/spanien/barcelona/forum/4745.aspx/spanien/barcelona/forum/4745.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-05-21 10:11
1-70 ligan Det stämmer. Några individer i styrelsen ville köpa Courtois för att ha två målvakter av hösta klass men Zubi anser att det inte är en bra idee utan att man bör isf köpa en målvakt mer av profilen till en "andramålvakt" nu när man gjort klart med Ter Stegen, dessutom värderar man Masip som en spelare som man kan vilja satsa på. När det kommer till den typiska "9:an" så anser Zubi också att en sån spelare inte är nödvändig i Barcelona utan att det mer handlar om att man måste återvinna sin dominans kring den spelidé vi haft och att det mer handlar om att vi inte kommit upp i den nivån snarare än att vi behöver en stark nummer 9. Han vill hellre satsa på att köpa en snabb och rörlig anfallare (typ som när vi köpte Villa). Slutligen kommer det vara Luis Enrique som har sista ordet angående det här men Lucho verkar inte heller vara besatt av tanken att köpa in en centrertank.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-05-21 09:58
Gio Style Haha "kära" o grejer innan mitt namn, då vet man att man means bidnez. Lugn, jag menade inte att Juventus var desperata av att göra sig av med din landsman. Vidal håller fortfarande och är fortfarande en spelare av absolut världsklass, men faktum kvarstår att Juventus hellre säljer Vidal än Pogba - det var det jag menade, och det kan du inte säga emot.
Neymar11
2014-05-21 09:21
En fråga till någon mer insatt, hur kommer det sig att Valdes inte har blivit officiell för Monaco ännu? Eller har jag missat något?
Neymar11
2014-05-21 08:54
koeman92 Orangea med blåa shorts och strumpor Cl-stället kommer vara svårt/grått, riktigt snyggt är det
Barcelona koeman92
2014-05-21 08:52
Någon som vet hur bortatröjan kommer att se ut?
Barcelona Gio Style
2014-05-21 08:50
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Fan vad sjukt, min dator kraschar varje gång jag klickar på den länken.
J*vla mundodeportivo!
Barcelona Gio Style
2014-05-21 08:34
Att Juventus vill göra sig av med Vidal är världens överdrift kära Gabriel :)
Det är bara rykten och vinklad media.
Juventus vill inte göra sig av med Vidal, därav den monstruösa prislappen.

Kan dock vara så att Vidal själv vill testa vingarna någon annanstans då han dominerat i Serie A i några år nu.
Sjukt hur fort det kan vända, ett tag var Vidal överst på allas lista.
Nu ett halvår senare är han för gammal.
Inte konstigt att alla (Obs, jag menar inte någon specifikt) klagar på vartenda rykte som uppstår.
Tror ni några andra fans hade klagat om Yaya ryktats till dem? :)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-21 08:25
Vad innebär detta nu, så jag inte missförstår google translate? Vill inte Zubi gå med på att köpa en nr 9? Eller har han bara åsikter om vilken typ av striker som skall köpas?
Neymar11
2014-05-21 08:24
På min bild kan ni se spelarna i dom nya dräkterna. Fan vad dom är läckra, inget alls att klaga på
Neymar11
2014-05-21 07:54
Gabriel Det är bara ett sätt för han och hans agent att sätta press på Chelsea och atletico. Men alltid kul när spelare kan använda Barcelona för att förbättra sina egna kontrakt :)
Barcelona Iniesta - Kataloniens Joe Labero
2014-05-21 07:06
Messi är 1,3 gånger bättre än Ronaldo.
SoN_Un
2014-05-21 04:43
Hahaha börjar bli komedi här inne.. så jag joinar jag tycker att
sergi roberto är 36 ggr bättre än yaya o 47 ggr bättre än pogba:D
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-21 03:52
Den ena skriver "Pogba är tio ggr bättre än Yaya" medan den andra svarar "överdriv inte" för att två meningar längre ner skriva "Yaya är 40 gånger bättre än Pogba". Mästerliga utvärderingar grabbar! Personligen kan jag inte mycket om fotboll men jag tycker att båda två är ruskigt bra fotbollsspelare. Enkelt, simpelt och utan att underminera någon av deras egenskaper.
Peshmerge - AS9
2014-05-21 03:32
Luigi & Barca, no Mario Överdriv liiiiite mer snälla? Missförstå mig inte nu, Pogba är ingen dålig spelare. Grabben är grym. Men Pogba 10 gånger bättre än Yaya? Ähh.. Yaya är 40 gånger starkare, snabbare, målfarligare och starkare i luftrummet så varför ska du överdriva så mycket? Finns få mittfältare som är lik Yaya. Yaya Toure har käkat upp dom flesta. Pogba är frtf ung och kan utvecklas enormt. Men inte den kapaciteten Yaya har, utan han kommer bli bra på sitt sätt.
Barcelona LeoMessi
2014-05-21 02:38
papillon (Barcelona) Courtois är som sagt jävligt bra och om jag hade fått välja en av dom så hade valet blivit belgaren. Men det hade varit fult eftersom ter stegen har antagligen blivit lovad att han ska vara förstemålvakt och på så vis valt att flytta från Mönchengladbach och antagligen tackat nej till andra klubbar för att spela för oss.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-21 02:31
Jag har sett pogba i många matchr och allt jag kan säga är att han är bättre än yaya toure tio gånger redan och han är den klokaste spelaren jag har sett sen Busis dagar på sin position. Bara kolla på matchen i bernabeu mot Madrid i CL han gjorde inget fel. Allt, exakt allt han gjorde var rätt och klokt.

Precis som Gabriel är Pogba min våta dröm, min galna fantasi och se han leka fotboll i vår tröja hade jag fått tårar och minnen för livet.
Barcelona papillon
2014-05-21 02:30
LeoMessi:

Är han tillräckligt bra så tycker jag att det får kosta. Vissa spelartyper är svåra att få fram i rätt ålder osv.
Nja tycker att man ändå borde gå för Courtois om möjligheten finns trots att det vore dåligt mot Stegen. Är lite orolig att det kan bli som med Rustu, hoppas inte.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Gabriel
2014-05-21 02:24
En sak jag inte riktigt har förstått är dessa rykten kring Courtois. Vad handlar det om egentligen? Vi har ju precis gjort klart med Ter Stegen. Inte kan vi ha 2 st förstamålvakter? Någon som kan förklara det här för mig, vad tanken bakom det hela är.
Barcelona papillon
2014-05-21 02:23
Excellence:

Seriöst hur gammal är du egentligen! Så du kan se in i framtiden, väx upp!
Barcelona Gabriel
2014-05-21 02:22
Barca Barca Haha ja, precis. Men om klubben verkligen är seriösa i deras intresse av Pogba så kommer jag att få vänta länge. Det är knappast en affär man gör klart på 1 vecka. Pogba är förmodligen världens mest eftertraktade spelare, och att jämföra en sådan råtalang med en medelmåtta som Diarra borde vara straffbart. Real Madrid och PSG vill ha honom, eller ja, alla klubbar i hela Europa vill väl egentligen ha honom men det handlar också om vilka som kan få honom. Hur som helst så verkar inte Pogba vara särskilt sugen på att dra till PSG, och vem kan egentligen klandra honom? Han är mer ambitiös än så, han vet att han basically kan peka på vilken klubb han än vill och den klubben kommer att kriga om hans namnteckning. Real Madrid däremot är en helt annan femma, dem blir en tuff konkurrent om Pogba, för att inte nämna Juventus själva som absolut inte vill göra sig av med honom. Zidane är som galen för att få Pogba till Juventus, och vilken ung fransk spelare hade inte blivit lite till sig ifall självaste Zidane ringde och förklarade sitt intresse om och om igen. Perez verkar dessutom lyssna på Zidane, det oroar mig. Flera rykten under året säger att Real Madrids prio värvning nummer 1 den här sommaren är Pogba, så nog kommer vi att få konkurrens om honom ifall intresset från vår sida är seriöst. Juventus sägs dessutom ha ett nytt kontrakt färdigt som ligger och väntar på honom. Då pratar vi om en förlängning till 2018 och en löneökning från 1 - 4,5M€/säsong. Juventus har dessutom, till skillnad från oss, en god relation med Raiola. Att de vill göra sig av med Vidal enbart för att kunna försäkra sig själva om att behålla Pogba säger en hel del om hur motvilliga dem är en försäljning utav honom. Till våran fördel är att Pogba sägs vara ett fan av Barça och att han drömde som liten om att få spela för oss. Sen vill Juventus ha Sanchez i sommar mer än något annat. Just därför irriterar mig alla rykten kring Sanchez som inte inkluderar Pogba i en sån affär. Nej till ett byte mellan Sanchez - Llorente. Nej till ett byte mellan Sanchez - Vidal. Nej, nej, nej säger jag. Vill dem ha Sanchez så ska vi ha Pogba. Framför allt kommer jag att bli vansinnig om vi byter bort Sanchez mot Llorente. Det sista ordet kommer slutligen att gå till Pogba själv. Vill han förlänga med Juventus så gör han det. Vill han dra till Real Madrid så gör han det. Vill han gå till oss så gör han det, förutsatt att vi är seriösa med vårat påstådda intresse. Pogba har ordet.
Barcelona LeoMessi
2014-05-21 02:22
papillon (Barcelona) Pogba är en löpstark mittfältare som du säger, påminner Yaya Toure om än inte närheten av samma klass ännu. Självklart så är en sån spelartyp på mittfältet guldvärd för Barcelona. Tycker bara att folk överskattar honom en aning, för han är verkligen inte värd 60 miljoner. Curtouis är en förjävla bra målvakt som jag gärna hade sett i Barcelona. Men vi kan verkligen inte ha ter stegen och Curtouis i laget. Hade varit ganska ful stil av oss att värva Belgaren för att sedan låta ter stegen stå reserv.
Barcelona papillon
2014-05-21 02:09
LeoMessi:

Har lite dålig koll på pogba men är han inte en lite mer löpstark mittfältare som brukar komma till avslut? Kan behövas en sån i laget oavsett pris, han är ju ung dessutom. Veratti är nog mer av en spelfördelare, som du säger, som jag inte hade tackat nej till.

Undra om detta med Curtois stämmer för då borde man verkligen slå till. Han är ju redan en världsmålvakt, kan språket och ligan. Synd om Stegens inträde skulle "stoppa" en sådan övergång.
Barcelona Excellence
2014-05-21 01:29
Pogba är en överskattad spelare. Kommer inte bli bättre än Mammadou Diarra.
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-05-21 01:22
@Sir Alexis # Eterno Tito:

Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-05-21 01:21
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Varför ska vi ens försöka lägga ett bud på någon av deras spelare? Pengar är det sista dem behöver då Qatar ägaren har hur mycket som helst. Ska några hundra miljoner göra nån skillnad??

Jävla Qatar, förstör fotbollen och nu mitt kära Syrien.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-05-21 01:13
vet inte om detta varit uppe men hur ser ni kring ett köp av yaya toure som verkar vara villig att komma tillbaka och skära ner på sin lön? skulle man kunna använda honom tsm med busken i en defensiv elva plus att yaya kan ju anfalla, vi h ar liksom en 2 in 1 där med hans defensiv plus hans förmåga att anfalla, om ryktena stämmet så blir han ett grymt kap enligt mig, det är om man gör sig av med song förstås och att xavi kliver åt sidan o låter fabregas eller yaya ta platsen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-05-21 01:12
Ride_The_Big_One(6)

Hmm, Marquinhos ser jag som högerback. Lägg till att han tillhör Qatar. SÅ länge Psg har Emiratierna(Qatar, Dubai, Abu Dabi, Oman o.s.v) bakom sig kan vi glömma att ens snegla på den klubben.

Jag håller med att många rabblar upp många offensiva spelare och jag kan inte hålla mig tillbaka heller men jag anser att vi först bygger laget bakifrån och stoppar blödningen sen kan vi ta hand om offensiven. Den enda mittfältaren jag skulle acceptera spela hos oss är Rakitic. (Jag vet, jag låter som en repig skiva, hoppas på att ZUbi läser det här och signa honom, har hört att han är lättpåverkad)..

Många av er är snabba med att berömma ledningen. Sakta i backarna boys!!!

De är illa tvungna för annars börjar deras huvud rulla den här sommaren. Ni anar inte hur skraja de är.

När vi har värvat 2 klass mittbackar, reservmålvakt, högerback, mittfältare och en riktig 9.a av rang kan ni börja andas bara lite gran, kanske ett andetag inte mer för att det här klubben behöver mer en en säsong för att ta över världen igen..

Nattis.
Barcelona LeoMessi
2014-05-21 01:12
papillon (Barcelona) Jag förstår vad du menar. Självklart så har man en högre felprocent om man ofta ger sig på den svårare passningen och jag själv älskar spelare som vågar slå avgörande passningar och svåra sådana. Men jag tycker att han ofta försöker sig på dessa svåra passningar med alldeles för hög felprocent i helt fel lägen. Självklart förväntar jag mig inte att han ska vara lika grym som Pirlo eller iniesta på detta, Man märker att spelsinnet finns där men känslan är inte riktigt där än. Tycker bara att han kostar alldeles för mycket och om vi söker en framtida spelmotor så är någon som veratti eller thiago mer lämpade.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-05-21 01:00
Måste säg att jag var lite skeptisk till dom nya hemmatröjorna, men nu när jag har läst lite om tröjan och sett hur dom sitter på spelarna så kan jag säga att den är bland dom finaste tröjorna vi har haft på ett tag. Kolla länktips! edit, 2a på den haha.
Barcelona Bàckis
2014-05-21 00:59
Officiellt med dräkterna för 14/15! Snyggaste sen 08-09!
Annons: