/spanien/barcelona/forum/4731.aspx/spanien/barcelona/forum/4731.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-05-25 13:49
@Capitan \(^.^)/:

Kolla länktips.
Barcelona Zamboza
2014-05-25 13:47
Haha dör av skratt.

Tw Stan Collymore: "If you count 'clean' European Cup winners, Bayern, Liverpool, Barca and Ajax top the wins. No Franco, no Berlusconi."
Barcelona Blaugrana91
2014-05-25 13:46
Man ska inte ta alla rykten på stort allvar. Jag är relativt säker på att Cesc kommer stanna kvar, för det första jobbade klubben ganska hårt med att få hit han, för det andra trivs Cesc i laget, i staden, för det tredje tycker jag att det är onödigt att sälja honom, vi behöver inte banta truppen och speciellt inte mittfältet, vi behöver bredda det! Tycker att när Cesc väl fått spela på den positionen han är köpt för, alltså mittfält och inte som någon falsk 9a så har han ofta gjort det jäkligt bra. Hoppas vi gör klart med både Bentaia och Marquinhos ganska snart, båda ryktas ju kraftigt hit.
Barcelona messimal19
2014-05-25 13:40
Enligt givemefootball är Man City ute efter Fabregas ett byte mot Kompany skulle sitta perfekt tycker ni inte och sport rapporterar att ter-stegen och Reus är bästa polare från tiden i Mönchengladbach en återförening mellan de är möjligt och Reus har en utköpsklausul på 35 mille en värvning e möjlig bara Zubi rör på arslet...
Barcelona Cessi
2014-05-25 13:29
Bara jag som läst rykten på Twitter om att Barca vill ha Mata för runt £40m? Hoppas inte detta stämmer, han har varit riktigt dålig denna säsong... Förstår inte ens varför han förmodligen kommer komma med i Spaniens VM-trupp...
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-05-25 13:20
DM1982 Fan vad schysst agerat av del bosq, kan betyda oerhört mycket för en som besitter den talangen och får det bekräftat att han ändå är nära landslaget
Barcelona barca!54
2014-05-25 13:18
Trots att Deulofeu inte var med i förtruppen
Barcelona barca!54
2014-05-25 13:17
Om Deulofeu gör bra ifrån sig, kan han bli uttagen till vm?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-25 13:16
Vart kan man se hela truppen som åker dit?
Barcelona DM1982
2014-05-25 13:16
Del Bosque (coach ESP): "Deulofeu called up? He's not in pre-squad for Brazil, but we wanted him to spend this week with us." #fcblive
Neymar11
2014-05-25 13:11
Haha what? Varför blir deulo uppkallad för
Barcelona Besviken på Barca
2014-05-25 13:11
Självklart var det som hette Europacupen för mästarlag inte samma sak på 50-talet som dagens C.L. Ska man se det historiskt kan man emellertid inte bortse det de fem titlarma 1956-60. Jag garanterar att ingen här inne hade gjort det om det hade varit Barca som vunnit dem istället, eller hur?

Med samma resonemang så är ju inte Uruguays 2 VM titlar värda någonting heller eller Italiens 1934 och 38. (Urugauy hade inte ens en landslagstränare 1930...)

Men ska vi hålla oss till den moderna tiden (vilket jag definerar från murens fall 1989) så har marängerna emellertid inget argument för att de varit bättre än Barcelona. Den här upplagan av Real Madrid blir utanför marängkretsar knappast ihågkommit som något av de bästa upplagorna.

Nu ser vi fram mot VM och sedan en kanonsäsong med en femte C.L-titel. Helst med en final mot marängerna som vi vinner med 4-0 eller mer.
Barcelona barca!54
2014-05-25 13:08
Gerard Deulofeu uppkallad av Del bosque
Barcelona fc__Barça
2014-05-25 13:07
Deulofeu uttagen till truppen till Spaniens match mot Bolivia
Barcelona MrKnowledge
2014-05-25 13:05
Benatia och Laporte, kom igen zubi dom spelar inte ens vm klipp till!
Barcelona Koeman!!
2014-05-25 13:02
1. Hans snabbhet duger
2. Ja
3. Bra huvudspel

Han skulle lätt gå in i startelvan i Barca.
SoN_Un
2014-05-25 13:01
Har inte följt roma i år. Sp jag har lite frågor om benatia. Ni som följt roma

1, är han snabbt?
2, brytningssäker
3, huvudspelet?

Tacksam för svar
Barcelona DM1982
2014-05-25 12:50
@Neymar11:

Skulle vara kul om Chile vann, helt klart. Men är inte Vidal skadad? Det är i så fall ett stort avbräck för dem. Matcherna jag har sett med Chile är bland de roligaste på senare tid, det är ett lag som kämpar för varandra och spelar som ett kollektivt. Plus så har de några riktigt bra spelare som gör det lilla extra, typ Alexis. Tyvärr är han väldigt låst i Barcelona men i Chile får han leva ut lite.

Sedan så har ju Real tio titlar men man får inte glömma att i början så var det en helt annan turnering. Det var mer än vänskapsturnering för inbjudna lag så alla lag hade inte chansen. Det är ju självklart inte samma sak som CL är nu, egentligen smått pinsamt att räkna med dem.
Barcelona Barcelonistas
2014-05-25 12:45
Det här Real Madrid laget är knappast någon unstoppable force det är ett bra lag varken mer eller mindre. Det har funnits bättre lag under 2000 talet. Dom är tex inte närheten av den kvaliten som vi höll under Pep, dom är inte ens på samma nivå som Bayern under jupp elr Milan.

Jag tycker fortfarande att dom var bättre under Mourinho framför allt under Mous andra säsong där dom var riktigt bra. Dom var helt klart bäst i världen då efter Barca.
Jeffson
2014-05-25 12:44
Niva har tyvärr hoppat på tåget där minnet är som bortblåst och jakten på sensation är viktigare än något annat. Det är populärt att hitta nya eror, komma med domedagsprofetior och utse "världens bästa lag" vid varje titel. Niva var den sportjournalist som höll en helt egen nivå förr. Som gjorde finfina reportage om både lag, spelare och samhällen som var långt ifrån mainstream. Det var guld att lägga sig och läsa den typen av texter av honom. Men att rapportera från Champions League finaler och annat är han värdelös på. Där blir han som vilken sensationsjournalist som helst som bara jagar klick, likes och retweets. Och det är de uppdragen han mestadels får av sin härliga arbetsgivare Aftonbladet.

Han borde ha sett sitt eget värde innan han sålde sig och blev medioker.
Neymar11
2014-05-25 12:42
DM1982 Sluta nu, Chile vinner vm! Sanchez blir turneringens mvp och vi sålde honom för 15 miljoner € innan vm började! Jag har en sån äcklig känsla på att det kommer bli en skräll i år, och jag som har blivit förälskad i Chile på senare unnar dom ett vm-guld ( nej jag är inte chilenare )
Barcelona barca!54
2014-05-25 12:42
"First of all, I need to say that Luiz is a friend. He's a great person and a great player. He made the right move to join PSG." Marquinhos: "To think of it, the arrival of a high profile as Luiz to PSG makes life harder to me. But I'm good, I will work much harder." Marquinhos: "I am unsure about my PSG future after Luiz's arrival. We will have talks with my agent and the club. We'll see what happens." Marquinhos: "Luiz's arrival makes it even harder to me to break into the first team. I have to think because next year is crucial to me." Marquinhos: "Barça interest in me as PSG future looks uncertain? An interest from Barça makes you feel happy, and flattered." [Le Parisien] Marquinhos: "Barça are a club who usually win all cups. They're a great team. Other than that, I prefer to no give further comments."
Barcelona Barcelonistas
2014-05-25 12:40
Besviken på Barca - samtidigt så fick Real ett väldigt stort försprång under 50 talet när dom vann 5 raka Cl titlar. Jag håller inte dom titlarna högt alls den turneringen höll knappast någon högre kvalite lägg därtill att alla lag fick inte ens delta i Cl.

det tog 30-40 år elr något sånt innan Real Madrid vann Cl igen efter framgångarna under 50 talet. Det är knappast någon slump turneringen blev svårare efter vart 5 år och kvaliten blev högre. Så ja tycker den jämförelsen är väldigt orättvist, vi har 3 färska Cl titlar, tar du bort Real framgångar under black and white tiden så är det jämnt.
Barcelona DM1982
2014-05-25 12:35
Tyvärr har jag förlorat en stor portion av min respekt som jag hade för Niva på senare tid. Precis som en del skriver här så har han egentligen inte någon analytisk förmåga kring fotboll, han är en historieberättare och han hittar ofta väldigt intressanta historier kring fotboll från riktigt udda ställen. När det kommer till att analysera lag och deras framtid är han dock riktigt amatörmässig.

Real slutade trea i ligan, dvs så finns det bevisligen två lag som är bättre än dem bara i spanska ligan. Sedan så har vi PSG, Bayern, Dortmund, Chelsea, City, Juventus som självklart kan hota dem nästa säsong. Real är på inget sätt för svåra för andra lag, det är bara trams att påstå det.

Real gjorde det bra, något annat kan man inte säga om man vinner CL. Dock får man inte glömma att det inte vann i ligan över ett Barcelona som har varit det svagaste laget som jag har sett på många, många år. Vi har haft en målvakt som egentligen knappt platsar som andremåli. Vi har haft mittbackar som egentligen är mittfältare. Vi har haft all världens problem med Tito som dog, president som avgår, en tränare som kapitulerar för spelare och ledning, all världens skador. Ändå lyckas vi vinna mot ett Real som Niva anser kommer dominera nästa säsong? Snälla.

Nu har vi fått en tränare som jag förespråkade och som vi kanske kunde ha fått redan föra säsongen. Vi har fått en målvakt som anses vara en av de största talangerna. Vi kommer få in renodlade mittbackar. VM-spöket kommer lämna både Neymar och Messi. Jag tror att Barcelona kommer få ett riktigt bra lag nästa säsong.

Slutligen så är det tydligt att Real inte kan slåss på tre fronter samtidigt, när de väl vann CL och cupen så kunde de inte vinna ligan. Det är bara ett lag i Spanien som har klarat det och det är Peps Barcelona. Det visar vilket svår prestation det är och hur bra ett lag måste vara för att fixa det. Real var inte tillräckligt bra den här säsongen och ingenting tyder på att de kommer vara det nästa säsong.

Brasilien eller Argentina vinner VM och det innebär att en av Barcelonas två fixstjärnor kommer komma tillbaka som världsmästare. Hoppas det blir Messi, Neymar har fler chanser.

Barcelona FCBlaugrana
2014-05-25 12:31
För det första grattis till Real Madrid.

För det andra gråter jag inte om länktipset stämmer här, det står att Benatia vill till Barca av de klubbar som jagar honom. Det är bara att hämta honom nu Zubi.
Barcelona Heisenberg
2014-05-25 12:26
Jag får också ta mössan i handen och erkänna Real som ett riktigt bra lag i år. Det har synts tydligt att det var denna titel de ville vinna mest, och nu har det gjort det. Frågan blir ju bara: Vad händer nu? De har uppfyllt sitt mål och är nöjda och belåtna. Nästa år är de dessutom lite äldre och andra klubbar kommer ha förstått hur man stänger ner dem. Gör inte Ancelotti en Pep och försöker andra på allt så blir det nog inga fler titlar för det här laget.

Vi om några vet ju hur förödande mättnad är!
Barcelona Besviken på Barca
2014-05-25 12:14
Mr Culé: Tyvärr har jag mycket svårt och argumentera mot att marängerna INTE är den mest framgångsrika klubben genom tiderna och Milan lika självklar 2-a. Sen konkurrrar vi med Bayern om tredjeplatsen I min värld måste de tyngsta titlarna, C.L och ligan väga mycket tyngre än en massa inhemska cuptitlar. Vi har ju tyvärr bara 4 segrar i C.L mot Reals 10 - marängerna har fler titlar i C.L själva än vi och Bayern ihop. Vad gäller antalet antalet internationella titlar totalt sedan Europacupspelet drog igång supercup och Interkontineltcup/VM för klubblag) är det nu lika mellan Real och Barca (17 st) men då tyvärr en överlägsen seger för Real i den tyngsta kategorin. Ser vi dock bara till senaste kvartsseklet är vi dock före marängerna och Milan. Miln har visserligen 5 segrar i C.L senaste 25 åren men "bara" 7 ligasegrar jämfört med Barcas 12. Vi får ta ny tag nästa säsong, lider dock i dag med Atletico - så nära att vinna C.L och sniva marängerna på "La Decima" - vilken käftsmäll det hade varit för Perez.
Barcelona J.Gamper
2014-05-25 12:13
Acrobat
"CL kommer de nog inte vinna på 12 år igen" Haha fan va du överdriver.. lite likt Niva. De är helt klart ett lag att räkna med som CL vinnare närmaste 4-5 åren. Ända som kan knasa upp dom är en ny dålig ledning som Barca fått som inte väljer att förbättra och förnya.. att man påstår något annat är att förblinda sig själv.

Däremot håller jag med om att Erik niva överdriver om att inget lag kan rubba Real Madrid nästa säsong.. Jo de kommer att vara starka men Barca kan alltid rubba de.. lika så Atl Madrid.
Barcelona Gabriel
2014-05-25 12:08
Erik Niva är en "in the moment"-writer. Han saknar den analytiska förmågan att kunna tänka ett steg längre. Han skriver väldigt impulsivt, nästan varje gång, precis som han känner JUST DÅ. Bättre och smartare hade det varit ifall han satte sig ner, öppnade en påse chips, tog en öl och började fundera över allt mellan "hmm" och "ahaaa". Men så gör han inte, han skriver sina artiklar när hans kropp och sinnestillstånd befinner sig i en våg av eufori och excitment. Därför kommer han aldrig att bli mer än en 'duktig med ord' skribent. Real Madrid må ha vunnit Champions League och dem är utan tvekan ett av världens bästa lag men världens bästa lag i år dem inte. I min bok är Atletico det och 2 minuters slarv förstör inte den bilden. Nästa år kommer Real Madrid vara starka - igen. Men lag som Barça, Bayern, Chelsea och andra kommer inte att nöja sig med att vara efter. Öppna nu din chips påse och lugna ner dig, Erik.
Barcelona Acrobat
2014-05-25 12:00
Alltså Erik Niva skriver att han inte kan se något lag rubba Real Madrid nästa säsong. Hur dum får man vara? Real är tredje bästa laget i Spanien! De hade tur igår i finalen och hade tur även i CDR-finalen. Plötsligt är man bäst i världen. Visst är det ett bra lag (tro fan det när Man spenderar pengar som hade räckt för att mätta hela den tredje världen under en el livstid), men man behöver inte överdriva. Man tog alltså 0 poäng mot oss i ligan och 1 poäng mot Atletico. Real har haft tur med domslut och mycket mer än så är det inte... Skulle inte förvåna mig om Ronaldo blir mätt nu och att Real blir trea i ligan även nästa säsong. CL kommer de nog inte vinna på 12 år igen.
Annons: