/spanien/barcelona/forum/4721.aspx/spanien/barcelona/forum/4721.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2014-05-27 08:21
Nermar övergång var nog natten till söndagen den 26:e maj!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2014-05-27 08:19
Jag ser inte Bartra bli någon back i världsklass. Snarare en som kan tänka sig bli bänkvärmare för oss eller vara startspelare i en klubb som Valencia eller Sevilla tex.
Men ge han 1-2 säsonger till. Behöver få mer speltid och bygga upp sin fysik. Så kaanske det händer något.
Barcelona Z_Z
2014-05-27 08:03
nvm
Barcelona Glaubrana
2014-05-27 07:11
Är det ingen som undrar vad som händer med bartra om 2 mittbackar köps? Tycker han blir bättre och bättre och brinner för klubben:)
Barcelona Andresito
2014-05-27 07:04
Blaugrana91 Haha åh, Neymars övergång på twitter, vilken natt! Någon som kommer ihåg datumet? Hade varit kul att läsa vad som skrev här på Rambles
Barcelona Blåröde
2014-05-27 06:51
Haha Canaletes. Nästa nisse i lyxfällan.
Barcelona Canaletes
2014-05-27 03:15
Ja, men det är ju standardpriser i dagens läge att betala så mycket för en back och vi måste köpa en back i världsklass om vi ska kunna vinna titlar.

Det bara att acceptera läget. Eller vissa kanske vill bli den nya United eller Milan? Tror knappast...
Barcelona CuleAK
2014-05-27 03:11
Det handlar om att vi avlägsnar oss allt mer från Barcas sanna värderingar om vi tänker att det inte spelar vad spelarna kostar. Barca ska inte vara den "bortskämda" klubben som bara kastar pengar i skön och gå emot dess ideal.
Barcelona Canaletes
2014-05-27 02:57
Om man tänker efter. Varför bry sig så mycket vad spelarna kostar?
Pengarna kommer liksom inte från våra fickor. Barca image kanske skadas lite men med alla anti-Barca människor det redan finns och det som hänt senaste åren så är det en droppe i havet.
Klubben kommer aldrig heller försvinna eller liknande då vi är en storklubb.

Så spela roll om en back kostar 30-40 milj. Skulle man räkna alla failköp Barca har gjort senaste åren skulle siffran vara runt 100 milj lätt.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-05-27 01:15
Borussia dortmund har fått fram så sjukt bra spelare senaste åren (Ingen nyhet men helt sjukt om men tänker efter), Jo flera har värvats från etablerade lag men det är i Dortmund de blivit stjärnor..För att nämna några:

Mario Götze, Robert Lewandowski, Mats Hummels, ilkay Gundogan, Subotic, Bender, Reus

Hade velat se någon av Reus, Gundogan, och Hummels, men samtidigt hade man velat se Dortmund behålla sina spelare.

Gundogan hade kunnat vara xavis arvtagare (Dock svårt å veta hur han står sig med sina skadebekymmer) Bara om cesc skulle säljas.

Reus: Absoluta drömvärvningen från min sida (Om Alexis säljs)

Hummels: Barca verkar inte vara intresserade annars hade det varit svårt att välja bara en av honom eller Reus.

Marquinhos för 20milj euro + Alves låter inte helt fel.

Neymar11
2014-05-27 00:34
La liga es blaugrana! Nope jag berömde ledningen inte zubi, läs om läs rätt. Det enda jag har berömt zubi för är målvaktsvärvningen. Och är det någon som vet vad som krävs för att vara målvakt för Barcelona så är det just han :)
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-27 00:32
Neymar11 (Barcelona) Fast det var ju du som berömde Zubi och sa att han uppnått mycket och allt skitsnack om att han lyckats bra med Deulofeu, Rafinha, Enrique och MaTs. Luktar faktiskt dubbelmoral, inget illa menat dock. ;)
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-05-27 00:26
Jag fullständigt skiter i hur mycket mittbackarna vi köper kostar, bara vi står där första Matchen för sasöngen med 4 riktiga mittbackar i laget
Barcelona Blaugrana91
2014-05-27 00:03
Haha måste säga att det är riktigt kul att följa såna här värvningsvakor, Neymars förra året tar dock alla rekord, natten innan han blev klar var helt galen. Ena sekunden var han klar sen sa pappan nej, sen var Real plötsligt med i bilden. Galet som sagt.
Peshmerge - AS9
2014-05-26 23:59
Vad är det för skitsnack varje dag från vissa här inne?? Vill ni ha backar för vi fan börja & öppna plånboken ordentligt. Det är ingen nyhet om att det har varit kaosiga summor på transfersmarknaden senaste åren. Vi kan tex ALDRIG få Marquinhos för 15-20 milj euro. GLÖM DET! När man läser sånt här tex, blir man faktiskt riktigt irriterad.. " tycker du en oprövad spelare(marquinhos) som värmer bänken i PSG är värd 35 miljoner euro? " Alltså komigen. Killen är fotbollsproffs, det är inte så han spelar i "FC Z". Han kom inte till PSG billigt. Han är förfan bättre än varenda back vi har i laget. Ska vi gå klaga på priset hit & dit kan vi lika gärna försätta ha mascherano som back. Vill vi ha backar ska vi öppna plånboken rejält. Som aldrig förr! Så sluta klaga på varenda prislapp som varenda fotbollspelare har. Det är som sagt ingen nyhet. Marknaden är som den är och det är 2014. Vi får acceptera den spelare som köps in för varje pris. Vi behöver nya spelare, vi behöver nytt blod i laget. Ska vi sitta här & klaga på den & den kan vi sluta drömma om varenda spelare vi vill ha in. Det är så det är idag. Allt kommer att vara värt i slutändan när vi vill att laget vi älskar når dit vi vill att dem ska vara. Vinna titlar igen. Mot nya tider & framgångar. VamosBarca!
Neymar11
2014-05-26 23:49
Jeffson Zubi är klar med sin uppgift, han fixade ter stegen. Nu kan han ta golfrundan och komma tillbaka när silly season är över. Alla andra tycks fixa generationsväxlingen Jag personligen har svårt att se Xavi att ta ett steg tillbaka. Det har att göra med Intervjun Henry hade där han förklarade Xavis besatthet av siffror. Jag får intrycket av Xavi att han är rätt så godtrogen, och kommer ha svårt att acceptera att vara back-up. Jag hoppas att han stannar kvar och beter sig som pappan i gänget och verkligen stöttar LE 3 kaptener; Iniesta, Messi och pique. Ryggraden, hjärnan och stjärnan i laget. Sanchez affären kommer vi tyvärr gå bort oss på, men reus/cuadrado hade vart en förstärkning på den positionen. Lyckas vi få Llorente i Sanchez affären och ändå värva någon av dom 2 andra så är vi helt klart rejält förstärkta och mer oförutsägbara Fan nu har jag med fallit för FM världen och helt plötsligt börja önska mig värvningar. Satan vad besviken jag kommer att bli Ter stegen Marq pique benatia Alba Sergio----- cesc Reus/cuadrado--neymar-- iniesta Messi Navas/bravo, Llorente, Rafinha, Xavi, deulo, pedro, Batra, masche, montoya på bänken
Barcelona -SAMI-
2014-05-26 23:46
In. Hummels benatia kross aguero
Ut xavi Fabregas Alves pedro.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-26 23:40
Miranda och godin va helt okej bara. Under cholo växte de till vad de är. De kanske suger rakt av under en annan tränarens direktiv.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-26 23:37
Vad trött man blir på folks argumenter. Om de är för unga är de oprövade, om de är erfarna är de för gamla. Om en erfaren köps kostar han för mycket för sin ålder och om en ung köps är han oprövad och är inte värd en 31 åring. Snälla lägg ner. En bra fotboll spelare är en bra fotbollspelare bara ge honom förtroendet och han kommer bli en klippa. Bara kolla på Peps förtroende i thiago i ett främmande land. Han presterar vad vi drömde alltid om att han kunde. Pep tog det ur honom. Eller Laporte i Atletico. Marquinhos va kung i Roma och kunde ha stannat. Vem va benatia innan Roma?! Lägg ner med det typiska snacket.
Barcelona AndreD
2014-05-26 23:34
The perfect scenario: Alves + cash för Marquinhos Song + cash för Benatia Två avdankade spelare lämnar, två bra spelare värvas. Busquets får samtidigt en 10 gånger bättre backup som DM i Mascherano. Xavi accepterar bänkroll, en klassmittfältare värvas in. Sen går vi all-in på Luis Suarez. VAMOS
Barcelona Tiki-Taka
2014-05-26 23:34
Får vi benatia och marquinhos är jag mer än nöjd med försvarsförstärkningarna! Har någon hört något nytt om cuadrado?
Jeffson
2014-05-26 23:32
@Neymar11:
Jag håller med om allt i princip. En generationsväxling är nödvändig, speciellt nu när vi kanske inte får värva efter sommaren. Jag har inte viljat sälja Alves bara för att folk här inne har gnällt på honom men om det nu finns en konkret plan och att den planen innehåller Marquinhos så varför inte? 31 år med ett år kvar på kontraktet, klassback såklart och säkerligen ett par år kvar i kroppen men ändå på nedgång. Jag kommer definitivt att sakna tryggheten man känner när en 60 meters kross är på väg till honom. Man VET han han tar ner den. Men jag ser med spänning fram emot denna förändring om det nu blir av. Xavi är också en situation värd att nämna. Jag gillar inte tanken att tre kaptener lämnar på samma gång. Samtidigt gillar jag definitivt inte ryktena om att han inte ville anpassa sig till Tatas idéer, rykten som sagt men stämmer dom så får han gärna lämna för en ny utmaning. Hur som helst så måste han acceptera en mindre roll nästa år. Lämna över hörnorna, ta inga frisparkar och "ge" speltid till Fabregas och Rafinha. Sanchez - Jag vill absolut ha kvar honom. Enda alternativet skulle vara ett byte plus pengar för Pogba. Eller minst 40 mille cash. Men inget av detta kommer att hända. 15-25 är skrattretande och personifierar Zubi på ett utmärkt sätt. Denna silly känns spännande än på väldigt många år. Nu är det bara Zubi som kan förstöra allt...DEN känslan...
Barcelona barca!54
2014-05-26 23:31
KarmaIsAKaranka

DU kan inte endast leva i nuet, det här en investering för framtiden. Dessutom har han bevisat att han klarar av spela på den här nivån, samt att han kan användas som ytterback och centralförsvarare.

Sedan måste du titta på marknaden. Ingen fotbollsspelare idag säljs för deras riktiga marknadsvärde. Samt att alla lag vet att Barcelona är desperata efter försvarare , vilket innebär att lag kommer vilja mjölka ut pengar.
Barcelona Blaugrana91
2014-05-26 23:31
barca!54 Ojdå Catalunya Radio brukar ofta ha rätt, dem var först med att gå ut att Cesc var klar bland annat. Att dem går ut med det nu gör att jag vågar påstå att Marquinhos är klar för oss.
Barcelona Lionel Messi n10
2014-05-26 23:29
Doria väldigt intressant spelare hade verkligen velat se honom i Barca!
Barcelona -SAMI-
2014-05-26 23:27
Tänk om benatia blir klar imorgon ohhhhhh fucking niceeeeee
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-26 23:21
@Neymar N11:

Solo robar.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-26 23:20
@barca!54:

Menar du att en oprövad spelare som värmer bänken i PSG är värd 35 miljoner euro? Alves är som sagt minst värderad till 15 miljoner euro.
Barcelona CuleAK
2014-05-26 23:15
Hur bra är denna Immobile?
Barcelona barca!54
2014-05-26 23:13
According to Catalunya radio Barcelona could announce tomorrow the swapp deal between Alves + 20 million and Marquinhos

så jaaaaaaa
Annons: