/spanien/barcelona/forum/4730.aspx/spanien/barcelona/forum/4730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-05-27 15:19
Napoli tiring of waiting on Mascherano, line up Plan B. Reports in Italy suggest that Napoli are close to giving up on signing Barcelona man Javier Mascherano and choosing a new target. Hehe, sådant vill man läsa. Jag sa ju att man skulle fördröja förhandlingar till efter Vm. Ok då, länka också.
SoN_Un
2014-05-27 15:17
btw kan folk börja länka källor? känns som att folk skriver pique sa si o messi sa sp. shakira gick dit o antonella hoppade där, benatia är klar o bla bla bla..

så länka grabs PLSS!
Barcelona Rambla~
2014-05-27 15:16
Pedro ser också ut att stanna:

New Barcelona coach Luis Enrique has decided that Barcelona winger Pedro (26) cannot be sold this summer. [sport]
Barcelona Rambla~
2014-05-27 15:16
@Barca Barca:

Det skulle inte förvåna mig alls. Hoppas Benatia håller emot och envisas med att vilja gå enbart till Barca.
SoN_Un
2014-05-27 15:15
är det bara jag som inte vill ha miranda?... helt ärligt tar vi in marquinhos, så bör vi gå efter subotic...vill ha 3 backar som accepterar rotation...
Barcelona Krabban94
2014-05-27 15:03
@God is a five letter word - Messi:

Pedro för 20miljoner? då kan vi lika bra släppa Alexis för 10miljoner! Man kunde få minst 30 för båda två enskilt!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-05-27 15:00
Barclasico
Vart läste du det? Hade blivit så jävla glad. Skeppa iväg Pedro för 20milj till Arsenal/Liverpool och köp Cuadrado eller Reus - lirare som vågar utmana.
Barcelona Barca Barca
Rambla~ Och vi är dummare som förhandlar med Juve, när vi ändå ska sälja han, ring Chelsea, City, PSG och fråga om dom är intresserade, kan lova er att Roma gör exakt så med Benatia, dom vet att han vill lämna då blandar dom in giganrerna på Silly season in i spelet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
Barclasico (Barcelona) Glädjer mig att läsa det, det är ingen spelare man bör sälja till vilket pris som helst. ---------------------------------------------------- Numera kostar mittbackar dubbelt så mycket som anfallare, vilket är lite sorgligt.
Barcelona Barclasico
2014-05-27 14:57
Bartomeu: "Alexis Sanches is not on the transfer list, he is part of the plans for next season"
Barcelona Rambla~
2014-05-27 14:57
"In fact, the Italian club's sporting director, Giuseppe Marotta, has openly admitted his club's interest in the Chilenean. "We want him. We're talking about a very important player that all the big guns would like to have on their books", he said."

Jaha, alla vill ha honom? Ja men se till att betala för er då och kom inte med skambud på €15m. Alexis marknadsvärde ligger på €30m enligt Transfermarkt. Juventus vill alltså värva honom för halva det priset. Seriöst...
Barcelona Krabban94
2014-05-27 14:36
@Rambla~:

Helt rätt att ta in en målvakt som kan ge hård konkurrens åt MST! Ingen ska få surfa sig till en startplats nästa säsong oavset hur ny spelare är/vart han är tänkt/vad en spelare heter/vad han kostar/har för roll, man ska förtjäna sin plats punkt slut,
Barcelona >The Reporter<
2014-05-27 14:28
Problemet med vissa här är att många lackar när Barca överbetalar för att en värvning ska gå igenom, för att sedan klaga när ledningen inte vill betala en summa som man måste för att köpa en spelare
Barcelona Gabriel
2014-05-27 14:23
Skulle man inte kunna få in Benatia nu så hoppas jag att man går fullt på för Mangala. Visst faller han också i kategorin lovande mittback snarare än erfaren och etablerad men faktum är att han redan nu är en best och precis det Barça skulle behöva. Köper man Marquinhos och Mangala så har man 2 av Europas mest lovande mittbackar sedan. Det sägs ju att Mangala var Chelsea och Citys förstaval men att Mangala inte är sådär jätte sugen på att dra till England.

Benatia är fortfarande mitt första val men som sagt, Mangala är ett jäkligt bra alternativ till Benatia om det skulle skita sig.
Barcelona Rambla~
2014-05-27 14:21
@Gabriel:
Ja det må va hänt, men det var annat ljud i skällan när de själva skulle betala för sig när det gällde Tony Sanabria. Då helt plötsligt är det andra premisser som gäller när man värderar spelare. Jag blir så trött på sånt.
Barcelona Rambla~
2014-05-27 14:20
@The Octopus of Badia:

Vi får hoppas det. Jag anser att Keylor Navas hade varit den perfekta värvningen. Dessutom är han säkert hälften så dyr som Bravo.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-05-27 14:17
Rambla~

Jag skulle bli väldigt förvånad ifall Claudio Bravo till slut blev vår andra keeper. När det gäller rykten så väljer jag att ignorera i princip alla spanska/katalanska nyhetskällor förutom rac1 och möjligtvis Catalunya Radio. Ryktena kring Mathieu tror jag även det är skitsnack och endast ett sätt att vilseleda klubbarna för dem spelarna man faktiskt vill ha.
Barcelona Gabriel
2014-05-27 14:13
En sak som jag dock tänkt på angående Benatia är att han spelar på exakt samma position som Piqué, dvs bredvid högerbacken. Det kanske inte är något jätte stort problem men faktum är att många mittbackar kan bli sämre om de spelar på fel sida av mittbacksplatserna. Hummels, Mangala och Laporte spelar alla till vänster.
Barcelona Gabriel
2014-05-27 14:09
Rambla Så giriga som de kan tillåta sig själva att vara. Varför inte liksom. Barça, City och Chelsea är ute efter honom och dem är inte direkt jätte angelägna om sett sälja honom.
Barcelona Rambla~
2014-05-27 14:07
Sen kan man ju undra hur giriga är egentligen Roma? Hur mycket vinst behöver de göra på Benatia? De värvade honom för strax över 10m från Udinese förra sommaren.
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-05-27 13:26
@Canaletes:
Håller nog med. Han kommer bli riktigt bra. Men inte den absoluta världsbacken, som ex Laporte, Marquinhos, Hummels(Etablerad).
Barcelona Gabriel
2014-05-27 13:12
Visst är Benatia 27 år gammal men allvarligt talat så finns det inte ett överflöd med yngre försvarare än honom som dessutom kan ge oss den garantin i en mittbacksförstärkning på samma sätt som honom. Man måste kolla på vad som finns i marknaden, och därefter besluta sig för hur "desperata" man kan få vara lov att vara prismässigt. Vad finns där ute egentligen? * Benatia (27 år) * Hummels (25 år) * Subotic (25 år) * Mangala (23 år) * Laporte (19 år) * Miranda (29 år) * Marquinhos (20 år) Dessa är de spelarna som jag kan komma på. Vi kan väl alla komma överens om att dessa 7 spelarna är de enda "aktuella" i dagsläget. Om ryktena stämmer att vi är ute efter 2 typer av mittbackar - en ung, talangfull mittback och en äldre och rutinerad som kan gå in och leverera direkt så kan vi sålla in dessa 7 spelare i 2 alternativa fack. Mangala, Laporte och Marquinhos i det ena och Hummels, Subotic, Benatia och Miranda i det andra. Eftersom de senaste ryktena så gott som gjort klart våran talangsvärvning i Marquinhos så återstår det alltså den viktigaste mittbacksvärvningen, den som kan gå in i startelvan direkt och göra oss starkare. Där återstår alltså 4 spelare. 4 spelare att välja mellan och man måste tänka smart här. Vilka är dessa 4 spelarna, hur har deras form sett ut, hur är deras klubbar att förhandla med, hur bra hade de passat in hos oss, hur snabbt kan de acklimatisera sig hos oss osv - det finns en hög med rad frågor. Benatia är min favorit värvning till försvaret just eftersom han besitter den perfekta åldern (inte för ung och inte för gammal) och för att han inte har några som helst svagheter. Han är precis den typen av försvarare som Piqué hade behövt vid sin sida, en ledare dessutom. Hummels har alltid varit en favorit för mig, och jag skulle bli riktigt glad om vi hade köpt honom. Men faktum är att han i dagsläget inte ens nämns som ett alternativ längre, så man kan nästan räkna bort honom direkt. Det samma gäller Subotic. Då återstår det bara en enda spelare, Miranda. Miranda har varit riktigt duktig i år men jag ställer mig frågandes till hur duktig han egentligen är? Är det så att det är han som är så himla bra som försvarare rent individuellt eller är det så att han, liksom hela Atletico, har lyfts av Diego Simeone där alla gör varandra bättre. Jag personligen är inte övertygad om att Miranda hade blivit en hit hos oss. Dessutom är han 29 år gammal och kommer säkerligen inte kosta så mycket mindre än vad Benatia kostar. Jag hade inte firat en Miranda värvning, men det kanske bara är jag. Personligen har jag blivit så trött på denna klubbens envishet när det kommer till att förhandla med klubbar. Dem går till dem bästa spelarna på marknaden för att "försöka", och tror liksom på fullaste allvar att dessa klubbar ska vara angelägna om att sätta sig vid förhandlingsbordet med oss. Varför i helvete skulle dem det? Hade vi gjort det om det vore tvärtom? Nej, det är klart vi inte hade. Klubbarna säger ju "vill ni ha honom så kostar han så här mycket". Det är vad Roma nu med största sannolikhet har gått ut och sagt till Barcelona. Svårare än så är det egentligen inte. Man har då 2 val, pay up eller söka sig vidare till andra alternativ. Men för all del, slösa inte onödig tid med att försöka förhandla ner priset, för dessa klubbarna med de bästa spelarna KOMMER INTE att förhandla och kompromissa deras priser de satt på deras spelare. På något sätt känns det som att våran klubb tror att vi kan mindfucka klubbarna till att försöka gå med på att förhandla ner priset. Det går inte. Betala eller gå vidare, det är det största problemet med hur Barcelona gör affärer när vi ska köpa någon nu för tiden, det går för segt. Hade Benatia kostat 60 hade även jag sagt att det var för mycket och gått vidare, men 40 är ett rimligt pris för honom. Man måste agera snabbare. 40 för Benatia är fortfarande ett jävligt bra pris för en spelare av hans kaliber, men desto längre in på sommaren vi kommer, desto dyrare kommer han att bli. Det är bara att slänga upp pengarna redan nu. Om det stämmer att Marquinhos kommer att kosta 20M€ plus Alves och Benatia kostar 40 så har man lagt 60M€ på 2 stycken riktigt bra mittbackar, och man har också uppnått alla de punkter man haft inför denna silly season på mittbacksplanen: * En ung och lovande mittback som framtidsinvestering // CHECK! * En världsklass mittback med erfarenhet och ledaregenskaper // CHECK! * Variationer i försvaret där en av mittbackarna även kan spela som högerback // CHECK! * 4 mittbackar sammanlagt i truppen, 2 för varje position // CHECK! 60M€ för både Marquinhos och Benatia är riktigt bra. Då hade man kunnat ta det lite lugnare och avvaktat med resten då det viktigaste blivit klart (målvakt och mittbackar) och kunnat koncentrera sig på att sälja de spelarna man inte räknar med till nästa säsong. Det här blev ett jävla långt inlägg, ledsen för det. Men det jag ville få sagt är simpelt: betala Roma de 40 de vill ha för Benatia. Det är värt det! Men det lär väl bli Mathieu för 20 istället mot slutet av sommaren...
Neymar11
2014-05-27 12:48
Rambla~ Det där är ju inte helt fel, slipper stegen all press direkt. Lite konkurrens hade inte skadat till nästa säsong iaf. Att ter stegen kommer vara given som första målvakt framöver är självklart Har vi så tur att vi kan ha 2 så bra målvakter så är jag jävligt nöjd. Men det intressanta i det hela är följande; Bravo är den skickligaste målvakten med fötterna i världen skulle jag vilja påstå. Är det något ter stegen måste förbättra för att lyckas i Barcelona så är det just det. Vad kan vara mer givande än att låta bravo lära upp honom
Barcelona Rambla~
2014-05-27 12:42
Lucho vill ha in Claudio Bravo för att konkurrera om förstaplatsen som målvakt. Ingen kommer att vara klar etta. Vafan?

Först säger Zubi att man värvade Ter Stegen som förstamålvakt. Hyggligt mot honom nu att andra regler tycks gälla.

Lucho, som vanligt ska han alltid gå den svåra vägen.
Barcelona roheart
2014-05-27 12:37
Sorry för lite offtopic men är det nån som har nån lösning på mitt problem? Jag försöker titta på Eurotalk via min iPhone 5 men får inget ljud... Likadant på youtube osv..
Barcelona Blaugrana91
2014-05-27 12:34
Vi måste få in Benatia också, mu får klubben se till att betala det som krävs.
Barcelona Rambla~
2014-05-27 12:31
@Gabriel:

Jag håller med. Tyvärr verkar det nu handla om Miranda. Han är några år äldre dessutom, 30 år. Jag vet att många tycker han är bra, och visst är han det, men han imponerar inte så där jättemycket på mig. Benatia är en best jämfört med Miranda.

Fan, de hade chansen att värva snabbt innan andra klubbar blandade sig i. Så klart att det blir jobbigare när klubbarna med olja blandar sig i.
Neymar11
2014-05-27 12:31
Gabriel Det är ändå en hel del pengar för en 27 årig mittback, priset kommer troligtvis landa på 50 miljoner € och han kommer kräva en jävla lön. Men håller med dig att vi måste värva en som kan leverera direkt Att han har varit riktigt bra denna säsongen säger jag inte emot. Men som 27 åring och endast gjort en riktigt bra säsong gör mig tyvärr osäker. Har han verkligen så svårt för bestämma sig vart han vill så tycker jag vi ska strunta i honom. Jag vill ha spelare som VILL till Barcelona oavsett erbjudande från andra klubbar. Likt Sanchez, neymar och ter stegen Vad finns det kvar subotic, hummels, laporte, mangala. Räknar kallt med att marq blir klar för oss
Barcelona knoxxx
2014-05-27 12:30
Heisenberg y Gabriel

Helt klart. Jag vill också att Benatia kommer hit. Han är en komplett mittback och har dessutom den där elden i blicken som enbart Puyol och några till haft under sina karriärer.

Däremot vet man aldrig. Marq-dealen känns väl så gott som klar, oavsett summa. Sen har ju Benatias agent varit i Barcelona och för några dagar sen florerade det rykten om Benatia till Barca. Sedan lugnade allt ner sig igen. Det kan tyda på att det är klart.

Förhoppningen är väl att vi offentliggör värvningen av Marquinhos och Benatia samtidigt, om några dagar eller så. Det vore något.
Barcelona Heisenberg
2014-05-27 12:24
@Gabriel:

Håller med - ska vi täcka upp det stora hålet i backlinjen måste vi betala. Det är som att ledningen tror att vi kommer kunna spotta fram ny världsklassynglingar från akademien var och vartannat år och vill bara ha tillfälliga lösningar emellan. Kolla på real, lägger äckligt mycket pengar på en spelare som avgör två finaler. Tror ni inte de har gått tok-plus på den affären nu?
Annons: