/spanien/barcelona/forum/4737.aspx/spanien/barcelona/forum/4737.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-22 15:08
Man förstår att det är många som är nyfikna på vilka som kommer att joina laget, men ställ dem vid ett annat tillfälle nu vill man ju veta om Marc
Barcelona LeoMessi
2014-05-22 15:07
Tur att frågorna är relevanta.... NOT
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Karlsson
2014-05-22 15:07
@Lennart Just ja dessutom undrade dom om en till målvakt var på väg att värvas och i så fall vem..
2014-05-22 15:04
@Lennart:
Dem ställer konstant frågor om andra spelare som ryktats till Barcelona när det är Marc man ska rikta frågorna till. -Hur ska ni göra med Curtois ryktet och hade ni gått efter Marc om ni haft möjligheten att signera Curtois? -Hur ska ni göra med Xavi vi fick fick inga riktiga svar igår när Luis Enrique presenterades? - Är du rädd för att pressen ska vara för hög då publiken kan vända mot en relativt snabbt om man visar upp en ojämn nivå? Finns mer men jag minns inte det hela, Zubi har vid flera tillfällen talat försökt att säga till att detta är Marcs presentation, spara såna frågor till ett annat tillfälle, vi är här för att lära känna Marc.
Barcelona NoGo™
2014-05-22 15:04
@Lennart

De började ställa frågor om Courtois bl.a..

@Ride_The_Big_One(6)

Ja förutom att det ser ut som att Zubi ska somna vilken sekund som helst haha.
Barcelona Karlsson
2014-05-22 15:03
@Lennart:
De undrar saker som om man hade haft chansen att värva Curtois hade man då fortfarande gått efter Ter Stegen? Om Xavis roll i laget.
Lennart
2014-05-22 14:58
@Ride_The_Big_One(6):

Får man fråga vilka dumma frågor som journalisterna ställde, vore trevligt om du kunde ge ett par exempel till oss andra som precis har följt Ter Stegens presskonferens? :)

Tack på förhand
2014-05-22 14:53
@NoGo™:

Tycker Zubi och Marc sköter det med bravur trots idiotin bland journalisterna.
Seriöst är detta frågorna ni har att ställa?
Det är som om dem inte förberett sig alls:)
Barcelona NoGo™
2014-05-22 14:48
@Ride_The_Big_One(6)

Ja de är såå tröga, var samma sak igår...
2014-05-22 14:29
Då börjar det hela! Vilka dumma frågor vissa journalister ställer, det finns andra tillfällen ni kan ställa frågor om andra spelare.
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-22 14:12
Bara jag som har bra vibbar om Enrique som tränare?... tror att hans barca kommer överraska många inklusive mig!! nåt stort verkar vara på G...
Neymar11
2014-05-22 14:10
Fan vad obehagligt det kommer att bli se laget utan Valdes nästa säsong. Aja nu slipper vi väl en målvakt som springer mer än en anfallare....
Barcelona Zyzz
2014-05-22 14:08
Det har ju redan börjat.....ligger ju ute bilder på när han är ute på planen och vinkar och har sig...
2014-05-22 14:07
@barca_joe:

14:30 om jag inte är helt ute och cyklar
Barcelona NoGo™
2014-05-22 14:05
@barca_joe:

14:30
Barcelona barca_joe
2014-05-22 14:01
När är tanken att presentationen ska börja?
Barcelona Zyzz
2014-05-22 13:48
Undra om det är någon publik på Camp Nou idag för att välkomna Ter Stegen. Någon som vet hur det brukar vara...är det bara Zlatan och Neymar liknande spelare som drar publik till Camp Nou, eller brukar det även vara några och titta när det är lite mindre kända spelare som kommer?
Barcelona Andresito
2014-05-22 13:36
Ja mycket talar ju för att PSG ska sälja sin 20-åriga mittbackstalang. Man har ju trots allt en backlinje som består av:

Camara, 35
Maxwell, 33
Alex, 32
Jallet, 31
Thiago Silva, 30
vd Wiel, 26
Digne, 21
Marquinhos, 20

..Eller?
Tror ni det är rätt väg att gå att byta en 20-åring mot en 31-åring och gå från en snittålder på 28 till 30?
Samtidigt kan PSG få en begränsad transferbudget de kommande åren pga FFP, de behöver långsiktiga lösningar. De kan värva Alves, men aldrig att de säljer Marquinhos.
Barcelona barca_joe
2014-05-22 13:27
Sänds inte presentationen av ter Stegen? Han skrev just på kontraktet. Nevermind. missade NoGo :)
Barcelona Barca Barca
2014-05-22 13:20
knoxxx Marquinhos kan spela som högerback och har gjort det ett par gånger i PSG den här säsongen. Galen summa nämner du, 35€ miljoner för i olje pengar världen är inte så mkt, det är där priserna ligger i dagens fotboll. Som Gabriel nämner så kan man göra affär med PSG nu när dom vill ha våran Alves. Och om jag ska vara ärlig så finns det säkert massa duktiga högerbackar till salu, på FM, ne men skämt åt sido. På barcastuff stog det att Barca har scoutat sergi aurier(stavning) o Toulouse. Men som sagt Marquinhos kan spela högerback det är ingen del position för honom, precis som det inte var någon fel position för Ramos när han spelade högerback i EM 2008 och VM 2010.
Neymar11
2014-05-22 13:19
Dom kommer aldrig att sälja honom, finns inte en chans. Det där är ren idioti, vi hade chansen att värva honom förra säsongen Han lirade högerback rätt så ofta i Roma
Barcelona Júnior.
2014-05-22 13:16
PSG sägs ju dessutom vara intresserade av David Luiz. Om Alex stannar kvar i klubben nästa säsong så tror jag att de skulle kunna gå med på att sälja Marquinhos som då blir 4:e handsval. Om de dessutom köper in Dani Alves så skulle man kunna försöka få med Marquinhos i den affären.
Barcelona NoGo™
2014-05-22 13:16
Ter Stegen presentationen i länktips. Vi kommer troligtvis få se han i det nya målvaktsstället.

Marquinhos säger ni. Har han lirat HB nått i PSG? Har för mig att ja sett han lira lite som VB nån gång.
Neymar11
2014-05-22 13:13
Hm värva från PSG good luck, det lär inte kosta skjortan. Han har ju bara 5 år kvar på kontraktet och tjänar en hel del Större chans att värva zabaleta
Barcelona Gabriel
2014-05-22 13:11
Haha Giggs, dagens facepalm!
Barcelona Gabriel
2014-05-22 13:10
Jag tror också att Marquinhos hade kunnat bra ett bra alternativ till Alves, framför allt gillar jag att han isf kan spela som mittback vid behov. Men Marquinhos är fortfarande inte en önskning från min sida vad gäller 1 av de 2 mittbacksförstärkningarna, då finns det andra jag föredrar före honom. Men som Alves ersättare hade han kunnat bra ett alternativ. Kanske hade man kunnat få till ett byte mellan Alves och Marquinhos?
Barcelona knoxxx
2014-05-22 13:09
Barca Barca

Och du tror PSG släpper en spelare de haft endast en säsong? En spelare som värvats för framtiden och som kostade en galen slant? Utöver det vill du att vi värvar ytterligare en spelare som i barcelona får spela på fel position?
Barcelona Barca Barca
2014-05-22 13:06
NoGo™ Tycker att ett bra alternativ till högerbacks platsen är Marquinho i PSG. Visst är han mittback egentligen, men kan öven spela högerback, kan bli våran egen Ivanovic, defensiv stark högerback då kan Alba springa ihjäl sig offensivt. Marquinhos besitter en härlig snabbhet och att han sen är stark i luften gör inte saken sämre. Marquinhos som högerback och vikariera som mittback, det Abidal fick göra hos oss.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-22 13:02
Giggs är ett jävla drägg. Han fick Fellaini istället ... och en värdelös Mata. Grattis!
Barcelona NoGo™
2014-05-22 12:59
@Gabriel Nej jag tror han lämnar. Blir la PSG som du nämner. Så kass som han vart denna säsong så är det ingen förlust. Men den stora frågan är ju vem fan ska ersätta? Vill inte ha en winger i Cuadrado som högerback utan det ska vara en högerback!! Jag personligen ser inte att Montoya skulle kunna axla den rollen. En medioker spelare imo. Men vem vet Lucho kanske vill ha kvar Alves. Eller så kanske Montoya blommar ut till en bra spelare under Luchos ledning, vi får se. @LeoMessi Haha ja helt stört om de stämmer..
Annons: