/spanien/barcelona/forum/4740.aspx/spanien/barcelona/forum/4740.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krojf
2014-08-18 11:05
LeoMessi

Tack för ditt snabba svar med en talande metafor som snygg slutkläm. Och jag stod ju inte helt svarslös själv heller, i ärlighetens namn.

Antar för övrigt att min arbetskamrat var på extra dåligt humör idag, efter det att hans favoritlag Öster fått stryk med 5-1 av Gif Sundsvall i ”superettan” igår.
Snacka om skilda världar, på en och samma arbetsplats. Nu måste jag jobba.
Barcelona LeoMessi
2014-08-18 11:00
Rambla Förhandlingarna har antagligen inte varit så intensiva förrän nu på slutet. Dom har antagligen visat intresse men avvaktat lite för att se om dom kan värva Cuadrado. Jag måste säga att jag inte har någon koll på denne Douglas. Han kanske är bättre än man tror eller så är han katastrofal. Det måste ju finnas något klubben ser i honom. Värsta fall så är det bristen på kvalité han kan tillföra i backlinjen och då är den värvningen helt i linje med våra andra backvärvningar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-08-18 10:52
@LeoMessi:

Dock måste man ju få ifrågasätta deras förhandlngskapacitet? Jag menar, de har tydligen varit i kontakt med Sao Paolo i hemlighet under 3 månader och ändå lyckas de inte förhandla fram ett rimligt pris för denna i Europa relativt okända spelare. Han har för tusan bara 1 år kvar på kontraktet. Det ska inte ens kosta mer än max €5m. Jag vill minnas att Monchi i Sevilla hittade Alves för ca €500,000. Där snackar vi bargain. :P
Barcelona LeoMessi
2014-08-18 10:49
Måste även säga att Valencia verkar ha något intressant på gång. Såg matchen igår och dom var väldigt bra faktiskt. Kollade lite sporadiskt på deras match mot United och dom var faktiskt ganska mycket bättre än engelsmännen. Dom förlorade matchen genom en idiotisk tabbe på tilläggstid, men i övrigt så var dom bättre. Iaf av det jag såg. Dom har värvat en del och Rodrigo som dom har lånat/köpt från Benfica är väldigt duktig. En riktigt jobbig jävel att möta och han hade lekstuga igår mot Milan. Kanske inte säger så mycket haha! Dom verkar även spela Guardado(?) som offensiv mittfältare, en roll han sköter galant! Annars har han ju varit en kantspringare hos dom. Måste även tillägga att jag alltid har tyckt att Parejo ser ut som Busquets med ett mulligare ansikte haha. Sry för spamm mina damer och herrar, ska inte irritera folk med alldeles för många inlägg på kort tid.
Barcelona LeoMessi
2014-08-18 10:43
Rambla Synd att man inte kunde lägga den summan på Aurier. Men vi försöker nog köpa honom nästa säsong av PSG, för vi är inte intresserade förrän det är omöjligt att värva spelaren. Zubi är nog den typen som skulle handla kläder dagen efter rean då dom kostar dubbelt så mycket. Eftersom han dagen innan ansåg att han inte behövde den där snygga skjortan.
Barcelona LeoMessi
2014-08-18 10:39
DM1982 I ärlighetens namn så tror jag att Munir och Adama skulle kunna bidra med mer än Deulofeu. Dessa två sliter väldigt mycket i defensiven! Munir som egentligen är CF jobbar hem väldigt mycket, ett flertal gånger har man sett hur han han vunnit boll utanför sitt eget straffområde. Samma sak med Adama, som utöver defensiven även lyckas med sina dribblingar, även om det ser ut som hans fötter inte alltid hänger med haha! Så jag håller med dig:P
Barcelona LeoMessi
2014-08-18 10:35
Krojf Självklart så ska man be om ursäkt för att vi värvar dyra och duktiga anfallare. Vi som fotbollsklubb har fått det om bakfoten, vi ska inte värva alldeles för bra spelare för det är orättvist. Vi borde nog ha värvat Berbatov så din arbetskamrat blir nöjd. Å andra sidan så kan han ju alltid trösta sig med att vi inte värvat lika högklassigt till vårt försvar, så det jämnar ut sig. Vi överskrider inte mängdes kvalité som får värvas, vi kompenserar det med att värva spelare som vermaelen. Det är alltid lika roligt när folk försöker ställa en mot väggen för något man inte har någon som helst kontroll över. Det är lite som när ens flickvän blir arg på en när man har varit otrogen i deras drömmar. Så man får liksom be om ursäkt för något man gjorde i någon annans undermedvetna.
Barcelona DM1982
2014-08-18 10:33
[QUOTE=Vampíro]Luis Enrique has told Barcelona B coach Eusebio he plans to use B-players a lot this season. Munir and Adama will cover for Deulofeu. [md] Så det är tänkt att tonåringar med noll rutin ska starta tuffa CL-matcher vid behov? Oj den har man ju hört tidigare. [/QUOTE] Hellre dem än en loj Deulofeu, killen jobbar inte hem om så hans liv skulle hänga på det.
Barcelona Rambla~
2014-08-18 10:32
Jaha, så nu är priset för denna Douglas uppe i €8m + add-ons? Detta för en relativt okänd spelare vars kontrakt går ut sommaren 2015? Bra förhandlat där! Det är några veckor kvar av fönstret så kanske de lyckas få upp priset till 10m när det väl stänger. :P
Barcelona petersays
2014-08-18 10:30
Banega till Sevilla alltså. Hoppas han kan ta sig i kragen och spela. Med tanke på Denis Suarez form så kan det bli kul att se Sevilla då.
Barcelona Vampíro
2014-08-18 10:26
Luis Enrique has told Barcelona B coach Eusebio he plans to use B-players a lot this season. Munir and Adama will cover for Deulofeu. [md] Så det är tänkt att tonåringar med noll rutin ska starta tuffa CL-matcher vid behov? Oj den har man ju hört tidigare.
Barcelona the cameroonians
2014-08-18 10:11
Knoxxx och Kaptenen

Ja, vi får väl se - min oro grundar sig på att inga andra klubbar verkar rycka i spelaren och därför luktar det inte Barcamaterial om honom.

Men men, tiden får utvisa vad som händer. Så klart hoppas jag att han lyckas!
Barcelona Krojf
2014-08-18 10:09
Nyligen skyndande en frustrerad arbetskamrat vars semester tagit slut, ifatt mig i korridorren under fikarasten och ville ställa mig mot väggen för att FC Barcelona köpt Suarez under sommaren.

Han frågade retoriskt om "vi" som bäst samlade på spektakulära anfallare finansierade med oljepengar från Qatar, för att få ihop till en egen B-upplaga av Galácticos

Transfern Suarez som följde på miljardinvesteringen i Neymar Jr förra sommaren, hade retat honom så till den grad att han i ren ilska påstod sig ha twittrat att nu saknas väl bara Ronaldo i forwardsväg, så är samlingen stjärnsprakande anfallare och målspottare komplett i vårt favoritlag.

Ja, vad svarar man så´nt? Någon?

Barcelona Henfaller
2014-08-18 09:59
Har de som skriver artiklarna semester? :) Börjar bli långtråkigt på telefonen utan nya uppdateringar. Ni som skriver gör det väldigt bra och det är väldigt trevlig läsning!! :)
Barcelona Henfaller
2014-08-18 09:59
Har de som skriver artiklarna semester? :) Börjar bli långtråkigt på telefonen utan nya uppdateringar. Ni som skriver gör det väldigt bra och det är väldigt trevlig läsning!! :)
Barcelona Kaptenen
2014-08-18 09:19
@knoxxx:

Vi har ju gjort en del svaga värvningar därifrån tidigare, men varför döma när knappt någon här sett killen spela. Det känns som att värvar vi inte en topp 30 spelare i världen, så kommer kritiken direkt.
Vi får för övrigt hoppas att Alves gör det bättre i år, känns som att han dippat väsentligt dom senaste 2 säsongerna. Kanske är läge att spela Adriano på hb, om han nu är frisk nog.
Barcelona Gio Style
2014-08-18 09:10
Kaptenen
Alltså det är ju inte Songs fel att vår ledning är så pantad att de värvar honom när vi behöver en mittback.
Men Song skadar Ter Stegen, skämmer ut sig i VM, sitter på en fet lön och lär få minst speltid av alla i truppen om han stannar kvar.

Bidrar inte med något positivt till klubben över huvudtaget utan kommer bara att kosta oss pengar med sin feta lön och kosta oss ännu mer pengar när vi väl får honom såld av samma anledning.
Barcelona knoxxx
2014-08-18 09:07
Kaptenen.

Jag håller med dig om Roberto. Det känns som att många i detta forum hakar på varandras tankar tills de blir extremt överdrivna. Visst har han inte gjort det jättebra direkt, men jag tror fortfarande på att han på sikt kan bli en viktig spelartyp om han utvecklas.

Song har gjort det bra när han fått chansen. Problemet är att han är helt överflödig. Han tillför ingenting av det som han värvades för att tillföra. Så agget ligger nog snarare på ledningen i hans fall.

HUR SOM HELST,

Jag pratade med en kompis som har stor koll på brasilianska ligan angående Douglas.

Han påstod att Douglas utvecklats enormt de senaste säsongerna. Han har uppenbarligen Dani Alves som förebild och håller på att bli väldigt lik denna. Bra skott, outtröttlig och ettrig. Däremot är steget från brasilianska ligan till spanska jävligt stort.

Sen förstår jag inte kritiken mot denna värvning. Alla klagar över att vi inte värvar billiga talanger från sydamerika till backlinjen, och när vi gör det är det helt fel för att ingen har hört talas om honom...
Barcelona Kaptenen
2014-08-18 08:57
Pique har fått utstå mycket skit helt klart, men å andra sidan ska han vara en bärande spelare i backlinjen, och han har underpresterat å det grövsta. Så den kritiken känns rättmätig.
Roberto-kritiken däremot känns något orättvis, då han fortfarande är ung, och ärligt talat så tog det tid även för en spelare som Xavi att dominera på mittfältet.

Jag tror i Songs fall att hans yttre och och hans stil utanför plan ligger honom i fatet, då han uppfattas som mer oseriös än han är.
Barcelona Gio Style
2014-08-18 08:54
@Kaptenen:

Vi är svenska barcafans, inte katalaner.
Barcelona knoxxx
2014-08-18 08:52
Kaptenen,

"lättare att hacka på en kamerunier än en katalan…"

Folk har väl hackat ÄNNU mer på Pique (katalan) som trots allt gjorde en godkänd säsong förra året?

För att inte nämna Sergi Roberto….
Barcelona the cameroonians
2014-08-18 08:51
Douglas verkar nu vara klar.
Klubbarna är överens om en summa om €8 miljoner plus add-ons, men transfern sker först nästa säsong.

Och det är ett köp för A-laget som ersättare för när Alves lämnar.

Luktar failure lång väg.
Barcelona Kaptenen
2014-08-18 08:48
Ett sjukt agg mot Song här, som att han är vårt största problem just nu..

Han sitter säkert på en tung lön, och han gör sällan det lilla extra.
Å andra sidan, hur många matcher som han har spelat har han gjort bort sig?

Finns andra spelare i laget, som man kan ifrågasätta precis lika mycket, men det är klart, lättare att hacka på en kamerunier än en katalan...
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-08-18 06:11
Pique om Puyol
Barcelona Blaugrana91
2014-08-18 01:43
Júnior.

Fifa kommer inte stoppa något, Barcelona har inte på något sätt problem med FFP, tvärtom är vi en av dem klubbarna som klarar av dessa regler bäst, då vi har stora inkomster och gör stora vinster. Vi spenderar pengar som vi själva drar in och vi använder inte heller mer än vad som finns.

Så är bara trams från Sport att det skulle vara en anledning till att man inte skulle vilja värva Cuadrado...
Visst är det möjligt att man kanske vill ha bort Song för att ha mer utrymme i lönekostnader för Cuadrado, men det är knappast något som skulle hota FFP....

Sen gällande det här med Benatia till Bayern, till att börja med så är ju frågan om man kan ta det på så stort allvar. Senast igår var han ju klar för United...
Roma har sagt att han inte är till salu och han har själv tidigare sagt att han stannar. Lägg till priset, finner det fullkomligt ologiskt att han skulle kosta €30M...
Isåfall hade han redan varit klar för någon annan klubb för längesen.

Men visst skulle han gå till Bayern för det priset så förtjänar hela klubbens ledning och LE att örfilas, men som sagt jag tror inte ett dugg på detta.
Barcelona Gio Style
2014-08-18 01:32
Det skall påpekas att jag tar gärna Cuadrado till oss men inte för dem pengarna som det snackas om.
Men vi måste få in en offensiv kraft ASAP nu när vi lånat ut Delofeu, det är alldeles för tunt offensivt.
Barcelona Gio Style
2014-08-18 01:23
Coach Pep. Tekniken är väldigt olik, medans Cuadrado är mer explosiv och flängig med bollen är Reus mer Iniesta-ish i sina dribblingar. Jag tycker att Reus gör bättre ifrån sig i trängda ytor än Cuadrado vilket det blir en hel del utav hos oss (små ytor alltså). Sen har vi ju redan värvat Suarez, världens bästa striker som är så mycket mer än så dessutom, så på så sätt är ju en Lewan helt onödig och inte på något sätt jämförbar med det Reus skulle bidra med. Vore ju knappast avsluten vi värvar honom för :) Jag känner bra till Cuadrado och det gör säkert du oxå men för att göra det hela simpelt för att få fram min poäng så kan du youtuba Cuadrado och se att hans dribblingar osv syns när det är ytor att löpa på vilket det blir gott om i kontringslag och mindre hos oss. Sen kan du kolla klippet i länktips och notera att Reus egenskaper borde egentligen passa väldigt bra hos oss. Passningsspelet och framförallt sättet att dribbla funkar ju hos oss, det säger sig självt att en spelare som spelar med bollen nära foten gör sig bättre på små ytor. Jag nämner inte youtube för att det ska väga över eller för att du inte skulle ha koll på båda spelare vilket du säkert redan har. Men bara så att du kan ställa det på skärmen bredvid varandra samtidigt och förstå hur jag menar med att Reus inte är mer av en kontringsspelare. Tyskland spelar inte heller kontringsfotboll utan gillar att ha mycket bollinnehav nowadays med dessutom.
Coach Pep.
2014-08-18 01:09
@Gio Style:

Cuadrado är både en bättre kontringsspelare och possession-spelare än Reus. Han är snabbare och explosivare än Reus samtidigt som han har mycket bättre bollkontroll. Cuadrado var Serie A:s överlägset bästa dribbler förra säsongen med omkring 4.2 lyckade dribblingar per match. Reus är inte på den nivån utan är mer "all-round" typen.

Reus vinner på avslut och förmodligen marginellt på passningar, men saknar den där monstruösa tekniken och explosiviteten som Cuadrado besitter. Reus är en fantastisk spelare men ser inte att han kan tillföra en ny dimension till vårt spel, och där sitter hållhaken. Jag ser hellre en renodlad anfallare a lá Lewandowski i Barca än Reus som ytteranfallare; och där ser jag hellre Cuadrado, som skulle vara en rejäl injektion till anfallet och även högerbackspositionen om vi skulle ligga under och behöver ny energi.
Barcelona Júnior.
2014-08-18 00:46
Har inte riktigt hängt med det senaste under dagen. Om nu Song skulle lämna denna sommaren, kommer det öppna för en värvning av Cuadrado eller kommer FIFA stoppa värvningen pga FFP? Tacksam för svar.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-18 00:30
@Coach Pep.:

Håller med dig angående samtliga punkter gällande Song. Hans existens i Barcelona är onödig, och som du säger så var han verkligen ett oplanerad köp. Ingen kan övertyga mig om att vi scoutade honom under längre tid, för att sen köpa honom. Och om dom det stämmer att han tjänar mer än vår egna Busquets(?!) då ska han fan ut med huvudet före. Han kanske har kvalite som fotbollsspelare men hans kvaliteer håller inte i Barca.

Det vore dumt och inte se Cuadrados kvaliteer och mångsidighet det jag däremot är och allt har vart tveksam till är hans prislapp på 50milj euro om dom senaste rapporterna stämmer. Känns alldeles för mycket för en spelare som har haft en bra säsong i Viola och ett bra VM, men å andra sidan så ser marknaden ut som den gör idag och vi får helt enkelt punga ut nån liknande summa, för vi är som sagt desperata.

Jag vill minnas att Vermaelen har vart riktig stabil back för 2-3 år sen, men han är i den åldern då han måste ha utvecklat sitt register något rejält. Jag tror också han kan peta Mathieu så länge han håller sig frisk.
Annons: