/spanien/barcelona/forum/4723.aspx/spanien/barcelona/forum/4723.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-05-24 12:40
Jag kollar på eftersnacket från CL 2011 finalen. Vilka minnen :(
Barcelona Sir Alexis # Eterno Tito
2014-05-24 12:34
@Lennart:

Pepe är ett stort avbräck med tanke på hans rutin. Det är mycket viktigt i såna här matcher. varane är en talang fortfarande
Barcelona LeoMessi
2014-05-24 12:23
Haha kan inte fatta att dom faktiskt åker till Serbien för att få behandling av någon mirakeldoktor. Men vem vet, det kanske hjälper för stunden och sedan slår man upp skadan på nytt vilken sekund som helst.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona -SAMI-
2014-05-24 12:20

Det låter gott. Undra om vi får smaka en bit?
Barcelona LeoMessi
2014-05-24 12:19
-SAMI- (Barcelona) Ja okej, jag trodde dom drog på sig några jobbiga muskelskador. Men lite hästmoderkaka gör nog susen;) haha
Barcelona -SAMI-
2014-05-24 12:15

Det är inte säkert att costa och turan missar matchen. Själv tror jag costa startar men går av efter en kvart.

@LeoMessi:

Barcelona LeoMessi
2014-05-24 12:13
BAGNACK & DONGOU (Barcelona) Syftar du på bale och Ronaldo?
Lennart
2014-05-24 12:11
@the cameroonians:

Härlig kommentar, med Pepes frånvaro så kommer Real Madrids defensiv vara sååååå mycket sämre med den kylige Varane i startelvan (ironi).....
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-24 12:08
LeoMessi (Barcelona) Ingen missar, båda spelar
Barcelona Nemesis 10
2014-05-24 12:06
Hahaha Mathieu, Blir lack varje gång det där namnet dyker upp i en Barca artikel, köper vi Mathieu är det endast för att man är för snål för att lägga pengarna på en klass back...
Barcelona The Reporter
2014-05-24 12:01
Tittar på finalen ifrån 2011 . Fan så bra vi spelade.

Några aspekter till varför vi bra så bra:

* Presspelet
* Djupledsspelet från mittfältarna
* Rörelsen
* Hemjobbet ifrån mittfältarna - numera fuskar dem
* Vi hade alltid en man i boxen (Villa) så att Messi kunde komma ner och boll med mittfältet.
* Messi sprang/rörde sig mer.

Det är svårt med förutsättningarna nu. Många av spelarna är trötta, motivation, många har kommit till åren och nytt blod behövs
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2014-05-24 12:01
Barcelona are monitoring the situation of Dortmund winger Marco Reus (24). They could make an offer this summer. [md]
Barcelona LeoMessi
2014-05-24 11:59
Verkligen synd att Costa och arda missar matchen ikväll! Simeone borde verkligen inte ha riskerat någon av dom i mötet mot oss! Men det är lätt att vara efterklok. Är väldigt säker på att Ronaldo och bale är fullt friska och att dom kommer orka spela hela matchen utan bekymmer. Dom saknar Xabi och om det stämmer så saknar dom Pepe men med Varane så blir det inte direkt någon försämring.
Barcelona gulu
2014-05-24 11:36
CL-finalen ftån 2011 på viasat fotboll nu för den som behöver lite uppmuntran. Bästa delen kvar! :)
Barcelona koeman92
2014-05-24 11:24
Gabriel

Fast så är inte fallet. Marquinhos har faktiskt riktigt bra spänst och fysik och är dessutom snabbare än Laporte och har potential att bli minst lika bra som T.Silva, om inte bättre. Väldigt mogen i sitt spel dessutom för att vara så ung. Sen vill jag påminna om att längd inte är allt, Cannavaro och Puyol var ju båda kortare än 1.80 m och vi vet ändå alla vad de gick för. Hellre att vi värvar en supertalang som Marquinhos än en usel Mathieu. Jag skulle faktiskt bli väldigt lycklig om vi till slut lyckades genomföra affären
Barcelona Andresito
2014-05-24 11:13
Diar Shekha Mangala är bra på både FM och Fifa, det ät troligtvis därför som många tror han är bra utan att ha sett honom spela..
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-05-24 11:11
Barcelona are monitoring the situation of Dortmund winger Marco Reus (24). They could make an offer this summer. [md]
Barcelona LeoMessi
2014-05-24 11:07
Om Mathieu blir vår mittbacksvärvning så kommer jag att bojkotta varenda match och hata LE även om vi skulle vinna trippeln.
Barcelona the cameroonians
2014-05-24 11:03
Off-topic men;

Pepe ser att missa finalen ikväll. Positivt för alla fotbollsälskare.
Att sen Alonso är avstängd gör ju inte den aspekten sämre.
Barcelona Deulofeu
2014-05-24 09:50
Matieu kan vi värva om Adriano lämnar men vi har en rätt duktig back i Grimaldo också.

Han är ju en sex år yngre Alba.

Gillar ryktet med Koke ut med Fabbe och in med todocampistan!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-05-24 09:43
Alltså jag fattar inte vad i helvete vi ser hos Mathieu! Han prydar sports hemsida varje dag, om det här är vår mittbackslösning så hänger jag fan mig själv.
Barcelona NoGo™
2014-05-24 09:21
Barcelona are working on 3 transfers: Real Sociedad goalkeeper Bravo, Valencia defender Mathieu, and Atletico midfielder Koke. [sport]

De blir Mathieu ist haha....Hoppas sport är ute o cyklar.
Barcelona Barca Barca
2014-05-24 09:14
Intressant nyhet angående kommande kapten. Verkar som Lucho ska göra en röstning om vilka som ska få vara kaptener i laget och som jag själv förutspådde så är Mascherano en av kandidaterna. Visst har Mascherano inte varit länge i klubben, som andra kandidaterna, Messi, Iniesta, Xavi, Pique och Busquets, men Mascheranos inställning och 100 procent i varje duell är rena ledar egenskaper rakt av. Ända problemet är att han inte kommer vara en given startman då han verkar bli backup till mittfältet igen som han var i sin första säsong. Hur som helst, jag hopppas våran general stannar kvar, det är jätte viktigt. Lika viktigt som att förstärka laget är det minst lika viktigt att inte tappa dom få eller kanske den ända krigaren vi har kvar i laget.
Barcelona Diar Shekha
2014-05-24 08:50
Kan någon förklara för mig varför Mangala är ens på tapeten för FC Barcelona? Vad gör han som är speciellt? Jag har sett honom i flera matcher i år, både CL och EL och han har verkligen inte varit så bra som Porto och andra försöker få till. Jag tror inte ens att han är given i Landslaget bredvid Varane. Han är som en duglig spelare, inte mer än så! Bara för att Porto sätter höga klausuler på spelare betyder det inte att de är värda pengarna. Porto är den sista klubben vi ska värva från, det är farligt att göra affärer med de och sen så har de ingen i dagsläget som vi behöver just nu.
Barcelona Gabriel
2014-05-24 05:04
Ang Marquinhos ryktet: Nu ska det visserligen sägas att jag faktiskt inte har en sådär jätte bra koll på honom men personligen är han inte bland mina första val till att förstärka backlinjen. Jag eftersträvar mittbackar med styrka där bak. Mittbackar som Benatia, Hummels, Mangala osv som kan trycka ifrån sig en centrertank. Marquinhos är väl inte mer än 183 lång, inte alls sådär jätte mycket längre än Mascherano. Nu är visserligen Thiago Silva precis lika lång han själv men jag vill ha långa spelare där bak, med styrka. Marquinhos kanske blir världens bästa back i framtiden och täpper till käften på mig men just nu är han ingen spelare som kommer få mig att bara "yeeeees" ifall vi köper honom. Benatia, Hummels, Mangala och Laporte ligger alla före på min lista.
SoN_Un
2014-05-24 03:46
det här är till alla haters, lycka till o hitta en sån högerback....montoya klarar itne ens 20% av det dani gör. jag säger ba tappar vi denna kille utan värva en som axlar hans roll( syftar på högerkanten) så kommer vi att tappa en dimension. enligt mig värva cuadrado o skola om till barca högerback o det är jävligt offensivt haha. men skulle jag få välja så vill jag att dani stannar. montoya har inget med världstoppen o göra
Barcelona grande puyol y pep
2014-05-24 03:28
( Xaviesta ) (Barcelona) Jag håller med dig om att det blir väldigt klurigt att utse kapten nu när puyi, v.v och eventuellt xavi inte kommer spela kvar nästa säsong. men att messi skulle bli kapten (inte helt omöjligt) tycker jag är fel väg att gå eftersom han är den spelare som på senare tid kämpat minst och visar minst känslor i startelvan. att utse ter stegen som kapten ser jag som högst osannolikt, inte för att han inte har rätt pondus men för att han troligtvis har begränsad spanska och det skulle kännas konstigt med ett nyförvärv som kapten i patriotiska barcelona. men jag tror att xavi kommer vara kvar men få begränsat med speltid så han lär vara förste kapten, sen känns pique närmast att vara andrekapten i brist på spelare som har den rätta glöden. jag har ingen vidare koll på på de backar som ryktas in men det lär LE ha, annars hoppas jag på hummels så som han presterar i stormatcher. vidare hoppas jag på koke och gundogan. anfallet tycker jag vi klarar oss galant med materialet vi har tillgängligt (100 mål i ligan en säsong där messi gjort under 30 så där har vi även sparkapital). skulle LE insistera på en center forward så vore kanske demba ba eller benteke skulle vara ett alternativ eftersom båda är giftiga i straffområdet.
Barcelona AndreD
2014-05-24 03:04
The Reporter Luiz var ju helt klar för oss enligt dig, du måste nog känna dig jävligt förkrossad nu då dina vattentäta källor inte levde upp till förväntningarna.
Barcelona Canaletes
2014-05-24 02:40
Man försökte redan förra säsongen. Barca kontaktade Varanes agenter men han sade nej. Han vill lyckas i Madrid och ge tillbaka förtroendet han fick av dom.
Utgångsklausulen är på 30 miljoner.

Källa. ABC och Marca.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-05-24 02:27
Satt och kollade lite på Chelsea's forum, alla där verkar vara överrens om att Varane har en 20m utångsklausul? Varför försöker man inte isåfall? Madrid kan väll inte säga något om man löser klausulen? Mycket möjligt att han redan är en Madrid-grabb och inte vill, men prova kan man ju =)
Annons: