som givit lite blandade prestationer den senaste säsongen. Vi behöver en startback, en stjärnback. Som vanligt gör man en dålig affär, gick han inte för ca 30 m förra sommaren? Den här affären tyder väl även på att Dani blir kvar ett år? Annars kunde man ju slängt ihop ett paket med Dani + 10-15 för Ynglingen.
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-24 19:19
Förstår inte varför ledningen vill ha en liten tunn mittback? Marq har ju fått mestadels fått sitta på bänken i PSG och som sagt tror inte vi behöver en liten mittback?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-24 19:18
40 miljoner euro för Marquinhos?

Jag försöker verkligen hålla mig när det gäller dessa rykte..

Men det är fan svårt.. det är svårt..
Real Madrid Hashomi
2014-05-24 19:15
Marquinhos? Killen som inte ens har kunnat konkurrera ut Alex skall värvas för 40 miljoner euro? Varför värvar vi inte Hummels för? Marquinhos är en liten och rätt fysiskt svag spelare, hade föredragit en riktig mittback.
Barcelona LeoMessi
2014-05-24 19:12
Jag tror inte på ryktet förrän jag har läst det från "the reporter" :D
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-24 19:10
Helt underbart om vi värvar Marq! Potential rakt igenom. Värd varenda euro.
Barcelona Mr Culé
2014-05-24 19:10
Bara en tidsfråga innan det blir officiellt då, hoppas innan CL-finalen eller efter CL-finalen.
Barcelona Mr Culé
2014-05-24 19:08
En till nyhet. Marquinhos to Barca for 40 million Euros is close, they report.
Och det ska sägas att Globoesporte är Brasiliens mest pålitliga tidning.
Barcelona barca!54
2014-05-24 19:03

BREAKING NEWS - Marquinhos' agent has had 2 meetings with Barça representatives and everything was positive. Fee around €40M. [globo]

BREAKING NEWS - Marquinhos' agent is in advanced talks with Barça, and a deal looks close. [globo]
Barcelona FCB_Messi
2014-05-24 19:03
Juves bud på Alexis 15M ? Driver dom med mig äckliga smutsen . Vad fan tror dom ? Att dom lägger bud på Jonathan dos Santos eller .
Barcelona Mr Culé
2014-05-24 18:51
Globoesporte claims Marquinhos agent, is talking with Barcelona and a deal is close. Note that Benatia shares the same agent.

Kom igen nu! Slå två flugor i en smäll.
Barcelona Nemesis 10
2014-05-24 18:15
Blaugrana són els colors! Luis Enrique and sports director Zubizarreta held yesterday a three-hour meeting to discuss next season's squad. [sport] Vi måste ha tålamod denna sommar, jag tycker dock att man ska göra klart med 2 mittbackar redan nu innan VM så vi har våra största problem avklarade. Det är svårt att förhandla med spelare under VM så jag hoppas verkligen dom har tänkt på det. Benatia har sagt att han är öppen för en flytt så honom borde vi greppa nu på en gång men det kommer dröja då vi inte är den ända klubben som vill ha hans signatur. Sen borde man försöka få in Dani Alves i någon slags bytes affär mot Marquinhos.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-24 17:56
@LeoMessi:

Dem har väl lärt sig av dem äldre :p
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-05-24 17:55
Vad hände med värvningen som skulle bli officiell idag? Jag tror att det blir en lång sommar för oss cules. Den här ledningen är inkapabla att göra snabba affärer och samtidigt den mest lättlurade. Kommer stå där slutet av sommaren med Matiheu som sommarens crack.
Annons: