/spanien/barcelona/forum/4724.aspx/spanien/barcelona/forum/4724.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2014-05-26 19:15
Rambla Personligen så tror jag att Dani kan få en liten nytändning med Lucho och göra en av sina bättre säsonger. Men som sagt, även ifall så skulle vara fallet så börjar han bli rätt gammal och är det någon gång vi ska få ut lite cash för honom så är det nu. Bara att välja, PSG(10-15m) nu eller Milan(2m) nästa sommar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2014-05-26 19:15
Det finns ju fler uppgifter för en sportchef än bara transfers.

Nu när det kommer en ny tränare är en av uppgifterna att se till at Lucho får de rätta förutsättningarna, att det bildas kommunikationsvägar mellan tränare, spelare och övriga instanser och att alla förberedelser inför försäsongen rullar igång.

Sen tror jag förvisso inte att Zubi är nån maestro på detta heller - han håller nog som bäst på att borsta gruset ur sandwedgen, typ...

Det är inte ovanligt att presidenten själv går in och kör vissa förhandlingar beroende på hur kontaktvägarna ser ut. Sen finns som sagt Raul Sannlehi när det vankas stora affärer.

Det ryktas för övrigt om att Song är den enda transfern Zubi "lyckats" med, eller snarare tagit i hamn av "egen kraft".
Barcelona knoxxx
2014-05-26 19:09
Marquinhos wikipedia-sida i länktipset. Där står det att han kommer spela i Barca nästa säsong.

Wikipedia har fan ALDRIG fel :)
Barcelona Rambla~
2014-05-26 19:03
En sak kan jag lova, Dani Alves är inte slut. Han kommer garanterat att få en nytändning i PSG. Alves trivs bäst när det är stenhårda förhållanden, alltså träningar, intensitet mm. Kommer ni ihåg Alves under Pep när det var stenhård disciplin? Han var överjävlig på att springa upp och ner på kanten. Med det sagt, kan de göra en affär där de lägger 20m + Alves för Marquinhos får man vara nöjd. Då PSG betalade 35m för Marquinhos förra sommaren, och hans värde har ju knappast gått ner sen dess även om det knappast heller har stigit då han spelat rätt så begränsat denna säsong. Då kan vi räkna att vi får 15m för Alves och det får väl anses vara rätt så godkänt för en 31-årig ytterback som har ett år kvar på sitt kontrakt.

Jämfört med Mathieu är Alves ett världsnamn. Så varför i h-e ska man behöva betala 20m för Mathieu? Aldrig i livet.
Neymar11
2014-05-26 18:57
Capitan \(^.^)/ Påstår du att självaste presidenten sköter förhandlingarna själv? Svara mig igen varför vi har en sportchef haha
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-26 18:53
@Neymar11:
Lol, det är inte ens han som sköter förhandlingarna, han har inte ens blivit nämnd i media. Det är Barto och Sanllehi som sköter det har jag för mig. Det är iallafall bekräftat att Barto samtalar med Al-Khelafi i ett möte. Så oroa dig inte, Zubi förblir densamma ;)
Barcelona barca!54
2014-05-26 18:51
Möjligheten att värva Marquinhos hade varit omöjligt utan Luiz affären.
Barcelona Gabriel
2014-05-26 18:50
Gracias, Diar!
Neymar11
2014-05-26 18:50
Vad fan håller zubi på med, har han rökt på eller?! Hur fan kan han lyckas med detta
Barcelona Diar Shekha
2014-05-26 18:48
Gabriel Det finns ett Brasilianskt konto som heter 'Selecao Brasiliera'. De skriver allt om Sina brassar, Statstik, Silly rykten osv. Det är de som Twittrar så mycket om Marquinhos.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-05-26 18:41
20M€ + Alves är äckligt bra för en av de bästa mittbackstalangerna i världen. Som Barcelonistas och knoxx nämnde, Alves är slut och har bara 1 år kvar på kontraktet samt 31 år gammal.
Barcelona knoxxx
2014-05-26 18:38
Montoya/Marquinhos---Pique/Marquinhos---Benatia/Bartra---Alba/Adriano

Ser onekligen jävligt spännande ut. tror personligen att Montoya blommar ut lite i år under Enriques ledning. Montoya var en av Luchos favoriter i Barca-B och kommer troligen spela honom från start om Alves sticker.

Lös detta nu, så är mycket glömt!
Barcelona Cule4life
2014-05-26 18:37
Man borde sälja Alves till PSG.

Och sen köper man 3 realistiska backar, Och en av dom ska vara kompis med Messi.

Benatia
Marquinhos
Zabaleta

Sälj Song och flytta upp Macherano.
Barcelona älskabarcelona
2014-05-26 18:36
vågar man tro på både Marquinhos och Benatia ?
Barcelona Gabriel
2014-05-26 18:36
Vilka sidor följer ni på Twitter för att hitta alla rykten? Jag vet bara om barcastuff.
Barcelona Gabriel
2014-05-26 18:34
20M€ plus Alves för Marquinhos kan inte ens jag klaga på.
Barcelona Mido
2014-05-26 18:31
Det är nära nu,, och om benatia fick lov att lämna Marockos läger, då är det i princip klart också
Barcelona knoxxx
2014-05-26 18:28
Svårt att se att det inte ligger åtminstone en gnutta sanning i Marq-ryktet som blommat upp överallt senaste timmarna.
Barcelona Barca Barca
2014-05-26 18:28
barca!54 Om PSG betalar barca pengar plus att dom ger oss Marquinhos, så kommer halva forumet gå i taket, skadebenägen Hummels för 35-40€ miljoner är tydligen bättre. Jag är överlycklig om Marquinhos kommer. Han kan även vikariera som högerback.
Barcelona Júnior.
2014-05-26 18:27
Enligt SPORT (som refererar BeIN Sports France) så har PSG gått med på 20m euro + Dani Alves för Marquinhos.
Barcelona Tiki-Taka
2014-05-26 18:26
Enligt den länken som jag skicka har D.alves inte fått något erbjudande från PSG, eller ens varit i kontakt med dem. Källan är Diari Ara
Barcelona barca!54
2014-05-26 18:24
Tydligen ska det vara 20 miljoner plus alves mot marqunihos
Barcelona Tiki-Taka
2014-05-26 18:21
Kolla länk !
Barcelona knoxxx
2014-05-26 18:18
Är det så ett så jäkla dåligt pris egentligen (25m € + Alves)? Marq gick ju för 35€ förra sommaren, vilket betyder att Alves är värd 10m €. Alves är slut, Marq är en av världens största backtalanger. Lägg därefter till att Alves har ett år på kontraktet, Marq har väl fyra...
Barcelona Barcelonistas
2014-05-26 17:59
En ung och bra MB är precis vad vi behöver. Vi måste tänka långsiktigt kosta vad det vill who gives a shit? Alves är slut det kan vem som helst se.
Barcelona Karlsson
2014-05-26 17:58
@Youngcules Adama,Samper,Grimaldo,Munir,Kaptoum,Suarez,Rafinha,Deulofeu,Halilovic,Dongou,Ie,Bagnack...Top youth scouting

Finns många anledningar till att inte missa en endaste B-lagsmatch nästa säsong! Herregud vilket lag.
Barcelona barca!54
2014-05-26 17:57
BREAKING NEWS - Marquinhos to Barça and Dani Alves to PSG, both moves are imminent according to beIN France Sports.
Barcelona the cameroonians
2014-05-26 17:51
@SoN_Un:

Inte så konstigt att du tappat kollen.

Ytteranfallaren har haft tuff konkurrens från Adama, Maxi Rolon och Moha och har inte spelat så värst mycket denna säsong.
I UEFA Youth League har det mest blivit inhopp.

Han var ju kapten för nån säsong sen, men nu verkar han stannat i utvecklingen.
Barcelona Gabriel
2014-05-26 17:50
Haha, jävlar jag var nära. Nåja, dealen är fortfarande lika pissig för det 25 plus Alves för Marquinhos är för mycket.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-26 17:40
Raul Sanhelli gör all jobb och säger inge ett ord eller nämns i media och det är Zubi Bomb som tar alla bilder när spelarna är klara! Rosell själv fick ta över spelares kontraktsförhandlingar och övergångar också. Bara vi får två mittbackar av kaliber är jag nöjd. Sen är det bara att sälja Cesc och hämta Pogba eller Pedo/ Alexis för Reus.
Annons: